Петчленен състав на Върховния административен съд (ВАС) отсъди финално в полза на "Орбител" по казуса със сравнителната реклама, в която "Орбител" сравнява телефонните си цени с тези на БТК.
ВАС постанови, че "Орбител" е действал като лоялен конкурент и сравнителната реклама на компанията е целяла да помогне на клиентите да се ориентират по-бързо в офертите на двата доставчика. Решението на петчленния състав на ВАС в първото съдебно дело за сравнителна реклама в България не подлежи на обжалване, съобщават от компанията.
От "Орбител" изразиха своята увереност, че казусът със сравнителната реклама ще стимулира използването на нови конкурентни методи и средства, и по-конкретно, на сравнителната реклама на конкурентни фирми на българския пазар като цяло, а не само в областта на телекомуникациите.
Пълния текст на решението на ВАС може да намерите тук.
История на казуса със сравнителната реклама:
През 2006 година "Орбител" въвежда нова телефонна тарифа на услугата си Бизнес Орбифон и предлага нов подход за директно сравнение с БТК. Това е първата реклама за директно сравнение на цени в България. Кампанията включва национални телевизии, национална и регионална преса. В резултат на стартиралата рекламна кампания БТК завежда жалба в Комисията за защита на конкуренцията, която постановява спиране на рекламата. Орбител обжалва, с мотивите, че сравнителната реклама е позволена от закона и е в полза на потребителите. По двустепенната система на обжалване, работеща в България, следват 4 решения на Висшия административен съд (в три и петчленен състав), които отменят, както предварителното изпълнение така и решението по същество на КЗК. Решенията на ВАС постановяват, че Орбител не е извършил действия, които са в противоречие с добросъвестната търговска практика и че компанията е лоялен конкурент. решението на КЗК