Красотите и историческото богатство на В. Търново се завъртат по телевизионни канали по цял свят. През последния месец екипи на 15 телевизии от Уругвай, Испания, Русия, Унгария, Украйна, Япония и др. са заснели най-атрактивните културни обекти в града и Арбанаси, съобщи Даниел Панов, шеф на общинската фирма "Царевград Търнов".
По поръчка на Министерството на културата и туризма пък телевизията на Магардич Халваджиян - "Глобълс филм", събра кадри от храмовете "Св. Димитър Солунски" и "Св. Петър и Павел", от Самоводската чаршия и арбанашките църкви във филмче, което ще бъде завъртяно по национални и международни туристически борси.
След седмица пристига екип на туристическия тв канал на "Слънчев бряг" - "БГ-инфо", който ще подготви рекламни клипчета. Те ще се излъчват из всички хотели на комплекса, на български, френски, немски и английски.
Тази масирана реклама на града ще доведе до нов поток туристи, смята Панов. И сега обаче във В. Търново има бум на гости от страната и чужбина. След националната борса по културен туризъм през май потокът от туристи скочи с 20 % спрямо същия период на м.г., коментира шефът на "Царевград Търнов". Това обяснява и липсата на свободни стаи в почти всички хотели в града, Арбанаси и Вонеща вода. От началото на сезона почти всяка вечер се върти и спектакълът "Звук и светлина", което не бе характерно за предни години.
За пръв път т.г. старата столица е привлекателна дестинация и за претенциозните групи от Малта. Сред новите атракции на Арбанаси е поднасяне на домашен ликьор в Констанцалиевата къща, кулинарни уроци в арбанашка къща, които включват квасене на мляко, приготвяне на баница, таратор и пълнени чушки. Чужденците се прехласват и от възможността да участват в ритуалите Еньовден, българска сватба и др. На 26 юни, когато е Еньовден, е предвиден и колоритен ритуал на Самоводската чаршия. /в. "Янтра ДНЕС"