Обща лицензия № 204 от 7 юни 2004 г. за осъществяване на далекосъобщения при предоставяне на услугата достъп до гласова телефонна услуга чрез обществени телефонни апарати

КРС

Държавен вестник брой: 34

Година: 2006

Орган на издаване: КРС

Дата на обнародване: 11.07.2006

Раздел I
Общи положения

Предмет

Чл. 1. С тази обща лицензия, наричана по-нататък "лицензията", се определят условията за извършване на далекосъобщителна дейност при предоставяне на услугата достъп до гласова телефонна услуга чрез обществени телефонни апарати, когато не е универсална услуга и изискванията по отношение на лицата, които искат да я извършват.

Чл. 2. Обществените телефонни апарати се инсталират с цел общо ползване срещу заплащане, включени са към централизирана система за управление и контрол, и всеки един от тях е свързан към обществена далекосъобщителна мрежа за предоставяне на гласова телефонна услуга.

Чл. 3. Централизираната система за управление и контрол трябва да поддържа най-малко следните функции: идентификация на обществения телефонен апарат, дистанционна диагностика, фискална памет със статистика на видовете проведени телефонни разговори, общ брой на таксовите единици и данни за таксуването по видове разговори, дистанционно програмиране на обществените телефонни апарати.

Действие по отношение на лицата

Чл. 4.
(1) Далекосъобщителна дейност - осъществяване на далекосъобщения при предоставяне на услугата достъп до гласова телефонна услуга чрез обществени телефонни апарати по тази лицензия, може да осъществява само лице, което е регистрирано по тази лицензия, наричано по-нататък "регистрирания".
(2) Регистрацията се осъществява при условия на равнопоставеност, публичност и прозрачност.
(3) Регистрацията не може да се прехвърля. Регистрираният няма право да прехвърля правата си по регистрацията на трети лица.
(4) Броят на регистрираните не се ограничава.

Действие във времето

Чл. 5. Срокът на действие на регистрация не се ограничава.

Териториално действие

Чл. 6. Действието на регистрацията по лицензията се разпростира върху териториалния обхват, посочен в удостоверението.

Чл. 7. Териториалният обхват, за който Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) регистрира по лицензията, може да бъде територията на Република България, населено място и/или селищно образувание съгласно действащото законодателство.

Регистър

Чл. 8. Комисията за регулиране на съобщенията поддържа публичен регистър на регистрираните по лицензията.

Раздел II
Права и задължения

Права

Чл. 9. Регистрираният има право:
1. да извършва далекосъобщителна дейност - предоставяне на услугата достъп до гласова телефонна услуга чрез обществени телефонни апарати, свързани към обществена далекосъобщителна мрежа на лицензиран оператор;
2. да инсталира обществени телефонни апарати, включително и съответната централизирана система за управление и контрол.

Задължения

Чл. 10. (Изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.) Регистрираният е длъжен да започне извършването на далекосъобщителната дейност за посочения в удостоверението териториален обхват в срок до две години от датата на регистрация.

Чл. 11.
(1) Регистрираните по лицензията юридически лица - търговски дружества, имат право да прехвърлят дялове или акции от капитала или да приемат нови съдружници, с което се променя контролът върху управлението на дружеството, след разрешение на КРС.
(2) (Отм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.).

Чл. 12. Регистрираният е длъжен да свърже всички инсталирани от него обществени телефонни апарати към централизираната система за управление и контрол.

Чл. 13. Регистрираният е длъжен да води отчет за техническото състояние на всички обществени телефонни апарати, както и за обема на трафика. Данните се съхраняват в срок 12 месеца.

Чл. 14. Регистрираният е длъжен да осигурява достъп до услугите за спешни повиквания към службите "Спешна медицинска помощ", Национална служба "Полиция" и Национална служба "Пожарна и аварийна безопасност" без използване на монети, жетони, карти или други платежни средства.

Чл. 15. Регистрираният е длъжен да инсталира обществени телефонни апарати, които да предоставят специални условия за обслужване на крайни потребители от различни инвалидни групи. Стандартните технически характеристики, въведени във всеки обществен телефонен апарат за тази цел, са:
1. релефен "PIP" знак на бутон #5 за ориентир на крайни потребители с увредено зрение;
2. специално обозначение на всяка фонокарта за разпознаване посоката за вкарване на фонокартата в обществения телефонен апарат в улеснение на крайни потребители с увредено зрение;
3. автоматичен контрол на звука (за подобряване чуваемостта по линията);
4. два допълнителни бутона на лицевия панел с контрол на звука в слушалката до 6 нива - за улеснение на крайни потребители с увреден слух;
5. "Hearing Aid Compatibility" - съвместимост на обществения телефонен апарат със слуховите устройства на крайните потребители с увреден слух;
6. представяне на информация на дисплей или по друг технологичен способ за инструкциите за работа с обществения телефонен апарат, таксуване при различните видове изходящи повиквания (тарифиране), отчет на наличността на таксови единици и др.

Чл. 16. Регистрираният е длъжен да монтира обществени телефонни апарати за обслужване на крайни потребители в инвалидни колички в болници, санаториуми, централите на национално представените организации на и за инвалиди и други обществени обекти.

Раздел III
Задължения, свързани с националната сигурност и отбраната на страната
(Загл. изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.)

Чл. 17. (Изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.) При необходимост, свързана с националната сигурност, регистрираният осигурява възможност за осъществяване на наблюдение и достъп до централизираната система за управление и контрол от страна на специализираните органи на Министерството на вътрешните работи.

Чл. 18. (Изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.) За нуждите на националната сигурност и отбраната на страната регистрираният е длъжен да предоставя при поискване, но не по-често от веднъж в годината на КРС информация относно предоставяните услуги и информация за настъпили разширения, модернизации и промени, както и перспективите за развитие.

Раздел IV
Технически изисквания

Чл. 19. При извършване на далекосъобщителната дейност регистрираният е длъжен:
1. (изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.) да използва само крайни далекосъобщителни устройства с оценено съответствие, които са пуснати на пазара съгласно действащите нормативни актове;
2. да използва далекосъобщителните устройства само по предназначението и начина, определени от производителя;
3. да използва само технически изправни далекосъобщителни устройства;
4. да не изменя техническите характеристики на използваните далекосъобщителни устройства;
5. да не нарушава целостта на мрежата, към която се свързват обществените телефонни апарати.

Чл. 20.
(1) Регистрираният е длъжен да изпълнява дейността по лицензията в съответствие с изискванията на действащите в Република България нормативни актове, приложими стандарти и други технически спецификации, така че да е гарантирана защитата на околната среда, безопасността на крайните потребители, обслужващия персонал и всички други лица както при нормални условия на работа, така и при повреди.
(2) Регистрираният е длъжен да поддържа документация, доказваща съответствието по ал. 1.

Чл. 20а. (Изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.) Съгласуването и одобряването на инвестиционни проекти и издаването на разрешение за строеж за обекти на далекосъобщителната инфраструктура се извършват при условията и по реда на Закона за устройство на територията.

Раздел V
Поддържане на обществените телефонни апарати

Чл. 21. Регистрираният поддържа обществените телефонни апарати, като спазва следните изисквания:
1. осигуряване на непрекъсната, качествена и надеждна работа на обществените телефонни апарати 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата;
2. отстраняване на повредите, появили се при нормални условия на работа, възможно най-бързо след възникването им.

Раздел VI
Условия за свързване към обществена далекосъобщителна мрежа

Чл. 22. Регистрираният сключва договор с лицензиран оператор на обществена далекосъобщителна мрежа за свързване на своите съоръжения при наличие на техническа възможност и при спазване на съответните стандарти и други технически спецификации. С този договор се уреждат и начинът, и редът за таксуване на разговорите от обществените телефонни апарати, редът на отчитане и разплащане между оператора и регистрирания, както и възможността и условията за осъществяване на входящи повиквания.

Чл. 23. Регистрираният представя в КРС копие от всички договори за свързване, които е сключил, в 15-дневен срок преди влизането им в сила.

Раздел VII
Взаимоотношения с крайните потребители

Чл. 24. Регистрираният е длъжен да предоставя услугата достъп до гласова телефонна услуга чрез обществени телефонни апарати на всички крайни потребители при условия на равнопоставеност.

Общи условия

Чл. 25. Регистрираният разработва общи условия за взаимоотношения с крайните потребители при условията и по реда на глава осма от ЗД.

Чл. 26. Общите условия трябва да съдържат условията, включени в ЗД, както и:
1. начин и ред за таксуване на разговорите;
2. начин на ползване на фонокартите и другите разплащателни средства.

Чл. 27.
(1) Регистрираният предоставя общите условия за съгласуване от КРС в двумесечен срок от възникването на правата и задълженията по изпълнението на дейността по лицензията. Общите условия се съгласуват и изменят по реда на ЗД.
(2) Регистрираният публикува общите си условия в 7-дневен срок след съгласуването или изменението им в един национален ежедневник и на страницата си в Интернет, в случай че такава съществува.
(3) Регистрираният поставя на/или до всеки обществен телефонен апарат и на местата, където се продават фонокартите и/или другите разплащателни средства, извлечение от общите условия, което трябва да съдържа следната информация: идентификационни данни на оператора, описание на предоставяните услуги, цени на услугите, основни права и задължения на регистрирания и на крайния потребител, адрес и/или телефон за контакт при повреди и за предоставяне на информация. Регистрираният указва в извлечението и къде може да се намери или получи пълният текст на общите условия.

Жалби

Чл. 28.
(1) Отправените от крайните потребители писмени жалби относно предоставяните далекосъобщителни услуги се разглеждат и следва да им бъде отговорено от регистрирания в срок до един месец след тяхното получаване.
(2) При спазване на действащите правила за защита на личните данни регистрираният води и съхранява регистър за подадените жалби по реда на ал. 1, както и за предоставените отговори по всяка една от тях за срок 12 месеца.

Чл. 29.
(1) Жалби от крайните потребители, които се отнасят до спазване условията на лицензията, могат да се адресират и до КРС.
(2) Комисията за регулиране на съобщенията дава мотивиран отговор по постъпилите жалби в едномесечен срок от тяхното получаване.

Цени на услугите

Чл. 30. Цените на далекосъобщителните услуги се определят по реда на глава шестнадесета, раздел I от ЗД.

Чл. 31. Регистрираният публикува цените на далекосъобщителните услуги или изменението им в 7-дневен срок преди влизането им в сила в един национален всекидневник и на страницата си в Интернет, в случай че такава съществува. Регистрираният уведомява КРС за промяната на цените най-малко 14 дни преди влизането им в сила.

Раздел VIII
Предоставяне на информация

Чл. 32.
(1) Регистрираният предоставя на КРС отчет за дейността по лицензията за всяка година. Отчетът се изготвя по образец на формуляр, одобрен от КРС, и съдържа следната информация:
1. актуално състояние на регистрирания;
2. предоставяни услуги и взаимоотношения с крайните потребители;
3. приходи от дейността по лицензията;
4. качество на обслужване (процент на изправните обществени телефонни апарати, брой повреди и причини за възникването им, време за отстраняване на повредите, брой депозирани писмени жалби от потребители);
5. брой и вид на инсталираните обществени телефонни апарати.
(2) Образецът се публикува в Интернет страницата на КРС до 31 март всяка година.
(3) Регистрираният е длъжен да предоставя отчет за дейността по лицензията до 30 април всяка година.
(4) В случаите, когато КРС не е публикувала образеца в срока по ал. 2, регистрираният предоставя отчета за дейността си в едномесечен срок от публикуването на образеца.

Чл. 33. (Отм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.).

Чл. 34. Комисията за регулиране на съобщенията може да изисква от регистрирания да предоставя в конкретно определени срокове и друга информация, свързана с дейността по лицензията, необходима на КРС за изпълнение на нейните регулаторни функции.

Чл. 35. Комисията за регулиране на съобщенията е длъжна да не разпространява получената от регистрирания информация в случай, че тя е търговска тайна.

Раздел IX
Тайна на съобщенията и защита на личните данни при осъществяване на далекосъобщенията

Чл. 36. Регистрираният е длъжен да гарантира тайната на съобщенията и защитата на личните данни при осъществяване на далекосъобщенията съгласно ЗД.

Раздел X
Осигуряване на далекосъобщенията при кризи, режим "военно положение", режим "положение на война" или за друго извънредно положение
(Загл. изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.)

Чл. 37. (Изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.) При кризи, при въвеждане на режим "военно положение", режим "положение на война" или извънредно положение по чл.60а от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България регистрираният е длъжен:
1. да оказва съдействие на компетентните органи за осигуряване на далекосъобщения чрез съоръженията, които остават под контрола на регистрирания;
2. да изпълнява изискванията на компетентните органи за ограничаване използването на обществените телефонни апарати в определено от тях време.

Раздел ХI
Такси

Чл. 38.
(1) Регистрираният по лицензията заплаща такси в размер, определен с Тарифа за таксите, които се събират от КРС.
(2) Таксите са:
1. административна - за услугата - разглеждане на заявление;
2. регистрационна - за административните разходи по регистрацията и изготвянето и издаването на общата лицензия.

Раздел ХII
Контрол и наказания
(Загл. изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.)

Констатиране на нарушения и налагане на наказания
(Загл. изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.)

Чл. 39. (Изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.)
(1) Контролът за спазването на условията и изискванията на тази лицензия се осъществява от оправомощени служители на КРС съгласно ЗД.
(2) Установяването на нарушения и налагането на наказания се извършват по реда на ЗД.

Съдействие на контролиращите органи

Чл. 40. Регистрираният е длъжен да оказва съдействие на оправомощените служители на КРС при изпълнение на техните функции и дадени права за осъществяване на контрол съгласно глава седемнадесета от ЗД.

Раздел ХIII
Регистрация

Лица, които могат да бъдат регистрирани

Чл. 41. (Изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.) По лицензията се регистрират физически лица - еднолични търговци и юридически лица.

Заявление

Чл. 42.
(1) За регистрация по лицензията заявителят подава в КРС заявление по образец.
(2) Заявлението съдържа:
1. данни за индивидуализация на заявителя;
2. заявен териториален обхват;
3. описание на възможностите, които обществените телефонни апарати предоставят на крайните потребители:
а) възможност за осъществяване на селищни, междуселищни и международни повиквания;
б) достъп до безплатна за викащия гласова телефонна услуга от номерационния обхват "80Х", в случай че такава се предоставя;
в) визуализация на номера на викания абонат;
г) индикация/визуализация на таксуването;
д) информация за тарифирането;
е) приемане на входящи повиквания;
ж) други възможности.
(3) Към заявлението се прилагат:
1. заверено от заявителя копие от удостоверение за актуално състояние на съдебната регистрация;
2. заверено от заявителя копие от удостоверение за регистрация по БУЛСТАТ;
3. (отм., ДВ, бр. 34 от 2006 г.);
4. копие от документ за платена административна такса;
5. копие от документ за платена регистрационна такса;
6. проект на споразумение с лицензиран обществен далекосъобщителен оператор за свързване с обществена далекосъобщителна мрежа за предоставяне на гласова телефонна услуга.
(4) Всички документи се представят на български език в два екземпляра.

Процедура по регистрация

Чл. 43. В 30-дневен срок от постъпване на заявлението и придружаващите го документи, ако са изпълнени изискванията по тази лицензия, КРС регистрира заявителя чрез вписване в регистъра и му издава удостоверение за регистрация.

Чл. 44.
(1) (Изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.) Правата и задълженията за извършване на дейността по лицензията възникват от датата на регистрация.
(2) Правата и задълженията за извършване на дейността по лицензията възникват и в случай, че лицето отговаря на условията и изискванията, предвидени в общата лицензия, но КРС не се е произнесла в 30-дневен срок от подаване на заявлението по чл. 42.

Чл. 45.
(1) В случаите, когато лицето не отговаря на условията и изискванията, предвидени в общата лицензия, КРС с мотивирано решение отказва регистрацията и писмено уведомява лицето в 7-дневен срок от приемане на решението.
(2) В случаите по ал. 1 таксата по чл. 38, ал. 2, т. 2 се връща на заявителя в срок до 10 дни от влизането в сила на решението на КРС, с което се отказва регистрацията.

Промени в регистрацията

Чл. 46.
(1) (Изм., ДВ, бр. 104 от 2005 г.) Когато настъпи промяна в данните по чл. 42, ал. 2, т. 1 или на обстоятелствата, подлежащи на вписване в търговския регистър, регистрираният в 30-дневен срок от датата на вписване уведомява КРС, като представя копие от документа, удостоверяващ извършената промяна.
(2) Комисията за регулиране на съобщенията в 30-дневен срок от подаване на уведомлението по ал. 1 отразява настъпилите промени в удостоверението за регистрация.

Заличаване на регистрацията

Чл. 47.
(1) Комисията за регулиране на съобщенията с мотивирано решение може да заличи регистрацията по лицензията в следните случаи:
1. съществено или системно нарушение на ЗД и условията на лицензията;
2. действия на регистрирания, които застрашават националната сигурност или накърняват обществения интерес.
(2) В случаите по т. 1 КРС заличава регистрацията, ако в 30-дневен срок след получаване на писмено предупреждение регистрираният не е прекратил нарушението и не е отстранил последиците от него.

Чл. 48. (Доп., ДВ, бр. 104 от 2005 г.) Регистрацията по лицензията се заличава при писмено искане на регистрирания към което е приложено заверено от регистрирания копие от удостоверение за актуално състояние на съдебната регистрация.

Чл. 49.
(1) Регистрацията по лицензията се заличава при смърт на физическото лице - едноличен търговец, или при заличаване на юридическото лице.
(2) (Доп., ДВ, бр. 104 от 2005 г.) Регистрацията може да не бъде заличена при смърт на регистрирания - физическо лице - едноличен търговец, в случай че наследниците в 3-месечен срок заявят искането си пред КРС за извършване на дейността, като до произнасянето на КРС продължават да извършват дейността.

Чл. 50. Регистрацията по лицензията се заличава за територията, за която не е изпълнено задължението по чл. 10.

Чл. 51. Регистрацията по лицензията се заличава, в случай че в две последователни години регистрираният не предостави отчета по чл. 32.

Допълнителна разпоредба

§ 1. По смисъла на тази лицензия "съоръженията" включват: обществените телефонни апарати, устройствата за функциониране на централизираната система по чл. 2 и всички електрически и механични елементи, използвани от регистрирания за предоставяне на услугата по чл. 1.

Преходни и заключителни разпоредби

§ 2.
(1) Лицата, на които е издадена индивидуална лицензия за осъществяване на далекосъобщителна дейност инсталиране и експлоатация на система от телефонни апарати за обществено ползване, получават удостоверения за регистрация по лицензията от КРС в едномесечен срок от обнародването на общата лицензия в "Държавен вестник", без да заплащат регистрационна такса.
(2) Лицата по ал. 1, които имат съгласувани с КРС общи условия за взаимоотношения с крайните потребители, ги представят за съгласуване в КРС само в случай на необходимост от привеждането им в съответствие с изискванията на ЗД.

§ 3. Лицензията се издава на основание чл.27, т. 8 от Закона за далекосъобщенията и чл.7, т. 3 от Наредба № 13 от 2003 г. за определяне на видовете далекосъобщителни дейности, подлежащи на индивидуално лицензиране и регистрация по обща лицензия (ДВ, бр. 2 от 2004 г.), и влиза в сила от датата на обнародването й в "Държавен вестник".

Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив