Фирмата или марката, фирменото производство, отделната стока или услуга - кое може да бъде предмет на разгласа или на отделна рекл. акция се определя нормативно в редица държави. Безусловна забрана има за рекламиране на наркотиците, порнографията и др., а напълно или частично (за отделни канали на рекламата, целеви групи, време на рекламиране и т.н.) - за тютюна или тютюневите изделия, спиртните напитки, някои лекарства и пр. Различни ограничения по отношение на дефицитните или още непуснати в производство стоки съществуват в повечето страни. Познаването на О.р. е основна предпоставка за ефективно рекл. въздействие върху аудиторията; то се постига чрез рекл. проучвания, при които О.р. се определя и анализира по система от количествени и качествени показатели.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8824 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3574 |