Най-големият чешки туроператор "Чедок" потвърди намерението си да инвестира във ваканционни селища по Южното черноморие на България. "България в момента е най-доброто място за инвестиции в туризма" заяви Мирослав Рес, генерален директор на "Чедок", по време на срещата си със заместник-министъра на икономиката Димитър Хаджиниколов. Двамата разговаряха веднага след официалното откриване на Holiday World в Прага, което е най-голямото туристическо изложение за имиджово представяне на дестинации в Централна Европа. Мирослав Рес аргументира твърдението си с ниският корпоративен данък у нас, чудесните природни условия за развитие на туризма, доброто качество на услгите и гостоприемството на българите. "Чедок" очаква ръст от около 30% на чешките туристи в България през Лято 2005.
"България е хит на Лято 2005"- с този надпис посреща гостите на щанда си "Александрия"– туроператорът, който има най-много записвания на чешки туристи на българския пазар. Рекламната брошура на фирмата с това послание се разпространява заедно с официалния каталог на изложението.
На информационния щанд на България организиран от Агенцията по туризъм, се представят община Несебър, Авиокомпания "България Ер", Съюз на собствениците – Слънчев бряг, "Албена" АД, "Астрал Холидейз" АД и чешките туроператори "Александрия" и "Викомт".
На пресконференцията на България в рамките на изложението днес, основен акцент бяха възможностите за целогодишен отдих и развитие на културно историческия туризъм в страната ни. Интерес за чешките журналисти представляват и най-новите тракийски находки в България.
Днес най-престижният чешки икономически вестник "Хосподарске новини" излиза със специално приложение за България. Уводната статия е със заглавие "Балканското тигърче гледа към Европа". В 30 страници са представени икономиката на страната ни, възможностите за инвестиции и потенциалът за сътрудничество между България и Чехия.