1) (total audience, gross audience) При изследванията на радио-телевизионната аудитория: броят на лицата, съотв. семействата, притежаващи радио- или телевизионни приемници, които ловят част или цялата програма. Изследването става за предавания, имащи най-малко 5 min продължителност (или по-кратки от 10 min), при които включването е поне за 1 min. По време на излъчването на едно предаване много слушатели или зрители се включват или изключват от комуникационния процес, някои приемат предаването само няколко min, други чуват или гледат по-дълго време или цялото предаване - всички те се отчитат по различни системи. О.а. е показател за броя и структурата на потенциалните адресати на едно предаване.
2) (също и total readership) Общият брой основни и странични читатели (т.е. основната и допълнителната аудитория) на даден вестник или списание.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |