ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 258 ОТ 18 СЕПТЕМВРИ 2015 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ДЪРЖАВНАТА АГЕНЦИЯ ЗА БЕЖАНЦИТЕ ПРИ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 59 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2008 Г. (ДВ, БР. 34 ОТ 2008 Г.)

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 258 ОТ 18 СЕПТЕМВРИ 2015 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ДЪРЖАВНАТА АГЕНЦИЯ ЗА БЕЖАНЦИТЕ ПРИ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 59 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2008 Г. (ДВ, БР. 34 ОТ 2008 Г.)

Array
Обн. ДВ. бр. от 29 Септември 2015г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В след думата "програми" се поставя точка и запетая и текстът до края се заличава.
§ 2. В след думите "главния секретар" се поставя запетая и се добавя "на директорите на дирекции".
§ 3. В думата "особената" се заменя с "международната".
§ 4. В числото "303" се заменя с "403".
§ 5. В се изменя така:
"12. контролира и отговаря за работата с документите, за съхраняването и архивирането им, организира използването им и опазването на служебната тайна;".
§ 6. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 2 думите "участва в изготвянето на договори, свързани с дейността на агенцията" се заличават.
2. Точка 6 се изменя така:
"6. организира обучения, планира и осъществява програми за обучение и професионална квалификация на служителите; при необходимост подпомага дейността и обучението на длъжностните лица, провеждащи процедури по предоставяне на международна закрила и изготвяне на решения съгласно Закона за убежището и бежанците;".
3. Точка 10 се изменя така:
"10. организира и осъществява движението на входящата, изходящата и вътрешната кореспонденция; систематизира, съхранява и обработва документите от общия архив на агенцията и организира използването им; осъществява и организира куриерската дейност;".
4. Създава се т. 11:
"11. при необходимост подпомага дейността по обучение на експерти от държавните институции, от общинските структури и от неправителствени организации за работа с търсещите и получили международна закрила лица."
§ 7. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Точка 1 се изменя така:
"1. организира съставянето, сключването и прекратяването на договори, свързани с дейността на агенцията;".
2. Точка 8 се изменя така:
"8. следи за законосъобразното и ефективното стопанисване и поддържане на материално-техническата база в агенцията; организира и контролира дейностите по отчета и регистрацията на недвижимите имоти и движимите вещи;".
3. В т. 11 думите "следи за епидемиологичната обстановка и предприема необходимите мерки" се заличават.
4. Точки 12 и 13 се отменят.
5. В т. 14 накрая се добавя "и движимото имущество".
§ 8. се изменя така:
"Чл. 20. Дирекция "Социална дейност и адаптация":
1. разработва, организира и изпълнява програми за социална адаптация и културна ориентация на търсещите международна закрила лица;
2. организира и контролира дейностите по осигуряване на социална, здравна и психологическа помощ на лицата, търсещи международна закрила;
3. организира и контролира обучението по български език на търсещите международна закрила лица;
4. организира и осъществява съвместно с регионалните инспекторати по образованието насочването на децата, търсещи международна закрила, към държавните и общинските училища на Република България;
5. съдейства на лицата, търсещи международна закрила, за признаване на завършени етапи на училищно обучение или степени на образование и професионална квалификация по документи, издадени от учебни заведения на други държави;
6. изготвя индивидуални профили на търсещите международна закрила лица в електронни регистри, съдържащи информация за тяхната образователна и професионална компетентност и за специфични потребности;
7. изготвя и поддържа електронен регистър за вида и степента на уязвимост на търсещите международна закрила лица;
8. разработва и прилага методически инструменти за идентификация и насочване към специализирана помощ на уязвими лица, търсещи международна закрила;
9. разработва методически указания и прилага специализирана помощ според степента на уязвимост на търсещите международна закрила лица;
10. разработва и изпълнява програми за психологическа и социална защита, здравен статус и адаптация на уязвими лица, търсещи международна закрила;
11. осъществява изготвянето и прилагането на програми по презаселване и преместване;
12. организира, координира и осъществява грижите за лица, търсещи международна закрила, които поради психическо разстройство не могат да се грижат за своите работи;
13. организира, координира и прилага специални грижи за непридружените малолетни и непълнолетни чужденци, търсещи международна закрила, и съдейства за назначаване на настойник или попечител, както и за настаняването им при роднини и близки, в приемни семейства или в специализирани заведения;
14. организира, координира и осъществява дейността по извършване на оценка на възрастта на непридружени малолетни и непълнолетни лица, търсещи международна закрила;
15. оказва съдействие при насочването на търсещите и получили закрила чужденци с право на работа към предложени работни места;
16. изготвя и реализира програми и мерки за адаптация и интеграция на приети за презаселване и преместване бежанци;
17. участва в разработването и реализирането на многогодишни и едногодишни програми и фондове по линия на Европейския съюз, както и по други международни програми и проекти;
18. организира обучение на експерти от държавните институции, общинските структури и от неправителствени организации за работа с търсещите и получили международна закрила лица;
19. оказва съдействие на държавните органи, на органите на местното самоуправление и местната администрация и на международни и неправителствени организации в процеса на интеграция на чужденците, получили международна закрила;
20. следи за епидемиологичната обстановка в териториалните поделения на ДАБ и предприема необходимите мерки."
§ 9. В се изменя така:
"(2) Работното време на служителите на агенцията е от 8,30 до 17,00 ч. с обедна почивка 30 минути, която се ползва между 12,00 ч. и 14,00 ч."
§ 10. се изменя така:
"Приложение към чл. 8, ал. 4
Численост на персонала на Държавната агенция за бежанците при Министерския съвет - 403 щатни бройки

Председател

1

Политически кабинет

3

в т.ч.:

 

Заместник-председатели

2

Експерт за връзки с обществеността

1

Главен секретар

1

Инспекторат

1

Служител по сигурността на информацията

1

Финансов контрольор

1

Обща администрация

45

в т.ч.:

 

дирекция "Административно-правно обслужване и човешки ресурси"

16

дирекция "Финансово-счетоводни дейности"

9

дирекция "Управление на собствеността и обществени поръчки"

20

Специализирана администрация

59

в т.ч.:

 

дирекция "Качество на процедурата за международна закрила"

29

дирекция "Международна дейност"

13

дирекция "Социална дейност и адаптация"

17

Териториални поделения

291

в т.ч.:

 

Регистрационно-приемателен център - София

126

Регистрационно-приемателен център - с. Баня, община Нова Загора

20

Транзитен център - с. Пъстрогор, община Свиленград

41

Регистрационно-приемателен център - Харманли

104"

Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив