Електрическите коли в Япония поевтиняха заради голямата конкуренция на пазара. Така и технологичните новости стават все по-достъпни за потребителите и продажбите се увеличават, коментира АП. Например четириместният i-MiEV, производство на Mitsubishi Motors, вече струва 2,8 млн. йени (30,5 хил. долара), а през август 2009 година колата се продаваше за 4 млн. йени или 43 хил. долара. Компанията коментира, че вече има 2 хил. предварителни заявки за електрически автомобили.
Новината за намалението дойде в същия ден, в който Nissan обяви, че има поръчки и за тяхната собствена електрическа кола Leaf. Нейната цена ще бъде 3,8 млн. йени (40,5 хил. долара) и ще се появи на пазара през декември. Очакванията обаче са, че с помощта на правителството цената ще падне до 3 млн. йени или 32 хил. долара.
Правителството на Япония залага на зелената икономика и подкрепя инициативите на компаниите за намаляване на парниковите емисии. Японците коментират, че тези новини са отлична. Електрическите автомобили няма емисии вредни газове и са комфортни обясняват те.
По света все повече автомобилни компании започват да обръщат внимание на електрическите коли. Миналата седмица например китайската компания BYD съобщи, че нейният модел ще се продава за 25 хил. евро. Американската Ford пък планира продажбите на електрически Focus да започне през 2011 година.