ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 172 ОТ 6 ЮЛИ 2015 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 172 ОТ 6 ЮЛИ 2015 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

В сила от 11.08.2015 г.
Обн. ДВ. бр. от 10 Юли 2015г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В , приет с Постановление № 9 на Министерския съвет от 2010 г. (обн., ДВ, бр. 10 от 2010 г.; изм. и доп., бр. 8, 22 и 36 от 2012 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В думите "бюджетни кредити" се заменят с "бюджет".
2. В думите "служител по сигурността на информацията" се заличават.
3. В :
а) в ал. 2 думите "регионалните директори" се заменят с "директорите на дирекции";
б) в ал. 3 думите "от страната или когато ползва законоустановен отпуск" се заличават.
4. В :
а) в т. 3 думите "Издателско експертно-консултативно звено" се заменят с "Експертно консултативно звено по издателската дейност";
б) точка 4 се отменя.
5. В след думите "заместник-председателите" се поставя точка и текстът до края се заличава.
6. се отменя.
7. В :
а) в ал. 1 думата "законните" се заменя със "законовите";
б) в ал. 2, т. 5 думите "координира изготвянето" се заменят с "отговаря за организацията и подготовката по изготвянето".
8. В глава трета раздел V с се отменя.
9. В думите "от бюджетните кредити на агенцията" се заличават.
10. В :
а) в ал. 1:
аа) в т. 2 след думата "организира" се добавя "и участва в";
бб) точки 5 и 6 се изменят така:
"5. анализира и контролира изпълнението на стратегическите цели, годишните планове, шестмесечните и годишните отчети на дирекциите "ЦДА", "ДВИА" и "РДА" в частта, отнасяща се до архивните дейности;
6. разработва методики, правила, работни процедури и други вътрешни актове, свързани с планирането, изпълнението, контрола, отчитането и оценката на архивните дейности, и участва в проверки на държавните архиви по организацията и изпълнението им;"
вв) точка 8 се изменя така:
"8. организира и координира научно-изследователската дейност и сътрудничеството на агенцията с учебни заведения и научни институции в областта на архивистиката, документалистиката и други сродни дисциплини;"
гг) точки 12 и 13 се изменят така:
"12. подпомага и участва в дейността на Централната експертно-проверочна комисия, Централната експертно-оценителна комисия и Специализираната комисия за определяне на особено ценните и уникалните документи, съхранявани в агенцията;
13. води на отчет Централната фондова картотека и регистрите на особено ценните и уникалните документи и на документите в риск;"
дд) в т. 17 след думите "Информационната система" се добавя "на държавните архиви (ИСДА)";
ее) точка 18 се изменя така:
"18. изготвя програми за професионалното развитие и усъвършенстването на кадрите в специализираната администрация по архивистика и документалистика;"
жж) в т. 19 след думата "организира" се добавя "и участва в";
зз) точка 20 се отменя;
б) в ал. 6 след думите "Директорите на" се добавя "дирекции";
в) в ал. 7 думите "задачите по ал. 9 директорите на" се заменят с "функциите по ал. 9 директорите на дирекции";
г) алинея 8 се отменя.
11. В :
а) в т. 1 думите "популяризаторската и издателската дейност" се заменят с "популяризаторската, издателската и информационната дейност";
б) в т. 8 след думата "медиите" се поставя точка и запетая и текстът до края се заличава;
в) в т. 9 думата "подготвя" се заменя с "участва в подготовката на";
г) в т. 12 думата "организира" се заменя с "осъществява";
д) точка 19 се изменя така:
"19. съдейства при използването на документи и обмена на копия от архивни документи между агенцията и външни институции и при използването на документите от НАФ от чуждестранни потребители на архивна информация;".
12. се изменя така:
"Чл. 24. Дирекция "Дигитализация, реставрация, консервация и микрофилмиране":
1. участва в разработването на методически документи, анализи, стратегии, планове, инструкции и становища в областта на дигитализацията, реставрацията, консервацията и микрофилмирането на архивни документи;
2. организира, координира и участва в дейностите по попълване на базата на дигиталния архив в ИСДА; извършва контрол на качеството на дигиталните обекти;
3. извършва дигитализация на архивни документи;
4. поддържа отчетност и документиране на дейностите по изграждане на дигитален архив, реставрация, консервация и микрофилмиране в агенцията;
5. оказва методическа помощ и съдейства за организиране на обучение на служители при изграждането на дигиталния архив на агенцията и в областите на дигитализация, реставрация, консервация и микрофилмиране на архивни документи;
6. планира, организира и извършва микрофилмиране на архивните документи за изграждане на застрахователен фонд и за целите на използването;
7. планира и ръководи методически дейността на ателиетата за реставрация и консервация в агенцията;
8. извършва реставрация и консервация на архивни документи."
13. В :
а) създава се нова т. 3:
"3. участват в специализирани комисии, работни групи и редколегии на агенцията;"
б) досегашните т. 3 - 5 стават съответно т. 4 - 6;
в) досегашната т. 6 става т. 7 и в нея думите "Централната фондова картотека, за Регистъра на Националния архивен фонд, както и на особено ценните документи и документите в риск" се заменят с "регистрите на НАФ, на особено ценните и уникалните документи и на документите в риск";
г) досегашната т. 7 става т. 8;
д) досегашната т. 8 става т. 9 и в нея думата "допълнителна" се заменя с "повторна";
е) досегашната т. 9 става т. 10 и се изменя така:
"10. създават и актуализират научно-справочен апарат към съхраняваните документи и поддържат съответната част от ИСДА и от Регистъра на НАФ, като извършват текущ и последващ контрол на качеството на въведените данни;"
ж) досегашната т. 10 става т. 11;
з) досегашната т. 11 става т. 12 и в нея думите "популяризацията на документите чрез подготовка на документални" се заменят с "популяризирането на документите чрез подготовка на";
и) досегашната т. 12 става т. 13 и се изменя така:
"13. регистрират, отчитат, съхраняват и опазват архивните документи - съставна част от НАФ;"
к) досегашната т. 13 става т. 14 и в нея думите "документите за изграждане" се заменят с "архивните документи за попълване";
л) досегашната т. 14 става т. 15 и се изменя така:
"15. извършват подбор и дигитализация на архивни документи, изготвят съпътстващите ги метаданни и осъществяват проверка на тяхното качество;"
м) досегашната т. 15 става т. 16 и в нея думите "указания, инструкции" се заменят с "документи";
н) досегашната т. 16 става т. 17.
14. се изменя така:
"Чл. 28. (1) Към архивите по чл. 22, ал. 9, чл. 25 и 26 се създават експертно-проверочни комисии, чиято дейност се регламентира от правилник, утвърден от председателя на агенцията.
(2) Към дирекциите "ЦДА", "ДВИА" и "РДА" се създават експертни оценителни комисии, които определят ценността на документите, предлагани на архивите от физически или юридически лица, по реда на правилник, утвърден от председателя на агенцията."
15. се изменя така:
"Чл. 33. Административното обслужване и работата с искания, жалби, сигнали и предложения на граждани и организации, постъпили в агенцията, се осъществяват при спазване на принципите и нормите, установени в Закона за администрацията, Административнопроцесуалния кодекс, Наредбата за административното обслужване и Хартата на клиента."
16. се изменя така:
"Чл. 37. (1) За образцово изпълнение на задълженията си служителите в агенцията могат да бъдат награждавани с грамота и/или плакет.
(2) Награждаването на служителите се извършва със заповед на председателя въз основа на мотивиран доклад на главния секретар или на съответния ръководител на административното звено."
17. В думите "почетен знак и грамота" се заменят с "грамота и плакет".
18. се отменя.
19. се изменя така:
"Приложение към чл. 5, ал. 2
Обща численост на административните звена в Държавна агенция "Архиви" - 384 щатни бройки
Председател 1
Политически кабинет 2
в т.ч.:  
Заместник-председатели 2
Главен секретар 1
Инспекторат 2
Финансов контрольор 1
Обща администрация 38
в т.ч.:  
Дирекция "Административно-правно  
и финансово-стопанско обслужване" 38
Специализирана администрация 339
в т.ч.:  
Главна дирекция "Архивна политика" 206
в т.ч. дирекции "Регионален  
държавен архив": 194
Регионален държавен архив - Бургас 27
Регионален държавен архив - Варна 26
Регионален държавен архив -  
Велико Търново 34
Регионален държавен архив - Монтана 33
Регионален държавен архив - Пловдив 34
Регионален държавен архив - София 40
Дирекция "Публичност на архивите" 13
Дирекция "Дигитализация, реставрация,  
консервация и микрофилмиране" 16
Дирекция "Централен държавен архив" 72
Дирекция "Държавен военноисторически  
архив" 32".
§ 2. В , приета с Постановление № 246 на Министерския съвет от 2007 г. (ДВ, бр. 84 от 2007 г.), се създава ред 4:
"
4. Издаване на дубликат на удостоверение 5,00 лв.
"
§ 3. В (обн., ДВ, бр. 10 от 2010 г.; изм., бр. 8 от 2012 г.), се изменя така:
"Приложение към чл. 2

ЦЕНИ НА УСЛУГИТЕ, предоставяни от Държавна агенция "Архиви" съгласно чл. 28,

 ал. 2, т. 2 от Закона за Националния архивен фонд

 

Раздел

Вид услуга

Количество

Цена

1

2

3

4

I.

Издаване на читателска карта

 

 

 

За един месец

1 брой

5,00 лв.

 

За шест месеца

1 брой

6,00 лв.

 

За една година

1 брой

10,00 лв.

 

Преиздаване при загуба или повреда

 

 5,00 лв.

(без право
на отстъпка)

ІІ.

Възпроизвеждане на архивни материали за:

 

 

 

1. Документални, телевизионни, видеопродукции и др.

на първи започнат час снимачно време

100,00 лв.

 

на всеки следващ
половин час

50,00 лв.

 

2. Рекламни филмови продукции

на първи започнат час снимачно време

200,00 лв.

 

на всеки следващ
половин час

100,00 лв.

 

3. Издания на хартиен или електронен носител:

 

 

 

3.1. научно-документални

лист/снимка

1,50 лв.

 

3.2. популяризаторски

лист/снимка

5,00 лв.

 

3.3. реклами, календари, пощенски картички и др.

лист/снимка

10,00 лв.

 

4. Изложби:

 

 

 

4.1. документални

лист/снимка

2,00 лв.

 

4.2. с комерсиална цел

лист/снимка

6,00 лв.

 

5. Публикуване в интернет на снимки и документи (max 72 dpi) на сайта на потребителя

лист/снимка

20,00 лв. за срок
1 година (воден знак на архива)

Забележка към раздел ІІ.

Включените в този раздел цени са само за правото на използване на архивни документи при задължително цитиране на пълните им искови данни и са за еднократно възпроизвеждане по посочената цел на използване.

IІI.

Експертиза на ценността, техническа обработка на документите и организация на дейността на архиви на физически и юридически лица:

 

 

 

1. Предварителна преценка на обема, състава и състоянието на документите, подлежащи на експертиза и обработка

 

100,00 лв.

 

2. Полистна експертиза на ценността на документи:

 

 

 

2.1. общоадминистративни и специализирани документи

линеен метър

200,00 лв.

 

2.2. научно-технически документи

линеен метър

250,00 лв.

 

3. Формиране и техническа обработка на архивната единица:

 

 

3.1. общоадминистративни и специализирани документи

за една архивна
единица

10,00 лв.

3.2. научно-технически документи

за една архивна
единица

15,00 лв.

 

4. Съставяне на инвентарен опис, историческа справка и други документи, резултат от експертизата

 

250,00 лв.

 

5. Систематизация на документите, определени за дългосрочно справочно значение, по вид и хронология и съставяне на опис

линеен метър

100,00 лв.

 

6. Систематизация на документи от масово-типов характер, неподлежащи на запазване, с изтекли срокове на съхранение, по вид и хронология и съставяне на опис

линеен метър

50,00 лв.

 

7. Систематизация на документи от масово-типов характер, неподлежащи на запазване, с изтекли срокове на съхранение, по вид и хронология и изготвяне на акт за унищожаване

линеен метър

50,00 лв.

 

8. Разработване на номенклатура на делата/списък на видовете документи със срокове за съхранение

заглавие на дело

5,00 лв.

 

9. Разработване на указания и класификационна схема на номенклатура на делата/списък на видовете документи със срокове за съхранение

 

100,00 лв.

 

10. Разработване на вътрешни правила/инструкция за организацията на дейността на архиви на физически и юридически лица

1 брой

150,00 лв.

 

11. Изготвяне на експертно становище за организирането, съхраняването и използването на документите в частни архиви

становище

50,00 лв.

 

12. Експертиза на ценността и оригиналността на архивни документи на физически и юридически лица:

 

 

 

12.1. на един документ

документ

8,00 лв.

 

12.2. на група документи от един тип

до 200 листа

15,00 лв.

 

над 200 листа

20,00 лв.

 

12.3. на чуждоезични документи

документ

10,00 лв.

IV.

Издирване на архивни документи по заявка на потребители и изготвяне на писмена справка:

 

 

 

1. Изготвяне на справка на ниво архивен фонд

 

 

1.1. до 20 описа

 

3,00 лв.

 

1.2. до 50 описа

 

5,00 лв.

1.3. над 100 описа

 

6,00 лв.

 

2. Изготвяне на справка с анотации на ниво архивна единица

за една анотация

3,00 лв.

 

3. Преглед по тема на архивна единица до
250 листа

за архивна единица

3,00 лв.

 

4. Преглед по тема на архивна единица над 250 листа

за архивна единица

5,00 лв.

 

5. Изготвяне на справка с анотации на ниво документи

за една анотация

5,00 лв.

V.

Реставрация и консервация на архивни документи:

 

 

 

1. Експертна оценка за състоянието и изработване на констативен протокол и работна карта за необходимите процедури

 

30,00 лв.

 

2. Ръчна реставрация:

 

 

 

2.1. предварителна химическа обработка

един лист - А4

7,00 лв.

 

2.2. реставрация по класически метод

един лист - А4

4,00 лв.

 

2.3. реставрация чрез двустранно дублиране

един лист - А4

8,00 лв.

 

3. Реставрация чрез листоотливане

един лист - А4

7,00 лв.

 

4. Реставрация чрез ламиниране:

 

 

 

4.1. частична ръчна топла ламинация

един лист - А4

4,00 лв.

 

4.2. топла автоматична ламинация

един лист - А4

6,00 лв.

 

5. Реставрация на подвързия

1 брой - формат А4

25,00 лв.

 

6. Обща дезинфекция чрез обгазяване на архивохранилище

на м3

2,00 лв.

Забележки към раздел V:

1. При силно увредени и сложни за реставрация документални материали цените се договарят с възложителя.

2. На базата на цената за формат А4 се определят пропорционално цените на останалите формати.

VІ.

Предоставяне за ползване на:

 

 

 

1. Архивохранилищна площ за съхранение на архивни документи

на линеен метър
за една година

по договаряне

 

2. Изложбена площ

на ден

по договаряне

 

3. Изложбен инвентар:

 

 

 

3.1. хоризонтални витрини

1 седмица/1 брой

15,00 лв.

 

3.2. вертикални пана

1 седмица/1 брой

10,00 лв.

 

3.3. осветителни тела

1 седмица/1 брой

5,00 лв.

 

3.4. рамки

1 седмица/1 брой

2,00 лв.

 

4. Готова изложба

 

300,00 лв.

 

5. Изготвяне на изложба по поръчка

 

по договаряне

 

6. Площ за конференции, срещи, представяния и др.

на час

по договаряне

 

6.1. с озвучителна техника

на час

по договаряне

 

6.2. с проектор и екран

на час

по договаряне

Забележки към раздел VІ:

1. В отделни случаи е възможно договаряне на цената за наемане на изложбен инвентар.

2. Към цената за предоставяне на изложбен инвентар извън залите на ДАА се начисляват 25 на сто за монтаж и демонтаж.

3. В ценообразуването на изложбите по поръчка се включват и:

а) цените за издирване на документи по раздел ІV, т. 4;

б) цените на репрографските услуги по раздел VІІ;

в) консумативите за други необходими материали;

г) транспортните разходи.

VIІ.

Репрографски услуги

 

 

 

1. Ксерокопиране на една страница от архивен документ с формат:

 

 

 

1.1. А4

1 брой

0,25 лв.

 

1.2. А3

1 брой

0,50 лв.

 

1.3. А2

1 брой

1,00 лв.

 

1.4. А1

1 брой

3,00 лв.

 

1.5. А0

1 брой

6,00 лв.

 

2. Ксерокопиране на една страница от неархивен документ

1 брой

0,10 лв.

 

3. Дигитализиране на архивен документ:

 

 

 

3.1. изготвяне на дигитално копие (max 300 ppi JPEG/TIFF Image)

една страница/
снимка

3,00 лв.

 

3.2. запис на CD/DVD

1 брой

1,00 лв.

 

3.3. заснемане със собствен дигитален апарат или скенер

една страница/
снимка

0,20 лв.

 

4. Фотокопиране (черно-бяло) на архивен документ с размери:

 

 

 

4.1. 13/18 см

1 брой

2,00 лв.

 

4.2. 18/24 см

1 брой

3,00 лв.

 

4.3. 24/30 см

1 брой

4,00 лв.

 

4.4. 30/40 см

1 брой

10,00 лв.

 

5. Микрофилмиране на архивен документ (заснемане, проявяване и фиксиране на черно-бели негативи) - 35 мм

 

 

 

5.1. до 500 кадъра

един кадър

0,50 лв.

 

5.2. над 500 кадъра

един кадър

0,30 лв.

 

6. Изготвяне на препис-извлечение от архивен документ

една страница от документа

1,00 лв.

 

7. Принтеркопие от дигитален образ и микрофилм/микрофиш:

 

 

 

 

7.1. черно-бяло, формат А4

1 брой

1,00 лв.

 

7.2. цветно, формат А4

1 брой

3,50 лв.

 

7.3. цветно, формат А3

1 брой

6,50 лв.

Забележки към раздел VIІ:

1. Репрографските услуги се извършват в зависимост от наличните технически възможности и физическото състояние на архивните документи.

2. Обикновена услуга се изпълнява в срок до 7 работни дни.

3. Бърза услуга се изпълнява в срок до 3 работни дни, като цената се увеличава с 50 на сто.

4. Експресна услуга се изпълнява в срок до 24 часа, като цената се увеличава със 100 на сто.

Забележки:
От цените на услугите в раздел I и раздел VIІ се правят следните отстъпки:
1. За ученици и учители, студенти, дипломанти и докторанти, научни работници от системата на Българската академия на науките и други научни институти, преподаватели във висши учебни заведения от страната и чужбина и служители от други архивни институции в страната - 50 на сто.
2. За хора с увреждания - 50 на сто.
3. За пенсионери - 50 на сто.
4. За физически лица, дарили документи на държавата, и за техните преки наследници - безплатни копия на дарени от тях документи и безплатна читателска карта.
5. За политически партии, юридически лица с нестопанска цел и търговски дружества - безплатни копия на предадените от тях документи."
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив