ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 137 ОТ 21 ЮНИ 2004 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 33 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2002 Г. ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ И КООРДИНАЦИЯ НА ПОДГОТОВКАТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА ПРИСЪЕДИНЯВАНЕ КЪМ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ И ПРОВЕЖДАНЕТО НА ПРЕГОВОРИТЕ

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 137 ОТ 21 ЮНИ 2004 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 33 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2002 Г. ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ И КООРДИНАЦИЯ НА ПОДГОТОВКАТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА ПРИСЪЕДИНЯВАНЕ КЪМ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ И ПРОВЕЖДАНЕТО НА ПРЕГОВОРИТЕ ЗА ПРИСЪЕДИНЯВАНЕ (ОБН., ДВ, БР. 19 ОТ 2002 Г.; ИЗМ. И ДОП., БР. 85 И 86 ОТ 2002 Г., БР. 68 И 75 ОТ 2003 Г. И БР. 13 ОТ 2004 Г.)

Обн. ДВ. бр. от 29 Юни 2004г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. Наименованието на постановлението се изменя така:
"За координация и мониторинг на подготовката на Република България за присъединяване към Европейския съюз".
§ 2. В се правят следните изменения:
1. Досегашната ал. 1 става чл. 1 и в него:
а) точка 5 се изменя така:
"5. утвърждава стратегически документи и оперативни планове, свързани с подготовката на Република България за присъединяване към Европейския съюз;"
б) в т. 6 думите "Националната програма за приемане достиженията на правото на Европейските общности и в" се заличават.
2. Алинеи 2 и 3 се отменят.
§ 3. В се правят следните изменения:
1. Алинеи 3, 4 и 5 се изменят така:
"(3) Организационно-техническото обслужване на дейността на Съвета по европейска интеграция се осъществява от дирекция "Европейска интеграция и отношения с международните финансови институции" на Министерския съвет, която изпълнява функциите на секретариат на съвета.
(4) Съветът по европейска интеграция:
1. разглежда:
а) проектите на позиции и мандата за водене на преговори за присъединяване към Европейския съюз;
б) проектите на стратегически документи и оперативни планове, свързани с подготовката на Република България за присъединяване към Европейския съюз;
в) проекта на документа "Българският принос" към редовния доклад на Европейската комисия за напредъка на страната по пътя към присъединяване;
г) материалите за заседанията на Съвета за асоцииране и на Комитета за асоцииране;
д) становища и предложения по въпросите на европейската интеграция, включени в дневния ред на заседанията на Министерския съвет;
е) доклади на националния координатор на помощта за хода на реализирането на проектите по предприсъединителните програми;
ж) доклад на министъра на финансите за предприетите мерки по изпълнението на Лисабонската стратегия;
2. предлага на Министерския съвет:
а) проекти на актове по въпросите на европейската интеграция;
б) предприемане на приоритетни действия по въпросите на европейската интеграция;
3. определя стратегически направления за разработване на политики, свързани с присъединяването на Република България към Европейския съюз;
4. одобрява:
а) програмните приоритети на помощта, предоставяна от Европейския съюз;
б) окончателния поименен списък на проектните предложения за финансиране по Програмата ФАР, които българската страна ще предложи на ръководния комитет на ФАР за одобряване и включване в съответния финансов меморандум;
в) предложения за финансиране на приоритетни действия по европейска интеграция от бюджета на Министерския съвет;
г) годишната работна програма за съответната година по Комуникационната стратегия за подготовка на членството на Република България в Европейския съюз, годишния отчет за изпълнението й и предложения за финансиране на дейности и проекти по линия на стратегията;
5. провежда консултации с икономическите и социалните партньори за позициите по различни проблеми от техен интерес.
(5) Предложенията на Съвета по европейска интеграция се внасят за разглеждане от Министерския съвет от председателя на съвета и/или от определен от него член на съвета."
2. Алинея 6 се отменя.
§ 4. Създават се чл. 2а и 2б:
" (1) Председателят на Съвета по европейска интеграция свиква съвета на заседания и определя дневния ред на заседанията.
(2) Секретариатът на съвета уведомява писмено членовете на съвета за датата и дневния ред на заседанията.
(3) Членовете на съвета могат да предлагат на председателя на съвета свикване на заседание за разглеждане на определени въпроси. Предложенията се правят писмено в срок не по-късно от 14 дни преди датата, на която се предлага провеждането на заседанието.
(4) След определянето на дневния ред на заседанието допълнителни въпроси могат да се внасят за разглеждане по решение на председателя на съвета. Предложенията за внасяне на допълнителни въпроси се правят писмено от членовете на съвета до председателя на съвета не по-късно от 3 дни преди датата на заседанието.
(5) В случаите по ал. 4 секретариатът на съвета незабавно уведомява неговите членове за допълнителните въпроси, включени в дневния ред.
(6) По решение на председателя на съвета на заседанията могат да бъдат канени и представители на органите по чл. 19, ал. 4 от Закона за администрацията.
(7) На заседанията на Съвета по европейска интеграция се води протокол, който се подписва от председателя и от директора на дирекция "Европейска интеграция и отношения с международните финансови институции" на Министерския съвет. Секретариатът на съвета изпраща препис от протоколите от заседанията на членовете на Съвета по европейска интеграция и на членовете на Съвета за координация и мониторинг.
Чл. 2б
1. осъществява цялостната координация на дейността по разработването и формирането на единна съгласувана политика по присъединяването на Република България към Европейския съюз;
2. свиква и ръководи Съвета по европейска интеграция;
3. наблюдава и осъществява контрол по:
а) провеждането на политиката по т. 1;
б) изпълнението на поетите от българската страна ангажименти в процеса на преговорите;
в) функционирането на координационния механизъм за европейска интеграция."
§ 5. Членове 3 и 3а се изменят така:
" Министърът на външните работи:
1. ръководи българската делегация за междуправителствената конференция за присъединяването на Република България към Европейския съюз;
2. ръководи дейностите, свързани с участието на Република България в работата на институциите, създадени по силата на Европейското споразумение за асоцииране;
3. координира програмните приоритети с националния координатор на помощта в съответствие с приоритетите на процеса на подготовка на страната за членство в Европейския съюз и участва в процесите на наблюдение на тази помощ.
Чл. 3а.
(2) Министърът по европейските въпроси и главен преговарящ:
1. осъществява координацията при провеждането на единната съгласувана политика по присъединяването на Република България към Европейския съюз;
2. осъществява системно наблюдение и координира дейността на дирекциите по евроинтеграция към министерствата и другите администрации;
3. представя позициите на Република България в Междуправителствената конференция за присъединяване на Република България към Европейския съюз;
4. ръководи българската делегация за Междуправителствената конференция за присъединяване на Република България към Европейския съюз на равнище заместник-ръководител на делегация;
5. осъществява общата координация на кореспонденцията на отделните министерства и администрации с институциите на Европейския съюз и с Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел;
6. утвърждава ръководителите и състава на експертните делегации за консултации с Европейския съюз по предложение на съответния министър или ръководител на водещата администрация;
7. формулира и поставя пред Съвета по европейска интеграция и пред Министерския съвет конкретни проблеми, възникнали в хода на провеждането на преговорите и подготовката за членство, изискващи действия от съответните звена, отговарящи за подготовката на Република България за присъединяване към Европейския съюз;
8. ръководи Съвета за координация и мониторинг;
9. координира изготвянето на стратегически документи и оперативни планове, свързани с подготовката на Република България за присъединяване към Европейския съюз, и ги внася за разглеждане от Съвета по европейска интеграция;
10. информира Министерския съвет и комисиите на Народното събрание за хода на подготовката за членство в ЕС, както и за възникващи въпроси, изискващи предприемането на съответни действия и приемането на актове по тях;
11. отговаря за подготовката и подаването на информация на и от делегациите, които водят диалога по сектори;
12. прави предложения до Съвета по европейска интеграция за финансиране на приоритетни действия по европейска интеграция от бюджета на Министерския съвет;
13. по предложение на съответните министри одобрява поименния състав на Съвета за координация и мониторинг, който се утвърждава със заповед от министър-председателя.
(3) Ръководителят на Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел е заместник на специалния представител на Република България за провеждане на преговорите за присъединяване към Европейския съюз (заместник главен преговарящ), който:
1. предоставя своевременно информация на председателя на Съвета по европейска интеграция и на председателя на Съвета за координация и мониторинг съобразно компетенциите им с копие до техния секретар по всички въпроси, свързани с присъединяването на Република България към Европейския съюз;
2. осъществява текущата размяна на документи и писма между институциите на Република България и Европейската комисия, когато в споразумение, закон или друг нормативен акт не е предвидено друго;
3. осъществява и други функции, възложени му с актове на Министерския съвет или със заповед на министъра на външните работи или на главния преговарящ в съответствие с техните компетенции."
§ 6. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Точка 3 се изменя така:
"3. организира и координира изработването на Национален план за развитие, подпомаган от Координационния съвет по Националния план за развитие;".
2. Създава се т. 5:
"5. внася за разглеждане от Съвета по европейска интеграция:
а) проекта на Предприсъединителната икономическа програма на Република България;
б) периодични доклади за хода на реализирането на проектите по предприсъединителните програми;
в) доклади за предприетите мерки по изпълнението на Лисабонската стратегия - не по-малко от два пъти годишно."
§ 7. Членове 4, 5 и 6 се изменят така:
" (1) Към Съвета по европейска интеграция се създава Съвет за координация и мониторинг.
(2) Съветът за координация и мониторинг е в състав:
Председател - министърът по европейските въпроси и главен преговарящ
Членове:
- ръководителят на Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел;
- заместник-министър, съответно член на политическия кабинет на членовете на Министерския съвет, които не ръководят министерство, определени от съответния член на Министерския съвет;
- директорът на дирекция "Европейска интеграция и отношения с международните финансови институции" на Министерския съвет;
- директорът на дирекция "Евроинтеграция" на Министерството на външните работи;
- ръководителите на работни групи съгласно приложение № 1.
(3) По решение на председателя Съветът за координация и мониторинг може да бъде свикан на заседание в ограничен състав за обсъждане на определени въпроси и отделни аспекти на диалога и на подготовката за членство в Европейския съюз.
(4) Организационно-техническото обслужване на дейността на Съвета за координация и мониторинг се осъществява от отдел "Европейска интеграция" на Министерския съвет, който изпълнява функциите на секретариат на съвета.
(5) Председателят на Съвета за координация и мониторинг свиква съвета на заседания най-малко веднъж месечно и определя дневния ред на заседанията.
(6) Секретариатът на Съвета за координация и мониторинг уведомява писмено членовете на съвета за датата и дневния ред на заседанията.
(7) Членовете на Съвета за координация и мониторинг могат да предлагат на председателя на съвета свикване на заседание за разглеждане на определени въпроси. Предложенията се правят писмено в срок не по-късно от 14 дни преди датата, на която се предлага провеждането на заседанието.
(8) След определянето на дневния ред на заседанието допълнителни въпроси могат да се внасят за разглеждане по решение на председателя на Съвета за координация и мониторинг. Предложенията за внасяне на допълнителни въпроси се правят писмено от членовете на съвета до председателя на съвета не по-късно от 3 дни преди датата на заседанието.
(9) В случаите по ал. 8 секретариатът на съвета незабавно уведомява неговите членове за допълнителните въпроси, включени в дневния ред.
(10) По решение на председателя на Съвета за координация и мониторинг на заседанията могат да бъдат канени и представители на икономическите и социалните партньори и на неправителствени организации.
(11) На заседанията на Съвета за координация и мониторинг се води протокол, който се подписва от председателя и директора на дирекция "Европейска интеграция и отношения с международните финансови институции" на Министерския съвет. Секретариатът на съвета изпраща препис от протоколите от заседанията на членовете на Съвета за координация и мониторинг.
Чл. 5.
1. прави предложения до Съвета по европейска интеграция за разглеждане на въпроси от неговата компетентност;
2. обсъжда въпроси на европейската интеграция, които засягат повече от един сектор, с цел координиране на усилията и оптимизиране на диалога с Европейския съюз;
3. на всеки 3 месеца обсъжда доклад, внесен от ръководителя на Работна група № 33 "Лисабонска стратегия", за предприетите мерки по изпълнението на Лисабонската стратегия;
4. анализира информацията за изпълнението на поетите от страната в хода на преговорите ангажименти и предлага на работните групи предприемането на приоритетни действия в тази насока;
5. анализира общото състояние на помощите, предоставяни на Република България от Европейския съюз, и дава препоръки на институциите, ангажирани с планирането и програмирането на българското участие в предприсъединителните програми на Европейския съюз, с цел рационализиране процеса на планиране и укрепване на административния капацитет по изпълнението на проектите;
6. дава общи насоки на дейността на работните групи;
7. подготвя заседанията на институциите, които функционират съгласно Европейското споразумение за асоцииране между Европейските общности и техните страни членки, от една страна, и Република България - от друга страна, и анализира резултатите;
8. извършва системна оценка на изпълнението на ангажиментите на Република България в рамките на преговорния процес.
(2) Съветът за координация и мониторинг разглежда проектите на позиции за преговори и мандат за водене на преговори, представени от ръководителя на съответната работна група.
(3) Дирекция "Евроинтеграция" на Министерството на външните работи изпраща всички получени в Министерството на външните работи материали, свързани с процеса на присъединяване към Европейския съюз (дневен ред и протоколи от заседания на институциите по Европейското споразумение за асоцииране, документи от Междуправителствената конференция за присъединяването на Република България към Европейския съюз и др.), на секретаря и на членовете на Съвета за координация и мониторинг най-късно 3 дни след получаването им.
(4) На заседанията си Съветът за координация и мониторинг може да кани и представители на икономическите и социалните партньори, на неправителствените организации и на дирекция "Законодателна дейност и европейско право" в администрацията на Народното събрание.
(5) Председателят на Съвета за координация и мониторинг представя документите по ал. 2 за обсъждане на следващото заседание на Съвета по европейска интеграция.
Чл. 6.
§ 8. , исе отменят.
§ 9. В се правят следните изменения:
1. Алинеи 1, 2 и 3 се изменят така:
"(1) Към Съвета за координация и мониторинг функционират работни групи съгласно приложение № 1.
(2) Ръководителите на работните групи се предлагат от министъра или ръководителя на водещата по проблематиката администрация на министъра по европейските въпроси и главен преговарящ.
(3) Съставът на работните групи се определя със заповед на министъра или ръководителя на водещата по проблематиката администрация съгласувано със заинтересуваните министри и ръководители на други административни структури. В състава на работните групи задължително се включват юристи и експерти от специализираната администрация с практически и теоретични познания в съответната област. В работните групи могат да се включват и представители на икономическите и социалните партньори."
2. Създават се нови ал. 4, 5 и 6:
"(4) Ръководител на Работна група № 33 "Лисабонска стратегия" е определен от министъра на финансите негов заместник. В състава на групата се включват по един представител на министъра на икономиката, министъра на финансите, министъра на транспорта и съобщенията, министъра на труда и социалната политика, министъра на образованието и науката, министъра на околната среда и водите, министъра на енергетиката и енергийните ресурси, министъра на земеделието и горите, министъра на регионалното развитие, министъра по европейските въпроси и министъра на държавната администрация.
(5) Функциите на секретариат на работната група изпълнява дирекция "Икономическа политика" на Министерския съвет.
(6) Ръководителят на Работна група № 33 "Лисабонска стратегия" се отчита ежемесечно за извършеното от работната група пред министъра на финансите, който наблюдава и контролира дейността й."
3. Досегашната ал. 4 става ал. 7 и в нея:
а) точка 3 се изменя така:
"3. извършват анализ на изискванията за членство и подготвят материали и документи за позициите на българската страна по въпроси на Европейското споразумение за асоцииране между Европейските общности и Република България и за преговорите за присъединяване; подготвят и предоставят на компетентните органи информация за базата данни на националната хармонограма (Progress Database)";
б) в т. 4 думите "координационния съвет" се заменят със "Съвета за координация и мониторинг";
в) в т. 8 след думата "действия" се поставя точка и текстът до края се заличава;
г) в т. 12 след думата "законодателство" се поставя точка и текстът до края се заличава.
4. Досегашната ал. 5 става ал. 8.
5. Алинеи 6 и 7 се отменят.
6. Досегашната ал. 8 става ал. 9.
7. Досегашната ал. 9 става ал. 10 и в нея думите "Координационния съвет за подготовка на Република България за присъединяване към Европейския съюз" се заменят със "Съвета за координация и мониторинг".
§ 10. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 2:
"(2) По отделни въпроси от дейността на работната група ръководителят може да свиква работната група в ограничен състав. Ръководителят на работната група може да създава и подгрупи по конкретни теми и/или проблематика."
2. Досегашните ал. 2, 3, 4 и 5 стават съответно ал. 3, 4, 5 и 6.
§ 11. Създава се :
"Чл. 11а. (1) Ръководителят на работната група има право да изиска от нейните членове представянето на справки, доклади и друга информация, пряко свързана с работата на работната група.
(2) Искането за предоставяне на материалите по ал. 1 се извършва писмено, като се изпраща до съответния член на работната група и до неговия пряк ръководител.
(3) Членовете на работната група са длъжни да предоставят изисканата информация в необходимия срок при спазване на съответните нормативни изисквания."
§ 12. В думите "секретарите на координационния съвет и на основния екип" се заменят със "секретаря на Съвета за координация и мониторинг".
§ 13. се отменя.
§ 14. В след думите "Европейския съюз" се поставя запетая и се добавя "на практиката на Съда на Европейските общности и на българското законодателство в тази област".
§ 15. В се правят следните изменения:
1. Точка 2 се изменя така:
"2. представлява национална точка за контакт за връзки с Бюрото за техническо подпомагане при обмена на информация (TAIEX Office) към Генералната дирекция "Разширяване на Европейската комисия" по отношение на изпълнителната власт в Република България;".
2. В т. 3 след думите "Съвета по европейска интеграция" се добавя "и за Съвета за координация и мониторинг".
3. Точка 4 се изменя така:
"4. извършва анализ на състоянието на административния капацитет за изпълнение на задълженията, произтичащи от членството в Европейския съюз;".
4. В т. 5 думите "националната програма за приемане достиженията на правото на Европейските общности и в" се заличават.
5. В т. 7 думите "основния екип за провеждане на преговорите" се заменят със "Съвета за координация и мониторинг".
6. В т. 10 думите "основния екип за провеждане на преговорите" се заменят със "Съвета за координация и мониторинг".
§ 16. се изменя така:
"Чл. 16. Дирекция "Национален фонд" като централен съкровищен орган, отговорен за финансовото управление на помощта, предоставена на Република България от Европейския съюз по предприсъединителните инструменти ФАР, ИСПА и САПАРД, се ръководи от националния ръководител, който носи пълната финансова отговорност и задълженост за финансовите средства. Националният ръководител има и водеща роля в процеса на подготовката за преминаване към разширена децентрализация в съответствие с Концепцията за преминаване към разширена децентрализирана система за изпълнение на проектите по програмите ФАР и ИСПА, приета с Решение № 607 на Министерския съвет от 2002 г."
§ 17. Създава се нов чл. 17:
". В Министерството на финансите функционира дирекция "Управление на средствата от Европейския съюз", която подпомага министъра на финансите в качеството му на национален координатор на помощта."
§ 18. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 1:
"(1) В процедурата за съгласуване по чл. 58 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация, приет с Постановление № 209 на Министерския съвет от 1999 г., министрите - адресати на съгласувателната преписка, задължително осигуряват разглеждането на проектите на нормативни актове и от специализираните звена по европейска интеграция в повереното им министерство."
2. Досегашният текст става ал. 2.
3. Създава се ал. 3:
"(3) По въпроси, които предстои да бъдат разгледани от Министерския съвет и които са свързани с политиката в областта на конкуренцията и държавното подпомагане, вносителят осигурява становище, съответно решение на Комисията за защита на конкуренцията."
§ 19. Все правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 цифрата "5" се заменя с "6" и думата "работни" се заличава.
2. В ал. 2, т. 2 думите "Координационния съвет за подготовка на Република България за провеждане на преговори и присъединяване към Европейския съюз" се заменят със "Съвета за координация и мониторинг", а след думите "чл. 10, ал. 2 и 3" се добавя "във връзка с чл. 3а, ал. 2, т. 13".
3. Създават се ал. 4, 5 и 6:
"(4) Размерът на наградите по ал. 1 се определя в зависимост от приноса на лицата за осъществяване на конкретни мерки по изпълнението на ангажиментите, поети в преговорния процес.
(5) Приносът на лицата - членове на работни групи по чл. 10, ал. 1, се оценява от ръководителите на работните групи, които изпращат писмо до ръководителя на ведомството, излъчило съответния представител в работната група. Писмото се изпраща в подходящ срок преди началото на съгласувателната процедура за награждаване по ал. 3.
(6) Членовете на политическите кабинети по чл. 27 и следващите от Закона за администрацията нямат право на награда по ал. 1."
§ 20. В § 1, т. 3 от допълнителната разпоредба изречение първо се изменя така:
"Таблица на съответствието" е сравнителен работен документ за изследване степента на съответствие на нормативен акт на Европейския съюз с проект на български нормативен акт."
§ 21. Отменят се и
§ 22. Създава се ново :
"Приложение № 1 към чл. 4, ал. 2
Работна група № 1 "Свободно движение на стоки" - Министерството на икономиката
Работна група № 2 "Свободно движение на хора" - Министерството на труда и социалната политика
Работна група № 3 "Свободно предоставяне на услуги" - Министерството на финансите
Работна група № 4 "Свободно движение на капитали" - Министерството на финансите
Работна група № 5 "Дружествено право" - Министерството на правосъдието
Работна група № 6 "Политика на конкуренцията" - Комисията за защита на конкуренцията и Министерството на финансите
Работна група № 7 "Земеделие" - Министерството на земеделието и горите
Работна група № 8 "Рибарство" - Министерството на земеделието и горите
Работна група № 9 "Транспортна политика" - Министерството на транспорта и съобщенията
Работна група № 10 "Данъчна политика" - Министерството на финансите
Работна група № 11 "Икономически и валутен съюз" - Министерството на финансите и Българската народна банка
Работна група № 12 "Статистика" - Националният статистически институт
Работна група № 13 "Социална политика и заетост" - Министерството на труда и социалната политика
Работна група № 14 "Енергетика" - Министерството на енергетиката и енергийните ресурси
Работна група № 15 "Индустриална политика" - Министерството на икономиката
Работна група № 16 "Малки и средни предприятия" - Министерството на икономиката
Работна група № 17 "Наука и изследвания" - Министерството на образованието и науката
Работна група № 18 "Образование и обучение" - Министерството на образованието и науката
Работна група № 19 "Телекомуникации и информационни технологии" - Министерството на транспорта и съобщенията
Работна група № 20 "Политика в областта на културата и аудиовизията" - Министерството на културата
Работна група № 21 "Регионална политика и координация на структурните инструменти" - Министерството на регионалното
  развитие и благоустройството и Министерството на финансите
Работна група № 22 "Околна среда" - Министерството на околната среда и водите
Работна група № 23 "Защита на потребителите и тяхното здраве" - Министерството на икономиката
Работна група № 24 "Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи" - Министерството на вътрешните работи
Работна група № 25 "Митнически съюз" - Министерството на финансите
Работна група № 26 "Външни отношения" - Министерството на икономиката
Работна група № 27 "Обща външна политика и политика на сигурност" - Министерството на външните работи
Работна група № 28 "Финансов контрол" - Министерството на финансите
Работна група № 29 "Финансови и бюджетни въпроси" - Министерството на финансите
Работна група № 30 "Ядрена безопасност" - Агенцията за ядрено регулиране
Работна група № 31 "Въпроси на административния капацитет" - Администрацията на Министерския съвет - министърът
  на държавната администрация
Работна група № 32 "Политически критерии за членство в Европейския съюз" - Министерството на труда и социалната
  политика и Министерството на правосъдието
Работна група № 33 "Лисабонска стратегия" - Министерството на финансите и Администрацията на Министерския съвет
Подгрупа към  
Работна група № 33: "Икономически критерии за членство в Европейския съюз" - Агенцията за икономически
  анализи и прогнози към министъра на финансите"
§ 23. В се правят следните изменения:
1. Текстът в колона втора се изменя така: "Българско законодателство".
2. Текстът в колона трета се изменя така: "а) Пълно; б) Частично. Конкретизация на акта, с който ще се въведе съответното изискване, включително дата/срок. Коментар на причините за невъвеждане или частично въвеждане на разпоредбите; в) Не подлежи на въвеждане. Коментар; г) Република България не се възползва от предложената опция. Коментар."
§ 24. Неусвоените в края на годината средства по чл. 87 от Постановление № 30 на Министерския съвет от 2004 г. за изпълнението на държавния бюджет на Република България за 2004 г. се възстановяват по сметката, от която са получени.
§ 25. В Постановление № 83 на Министерския съвет от 2003 г. за създаване на Съвет по европейска комуникация (обн., ДВ, бр. 38 от 2003 г.; изм. и доп., бр. 13 от 2004 г.) се правят следните изменения и допълнения:
1. В
а) думите "със следните функции" се заменят със "с функции по";
б) в т. 1 думите "стратегическо планиране по въпросите" се заменят с "планиране".
2. се изменя така:
"Чл. 2. При осъществяване на своите функции съветът като колективен орган за широко обществено представителство по въпросите на европейската интеграция и комуникация с гражданите предлага на председателя на Съвета по европейска интеграция проекти на решения:
1. по основни моменти от кампанията по информирането и популяризирането процеса на присъединяване на Република България към Европейския съюз, както и по изграждането на образа на България в страните членки и страните кандидатки в рамките на стратегията;
2. относно представянето в публичното пространство на открити или спорни въпроси от процеса на присъединяване на Република България към Европейския съюз, подлагането им на обществени дебати и постигането на консенсус;
3. други предложения, препоръки и мнения на заинтересуваните партньори, свързани с реализирането на стратегията;
4. за одобряване на годишна работна програма за съответната година и за разпределение на бюджета за изпълнение на Комуникационната стратегия по приоритети и изпълнители;
5. за одобряване на годишен отчет за изпълнението на работната програма за предходната година до 31 януари следващата година;
6. за приемане на 6-месечни доклади по изпълнението на плана."
3. В :
а) в ал. 1 думите "заместник-председател" се заменят с "двама заместник-председатели";
б) алинея 3 се изменя така:
"(3) Заместник-председатели на съвета са министърът по европейските въпроси и заместник-министърът на външните работи, който отговаря за въпросите на европейската интеграция."
в) в ал. 4 думите "членовете на основния екип за преговори с Европейския съюз" и запетаята след тях се заличават, съюзът "и" след думата "сближаване" се заменя със запетая, а след думите "Националното сдружение на общините в Република България" се поставя запетая и се добавя "представители на неправителствени организации, социални и икономически партньори и академични среди".
§ 26. В Устройствения правилник на Министерството на външните работи, приет с Постановление № 186 на Министерския съвет от 2003 г. (обн., ДВ, бр. 76 от 2003 г.; изм. и доп., бр. 25 и 34 от 2004 г.), се правят следните изменения:
1. В
а) точка 4 се заличава;
б) точка 6 се изменя така:
"6. координира изготвянето на стратегически документи и оперативни планове, свързани с подготовката на Република България за присъединяване към Европейския съюз, и ги внася за разглеждане от Съвета по европейска интеграция."
2. В се изменя така:
"(2) Министърът по европейските въпроси и главен преговарящ с ЕС чрез дирекцията осигурява провеждането на единна съгласувана политика на Република България по въпросите, посочени в ал. 1, и по изпълнението на постигнатите договорености по Европейското споразумение за асоцииране."
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив