Черноморието се нуждае от общ строителен план

10.07.2006 | 10:51
по статията работи: econ.bg
Нашият туристически сезон е много по-кратък от този в конкурентните ни съседи

 

На българското Черноморско крайбрежие е необходим общ строителен план, който да определи къде и какво може да се строи. Той трябва да бъде изработен съвместно от общините и държавата, за да се избегне хаосът в строителството и презастрояването на отделни райони. Това е становището на несебърският строителен предприемач Христо Христов, който е в ръководството на Бургаското областно представителство на Българска строителна камара.

Туризмът е проспериращ и носещ значителни приходи в бюджета отрасъл и за да се избегнат проблеми като създалата се в местността Иракли ситуация е необходимо създаването на ясни правила за строителство. Те трябва да защитават интересите както на собствениците на земи, така и обществения - по опазване на околната среда.

Като печеливш отрасъл туризмът привлича все повече инвестиции и интересът към изграждане на хотели и ваканционни селища с апартаменти от затворен тип расте. В същото време, поради липсата на големи свободни терени с изградена инфраструктура и презастрояване в курортните селища, инвестиционният интерес се е насочил към райони с ниска степен на урбанизация. Според проектозаконът за устройство на Черноморското крайбрежие няма да може да се строи в зоната от 100 до 2000 метра, ако няма изградена инфраструктура.

Свободни терени, които да отговарят на тези изисквания няма. Няма и осигурени средства за инфраструктура, няма изградена такава, а се забранява строителството. Ще се получи така, че общината ще изгради инфраструктура там, където някой властващ има интереси да строи. Тоест, строителството ще бъде разрешено само за определени хора, каза  Христо Христов. Но това, според него, не е единственият проблем. Ще се забави развитието на туризма, а това ще рефлектира и върху икономиката на страната. Туристическият бизнес осигурява не само голям брой работни места, той е свързан пряко и с други сфери на икономиката, като производители, търговци.   

Чрез изработването на общ устройствен план за развитие на крайбрежието общините и държавата могат да овладеят проблемите в туристическите райони. "Изграждането на инфраструктурата не е задължение нито на строителя, нито на инвеститор, а на общината и държавата, на ВиК, на Енергоснабдяване, на които ние плащаме такси и данъци за нея", заяви несебърският строителен предприемач.

Нашият туристически сезон е много по-кратък от този в конкурентните ни съседи Гърция и Турция, или от Италия или Испания например. Бреговата ни ивица също е в пъти по-малка от крайбрежията на тези държави. А за да развиваме успешен туризъм и да отговорим на растящото търсене на България като дестинация за почивка и инвестиции в недвижими имоти, трябва да се увеличи легловата база, но не чрез свръхзастрояване. А това може да стане чрез строителство в слабо застроени или незастроени територии. /Радио Милена

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 28.11   1414 г. – Чешкият религиозен реформист Ян Хус е арестуван от Инквизицията, една година по-късно е осъден на смърт като еретик и е изгорен на клада. 1520 г. –...