Вид купон, използван като реквизит на печатната обява и на някои печатни рекл. издания. Представлява бланка, оградена с линия за отрязване, носи адреса на рекламодателя. Читателят трябва да попълни нужните данни и да изпрати отрязания купон, за да получи обещаните в обявата сведения от магазини или бюра на фирмата, чрез печатни рекл. материали, безплатни мостри или др. рекл. подаръци, посещения на представители и др. Чрез попълване на О.к. се осъществяват и покупко-продажбите при колетната търговия. Рекламодателят използва често О.к. и за осъществяване на обратна връзка с читателя при набиране на необходимата информация - за адресника си, за социологически анализ на аудиторията, на рекламоносителя, за обявите си, най-сетне и за стоката (услугата) чрез купони-анкети, косвени въпроси и др. Изследването на ефективността на рекл. послание в обявата или на рекламоносителя чрез броя на получените О.к. налага спазване на условията: а) придържане към принципа на еднаквост на О.к.: само една и еднаква по оформление обява се помества в различните рекламоносители по едно и също време; рекламоносителите са от една категория и с еднаква аудиторна структура; местоположението на О.к. в обявата и на обявата в рекламоносителя, както и размерите на обявата спрямо наборното поле са еднакви; разпространява се по възможност в различни региони, за да се избегне дублиране; б) преценката да става въз основа на
чистата цена на поместване / брой на О.к. на поместване
Поместването на О.к. предполага познаване на читателската реакция, защото по-малко купони се изрязват: от списание, отколкото от вестник; от корици на списание, отколкото от самото книжно тяло. Понякога скритото предложение е по-ефективно от О.к.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |