Българските държавни железници (БДЖ) съществуват много трудно. Това призна тази сутрин изпълнителният директор на холдинга Пенчо Попов в ефира на bTV. Той допълни: Всички средства, които сме поискали и които са обещани, все още не са дошли. Кредиторите ни на косъм ни търпят. За неплатени суми "Лукойл" е спрял доставки на гориво за БДЖ.
Няма отлив на пътници от железопътния транспорт. Дори от началото на годината има ръст на пътници и приходи и повишаване на събираемостта. Намалели са случаите на гратисчии във влаковете. От началото на годината са направени над 6000 проверки за пътници без билет.
Не по-рано от две години железниците ще имат нов подвижен състав и тогава хората ще усетят промените, обясни Попов. Поръчани са вече 30 спални вагона и те ще са първите, с които хората ще имат удоволствието да пътуват. Очаква се това да стане от март догодина. В момента у нас в движение са 11 такива вагона при необходими 30.
Пътуването от Силистра до София с влак наистина отнема 11 часа. Това се дължи на много фактори, сред тях основен е инфраструктурата, обясни директорът на БДЖ. Той добави, че не първото което трябва да се направи е да бъдат ремонтирани релсите - нещо, което трябва да скоро да се случи.
Средната скорост на един влак е 44 км в час. Същественият проблем при железопътния превозвач е остарелият подвижен състав.
Шефът на БДЖ увери, че в холдинга се полагат много усилия за модернизация. Попов допълни, че парите, които са обещани на железниците, ще бъдат дадени. Освен това се очаква в следващия програмен период на Оперативна програма "Транспорт" - от 2014 г. до 2020 година, да бъдат предвидени средства за вагони и локомотиви - около 300 млн. лв.