Парламентът гласува удължаването на срока за връщане на стоки и продукти, закупени онлайн. Потребителите вече ще могат да се откажат от договора, сключен от разстояние или извън търговския обект, в рамките на 14 дни от закупуването на дадена стока. Досега това ставаше в рамките на седмица. Промяната е част от гласуваните днес редакции в Закона за защита на потребителите.
За прекратяване на договора и връщане на стоката няма да бъде необходимо да се посочва причина, да се дължи обезщетение или неустойка. Потребителите няма да заплащат никакви разходи за това.
Двуседмичният срок започва да тече от датата на сключване на договора за услуги или от датата на приемане на стоките при договор за продажба на стоки. Предвидени са и изключения от правото за отказ от такива договори, заради естеството на стоките или услугите, предаде iNews.bg.
Депутатите гласуваха и още една промяна, която може да се окаже в полза на потребителите. Търговецът ще бъде длъжен да възстанови заплатената от потребителя сума, в случай че е удовлетворил три рекламации чрез ремонт на една и съща стока в рамките на гаранцията, но е налице следваща поява на несъответствие и повреда.
При договори извън търговския обект, търговецът трябва да предостави задължителната преддоговорна информация, както и копие от подписания договор или потвърждение на договора. За неизпълнение на тези задължения, на физическите лица ще се налага глоба от 100 до 1000 лв., а на едноличните търговци и юридическите лица - имуществена санкция в размер от 500 до 3000 лв. за всеки отделен случай.
Благодарение на приетите промени в Закона за защита на потребителите е налице и правно основание за създаването на помирителни комисии към Комисията за защита на потребителите за решаване на потребителски спорове в областта на енергетиката, топлоснабдяването, водоснабдяването, телекомуникациите, превоза на пътници и в областта на финансовите услуги.