Търговска марка, която вследствие на дейно присъствие на конкретен пазар (в една или няколко страни) чрез участие в стокооборота, пропагандно-рекл. кампании и др. се налага дотолкова, че има различителна способност и без да бъде регистрирана. Общоизвестността дава възможност на маркопритежателя да изисква анулирането на всяка тъждествена или сходна с неговата марка, дори тя да е регистрирана (или да не допусне регистрирането й, ако има постъпки за това). Тези права на маркопритежателя по силата на чл. 6 bis от ПК важат за всички страни-участнички в конвенцията. Въпросът дали една търг. марка е общоизвестна или не се решава от учреждението за регистрация на марките в страната, където се появяват споровете (в България - от ИИР).
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |