ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 102 ОТ 24 АПРИЛ 2015 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 102 ОТ 24 АПРИЛ 2015 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

В сила от 05.05.2015 г.
Обн. ДВ. бр. от 5 Май 2015г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В , приет с Постановление № 274 на Министерския съвет от 2009 г. (обн., ДВ, бр. 94 от 2009 г.; изм. и доп., бр. 74 от 2010 г., бр. 16, 33 и 102 от 2011 г., бр. 22 и 49 от 2012 г., бр. 80 от 2013 г. и бр. 27 от 2014 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В :
а) в ал. 2 думите "определен от него заместник-министър" се заменят с "оправомощено от него длъжностно лице";
б) алинея 3 се отменя.
2. В числото "12" се заменя с "13".
3. се изменя така:
"Чл. 21. (1) Инспекторатът е на пряко подчинение на министъра и осигурява изпълнението на контролните му функции при провеждането на държавната политика, като осъществява административен контрол в министерството и в административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството.
(2) Дейността на Инспектората е насочена към всеобхватно, обективно, безпристрастно и точно изясняване на проверяваните случаи и предлагане на мерки за тяхното решаване с цел:
1. предотвратяване и отстраняване на нарушения при функционирането на администрацията;
2. подобряване работата на администрацията;
3. превенция и ограничаване на корупцията.
(3) При осъществяване на дейността си Инспекторатът се ръководи от принципите на законност, лоялност, отговорност, независимост, обективност, политическа неутралност и йерархическа подчиненост.
(4) Инспекторатът извършва проверки по утвърден от министъра годишен план, проверки по предложения и сигнали, както и по случаи с широк обществен отзвук. Проверките се извършват въз основа на писмена заповед на министъра.
(5) Инспекторатът има следните функции:
1. извършва общи, тематични, планови, извънпланови и последващи проверки на структури, дейности и процеси по осъществяване на административната дейност в министерството и в административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството;
2. извършва проверки за анализ и оценка на ефективността на дейността на министерството и на административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството, и проверки за оценка на корупционния риск;
3. събира и анализира информация и извършва проверки за установяване на нарушения, възможни прояви на корупция и неефективна работа на министерството и на административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството;
4. извършва проверки и изготвя писмени отговори по сигнали и предложения срещу незаконни или неправилни действия или бездействия на служители от министерството и от административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството;
5. проверява спазването на законите, подзаконовите и вътрешноведомствените актове за организацията на работа от служителите на министерството и на административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството;
6. прави предложения до министъра за образуване на дисциплинарни производства при констатирани нарушения на служебните задължения, както и на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация;
7. представя необходимата информация и документи на Комисията за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси съгласно изискванията на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси (ЗПУКИ);
8. осъществява контрол за изпълнение на задълженията на служителите от администрацията на министерството и административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството, за подаване на декларации съгласно изискванията на ЗПУКИ;
9. участва в разработването на проекти и прави предложения за нови или за изменение на вътрешноведомствени актове, регламентиращи организацията на работа и дейността на министерството и на административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството;
10. изпраща сигнали до органите на прокуратурата, когато при проверки установи данни за извършено престъпление от страна на служители на министерството и на административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството;
11. осъществява и други дейности, свързани с административния контрол, произтичащи от нормативни актове или възложени от министъра.
(6) Ръководителят на Инспектората докладва на министъра за резултатите от извършените проверки и прави предложения за отстраняване на констатираните пропуски и нарушения.
(7) Ръководителят на Инспектората представя всяка година до 1 март на Главния инспекторат на Министерския съвет отчет за извършените проверки през предходната година.
(8) Ръководителят на Инспектората представя ежегоден отчет на министъра на околната среда и водите за дейността на Инспектората през съответната година.
(9) При осъществяване на своите функции служителите на Инспектората имат право да изискват документи, данни, сведения, справки и други носители на информация от проверяваните лица, които са необходими за извършване на проверките. Служителите в министерството и в административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството, са длъжни да оказват пълно съдействие на Инспектората при осъществяване на функциите му.
(10) Организацията на дейността на Инспектората се определя във Вътрешни правила, утвърдени от министъра на околната среда и водите."
4. се отменя.
5. се отменя.
6. В ал. 2 се изменя така:
"(2) Общата администрация е структурирана във:
1. дирекция "Правно-административно обслужване";
2. дирекция "Финансово управление";
3. дирекция "Човешки ресурси, информационно обслужване, връзки с обществеността и протокол";
4. дирекция "Обществени поръчки и стопанска дейност"."
7. В :
а) основният текст се изменя така:
"Чл. 28. Дирекция "Правно-административно обслужване":";
б) точки 8 - 10 се отменят;
в) създават се т. 11 и 12:
"11. приема, регистрира, разпределя и насочва входящата служебна кореспонденция към адресатите, извежда и изпраща по предназначение изходящата кореспонденция и извършва външна и вътрешна куриерска дейност;
12. организира дейността по административното обслужване на физическите и юридическите лица на "едно гише"."
8. се изменя така:
"Чл. 29. Дирекция "Финансово управление":
1. подпомага министъра при планирането и управлението на бюджета на министерството, като прилага националната бюджетна политика и нормативната уредба в областта на финансите;
2. изготвя и предлага на министъра консолидирана средносрочна бюджетна прогноза и проект на бюджет на министерството по Единната бюджетна класификация и по бюджетни програми;
3. предлага на министъра разпределение на бюджета на министерството по елементи на Единната бюджетна класификация и по административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството;
4. контролира и анализира изпълнението на бюджета на първостепенния разпоредител с бюджет и на административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството, в рамките на утвърдените им бюджети;
5. изготвя промени и прави предложения за промени по бюджета на министерството на основание Закона за публичните финанси;
6. изготвя и предлага за утвърждаване от министъра или от упълномощено от него длъжностно лице годишни разчети на приходите, помощите и даренията, разходите, трансферите и финансирането на сметките за средства от ЕС;
7. изготвя ежемесечни заявки за лимит съгласно указанията на министъра на финансите за осигуряване на средства за извършване на плащанията на текущите и капиталовите разходи по бюджета на министерството и на текущите и капиталовите разходи на сметките за средства от ЕС;
8. анализира и разпределя чрез Системата за електронни бюджетни разплащания (СЕБРА) лимита за разходите между административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството, и одобрява плащанията в областта на бюджета и сметките за средства от ЕС и за чуждите средства;
9. извършва счетоводната отчетност на централната администрация на министерството по елементи на Единната бюджетна класификация, по счетоводни сметки от Сметкоплана на бюджетните организации и по бюджетни програми, в т.ч. на сметките за средства от ЕС, включващи средства от Кохезионния и от Структурните фондове на ЕС, други средства от ЕС и други международни програми;
10. изготвя сборни ежемесечни, тримесечни и годишни отчети за касовото изпълнение на бюджета, на сметките за средства от ЕС - включващи отчети на средства от Структурните фондове, Кохезионния фонд и други финансови инструменти на ЕС и от други международни финансови институции и донори и на чуждите средства;
11. изготвя тримесечни оборотни ведомости и годишен финансов отчет;
12. изготвя тримесечни и годишни отчети с информация за разходите по бюджетни програми и отчет на полугодието и годишен отчет за степента на изпълнение на политиките и програмите по бюджета на министерството;
13. ежедневно публикува на интернет страницата на министерството информация за плащанията в СЕБРА общо за първостепенната система и по административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството, и по код за вид плащане за всеки работен ден;
14. извършва плащанията на централната администрация на министерството чрез СЕБРА за сметка на бюджета, сметките за средства от ЕС, други средства от ЕС и други международни програми и за чужди средства;
15. участва в изграждането и функционирането на Системите за финансово управление и контрол на министерството, включително в системата на двойния подпис, с цел законосъобразно, ефективно, ефикасно и икономично управление на публичните средства;
16. изготвя ведомости за работни заплати и документи за стаж и осигурителен доход;
17. организира и участва в инвентаризацията на активите и пасивите на министерството;
18. участва в планирането и отчитането на обществените поръчки;
19. следи за навременното освобождаване на гаранциите въз основа на наличната информация в дирекцията и изготвя уведомителни писма за извършените плащания по сключените договори и освободените гаранции;
20. в рамките на своята компетентност участва в подготовката, изготвянето на финансовите обосновки и съгласуването на проекти на актове на министъра и проекти на нормативни актове, внасяни от министъра в Министерския съвет."
9. В :
а) основният текст се изменя така:
"Чл. 30. Дирекция "Човешки ресурси, информационно обслужване, връзки с обществеността и протокол":";
б) точки 1, 2 и 3 се отменят;
в) точки 6 и 7 се отменят;
г) точки 14 и 15 се отменят;
д) създават се т. 16 - 19:
"16. подпомага началника на отдел "Връзки с обществеността и протокол" при планиране, координиране и осъществяване на провеждането на информационната политика на министерството;
17. поддържа и актуализира официалния раздел на интернет страницата на министерството;
18. участва в разработването на проекти на съобщения за средствата за масово осведомяване по въпросите, внесени от министъра за разглеждане от Министерския съвет;
19. организира, координира и осъществява протоколните дейности на министерството."
10. Създава се :
"Чл. 30а. Дирекция "Обществени поръчки и стопанска дейност":
1. организира и изпълнява дейности във връзка с планирането, подготовката и провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки, сключването на договорите за изпълнението им в министерството и изготвя план-график за провеждането им, който министърът утвърждава;
2. изготвя вътрешни правила за възлагане на обществените поръчки и за поддържане на профила на купувача на министерството, които министърът утвърждава;
3. организира, отговаря и осъществява контрол на дейностите по управлението на собствеността на министерството, като за целта:
а) поддържа в актуално състояние регистри и досиета на имотите на министерството - собствени, предоставени за ползване, наети и отдадени под наем;
б) осигурява поддържането и ремонта на недвижимите имоти и движимата собственост на министерството - стопански инвентар и офис обзавеждане;
в) предлага предприемане на разпоредителни действия по отношение на недвижимите имоти и движимата собственост на министерството с оглед ефективното и целесъобразното им използване;
4. организира транспортното обслужване в централната администрация на министерството и отговаря за експлоатацията и поддържането в техническа изправност на моторните превозни средства;
5. организира и осъществява материално-техническото снабдяване на министерството и функционирането на складовото стопанство в централната администрация;
6. организира и осигурява почистването и отговаря за санитарно-хигиенните условия в административните сгради на министерството и прилежащите им терени;
7. организира и следи за изпълнението на мерките за противопожарна безопасност в сградите на централната администрация на министерството и осъществява координацията и взаимодействието с компетентните органи;
8. организира отбранително-мобилизационната подготовка и дейностите по реакция при кризи;
9. организира и контролира дейностите по пропускателния режим и физическата охрана на сградите на централната администрация на министерството;
10. участва и съдейства при извършването на инвентаризацията на активите и пасивите на министерството."
11. се изменя така:
"Чл. 32. (1) Дирекция "Управление на водите" осъществява управлението на водите на национално ниво чрез:
1. управление на речните басейни, в т. ч. опазване на околната среда в морските води, чрез:
а) участие в разработване и прилагане на стратегии и нормативни актове в областта на управление на речните басейни;
б) участие в разработването и прилагането на стратегии и нормативни актове в отраслите във водния сектор;
в) координиране на разработването на плановете за управление на речните басейни (ПУРБ), в т.ч. участие и методическо ръководство при разработване на ПУРБ:
аа) при планирането и изпълнението на програмите за мониторинг за състоянието на водите;
бб) при изпълнението на административните мерки в програмите от мерки в ПУРБ;
вв) при изпълнение на програмите от мерки в ПУРБ, в секторните политики за използване на водите;
гг) при прилагането на държавната политика за управление на водите на басейново ниво и постигането на ефекта от изпълнението на програмите от мерки в ПУРБ;
г) участие и методическо ръководство при разработването и прилагането на морската стратегия;
д) участие в подготовката на документи, извършване на докладване и участие в работата на органите на ЕС;
е) участие съвместно с други държави в разработването и съгласуването на политики, стратегии и програми, свързани с управление на речните басейни и морската стратегия;
ж) осигуряване на единен подход при финансиране на програмите от мерки в ПУРБ чрез фондовете на ЕСИФ, ПУДООС и държавния бюджет;
з) определяне на зони за защита на водите;
и) провеждане на процедури за издаване, изменение, продължаване и прекратяване на разрешителните за ползване на воден обект;
к) оценка на ресурсите на минералните води и съставяне на водните им баланси;
л) водене на регистри на издадените от министъра на околната среда и водите разрешителни и обобщаване на регистрите по чл. 182, ал. 1, т. 1, 3, 4 и 5 от Закона за водите;
2. управление на риска от наводнение и на комплексните и значими язовири чрез:
а) координиране изпълнението на задълженията на страната по изискванията на Директивата за наводненията;
б) координиране и обобщаване изпълнението на програмите от мерки на плановете за управление на риска от наводнения (ПУРН);
в) трансгранично сътрудничество и координация, свързани с управление на риска от наводнения;
г) организиране и провеждане на докладването на изпълнението на изискванията на Директивата за наводненията пред ЕК;
д) провеждане на процедурите и подготовка на разрешителните за водовземане, когато компетентен орган по издаването е министърът на околната среда и водите;
е) съставяне на годишни и месечни графици за водовземане от комплексните и значимите язовири по приложение № 1 към Закона за водите;
ж) контрол и информация по изпълнението на месечните графици за водовземане от комплексните и значимите язовири по приложение № 1 към Закона за водите;
з) оперативно управление на повърхностните води при възникване на извънредни ситуации при наводнения или суша;
3. осъществяване на общо и методическо ръководство, координация и контрол върху дейността на басейновите дирекции, провеждане на процедури за предоставяне на концесии за ползване на минерални води и осъществяване на контрол по изпълнението на концесионните договори;
4. осигуряване на техническо и експертно обслужване на Координационния съвет по водите, Висшия консултативен съвет по водите и Консултативния координационен съвет по морската стратегия;
5. взаимодействие и координация с други централни ведомства и техните регионални структури при осъществяване управлението на водите;
6. участие в дейностите по прилагане на международни конвенции, включително координация на участието на басейновите дирекции;
7. участие в подготовката за приемане от Министерския съвет на ПУРБ, ПУРН и Морската стратегия.
(2) Дейността на дирекцията, когато е бенефициент на Оперативна програма "Околна среда", се подпомага от служители, заемащи длъжността "сътрудник по управление на европейски проекти и програми", назначени за срок до приключване на проекта и с възнаграждения, финансирани изцяло от бюджета на проекта."
12. В :
а) в т. 1 след думата "среда" се добавя "и на годишните доклади за дейността на министерството";
б) в т. 2 след думата "разработването" съюзът "и" се заменя със запетая, а след думата "актуализирането" се добавя "и отчитането";
в) в т. 3 след думата "разработването" съюзът "и" се заменя със запетая, а след думата "актуализирането" се добавя "и отчитането";
г) в т. 4 след думата "разработването" се добавя "и отчитането";
д) точка 13 се отменя;
е) точка 14 се изменя така:
"14. координира и/или участва в дейностите в системата на министерството, свързани с участието на обществеността, неправителствени организации и други заинтересувани страни, в изпълнението на националната политика за опазване на околната среда;"
ж) в т. 16 след абревиатурата "(РИОСВ)" запетаята и думите "в т.ч." се заличават;
з) създава се т. 24:
"24. осъществява дейности по информиране на обществеността относно политиката на управление на околната среда и достъп до екологична информация чрез предоставяне на пакет информационни услуги."
13. В :
а) основният текст става ал. 1;
б) създава се ал. 2:
"(2) Дейността на дирекцията, когато е бенефициент на Оперативна програма "Околна среда", се подпомага от служители, заемащи длъжността "сътрудник по управление на европейски проекти и програми", назначени за срок до приключване на проекта и с възнаграждения, финансирани изцяло от бюджета на проекта."
14. В :
а) основният текст става ал. 1;
б) създава се ал. 2:
"(2) Дейността на дирекцията, когато е бенефициент на Оперативна програма "Околна среда", се подпомага от служители, заемащи длъжността "сътрудник по управление на европейски проекти и програми", назначени за срок до приключване на проекта и с възнаграждения, финансирани изцяло от бюджета на проекта."
15. В :
а) основният текст става ал. 1 и в нея:
аа) точка 1 се изменя така:
"1. прилагане на политиките на общността за ефективно използване на отпадъците като ресурс и устойчиво развитие чрез предотвратяване на образуването им; подготовка и реализация на програми и проекти за ресурсна ефективност, материално рециклиране и кръгова икономика; изпълнение и координация на Националния план за управление на отпадъците;"
бб) в т. 6 се създават букви "к" - "н":
"к) битови отпадъци;
л) полимерни торбички;
м) утайки от градски пречиствателни станции за отпадни води (ГПСОВ);
н) рециклиране на кораби;"
б) създава се ал. 2:
"(2) Дейността на дирекцията, когато е бенефициент на Оперативна програма "Околна среда", се подпомага от служители, заемащи длъжността "сътрудник по управление на европейски проекти и програми", назначени за срок до приключване на проекта и с възнаграждения, финансирани изцяло от бюджета на проекта."
16. В :
а) в ал. 2 т. 25 се изменя така:
"25. подготвя проекти на документация за възлагане на обществени поръчки, финансирани от фондовете на ЕС по Оперативна програма "Околна среда", когато бенефициент на безвъзмездната помощ е самата дирекция;"
б) в ал. 4 думата "три" се заменя с "две", а думата "София" и запетаята след нея се заличават.
17. В ал. 2 се изменя така:
"(2) Служителите, които заемат експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции, експертни длъжности със спомагателни функции и технически длъжности, изпълняват конкретни задачи, които са им поставени от преките им ръководители в съответствие с длъжностите."
18. В ал. 1 се изменя така:
"(1) Директорите на дирекции "Финансово управление", "Обществени поръчки и стопанска дейност" и "Правно-административно обслужване" парафират в посочения ред договори и други актове, които имат за предмет финансово-стопански отношения."
19. се изменя така:
"Приложение към чл. 16, ал. 2

Численост на персонала в администрацията на Министерството на околната среда и водите - 413 щатни бройки

Политически кабинет

7

Главен секретар

1

Инспекторат

4

Финансов контрольор

1

Служител по сигурността на

 

информацията

1

дирекция "Вътрешен одит"

10

Експертни представители в Постоян-

 

ното представителство на Република

 

България към Европейския съюз в

 

Брюксел

3

Обща администрация

81

в т.ч.:

 

дирекция "Правно-административно

 

обслужване"

23

дирекция "Финансово управление"

15

дирекция "Човешки ресурси, инфор-

 

мационно обслужване, връзки с

 

обществеността и протокол"

22

дирекция "Обществени поръчки и

 

стопанска дейност"

21

Специализирана администрация

305

в т.ч.:

 

дирекция "Управление на водите"

32

дирекция "Политики по околната среда"

13

дирекция "Национална служба за

 

защита на природата"

34

дирекция "Опазване чистотата на

 

въздуха"

13

дирекция "Превантивна дейност"

29

дирекция "Координация по въпросите

 

на Европейския съюз и международно

 

сътрудничество"

22

дирекция "Управление на отпадъците и

 

опазване на почвите"

24

Главна дирекция "Оперативна програма

 

"Околна среда"

125

в т.ч. териториалните звена - Велико

 

Търново и Стара Загора

 

дирекция "Политика по изменение на

 

климата"

13".

§ 2. В , приет с Постановление № 162 на Министерския съвет от 2010 г. (обн., ДВ, бр. 62 от 2010 г.; изм. и доп., бр. 16, 33 и 102 от 2011 г., бр. 22 от 2012 г. и бр. 27 от 2014 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В се създава т. 8а:
"8а. събира, обработва и предоставя данни във формат, определен от ЕК, в изпълнение на изискванията за докладване по Директива 92/43 ЕИО и Директива 2009/147 ЕО;".
2. В думите "от 12,00 до 12,30 ч." се заменят с "между 12,00 и 14,00 ч.".
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив