Достигането на рекл. средство до лицата от определена среда. Количеството установени контакти с определени адресати. Измерва се с броя единици - отделни лица, семейства или домакинства, които за определен период от време представляват аудиторията на рекл. средство. О. бива: теоретичен (възможен), включващ всички адресати, които рекл. средство може да подложи на въздействие благодарение на техническите си характеристики; практически - включва само онези лица, които действително са обхванати в конкретната комуникационна ситуация; пряк - включва непосредствено контактуваните лица; косвен - включва онези, които са въвлечени чрез последващи комуникации; качествен - съобразно структурата на адресатите, като спецификата му е в тясна зависимост от конкретните целеви групи; количествен - отразява броя на адресатите; повременен - отразява данните кога или за какъв период от време адресатът ще бъде достигнат от рекламодателя чрез рекл. канал или средство. За рекламодателя представляват интерес дневният и месечният, а понякога и часовият и седмичният териториален О.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |