ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 254 ОТ 15 ОКТОМВРИ 2012 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА СТРУКТУРАТА, ДЕЙНОСТТА И ОРГАНИЗАЦИЯТА НА РАБОТА НА АГЕНЦИЯ "ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА", ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 295 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 Г. (ДВ, БР. 100 ОТ 2009 Г.)
В сила от 23.10.2012 г.
Обн. ДВ. бр. от 23 Октомври 2012г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В се изменя така:
"(3) Агенцията прилага Закона за администрацията, доколкото друго не е предвидено в Закона за пътищата."
§ 2. се изменя така:
"Чл. 4. (1) Агенцията осъществява своята дейност чрез централна администрация и чрез специализираните звена по чл. 21, ал. 2 от Закона за пътищата.
(2) Числеността на персонала на административните звена в агенцията е посочена в приложението."
§ 3. се изменя така:
"Чл. 5. (1) Централната администрация е организирана в 12 дирекции.
(2) Специализираните звена са 27 областни пътни управления и Централен институт на пътните технологии, национални и европейски норми и стандарти."
§ 4. В се изменя така:
"(1) Председателят на управителния съвет на агенцията назначава и освобождава служителите на агенцията."
§ 5. се изменя така:
"Чл. 14. Председателят на управителния съвет на агенцията по предложение на управителния съвет утвърждава длъжностното разписание."
§ 6. В глава трета се създава :
"Раздел Іа
Финансови контрольори
Чл. 14а.
(2) Финансовите контрольори подпомагат управителния съвет на агенцията при развитието и функционирането на системите за финансово управление и контрол, включително чрез предварителен контрол за законосъобразност, в съответствие със Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор.
(3) Финансовите контрольори изпълняват следните функции:
1. осъществяват предварителен контрол върху администрирането на приходи, разходите по проекти и от бюджета на агенцията, управление на пътищата и за административно-стопански дейности, като:
а) извършват предварителен контрол на процесите, свързани с разплащане на извършените дейности, в съответствие с процедурните наръчници за удостоверяване на заявени разходи по изпълнение на проектите и програмите съгласно целите на проекта, действащото законодателство и изискванията на международните финансови институции;
б) осъществяват проверки преди вземането на решения за поемане на задължения и за извършване на разходи;
2. извършват проверки при процедури за възлагане на обществени поръчки, включително проверки на проведената процедура и нейните етапи - участници, актове, задълженията, които ще бъдат поети със сключването на договора, и др.;
3. проверяват законосъобразното събиране, съхраняване, стопанисване, разходване и отчитане на средствата;
4. проверяват изпълнението на задълженията към републиканския бюджет;
5. осъществяват предварителен контрол при авансово финансиране от държавния бюджет на дейностите по усвояване на средствата по програмите независимо от източника на финансиране на съответния проект."
§ 7. В глава трета се създава :
"Раздел Іб
Дирекция "Вътрешен одит"
Чл. 14б
(2) Дирекция "Вътрешен одит" осъществява дейността по вътрешен одит на всички структури, програми, дейности и процеси в агенцията, включително по европейски фондове и програми и по международни проекти.
(3) Дирекция "Вътрешен одит":
1. планира, извършва и докладва дейността по вътрешен одит в съответствие с изискванията на Закона за вътрешния одит в публичния сектор, Стандартите за вътрешен одит, Етичния кодекс на вътрешните одитори, статута на звеното за вътрешен одит и утвърдената от министъра на финансите методология за вътрешен одит в публичния сектор;
2. изготвя на базата на оценка на риска тригодишен стратегически план и годишен план за дейността си, които се утвърждават с решение на управителния съвет; годишният план за дейността по вътрешен одит на агенцията се координира с годишния план на дирекция "Вътрешен одит" на Министерството на регионалното развитие и благоустройството;
3. изготвя одитен план за всеки одитен ангажимент за даване на увереност, който съдържа обхват, цели, времетраене и разпределение на ресурсите за изпълнение на ангажимента;
4. представя на управителния съвет независима и обективна оценка за състоянието на одитираните системи за финансово управление и контрол;
5. оценява адекватността и ефективността на процесите за идентифициране, оценяване и управление на риска, въведени от управителния съвет;
6. проверява и оценява: съответствието на дейностите със законодателството, с вътрешните актове и договори; надеждността и всеобхватността на финансовата и оперативната информация; създадената организация по опазване на активите и информацията; ефективността, ефикасността и икономичността на дейностите; изпълнението на задачите, договорите, поетите ангажименти и постигането на целите;
7. консултира управителния съвет по негово искане, като дава съвети, мнение, обучение и други с цел да се подобрят процесите на оперативен контрол и управление на риска, без да поема управленска отговорност за това;
8. докладва и обсъжда с управителния съвет, с ръководителите на структурите, чиято дейност е одитирана, резултатите от всеки извършен одитен ангажимент, дадените препоръки и предприетите действия и представя одитен доклад; одитният доклад се изпраща на Министерството на регионалното развитие и благоустройството;
9. дава препоръки в одитните доклади за подобряване на адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол и извършва проверки за проследяване изпълнението на препоръките;
10. изготвя годишен доклад за дейността по вътрешен одит и оценка на адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол, които се представят на управителния съвет от ръководителя на вътрешния одит; докладът се изпраща на Министерството на регионалното развитие и благоустройството до 31 януари на следващата календарна година;
11. осигурява повишаването на професионалната квалификация на вътрешните одитори и осъществява контакти с другите звена за вътрешен одит от организациите от публичния сектор с цел обмяна на добри практики."
§ 8. В глава трета се създава :
"Раздел Ів
Служител по сигурността на информацията
Чл. 14в
(2) Служителят по сигурността на информацията:
1. следи за спазването на изискванията на Закона за защита на класифицираната информация;
2. прилага правилата относно видовете защита на класифицираната информация;
3. разработва план за охрана чрез физически и технически средства на помещенията, в които се създава, обработва и съхранява класифицирана информация, и следи за неговото изпълнение;
4. извършва периодични проверки на отчетността и движението на материалите и документите;
5. осъществява процедурата по обикновеното проучване в рамките на организационната единица и води регистър на проучените лица;
6. уведомява Държавната комисия по сигурността на информацията (ДКСИ) при изтичане срока на разрешенията, при напускане или преназначаване на служителя, както и при необходимост от промяна на разрешението, свързано с достъп до определено ниво на класификация;
7. пряко ръководи регистратурата за класифицирана информация;
8. информира незабавно в писмена форма ДКСИ и компетентната служба за всяка промяна, отнасяща се до обстоятелствата, свързани с издадените разрешения, удостоверения, сертификати или потвърждения;
9. води на отчет случаите на нерегламентиран достъп до класифицирана информация и на взетите мерки, за което информира незабавно ДКСИ;
10. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията;
11. разработва план за защита на класифицираната информация при положение на война, при военно или друго извънредно положение;
12. организира и провежда обучението на служителите в организационната единица в областта на защитата на класифицираната информация."
§ 9. се изменя така:
"Чл. 15. (1) Централната администрация е организирана в обща и специализирана администрация.
(2) Общата администрация е организирана във:
1. дирекция "Административно обслужване и координация";
2. дирекция "Комуникации и информация";
3. дирекция "Обществени поръчки и правно обслужване";
4. дирекция "Бюджет, финанси и разплащане по проекти".
(3) Специализираната администрация е организирана във:
1. дирекция "Развитие на пътната инфраструктура с бюджетни средства";
2. дирекция "Инвестиционно проектиране и отчуждителни процедури";
3. дирекция "Изпълнение на проекти по Оперативна програма "Регионално развитие" и по програмите за териториално сътрудничество на Европейския съюз";
4. дирекция "Изпълнение на проекти по Оперативна програма "Транспорт" и Кохезионен фонд";
5. дирекция "Анализ на риска и оперативен контрол";
6. дирекция "Пътни такси и разрешителни";
7. дирекция "Управление на проекти, финансирани с кредитни инвестиции"."
§ 10. се изменя така:
"Чл. 16. Дирекция "Административно обслужване и координация":
1. изпълнява дейности, свързани с административно-организационното подпомагане на управителния съвет на агенцията, в т. ч. организира подготовката за вземане на решения от управителния съвет, следи и докладва на управителния съвет за изпълнението на взетите и приведените в изпълнение негови решения, подпомага управителния съвет при формулирането и изготвянето на конкретни решения за изпълнението на функциите му, както и при взаимодействието с администрацията на агенцията с други институции и организации;
2. следи за спазването на сроковете за изпълнение на решенията на управителния съвет на агенцията;
3. подпомага управителния съвет за управлението на имуществото на агенцията в съответствие с неговите решения;
4. организира деловодната обработка, архивирането и съхраняването на кореспонденцията и документацията в съответствие с нормативните актове и с изискванията на управляващите органи по оперативните програми и на международните финансови институции;
5. разработва, внедрява, контролира и отговаря за програми, свързани с оперативната дейност и административно-стопанското обслужване и архива на агенцията;
6. осъществява деловодната обработка посредством автоматизирана деловодна система, включително система за архивиране и съхраняване на кореспонденцията и документацията в агенцията;
7. извършва справки и изготвя заверени копия на документи, съхранявани в архива на агенцията;
8. води отчетност и осигурява информация за входящата и изходящата кореспонденция;
9. изготвя периодични отчети за административното обслужване на физически и юридически лица;
10. осигурява административно-техническото обслужване на дейността на Експертния технико-икономически съвет;
11. оказва методическо ръководство и контрол на специализираните звена в дейностите по организация и администриране на човешките ресурси и управление на държавната собственост, като контролира тяхното изпълнение самостоятелно и съвместно с дирекция "Анализ на риска и оперативен контрол";
12. организира ремонта и поддържането на сградите и имуществото на агенцията в съответствие с решенията на управителния съвет;
13. осъществява материално-техническото осигуряване на агенцията;
14. създава организация по охрана на труда и по техника на безопасността;
15. изготвя проекти на актове и документи, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения със служителите в агенцията и с налагането на дисциплинарни наказания и търсенето на имуществена отговорност по реда на Закона за държавния служител и Кодекса на труда, разработва, осъществява, контролира и отговаря за програми, свързани с човешките ресурси на агенцията;
16. организира дейностите по:
а) управлението и развитието на човешките ресурси;
б) изготвянето и актуализирането на длъжностното разписание на агенцията;
в) изготвянето на поименното разписание на длъжностите в администрацията;
г) изготвянето и прилагането на вътрешните правила за работната заплата в агенцията;
д) изграждането на ефективна система за повишаване квалификацията на служителите в агенцията;
17. организира и участва във:
а) провеждането на конкурси за заемане на свободните длъжности в агенцията;
б) разработването и актуализирането на длъжностните характеристики на служителите в агенцията;
18. съхранява служебните и трудовите досиета на служителите в агенцията и ги поддържа в съответствие с изискванията на закона;
19. поддържа автоматизирана система за управление на човешките ресурси;
20. прави предложения за развитие на организационната и управленската структура на агенцията;
21. разработва проекти на вътрешноорганизационни документи за планиране, подбор, оценяване, развитие на персонала и организация на труда;
22. разработва основни насоки, проучва, анализира и обобщава потребностите от обучение и изготвя годишен план за задължително и специализирано обучение на служителите в агенцията; осигурява условия за професионално и служебно развитие на персонала; организира провеждането на обучения на персонала;
23. организира оценката на риска във връзка с изпълнението на Закона за здравословни и безопасни условия на труд и нормативните актове по прилагането му;
24. организира и осъществява библиотечната дейност;
25. отговаря за управлението на имотите - държавна собственост;
26. изгражда и отговаря за съхраняването на база данни за имотите - държавна собственост;
27. изготвя и комплектува искания за актуване на имоти - държавна собственост, предоставени за управление на агенцията, води на отчет и съхранява актовете и следи за своевременното им актуализиране;
28. организира, координира и контролира изпълнението на задачи, свързани с подготовката на становища и отговори до държавни органи, физически и юридически лица;
29. координира изготвянето на отговори от името на управителния съвет на постъпили сигнали, заявления и предложения на граждани;
30. събира, обработва, анализира и обобщава информация, свързана с дейността на агенцията;
31. осъществява методическо ръководство и контрол на дейността по пропускателния режим в агенцията;
32. координира структурите на агенцията при кризи, бедствия и във военно време;
33. координира и подпомага Ситуационния център в дирекция "Комуникации и информация" при изпълнение на задълженията му, свързани с прогнозиране, анализ, ограничаване и преодоляване на възникнала бедствена или кризисна обстановка;
34. организира поддръжката и ремонта и осъществява контрол при използването на техническите средства за охрана, пожароизвестяване, пожарогасене и видеонаблюдение;
35. изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативните актове, свързани с отбранително-мобилизационната подготовка;
36. следи за произтичащите задължения за агенцията от нормативни актове, свързани с отбранително-мобилизационната подготовка на страната, и организира изпълнението им;
37. координира оперативното взаимодействие на структурите на агенцията с Министерството на вътрешните работи, Министерството на отбраната, Министерството на регионалното развитие и благоустройството, държавната администрация и местните органи на самоуправление за осигуряване на движението по пътищата при възникване на бедствия и при положение на война, при военно или извънредно положение;
38. разработва и актуализира военновременните планове за работа на агенцията и областните пътни управления във военно време, разработва, поддържа и актуализира плана за защита при бедствия;
39. отговаря за съхранението и поддържането на държавните резерви и военновременните запаси на агенцията;
40. планира, разпределя и отчита средствата по отбранително-мобилизационна подготовка."
§ 11. се изменя така:
"Чл. 17. Дирекция "Комуникации и информация":
1. планира, координира и провежда информационната политика на агенцията и публичното представяне на председателя и членовете на управителния съвет на агенцията и на служителите на агенцията;
2. осигурява публичност и прозрачност на дейността на агенцията и на административните структури към нея, като организира достъпа до информация за медии, осъществява отразяването на официални и работни срещи на агенцията, писмени отговори и интервюта за медиите и изготвянето на преглед на печатните и електронните медии за нуждите на агенцията;
3. съгласува проектите на съобщения до средствата за масово осведомяване във връзка с подготовката на проекти на закони и подзаконови нормативни актове;
4. поддържа контактите с неправителствени организации, обществени сдружения и други;
5. проучва и анализира общественото мнение във връзка с политиките на агенцията, като възлага социологически проучвания и анализи във връзка с дейността на агенцията;
6. подпомага работата на структурите на агенцията за повишаване на обществената информираност по въпросите на усвояване на средствата, предоставени на Република България от Европейския съюз;
7. осигурява разпространението на текуща информация на гражданите, обществените организации и медиите относно състоянието на пътищата, трафика и интензитета на движение, главните и обходните маршрути, организацията на движението при кризи, бедствия и аварии и при утежнени метеорологични условия;
8. разработва, организира и възлага информационни кампании за предварително представяне и популяризиране на политиката и дейностите на агенцията;
9. координира и контролира поддържането и актуализирането на информация на интернет страницата на агенцията и на административните структури към агенцията, одобрява окончателните проекти на интернет страниците и изпълнението им;
10. изготвя и оформя презентации на председателя и членовете на управителния съвет на агенцията и съгласува презентации на експерти на ведомството при участия в пресконференции, дискусии и др.;
11. организира изработката на печатни и аудио-визуални материали за изграждане на позитивен имидж и популяризиране политиката на ведомството;
12. подпомага председателя и членовете на управителния съвет на агенцията с актуална информация за секторите, за които отговаря агенцията;
13. работи в непрекъсната връзка и координация със звената за връзки с обществеността на Министерския съвет и на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, както и със звената за връзки с обществеността на другите министерства;
14. планира и организира вътрешните комуникации на агенцията;
15. подготвя, координира и осъществява организирането, провеждането и протоколното осигуряване на пресконференции и други публични събития, инициирани от агенцията, включително с международен характер;
16. координира и осъществява протоколното осигуряване на официалните срещи на членовете на управителния съвет на агенцията;
17. организира, отговаря и контролира предоставянето на обществена информация при условията и по реда на Закона за достъп до обществена информация;
18. осъществява и поддържа контакти с международни организации и институции в областта на пътната инфраструктура;
19. извършва преводи, изготвя становища, подготвя материали и води международна кореспонденция;
20. подготвя предварителни анализи, предоставя информация и отговаря за актуални инициативи и дейности, засягащи изпълнението на проекти в областта на пътната инфраструктура по международни инициативи и програми;
21. съдейства на другите дирекции при осъществяване на кореспонденцията с международните финансови институции;
22. подпомага управителния съвет при изпълнението на функциите на държавна пътна администрация и координира участието на агенцията в международни пътни организации;
23. събира, съхранява и предоставя информация по международни инициативи и програми;
24. осъществява и осигурява за нуждите на агенцията писмени и симултанни преводи от чужд език на български език и обратно;
25. разработва информация относно състоянието на пътищата, трафика и интензитета на движение, главните и обходните маршрути, организацията на движението при кризи, бедствия и аварии и при утежнени метеорологични условия;
26. ръководи, координира, контролира и отговаря за функционирането на информационното обслужване на агенцията, както и за въвеждането и функционирането на автоматизираните системи в работата на агенцията;
27. организира, координира и контролира информационните системи в агенцията, поддържа информационните системи и бази данни на агенцията, разработва, осъществява, контролира и отговаря за програми, свързани с информационните технологии в агенцията;
28. осигурява защита на данните, включени в информационната система на агенцията;
29. организира подготовката на служителите на агенцията за работа с информационните системи;
30. дава методически указания на структурите на централната администрация и на специализираните звена на агенцията при изпълнение на задълженията им за работа с информационните системи и бази данни;
31. разработва геопортал на единната пътна мрежа като част от европейската транснационална пътна инфраструктура и в съответствие с европейските изисквания с приоритет Директива 2007/02/ЕО - INSPIRE, и с Решение 1692/96/ЕО за Европейската транспортна мрежа;
32. разработва и прилага национална инфраструктура и приложни информационни програми за въвеждане на системи за навигация и контрол, както и на системи за сигурност в съответствие с европейската политика в навигационните системи (Програма ГАЛИЛЕО), Програма ГМОС (Глобален мониторинг на околна среда и сигурност), ГССЗН (Глобална система на системите за земно наблюдение) и ГНСС (Глобална навигационна спътникова система);
33. организира, ръководи и контролира дейността на Ситуационния център като звено в структурата на дирекцията, което:
а) осъществява дейности по събиране и обработка на информация за състоянието на републиканската пътна мрежа (РПМ);
б) извършва дейности по прогнозиране, анализ, ограничаване и преодоляване на възникнала кризисна обстановка и подпомагане на органите за управление при оценка на обстановката, координиране и взаимодействие с другите държавни органи;
в) поддържа в постоянна готовност за работа комуникационно-информационната система на Ситуационния център;
г) събира, обработва и анализира информация за състоянието и обстановката по РПМ;
д) създава и поддържа база данни, свързана с рискове и заплахи от възникване на кризисни ситуации;
е) поддържа непрекъсната координация и взаимодействие със структурите на Министерството на вътрешните работи - Главна дирекция "Национална полиция", Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението", дирекция "Национална система 112", и с други държавни органи след съгласуване с дирекциите "Административно обслужване и координация", "Анализ на риска и оперативен контрол" и "Развитие на пътната инфраструктура с бюджетни средства";
ж) осъществява непрекъснато 24-часово наблюдение върху състоянието на РПМ."
§ 12. се изменя така:
"Чл. 19. Дирекция "Бюджет, финанси и разплащания по проекти":
1. разработва проекта на бюджет на агенцията в съответствие с утвърдените стратегии, програми, прогнози и планове;
2. координира, организира и следи за изпълнението на бюджета на агенцията и разработването на предложения за корекциите му;
3. подготвя ежемесечни заявки за лимити за плащания;
4. отговаря за правилната организация на счетоводството и отчетността на агенцията в съответствие с действащото законодателство;
5. осъществява дейности по финансово-счетоводното отчитане на специализираните звена;
6. съставя месечни, тримесечни и годишни отчети за касовото изпълнение на бюджета на агенцията;
7. контролира опазването на движимото и недвижимото имущество чрез провеждане на инвентаризации;
8. изготвя месечни и годишни оборотни ведомости;
9. изготвя годишния счетоводен отчет и баланс на агенцията;
10. подпомага управителния съвет на агенцията за правилното и законосъобразното използване на финансовите ресурси;
11. извършва счетоводно отчитане на приходите и разходите по пълна бюджетна класификация и по счетоводни сметки от сметкоплана на бюджетните предприятия;
12. организира съхраняването и ползването на счетоводния архив;
13. извършва проверка на представените документи за разплащане за съответствие с договорите с изпълнителите на обществени поръчки;
14. подготвя финансови отчети за изпълнението на проекти и програми;
15. подготвя месечни и тримесечни прогнози за плащания по изпълнението на проектите и ги докладва на управителния съвет;
16. подготвя искания за плащания до съответния управляващ орган;
17. извършва разплащане по бюджета на агенцията, както и с изпълнителите на допустимите и сертифицираните разходи по проекти и програми съгласно установените в агенцията ред и правила;
18. поддържа работеща оперативна техническа система за отчетност на разходите за всички източници на финансиране със средства от Европейския съюз, бюджетни средства и международни финансови институции;
19. разработва анализи и прогнози за движението на паричните потоци от държавния бюджет, такси за ползване на републиканските пътища, кредити и безвъзмездни помощи;
20. съгласува договори за обществени поръчки, възлагателни писма и длъжностни разписания съгласно вътрешните правила в агенцията;
21. участва при разработването на стратегии, програми, прогнози и планове за пътната инфраструктура на национално и регионално равнище;
22. набира, съхранява и обработва необходимата информация, свързана с икономическата и финансовата политика на агенцията."
§ 13. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Точка 8 се отменя.
2. Точка 10 се отменя.
3. Точки 11 и 12 се изменят така:
"11. извършва планови и/или извънредни проверки за законосъобразност и целесъобразност на изпълнението на всички видове дейности, възлагани от агенцията, за резултатите от които изготвя доклади до управителния съвет, съдържащи констатации и конкретни предложения; при необходимост проверките могат да бъдат извършвани съвместно с Централния институт на пътните технологии, националните европейски норми и стандарти;
12. разработва и предлага на управителния съвет за утвърждаване годишен план за проверки;".
4. Точка 14 се изменя така:
"14. предлага на управителния съвет проекти на решения във връзка с издаването на препоръки за добро изпълнение на обществени поръчки, възложени от агенцията;".
5. В т. 15 думите "и целесъобразността" се заличават.
6. В т. 21 думите "оперативната дейност и на служителите на агенцията, включително при" се заличават.
7. Създава се нова т. 22:
"22. контролира общата маса, осовото натоварване и габаритните размери на пътните превозни средства, като при превишаване на допустимите стойности изисква съответните разрешителни, и съставя актове по глава осма от Закона за пътищата чрез формирани от състава на дирекцията мобилни групи;".
8. Създава се т. 23:
"23. осъществява контрол за правилната експлоатация на пътната мрежа."
§ 14. В се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите "Пътни такси и разрешения за специално ползване на пътищата" се заменят с "Пътни такси и разрешителни".
2. В ал. 2:
а) думите "Пътни такси и разрешения за специално ползване на пътищата" се заменят с "Пътни такси и разрешителни";
б) точка 2 се отменя;
в) точка 3 се изменя така:
"3. подготвя издаването на разрешителни и събира такси за движение на тежки и извънгабаритни превозни средства;".
3. В ал. 3 думите "Пътни такси и разрешения за специално ползване на пътищата" се заменят с "Пътни такси и разрешителни".
4. Алинея 4 се отменя.
§ 15. , - се отменят.
§ 16. Наименованието на се изменя така:
"Специализирани звена".
§ 17. се изменя така:
"Чл. 29. Специализираните звена са 27 областни пътни управления и Централен институт на пътните технологии, национални и европейски норми и стандарти."
§ 18. В думите "Пътни такси и разрешения за специално ползване на пътищата" се заменят с "Пътни такси и разрешителни".
§ 19. В думата "звената" се заменя със "служителите".
§ 20. се изменя така:
"Чл. 36. Служителите в агенцията, заемащи ръководни длъжности, съобразно възложените функции и задачи на ръководените от тях дирекции или отдели организират, контролират, планират, координират, отчитат се и носят отговорност за дейността и за изпълнението на задачите, като:
1. представят мотивирани целесъобразни и законосъобразни предложения за вземане на решения от управителния съвет;
2. възлагат задачи на работещите в отдела и дирекцията, контролират и отговарят за тяхното срочно и качествено изпълнение;
3. осигуряват взаимодействието с другите отдели и дирекции в агенцията в съответствие с установените организационни връзки и разпределението на дейностите между тях;
4. ежегодно изготвят отчет за дейността на дирекцията или отдела и правят предложения за конкретни мерки за подобряване на дейността в него;
5. предлагат назначаване, повишаване, преместване, стимулиране, санкциониране и освобождаване на работещите в отдела или дирекцията."
§ 21. се отменя.
§ 22. В се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите "и награди" се заличават.
2. Алинея 2 се отменя.
§ 23. - се отменят.
§ 24. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 след думите "обстоятелство по" се добавя "чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител или" и след думите "Кодекса на труда" се добавя "или обстоятелство по чл. 14, ал. 1 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси".
2. Алинеи 2 и 3 се отменят.
3. В ал. 4 след думите "на длъжността" се добавя "служебното или".
§ 25. В след думите "прекратяване на" се добавя "служебното или".
§ 26. се отменя.
§ 27. се изменя така:
"Приложение към чл. 4, ал. 2
Численост на персонала в Агенция "Пътна инфраструктура" - 1523 щатни бройки
Управителен съвет | 3 |
Централна администрация | 340 |
в т.ч.: | |
Финансови контрольори | 3 |
дирекция "Вътрешен одит" | 10 |
Служител по сигурността на | |
информацията | 1 |
дирекция "Административно | |
обслужване и координация" | 41 |
дирекция "Комуникации и | |
информация" | 22 |
дирекция "Обществени поръчки | |
и правно обслужване" | 34 |
дирекция "Бюджет, финанси и | |
разплащания по проекти" | 29 |
дирекция "Развитие на пътната | |
инфраструктура с бюджетни | |
средства" | 34 |
дирекция "Инвестиционно | |
проектиране и отчуждителни | |
процедури" | 27 |
дирекция "Изпълнение на проекти | |
по Оперативна програма | |
"Регионално развитие" и по | |
програмите за териториално | |
сътрудничество на ЕС" | 35 |
дирекция "Изпълнение на проекти | |
по Оперативна програма "Транспорт" | |
и Кохезионен фонд" | 34 |
дирекция "Анализ на риска и | |
оперативен контрол" | 39 |
дирекция "Пътни такси и | |
разрешителни" | 15 |
дирекция "Управление на проекти, | |
финансирани с кредитни | |
инвестиции" | 16 |
Специализирани звена | 1180 |
в т.ч.: | |
Централен институт на пътните | |
технологии, национални и | |
европейски норми и стандарти | 65 |
Областни пътни управления | 1115" |