ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 18 ОТ 2 ФЕВРУАРИ 2005 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА АГЕНЦИЯТА ЗА СОЦИАЛНО ПОДПОМАГАНЕ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 25 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2003 Г. (ОБН., ДВ, БР. 15 ОТ 2003 Г.; ИЗМ. И ДОП., БР. 63 ОТ 2003 Г.)

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 18 ОТ 2 ФЕВРУАРИ 2005 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА АГЕНЦИЯТА ЗА СОЦИАЛНО ПОДПОМАГАНЕ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 25 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2003 Г. (ОБН., ДВ, БР. 15 ОТ 2003 Г.; ИЗМ. И ДОП., БР. 63 ОТ 2003 Г.)

В сила от 11.02.2005 г.
Обн. ДВ. бр. от 11 Февруари 2005г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В думите "социалното подпомагане" се заменят със "социално подпомагане и по Закона за закрила на детето".
§ 2. В се отменя.
§ 3. В се изменя така:
"(1) Структурата на агенцията включва обща администрация, организирана в две дирекции, и специализирана администрация, организирана в главна дирекция, две дирекции, 28 регионални дирекции за социално подпомагане и 272 дирекции "Социално подпомагане"."
§ 4. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 1 след думите "на агенцията" се добавя "за точното спазване на нормативните актове и за изпълнение на законовите разпореждания на изпълнителния директор".
2. Създава се нова т. 3:
"3. утвърждава длъжностните характеристики на служителите;".
3. Досегашните т. 3, 4, 5, 6 и 7 стават т. 4, 5, 6, 7 и 8.
§ 5. В глава четвърта се създава раздел IIа:
"Раздел IIа
Служител по сигурността на информацията. Финансов контрольор
Чл. 8а.
(2) Служителят по сигурността на информацията:
1. следи за спазването на изискванията на Закона за защита на класифицираната информация;
2. прилага правилата относно видовете защита на класифицираната информация;
3. разработва план за охрана на класифицираната информация чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;
4. извършва периодични проверки на отчетността и движението на материалите и документите, съдържащи класифицирана информация;
5. осъществява процедурата по обикновеното проучване по чл. 47 от Закона за защита на класифицираната информация и води регистър на проучените лица;
6. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията в агенцията;
7. разработва план за защита на класифицираната информация при положение на война, при военно или друго извънредно положение;
8. организира и провежда обучението на служителите в агенцията в областта на защитата на класифицираната информация;
9. изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативни актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация.
Чл. 8б
1. осъществява предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност;
2. осъществява проверки преди вземането на решения за поемане на задължения и за извършване на разход;
3. одобрява или отхвърля предложенията на разпоредителя за поемане на задължения или за извършване на разходи съгласно правилата и процедурите на Закона за държавния вътрешен финансов контрол, правилника за прилагането му и указанията на Агенцията за държавен вътрешен финансов контрол при осъществяването на предварителния контрол;
4. изисква и има право да получава всички данни и документи, включително в електронен вариант, за целите на предварителния контрол и по своя преценка прави проверки на място."
§ 6. В се отменят.
§ 7. се изменя така:
"Чл. 11. Специализираната администрация е организирана във:
1. Главна дирекция "Социално подпомагане", която включва регионалните дирекции за социално подпомагане в областните административни центрове и дирекциите "Социално подпомагане" на територията на всяка община;
2. дирекция "Закрила на детето";
3. дирекция "Международно сътрудничество, програми и европейска интеграция."
§ 8. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 2 буква "г" се отменя.
2. В т. 5 думите "и по закрила на детето" се заличават.
3. Създават се нови т. 8, 9 и 10:
"8. извършва анализ на постъпили предложения, жалби, сигнали и молби в областта на социалното подпомагане и правата на хората с увреждания;
9. обработва, проверява и подготвя отговори по подадени жалби, сигнали, молби и предложения в областта на социалното подпомагане и правата на хората с увреждания;
10. извършва прием на граждани и дава консултации на физически и юридически лица по въпроси на социалното подпомагане и правата на хората с увреждания."
4. Досегашната т. 8 става т. 11.
§ 9. Създават се чл. 16а и 16б:
". Дирекция "Закрила на детето":
1. осъществява методическо ръководство на дейността за закрила на детето;
2. участва при изготвянето на проекти на нормативни актове в областта на закрилата на детето;
3. разработва указания и методически материали по прилагането на нормативните актове в областта на закрилата на детето;
4. участва в разработването на концепции, в реализирането и координирането на програми и стратегии по закрила на детето;
5. извършва анализ на постъпили предложения, жалби, сигнали и молби в областта на закрилата на детето;
6. обработва, проверява и подготвя отговори по подадени жалби, сигнали, молби и предложения в областта на закрилата на детето;
7. извършва прием на граждани и дава консултации на физически и юридически лица по въпроси от областта на закрилата на детето;
8. ежемесечно обобщава и анализира информацията за натуралните показатели за дейностите по закрила на детето в дирекциите "Социално подпомагане" и в регионалните дирекции за социално подпомагане;
9. изготвя тримесечен отчет по Националната програма за закрила на детето и заложените дейности в националните планове към нея, които са ангажимент на изпълнителния директор на агенцията;
10. изготвя годишни отчетни доклади относно дейността на дирекцията.
Чл. 16б.
1. подпомага дейностите на Министерството на труда и социалната политика по изпълнението на Програмата ФАР в сферата на развитието на човешките ресурси, както и по други програми, финансирани от международни донори;
2. координира дейността във връзка с участието в изготвянето на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", както и на други оперативни програми в частта от компетенциите на Министерството на труда и социалната политика;
3. в случаите, в които дирекцията изпълнява функциите на звено по изпълнението на проекти, прилага и следи за спазването на правилата по Програмата ФАР и отговаря в съответствие с делегираните й отговорности в меморандума за разбирателство, подписван между нея и изпълнителната агенция;
4. прилага и следи за спазване изискванията на други международни донори и програми извън фондовете на Европейския съюз;
5. организира мониторинг и контрол по изпълнението на проекти, финансирани от международни източници, включително чрез извършване на проверки на място, съобразно съответната методика за мониторинг, утвърдена от министъра на труда и социалната политика по програми и проекти, изпълнявани от министерството или от изпълнителния директор на агенцията по програми и проекти, изпълнявани самостоятелно от агенцията;
6. осъществява координация със заинтересуваните институции;
7. осъществява сътрудничество и обмен на информация със съответните ведомства на други държави, отговарящи за социалното подпомагане, закрилата на детето и интеграцията на хората с увреждания;
8. осигурява поддържането на система за повишаване на административния капацитет на служители от агенцията и от териториалните й поделения за управлението на програми и проекти, финансирани от предприсъединителните и структурните фондове на Европейския съюз."
§ 10. В се изменя така:
"(2) Насочването на служебните преписки се извършва от изпълнителния директор и/или от заместник изпълнителните директори, и/или от главния секретар."
§ 11. се изменя така:
"Чл. 25. (1) За образцово изпълнение на служебните си задължения служителите в агенцията могат да бъдат награждавани с отличия и с парични и предметни награди.
(2) Награждаването на служителите се извършва със заповед на изпълнителния директор на агенцията въз основа на мотивиран доклад от директор на дирекция в централното управление или от директор на териториално поделение на агенцията.
(3) Стойността на паричната или предметната награда не може да надвишава размера на основната заплата на съответния служител."
§ 12. В думите "териториалните поделения на" се заличават.
§ 13. се изменя така:
"Приложение към чл. 7, ал. 2
Численост на персонала на Агенцията за социално подпомагане и на териториалните й поделения - 5790 щатни бройки
Изпълнителен директор 1
Заместник изпълнителни директори 2
Главен секретар 1
Служител по сигурността на информацията 1
Финансов контрольор 1
Инспекторат 56
Обща администрация 79
в т.ч.:  
дирекция "Административно-правно  
и информационно обслужване" 45
дирекция "Финансово-стопански дей-  
ности и управление на собствеността" 34
Специализирана администрация 5649
в т.ч.:  
дирекция "Закрила на детето" 11
дирекция "Международно сътрудничест-  
во, програми и европейска интеграция" 15
Главна дирекция "Социално подпома-  
гане" с 28 регионални дирекции за со-  
циално подпомагане и 272 дирекции  
"Социално подпомагане" 5623".
§ 14. В от Устройствения правилник на Държавната агенция за закрила на детето - приложение № 1 към чл. 1 от Постановление № 38 на Министерския съвет от 2001 г. (обн., ДВ, бр. 17 от 2001 г.; изм. и доп., бр. 62 и 87 от 2001 г. и бр. 102 от 2003 г.), се правят следните изменения:
1. В т. 5 думата "дирекция" се заменя със "съответните дирекции".
2. В т. 7 думите "отделите "Закрила на детето" в дирекциите "Социално подпомагане" се заменят с "дирекция "Закрила на детето" на Агенцията за социално подпомагане".
§ 15. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив