ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 256 ОТ 27 ОКТОМВРИ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 256 ОТ 27 ОКТОМВРИ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

В сила от 04.11.2008 г.
Обн. ДВ. бр. от 4 Ноември 2008г.,
попр. ДВ. бр. от 18 Ноември 2008г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В , приет с Постановление № 214 на Министерския съвет от 1999 г. (обн., ДВ, бр. 104 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 100 от 2000 г., бр. 28, 32 и 91 от 2001 г., бр. 64 от 2002 г., бр. 3, 93 и 107 от 2003 г., бр. 31 и 99 от 2004 г., бр. 48, 83 и 90 от 2005 г., бр. 1, 35 и 85 от 2006 г. и бр. 1, 67 и 78 от 2007 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В числото "15" се заменя с "16".
2. В :
а) в т. 2 думите "Управление на финансите, собствеността, човешките ресурси и връзки с обществеността" се заменят с "Бюджет, финанси и стопанска дейност";
б) създава се т. 3:
"3. дирекция "Човешки ресурси и канцелария."
3. В :
а) алинея 1 се изменя така:
"(1) Дирекция "Правно-нормативно и административно обслужване":
1. участва със свои представители в работни групи за разработването на проекти на нормативни актове, свързани с дейността на министерството;
2. съгласува или дава становища по законосъобразност на проекти на нормативни или административни актове и наказателни постановления, издавани от министъра;
3. изготвя, а в определени случаи съвместно с другите дирекции, съгласувателни становища по проекти на актове на Министерския съвет;
4. осъществява процесуалното представителство на министерството пред съдилищата;
5. изготвя проекти на договори и съгласува по законосъобразност договорите, изготвени от други дирекции или предложени от други лица и организации;
6. подготвя отговори и дава становища по законосъобразност по постъпили в министерството предложения и сигнали;
7. съгласува отказите за предоставяне на достъп до обществена информация;
8. организира дейността по административното обслужване на физическите и юридическите лица на "едно гише".";
б) в ал. 2:
аа) в основния текст думите "Управление на финансите, собствеността, човешките ресурси и връзки с обществеността" се заменят с "Бюджет, финанси и стопанска дейност";
бб) точки 10, 11 и 12 се отменят;
в) създава се ал. 3:
"(3) Дирекция "Човешки ресурси и канцелария":
1. подпомага министъра при осъществяване на съвременната политика и стратегия по управлението на човешките ресурси в министерството;
2. организира дейността по набирането и подбора на персонала, както и процеса по назначаването на служители в министерството;
3. подготвя и съхранява всички актове, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения, и ги отразява в Единната информационна система за управление на човешките ресурси в държавната администрация, съхранява трудовите и служебните досиета на служителите;
4. изготвя и актуализира длъжностните и поименните разписания на длъжностите;
5. организира и контролира съставянето и актуализирането на длъжностните характеристики на служителите;
6. организира и контролира обучението, оценяването и развитието на персонала;
7. приема, регистрира, разпределя и насочва входящата служебна кореспонденция към адресатите, извежда и изпраща по предназначение изходящата кореспонденция и извършва външна и вътрешна куриерска дейност."
4. В :
а) в т. 1 думата "Води" се заменя с "Управление на водите";
б) в т. 11 думите "Инвестиционна политика и обществени поръчки" се заменят с "Инвестиционна политика, обществени поръчки и климат".
5. В се изменя така:
"(1) Дирекция "Координация на регионалните инспекции по околната среда и водите" осъществява:
1. координиране дейността на регионалните инспекции по околната среда и водите (РИОСВ) по отношение на планирането, провеждането и докладването на оперативната контролна дейност, в т.ч.:
а) методическо ръководство и координация на РИОСВ по отношение на:
аа) разработване на годишни планове и годишни отчети за контролната дейност на РИОСВ;
бб) формат и съдържание на констативните протоколи за осъществяване на текущ и последващ контрол;
вв) дейността на РИОСВ в съответствие с изискванията на Препоръката на Европейския парламент и на Съвета, определяща минимални критерии за екологични инспекции в държавите членки;
б) оперативен контрол на дейността на РИОСВ по изпълнението на годишните планове за контролна дейност;
в) методическо ръководство и координация на дейностите на РИОСВ, свързани с ограничаване на последствията върху околната среда от аварийни ситуации;
г) налагане на санкции на предприятия, замърсяващи околната среда над допустимите норми;
д) изготвяне на обобщени отчети за извършения от РИОСВ оперативен контрол;
е) изготвяне на ежедневен бюлетин за изменение състоянието на околната среда;
ж) регистриране и обработка на сигнали, получени по "зеления телефон" в министерството;
2. оперативен контрол върху дейността на РИОСВ по прилагане на законодателството в областта на опазване на околната среда, в т.ч.:
а) методическо ръководство и контрол върху дейността на РИОСВ по прилагане на законодателството в областта на опазване на околната среда;
б) координиране на подготовка и провеждане на комплексни проверки върху цялостната дейност на РИОСВ съвместно с други дирекции на министерството;
в) извършване на съвместни проверки с РИОСВ по предложения и сигнали на граждани и юридически лица;
3. координиране на взаимодействието между РИОСВ и другите структурни звена в системата на министерството;
4. контрол и управление на химични вещества и предотвратяване на големи аварии с опасни химични вещества, в т.ч.:
а) разработване на проекти на нормативни актове в областта на управлението на химичните вещества и предотвратяване на големи аварии с опасни химични вещества;
б) изготвяне на становища, позиции, участие в срещите на компетентните органи на ниво Европейски съюз в секторите "Химикали" и "Управление на риска";
в) изпълнение на задълженията по Регламент (ЕО) № 1907/2006 на Европейския парламент и на Съвета от 18 декември 2006 г. относно регистрацията, оценката, разрешаването и ограничаването на химикали (REACH), установяващ Европейска агенция по химикали, изменящ Директива 1999/45/EО и отменящ Регламент (EEО) № 793/93 на Съвета и Регламент (EО) № 1488/94 на Комисията, а също и Директива на Съвета 76/769/EEО и директиви на Комисията 91/155/EEО, 93/67/EEО, 93/105/EО и 2000/21/EО (ОВ, L 396/1 от 29.05.2007 г.), Стокхолмската конвенция за устойчивите органични замърсители, подписана на 23 май 2001 г. в Стокхолм, ратифицирана със закон - ДВ, бр. 89 от 2004 г. (обн., ДВ, бр. 34 от 2005 г.), Конвенцията относно процедурата по предварително обосновано съгласие при международната търговия с определени опасни химични вещества и пестициди, подписана на 11 септември 1998 г. в Ротердам, ратифицирана със закон - ДВ, бр. 55 от 2000 г. (обн., ДВ, бр. 33 от 2004 г.; изм. и доп., бр. 88 от 2005 г.), и Конвенцията за трансграничните въздействия на промишлените аварии, подписана на 17 март 1992 г. в Хелзинки, ратифицирана със закон - ДВ, бр. 28 от 1995 г.;
г) методическо ръководство и координация на дейността на РИОСВ, свързана с управлението на химичните вещества и управлението на риска;
д) изготвяне на експертни доклади за екотоксикологични характеристики на продуктите за растителна защита и на становища във връзка с издаването на разрешителни за пускане на пазара на биоцидни препарати;
е) обработка на документация, свързана с издаване на разрешителни по чл. 104 от Закона за опазване на околната среда; координация със заинтересуваните ведомства; поддържане на публичен регистър на издадените разрешителни;
ж) подготовка и издаване на информационни материали, свързани с управлението на химични вещества и предотвратяването на големи аварии с опасни химични вещества;
з) поддържане и актуализиране на интернет страницата "Химични вещества" на министерството;
и) разработване на методики, ръководства и указания, свързани с управлението на химични вещества и предотвратяването на големи аварии с опасни химични вещества."
6. В се създава т. 12:
"12. координацията на дейностите по прилагане на финансовия инструмент за околна среда (LIFE+) по смисъла на Регламент (ЕО) № 614/2007 на Европейския парламент и на Съвета от 23 май 2007 г. (OB, L 149/2-15/9.06.2007)."
7. В :
а) точки 2 - 7 се изменят така:
"2. управлението отговаря за проектите, финансирани от ИСПА/Кохезионен фонд, съгласно Регламент на Съвета (ЕО) № 1164/94 от 16 май 1994 г. относно създаване на Кохезионен фонд (OB, L 130, 25.05.1994 г.) и международните финансови институции в съответствие с подписаните финансови меморандуми, регламенти на ЕС и действащото национално законодателство;
3. функциите на Управляващ орган по Кохезионния фонд съгласно Регламент № 1164/94 и отговаря за финансовото управление на средствата от Европейския съюз, отпуснати за финансиране на тези проекти, като:
а) подготвя, организира, администрира и контролира подготовката на документите за възлагане на обществени поръчки съобразно компетентността на дирекцията;
б) организира процеса по провеждане и възлагане на процедурите по обществени поръчки в съответствие с нормативните изисквания, приложимите правила на ЕС и националното законодателство;
в) изготвя договори, организира процеса по сключването им и провежда преговори с потенциални изпълнители;
г) осъществява координация със съответните финансиращи институции;
4. координацията и управлението на изпълнението на проектите по ИСПА;
5. финансовото управление на средствата от Европейския съюз, отпуснати за финансиране на проекти по ИСПА, за които министерството е управляващ орган, включително поддържане и осъвременяване на счетоводната система за отчитане на финансовите средства;
6. докладването за напредъка на проектите по ИСПА на структурите и институциите, отговорни за наблюдението и контрола по усвояването на средства от фондове на Европейския съюз;
7. координацията на дейностите по усвояване на средства от Кохезионния фонд съгласно Регламент № 1164/94 - сектор "Околна среда", с всички заинтересувани национални и международни институции и организации;";
б) точка 9 се изменя така:
"9. функциите на междинно звено за Оперативна програма "Околна среда" съобразно делегираните й правомощия.";
в) точка 10 се отменя.
8. се изменя така:
"Чл. 24б. Дирекция "Кохезионна политика за околна среда" осъществява:
1. функциите на управляващ орган на Оперативна програма "Околна среда";
2. организацията, разработването, координацията и съгласуването по време на подготовката и изпълнението на Оперативна програма "Околна среда" и други необходими програмни документи за целите на структурните фондове и Кохезионния фонд при спазване принципа на партньорство;
3. организацията и провеждането на преговори с Европейската комисия във връзка с Оперативна програма "Околна среда";
4. организацията, разработването и координацията по изготвянето на документи, съпътстващи Оперативна програма "Околна среда" и необходими за нейното изпълнение;
5. организацията по отношение на създаването на Комитет за наблюдение на Оперативна програма "Околна среда", включително осъществяване на функциите на секретариат на комитета за наблюдение;
6. изготвянето на предложения за изменения на Оперативна програма "Околна среда" и представянето им на Комитета за наблюдение на Оперативна програма "Околна среда" за одобряване;
7. организацията, разработването и представянето на критериите за избор на проекти за одобряване от Комитета за наблюдение на Оперативна програма "Околна среда";
8. изготвянето на предложения за изменение на критериите за избор на проекти и представянето им на Комитета за наблюдение на Оперативна програма "Околна среда" за одобряване;
9. разработването и представянето на комуникационен план на Оперативна програма "Околна среда" на комитета за наблюдение и на Европейската комисия;
10. организацията, разработването и съгласуването на процедурите и сроковете за избор на проекти и набирането на проектни предложения;
11. участието в процеса на оценка на проектни предложения съгласно предвиденото в споразуменията за делегиране на задачи на междинни звена;
12. организацията по отношение на създаването и провеждането на заседанията на Комитета за избор и координация на проекти;
13. организацията и извършването на оценка на риска на проектите, одобрени за финансиране по Оперативна програма "Околна среда", и определяне на мерки за предотвратяване и намаляване на риска;
14. организацията и изпълнението на дейности за техническа помощ с оглед на осигуряването на ефективно изпълнение на Оперативна програма "Околна среда";
15. изготвянето на предложения за реалокация на средства в рамките на Оперативна програма "Околна среда" и за представянето им на Комитета за наблюдение на Оперативна програма "Околна среда";
16. планирането и извършването на дейностите по оценка на Оперативна програма "Околна среда" с цел осигуряване на качествено изпълнение на програмата;
17. организацията и изпълнението на препоръките от извършените оценки на Оперативна програма "Околна среда";
18. планирането и извършването на дейностите по оценки на процедурите в рамките на Оперативна програма "Околна среда";
19. извършването на дейностите по наблюдение на Оперативна програма "Околна среда" в съответствие с разработената система за мониторинг, включваща индикатори за напредък, набиране и поддържане на необходимата информация и нейното анализиране;
20. организацията, подготовката и представянето на комитета за наблюдение и на Европейската комисия на годишните доклади за напредък и окончателния доклад за изпълнението на Оперативна програма "Околна среда";
21. осигуряването на съответствието на проектите с националната политика и политиките на Европейския съюз в областта на държавните помощи, обществените поръчки, опазването на околната среда и равните възможности;
22. организацията на представянето на проектите по смисъла на чл. 39 от Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета от 11 юли 2006 г. относно определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1260/1999 (ОВ, Специално издание 2007 г., глава 14, том 2) в рамките на оперативна програма "Околна среда" на Европейската комисия за окончателно одобряване;
23. осигуряване на доброто финансово управление на Оперативна програма "Околна среда", включително по отношение на извършените транзакции въз основа на финансовите ангажименти по оперативната програма;
24. гарантиране на разработването и установяването на писмени стандарти, указания и процедури за добро финансово управление на Оперативна програма "Околна среда" и разпространението им към междинни звена и бенефициенти на програмата;
25. разработването на системата за управление и контрол на Оперативна програма "Околна среда";
26. финансовото планиране на Оперативна програма "Околна среда" чрез изготвянето на необходимите документи във връзка с програмното бюджетиране и финансовото планиране, включително прогнози за плащанията по програмата и представянето им на Министерството на финансите;
27. финансовото управление на Оперативна програма "Околна среда" при спазване на принципа за разделение на функциите по управление, плащане, наблюдение и контрол;
28. изготвянето и съгласуването на споразумения за делегиране на задължения на междинни звена, а така също изготвянето на указания и инструкции за междинните звена и бенефициентите по отношение на изпълнението на Оперативна програма "Околна среда";
29. установяването на писмени стандарти и процедури за верификации на разходите и плащанията в рамките на Оперативна програма "Околна среда";
30. разкриването, регистрирането, отчитането и докладването към сертифициращия орган и последващо разрешаване на всички регистрирани случаи на нередности в рамките на Оперативна програма "Околна среда";
31. осигуряването на надеждна счетоводна отчетност в междинните звена;
32. поддържането на адекватна одитна пътека по отношение на Оперативна програма "Околна среда";
33. организацията на съхраняването и архивирането на документи по Оперативна програма "Околна среда";
34. организацията, координацията и изпълнението на дейностите, свързани с осигуряване на мерките по информация и публичност относно получената от Европейския съюз помощ, възможностите, които тя предлага, и постигнатите резултати;
35. разработването и поддържането на специализирана интернет страница на Оперативна програма "Околна среда"."
9. В :
а) в основния текст думите "Инвестиционна политика и обществени поръчки" се заменят с "Инвестиционна политика, обществени поръчки и климат";
б) в т. 1 думите "Управление на финансите, собствеността, човешките ресурси и връзки с обществеността" и "Инвестиционна политика и обществени поръчки" се заменят съответно с "Бюджет, финанси и стопанска дейност" и "Инвестиционна политика, обществени поръчки и климат";
в) точки 2 и 3 се отменят;
г) в т. 6 думата "ежемесечни" се заменя с "тримесечни";
д) точка 7 се изменя така:
"7. осъществява координацията на цялостната дейност на министерството по въпросите, свързани с изменението на климата, в т.ч. по Европейската схема за търговия с емисии, както и по Рамковата конвенция на ООН по изменение на климата, подписана на 5 юни 1992 г. в Рио де Жанейро, ратифицирана със закон - ДВ, бр. 28 от 1995 г. (обн., ДВ, бр. 68 от 2005 г.), и Протокола от Киото към Рамковата конвенция на ООН по изменение на климата, подписан на 18 септември 1998 г. в Ню Йорк, ратифициран със закон - ДВ, бр. 72 от 2002 г. (обн., ДВ, бр. 68 от 2005 г.), дейностите по изпълнение на задълженията на Република България по Рамковата конвенция на ООН по изменение на климата и Протокола от Киото със заинтересуваните отговорни ведомства; разработването и координацията на изпълнението на национални планове и програми по изменение на климата; подготовката на двустранни и многостранни договори за сътрудничество в областта на изменението на климата; дейността по механизмите на Протокола от Киото - проекти "съвместно изпълнение" и "международна търговия с емисии"; осигуряването на информация на обществеността по въпросите на изменение на климата."
10. се изменя така:
"Чл. 25. Дирекция "Превантивна дейност" осъществява:
1. политиката по предотвратяване и превантивен контрол на замърсяването на околната среда, в т. ч.:
а) разработването на проекти на нормативни актове в областта на: оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на инвестиционни предложения и екологична оценка на планове и програми; комплексни разрешителни; схеми за управление по околна среда и одитиране и за екомаркировка; защита от шум в околната среда; отговорност за предотвратяване и отстраняване на екологични щети;
б) разработването, координацията и контрола на прилагането на планове за действие във връзка с прилагането на европейското законодателство;
в) изготвяне на становища, позиции, участие в срещите на компетентните органи на ниво Европейски съюз;
г) докладването по прилагане на сближеното национално законодателство със законодателството на Европейската общност;
2. провеждане и координиране на процедурите по ОВОС на инвестиционни предложения, в т.ч. подготовка на указания към възложителите и участие в консултации; подпомагане на контрола на издадените решения;
3. провеждане и координиране на процедурите, свързани с екологична оценка на планове и програми, в т.ч. подготовка на указания към възложителите и участие в консултации;
4. провеждане и координиране съвместно с дирекция "Национална служба за защита на природата" на МОСВ чрез процедурите по ОВОС и екологична оценка на оценката на съвместимост по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие;
5. организацията на работата на Висшия експертен екологичен съвет (ВЕЕС) - основен състав, и на Междуведомствената комисия - специализиран състав на ВЕЕС;
6. поддържането на публичен регистър на експертите, извършващи екологична оценка и ОВОС, и на публичен регистър с данни за извършване на процедурите по ОВОС и екологична оценка на планове и програми;
7. методическото подпомагане на работата на РИОСВ по отношение на процедурите по ОВОС и на екологична оценка;
8. изпълнението на задълженията по Конвенцията на Икономическата комисия за Европа на Обединените нации за ОВОС в трансграничен контекст, подписана в Еспо, Финландия, на 25 февруари 1991 г., ратифицирана със закон - ДВ, бр. 28 от 1995 г. (обн., ДВ, бр. 86 от 1999 г.; попр., бр. 89 от 1999 г.), и на Протокола за стратегическа екологична оценка към тази конвенция, ратифициран със закон - ДВ, бр. 97 от 2006 г., и участие в работните органи;
9. оперативното и методическото подпомагане на Изпълнителната агенция по околна среда и РИОСВ по отношение на издаването, преразглеждането, изменението и актуализирането на комплексните разрешителни;
10. оценка на получената информация за планирани промени в работата на инсталации с издадени комплексни разрешителни, включително за наличие на "съществена промяна";
11. координиране на преразглеждането на комплексни разрешителни по отношение на дирекциите на министерството и участие във вземането на решенията от преразглеждането;
12. координиране и контрол по изпълнението на програми за отстраняване на щетите върху околната среда от минали действия или бездействия при приватизация;
13. организирането на работата на Междуведомствения експертен екологичен съвет при министерството за одобряване на техническа и проектосметна документация по програмите за отстраняване на щетите върху околната среда, причинени от минали действия или бездействия до момента на приватизация;
14. организирането и ръководството на цялостната дейност на схемата на Общността за управление по околна среда и одитиране - EMAS, в т.ч. координиране на дейностите с Изпълнителна агенция "Българска служба по акредитация";
15. провеждането на процедури за регистрация и контрол на съответствието с изискванията за регистрация по EMAS;
16. организирането на цялостната дейност по изграждането и функционирането на схемата на Общността за екомаркировка и провеждане на процедура за присъждане на знак за екомаркировка;
17. поддържането на регистри на регистрираните по ЕМАS организации и на продуктите с присъден знак за екомаркировка;
18. методическото подпомагане на работата на Изпълнителната агенция по околна среда, регионалните лаборатории на Изпълнителната агенция по околна среда и на РИОСВ по осъществяването на превантивния контрол на шума, излъчван от промишлени инсталации и съоръжения;
19. методическото подпомагане на Изпълнителната агенция по околна среда и РИОСВ в дейността им по събиране, съхранение и предоставяне на информация от промишлените източници на шум в околната среда;
20. съгласуването на годишни графици за контрол на промишлени източници на шум в околната среда по отношение на класификацията на извършваната от тях дейност;
21. координиране съвместно със заинтересуваните министерства и ведомства на дейностите по защита от шум в околната среда;
22. изготвянето на проекти на документи във връзка с прилагането на превантивни и оздравителни мерки при възникване на непосредствена заплаха или щета върху околната среда в случаите, когато компетентен орган е министърът на околната среда и водите;
23. поддържането на публичен регистър на операторите, осъществяващи стопански дейности в обхвата на Закона за отговорността за предотвратяване и отстраняване на екологични щети;
24. методическото подпомагане на Изпълнителната агенция по околна среда, РИОСВ, басейновите дирекции по управление на водите и дирекциите на националните паркове по прилагането на Закона за отговорността за предотвратяване и отстраняване на екологични щети;
25. координиране на съгласуването на проекти на нормативни актове на министерството във връзка с обмена на информация за технически регламенти с Европейската комисия чрез Държавната агенция за метрологичен и технически надзор;
26. участие по компетентност в съответните технически комитети и работни групи на Българския институт за стандартизация;
27. участие в работата на Техническия комитет по акредитация към Изпълнителна агенция "Българска служба по акредитация"."
11. се изменя така:
"Чл. 26. Дирекция "Управление на водите" осъществява:
1. управлението на водите на национално ниво чрез:
а) подготовка на Националната стратегия за управление на водите;
б) планиране на мерки и координация на действията за постигане на добро състояние на водите в трансграничните водни басейни на басейново и национално ниво;
в) планиране и прилагане на икономически регулатори за постигане на устойчиво използване на водите и тяхното опазване; разработване на инвестиционната политика и приоритети в областта на водите;
г) разработване на национална политика и разработване и съгласуване на програми за намаляване на замърсяването на водите, координация и контрол на тяхното изпълнение;
д) участие в разработването и съгласуването съвместно с други държави на политики, стратегии и програми за опазване на трансграничните води; подготовка и реализация на международни документи и проекти в областта на водите, съоръженията за пречистване на отпадъчни води и за защита от вредното въздействие на водите;
е) участие в подготовката на документи в областта на водите, свързани с членството на Република България в ЕС, и осигуряване на националното докладване в областта на водите пред ЕС;
ж) разработване на нормативни актове в областта на управление на водите;
з) определяне на уязвими зони за опазване на водите от замърсяване с нитрати от земеделски източници, на чувствителните зони за опазване на водите от замърсяване с биогенни елементи и на списъка на приоритетните и приоритетно опасните вещества;
и) определяне на проектните категории на повърхностните води;
к) провеждане на процедурите и подготовка на разрешителните за водовземане и/или ползване на воден обект, когато компетентен орган по издаването е министърът на околната среда и водите;
л) координиране на процедурата по подготовка на заповед за учредяване на санитарно-охранителни зони около водовземните съоръжения за питейно-битово водоснабдяване, когато компетентен орган е министърът на околната среда и водите, и за учредяване на санитарно-охранителни зони около водовземните съоръжения за минерални води;
м) подготовка на документите и на заповедите за оценка на експлоатационните ресурси на минералните води - изключителна държавна собственост;
н) определяне на проектните дебити на водовземните съоръжения и системи за подземни води, за водностопански системи и съоръжения и подготовка на необходимите документи;
о) съгласуване на водностопанския анализ при предоставяне на концесии на водностопански системи и съоръжения;
п) провеждане и координация на процедурите за предоставяне на концесии за ползване на минерални води и осъществяване на контрол по изпълнението на концесионните договори за минерални води и на условията в издадените от министъра на околната среда и водите разрешителни за водовземане на минерални води;
р) извършване на превантивен, текущ и последващ контрол на условията в издадените от министъра на околната среда и водите разрешителни за водовземане и/или ползване на води, съставяне на актове за установяване на административни нарушения и подготовка на наказателни постановления и принудителни административни мерки;
с) организиране и методическо ръководство на националната система за мониторинг на водите;
т) систематизиране, анализиране, оценяване и прогнозиране на количественото и качественото състояние на водите; създаване и поддържане на географска информационна система за водите и на специализирани бази данни;
у) създаване на специализирани карти по водите; създаване и поддържане на регистрите по Закона за водите; подготовка на периодичен бюлетин за състоянието на водите;
ф) съставяне на националния баланс на водите;
х) съставяне на режимните графици за водовземане от комплексните и значимите язовири по приложение № 1 от Закона за водите;
ц) съгласуване на дейностите по чл. 51 от Закона за водите;
ч) изготвяне на становища и координация на изпълнението на проекти от органите по чл. 10 от Закона за водите, областните управители, кметовете на общини и научните организации, свързани с използването, опазването и защитата от вредното въздействие на водите;
ш) осигуряване на техническо и експертно обслужване на Висшия консултативен съвет по водите;
2. координация, методическо ръководство, анализ и контрол на дейността на басейновите дирекции при оперативното управление на водите, в т.ч. по отношение на:
а) дейностите по прилагане на международни конвенции в областта на водите и осъществяване на сътрудничеството с компетентните органи за басейново управление на други държави по отношение управлението на водите в международни райони за басейново управление;
б) установяване на границите на водните обекти;
в) издаването на разрешителните за водовземане и ползване на воден обект;
г) дейностите, свързани със защита от вредното въздействие на водите;
д) контрола на състоянието и правилната експлоатация на съоръженията за пречистване на отпадъчни води;
е) организацията на разработването и обсъждането на плановете за управление на речните басейни;
ж) обобщаване на информацията и съставяне на специализирани карти за водите;
3. взаимодействие с други централни ведомства и техните регионални структури при осъществяване управлението на водите."
12. В думите "Управление на финансите, собствеността, човешките ресурси и връзки с обществеността" се заменят с "Бюджет, финанси и стопанска дейност".
13. В :
а) в наименованието числото "454" се заменя с "468";
б) на ред "дирекция "Правно-нормативно и административно обслужване" числото "18" се заменя с "19";
в) ред "дирекция "Управление на финансите, собствеността, човешките ресурси и връзки с обществеността" 51" се заменя с "дирекция "Бюджет, финанси и стопанска дейност" 39";
г) създава се ред "дирекция "Човешки ресурси и канцелария" 11";
д) на ред "Специализирана администрация" числото "362" се заменя с "376";
е) ред "дирекция "Води" 40" се заменя с "дирекция "Управление на водите" 40";
ж) на ред "дирекция "Фондове на Европейския съюз за околна среда" числото "90" се заменя с "97";
з) на ред "дирекция "Кохезионна политика за околна среда" числото "35" се заменя с "42";
и) ред "дирекция "Инвестиционна политика и обществени поръчки" 21" се заменя с "дирекция "Инвестиционна политика, обществени поръчки и климат" 21".
§ 2. В от Постановление № 214 на Министерския съвет от 1999 г. за приемане на Устройствен правилник на Министерството на околната среда и водите и за преобразуване на Националния център за околна среда и устойчиво развитие (обн., ДВ, бр. 104 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 32 от 2001 г., бр. 64 от 2002 г., бр. 3, 93 и 107 от 2003 г., бр. 31 от 2004 г., бр. 48 от 2005 г., бр. 1 от 2006 г. и бр. 1, 67 и 78 от 2007 г.) се правят следните изменения:
1. В т. 1 числото "455" се заменя с "453".
2. В т. 2:
а) в буква "б" числото "39" се заменя с "38";
б) в буква "д" числото "34" се заменя с "33";
в) в буква "е" числото "44" се заменя с "43";
г) в буква "ж" числото "40" се заменя с "39";
д) в буква "з" числото "34" се заменя с "32";
е) (попр. - ДВ, бр. 99 от 2008 г.)
3. В т. 4, буква "г" числото "48" се заменя с "56".
§ 3. В , приет с Постановление № 63 на Министерския съвет от 2000 г. (обн., ДВ, бр. 36 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 64 и 99 от 2002 г., бр. 107 от 2003 г., бр. 31 от 2004 г., бр. 48 от 2005 г., бр. 1 от 2006 г. и бр. 1 от 2007 г.), се правят следните изменения:
1. В числото "456" се заменя с "453".
2. В :
а) в наименованието числото "456" се заменя с "453";
б) на ред "Обща администрация" числото "55" се заменя с "54";
в) на ред "дирекция "Административно-правно обслужване, финансово-стопанска дейност, управление на собствеността, отбранително-мобилизационна подготовка и човешки ресурси" числото "55" се заменя с "54";
г) на ред "Специализирана администрация" числото "399" се заменя с "397";
д) на ред "дирекция "Мониторинг на околната среда" числото "67" се заменя с "66";
е) на ред "Главна дирекция "Лабораторно-аналитична дейност" числото "308" се заменя с "307".
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив