ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 303 ОТ 26 СЕПТЕМВРИ 2014 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
В сила от 01.10.2014 г.
Обн. ДВ. бр. от 30 Септември 2014г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В (ДВ, бр. 70 от 2013 г.), се правят следните изменения:
1. В думите "директора на дирекция "Връзки с обществеността, протокол и информационно обслужване" се заменят с "ръководителя на звеното за връзки с обществеността".
2. В числото "125" се заменя със "112".
3. В :
а) точка 2 се изменя така:
"2. дирекция "Връзки с обществеността, административно-правно и информационно обслужване";
б) точка 3 се отменя.
4. се изменя така:
"Чл. 17. Дирекция "Връзки с обществеността, административно-правно и информационно обслужване" осъществява следните функции:
1. по отношение на човешките ресурси:
а) разработва и съдейства за осъществяване на съвременна политика и стратегия по управление на човешките ресурси в министерството;
б) изготвя и актуализира длъжностното разписание и поименното разписание на длъжностите в министерството;
в) организира разработването и актуализирането на длъжностните характеристики на служителите в администрацията;
г) организира дейността по набирането и подбора на персонала, изготвя всички актове, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения на служителите в съответствие с действащото законодателство, и съставя, води и съхранява служебните и трудовите досиета;
д) организира и администрира всички дейности, свързани с управлението на човешките ресурси в министерството;
е) въвежда и прилага системи за оценяване на изпълнението, заплащане и израстване в кариерата на служителите в министерството;
ж) организира и контролира обучението и развитието на персонала, като предлага и реализира програми за обучение и професионална квалификация за служителите в министерството;
з) извършва проучвания сред служителите в министерството за подобряване на организационната култура и условията на труд;
2. по отношение на правното обслужване:
а) осигурява процесуалното представителство на министъра и на министерството; анализира и обобщава състоянието на заведените от и срещу министерството дела;
б) анализира съдебната практика по прилагането на административните актове, свързани с дейността на министерството, и прави предложения за усъвършенстването им или за правилното им прилагане;
в) предприема необходимите правни действия за събиране вземанията на министерството;
г) осъществява правна помощ на ръководството и на звената на министерството с оглед законосъобразното осъществяване на техните функции;
д) изготвя становища за съответствието на проектите на нормативни актове с постиженията на европейското право;
е) подготвя становища по конституционни дела, по които министърът е заинтересувана страна;
ж) дава становища по законосъобразността на проекти на договори, сключвани от министерството;
з) изразява становища за даване на задължителни предписания и за налагане на принудителни административни мерки и следи за законосъобразното провеждане на производството по налагане на принудителни административни мерки;
и) дава становища по законосъобразността на проектите на индивидуални административни актове на министъра;
к) дава становища по законосъобразността на процедури, провеждани в министерството;
л) участва със свои представители в работни групи за изработване на проекти на закони и на подзаконови нормативни актове;
м) дава становища по проекти, отнасящи се до международни договори за сътрудничество, двустранни спогодби, протоколи, сравнителни анализи и отчети и други със страни, които не са членки на Европейския съюз, и свързани с подготовката и изпълнението на международни програми, договори и спогодби със страни - членки на Европейския съюз;
н) изготвя проекти на решения за предоставяне или за отказ за предоставяне на достъп до обществена информация по Закона за достъп до обществена информация въз основа на представено мотивирано становище от съответната дирекция за наличието на информацията и нейния характер;
о) подготвя становища по правни въпроси, поставени от граждани и юридически лица, във връзка с дейността и функциите на министерството;
п) оказва правно съдействие на министъра при осъществяване на правомощията му във връзка с дейността на второстепенните разпоредители с бюджет към него;
3. по отношение на административното обслужване:
а) координира подготовката на материалите за заседанията на Министерския съвет и на съветите към него, организира и оформя предложенията на министерството за включване в законодателната програма на Министерския съвет, извършва вписвания в Административния регистър;
б) организира цялостната дейност на приемната на министерството по административното обслужване на физическите и юридическите лица на принципа "едно гише", приемането на граждани и представители на организации и изслушването на техните предложения и сигнали съгласно Административнопроцесуалния кодекс;
в) осъществява посредством автоматизирана информационна система деловодна дейност, архивиране и съхраняване на документацията на министерството, изготвя заверени копия на документи, съхранявани в архива, организира експертиза за ценността на документите, тяхната обработка и предаване в Централния държавен архив;
4. по отношение на обществените поръчки:
а) планира, организира и координира всички дейности във връзка с подготовката и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки и изготвя график за тяхното провеждане през съответната година;
б) разработва документациите по процедурите за възлагане на обществени поръчки;
в) провежда процедурите за възлагане на обществени поръчки в съответствие с нормативните изисквания и приложимите правила за обществените поръчки на Европейската общност и националното законодателство, като носи отговорност за законосъобразното им провеждане;
г) изготвя договорите за възлагане на обществени поръчки и организира сключването им, осъществява наблюдение и контрол върху изпълнението им съвместно с отговорното административно звено, от което получава своевременно необходимата информация;
д) води регистър за проведените процедури за възлагане на обществени поръчки през съответната година;
е) подготвя становища по проекти на актове във връзка с прилагането на Закона за обществените поръчки и подзаконовите актове;
ж) подготвя и изпраща за публикуване в нормативно установените срокове необходимата информация при възлагането на обществени поръчки до Агенцията по обществени поръчки, до електронната страница на "Държавен вестник" и до Европейската комисия;
з) съхранява документацията по проведените процедури за възлагане на обществените поръчки;
и) разработва вътрешните правила на министерството по Закона за обществените поръчки и подзаконовите нормативни актове по прилагането му;
к) изготвя становища и съдейства за изграждане на правна защита при подадени жалби във връзка с проведени процедури за възлагане на обществени поръчки;
5. по отношение на връзките с обществеността и протокола:
а) планира, координира и провежда информационната политика на министерството;
б) информира обществеността за политиката на министерството и за осъществяваните от него програми и дейности;
в) поддържа контактите с неправителствените организации;
г) подготвя, координира и осъществява публичните изяви на министъра, на служители в министерството и на представители на административните структури към него, организира пресконференции и интервюта на министъра, на членовете на политическия кабинет и на водещите експерти в министерството;
д) изготвя ежедневно резюме на публикациите в пресата и в електронните медии, обобщава данните за изпратените обяви до средствата за масово осведомяване от министерството и неговите административни звена, организира събирането и разпространяването на информация за международни прояви в чужбина, свързани с дейността на министерството;
е) поддържа и осъвременява интернет страницата на министерството, като публикува текуща и актуална информация на български и на английски език;
ж) отговаря и осигурява своевременното получаване на отговори на запитвания на граждани до министъра, получени на електронния адрес на министерството;
з) работи в непрекъсната връзка и координация със звеното за връзки с обществеността на Министерския съвет, както и със звената за връзки с обществеността на другите министерства;
и) осигурява преводите при срещите с чужденци и извършва превод и обработка на международната кореспонденция;
к) координира и подпомага организирането, провеждането и протоколното осигуряване на официални и работни срещи, семинари, дискусии и кръгли маси в министерството;
л) организира, координира, подготвя участието в международни прояви и отчита международната дейност на министъра, на членовете на политическия кабинет и на служителите в министерството, подготвя и съгласува програмите за посещение в страната на чуждестранни делегации и на официални гости в министерството и осъществява цялостната организация на посещенията;
м) координира и изготвя програмата на министъра и на представители на министерството при официални и работни посещения в чужбина;
н) осигурява връзките на министерството с Министерството на външните работи и с дипломатическите и търговските представителства на Република България в чужбина с цел осъществяване на международната дейност и със сродни министерства от други страни с цел сътрудничество, включително съгласувано с Министерството на външните работи осъществява и координира сътрудничеството с международните организации от компетентността на министъра;
о) осигурява връзките с международни организации, координира организирането и осигурява логистична подкрепа за срещите на министъра и заместник-министрите с международни финансови и банкови институции;
п) подпомага участието на министъра и на представители на министерството в международни прояви, инициативи, в работни групи и комисии, свързани с международното сътрудничество;
р) проучва и анализира общественото мнение преди провеждането на определена политика на министерството;
с) ежедневно получава информация от Националния статистически институт и аналитичните звена на министерствата за секторите, чиято политика определя министерството;
т) подпомага министъра и политическия кабинет с актуална информация за състоянието на секторите, за които отговаря министерството;
6. във връзка с информационната сигурност и административното обслужване:
а) осъществява дейностите, свързани с постигането на мрежова и информационна сигурност на министерството;
б) разследва и анализира инцидентите в областта на мрежовата и информационната сигурност и реакциите при инциденти и предлага действия за подобряване на мрежовата и информационната сигурност;
в) разработва и предлага за утвърждаване инструкции, указания и процедури, свързани с информационната сигурност, и следи за тяхното изпълнение;
г) разработва и предлага иновативни решения и архитектури за подобряване на информационната сигурност на министерството;
д) ръководи периодичните оценки на рисковете за информационната сигурност и спазването на приетите политики и процедури;
е) следи за прилагането на стандартите, политиките и правилата за информационна сигурност и управление на риска в министерството;
ж) осъществява стратегическото планиране на дейностите по предоставяне на услуги в областта на информационните технологии в министерството и при необходимост координира стратегическото планиране на тези дейности във второстепенните разпоредители с бюджет към министъра;
з) организира планирането, изграждането, поддържането и развитието на приложните информационни системи на министерството и при необходимост координира процесите по тези дейности във второстепенните разпоредители с бюджет към министъра и осигурява съответствието им с изискванията на електронното управление и нормативните актове;
и) координира дейностите в министерството и във второстепенните разпоредители с бюджет към министъра по реализиране на електронното управление и осигурява взаимодействието на информационните системи на министерството с аналогичните системи, функциониращи в други държавни и общински органи и институции;
к) организира дейностите по привеждане на услугите в областта на информационните технологии на министерството в съответствие със световните стандарти и с изискванията на Европейския съюз;
л) участва в разработването на прогнозите и проектобюджета на министерството, както и в изпълнението на програмите от програмния бюджет на министерството с оглед на функционалната си компетентност;
м) планира и осигурява администрирането, поддръжката и развитието на инфраструктурата на информационните технологии в министерството и на локалните машини и в изнесените звена на министерството;
н) планира, организира и осъществява материално-техническото снабдяване на министерството с ИКТ оборудване, софтуер, неговата поддръжка и доставката на интернет;
о) организира, ръководи и контролира дейностите, свързани с придобиването, използването, подновяването и прекратяването на удостоверенията за универсален и квалифициран електронен подпис на служителите в министерството;
п) администрира информационната система за документооборота в министерството;
р) планира и организира развитието, поддръжката и ремонта на комуникационната и телефонната инсталация в сградата на министерството."
5. се отменя.
6. В :
а) точка 4 се изменя така:
"4. Дирекция "Благоустройство и жилищна политика";"
б) точки 5 и 6 се отменят.
7. се изменя така:
"Чл. 23. Дирекция "Благоустройство и жилищна политика":
1. предлага план за възлагане на обществени поръчки, свързани с дейността на дирекцията;
2. съдейства на общините за благоустрояване на населените места чрез подготовка на инвестиционни проекти, финансирани със средства от държавния бюджет и от други финансови източници;
3. съдейства на общините, като участва в подготовката и реализацията на инвестиционни проекти в областта на инженерната инфраструктура, финансирани със средства от държавния бюджет;
4. участва в подготовката и реализацията на програми за благоустрояване на територията и на социални проекти, финансирани със средства от международни финансови институции;
5. участва при разработването на нормативни и други административни актове, свързани с дейността на дирекцията;
6. подпомага министъра при разработването и провеждането на държавната жилищна политика;
7. подготвя проекти на стратегии, концепции, национални програми и планове за действие за развитието на жилищния сектор;
8. разработва проекти на нормативни актове, свързани с жилищната политика, и участва в комисии и работни групи по въпроси на жилищната политика;
9. разработва образци на документи, предвидени в нормативните актове, свързани с жилищната политика;
10. предлага мерки за подобряване на състоянието на съществуващия жилищен фонд и за усъвършенстване на управлението и поддържането му;
11. организира провеждането на научни и приложни изследвания, свързани с жилищната политика и жилищния сектор;
12. проучва, анализира и изготвя отговори на запитвания и предложения, свързани с жилищната политика;
13. организира провеждането на информационно-образователни кампании сред гражданите и общинските и районните администрации за реализиране основните цели на националната жилищна политика;
14. подпомага министъра при изпълнението на правата и задълженията му като представител на държавата - собственик в търговските дружества;
15. организира изпълнението на възложените задачи по отношение на държавното участие в търговските дружества, като осъществява методическо ръководство по въпросите, свързани с финансово-икономическото състояние, счетоводната отчетност и данъчното облагане; организира предварителната подготовка и приемането на годишните финансови отчети за съответната календарна година на търговските дружества;
16. подготвя актовете за образуване, преобразуване, преструктуриране и прекратяване на търговските дружества, участието им в други дружества, за въвеждане на чуждестранни инвестиции и публично-частни партньорства; оказва съдействие на търговските дружества и на държавните предприятия за повишаване на конкурентоспособността им;
17. организира изпълнението на възложените задачи по отношение на придобиването и разпореждането с недвижими имоти, дълготрайни материални и финансови активи на търговските дружества;
18. изготвя договорите за управление на органите на управление и контрол на търговските дружества и извършва мониторинг за изпълнението на правата и задълженията им;
19. извършва мониторинг върху финансово-икономическото състояние и пазарните перспективи на търговските дружества и на всеки три месеца предоставя информация в Министерството на финансите."
8. се отменя.
9. се отменя.
10. В :
а) в наименованието числото "125" се заменя със "112";
б) на ред "Обща администрация" числото "33" се заменя с "28";
в) ред "дирекция "Човешки ресурси, правно-административно обслужване и обществени поръчки" 12" се заменя с "дирекция "Връзки с обществеността, административно-правно и информационно обслужване" 16";
г) ред "дирекция "Връзки с обществеността, протокол и информационно обслужване" 9" се заличава;
д) на ред "Специализирана администрация" числото "75" се заменя с "67";
е) на ред "дирекция "Инвестиционно проектиране" числото "13" се заменя с "12";
ж) ред "дирекция "Благоустройство" 11" се заменя с "дирекция "Благоустройство и жилищна политика" 29";
з) ред "дирекция "Жилищна политика и среда за обитаване" 12" и ред "дирекция "Привличане на финансови ресурси, свързани с инвестиционните проекти" 13" се заличават.
11. Навсякъде в текста думите "с бюджетни кредити" се заменят със "с бюджет".
§ 2. В (обн., ДВ, бр. 12 от 2010 г.; изм. и доп., бр. 56, 74 и 102 от 2010 г., бр. 33, 48 и 77 от 2011 г., бр. 22 от 2012 г. и бр. 62 и 74 от 2013 г.), се правят следните изменения:
1. В числото "451" се заменя с "456".
2. В :
а) в наименованието числото "451" се заменя с "456";
б) на ред "Специализирана администрация" числото "330" се заменя с "335";
в) на ред "Главна дирекция "Структурни фондове и международни образователни програми" числото "89" се заменя с "94".
3. Навсякъде в текста думите "с бюджетни кредити" се заменят със "с бюджет".
§ 3. В (ДВ, бр. 70 от 2013 г.), се правят следните изменения:
1. В числото "596" се заменя с "602".
2. В :
а) в наименованието числото "596" се заменя с "602";
б) на ред "Специализирана администрация" числото "452" се заменя с "458";
в) на ред "Главна дирекция "Програмиране на регионалното развитие" числото "157" се заменя със "159";
г) на ред "дирекция "Европейска координация и международно сътрудничество" числото "13" се заменя с "11";
д) на ред "дирекция "Обновяване на жилищни сгради" числото "11" се заменя с "15";
е) на ред "дирекция "Устройствени планове, национална експертиза, инфраструктурни проекти и геозащита" числото "17" се заменя с "19".
3. Навсякъде в текста думите "с бюджетни кредити" се заменят със "с бюджет".
§ 4. В (обн., ДВ, бр. 103 от 2004 г.; изм. и доп., бр. 49 от 2005 г., бр. 77 и 104 от 2007 г., бр. 93 от 2008 г., бр. 43 от 2010 г., бр. 97 от 2011 г., бр. 22 и 58 от 2012 г. и бр. 78 от 2013 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В думите "с бюджетни кредити" се заменят със "с бюджет".
2. В :
а) създават се нови ал. 2 и 3:
"(2) В дейността си изпълнителният директор се подпомага от заместник изпълнителен директор.
(3) Трудовото правоотношение със заместник изпълнителния директор се сключва, изменя и прекратява от изпълнителния директор съгласувано с министъра на инвестиционното проектиране.";
б) създава се ал. 4:
"(4) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие или когато ползва законоустановен отпуск се изпълняват от заместник изпълнителния директор, а в случай на необходимост - от друг, определен с писмена заповед, служител на ръководна длъжност в агенцията.";
в) досегашната ал. 2 става ал. 5.
3. В се правят следните изменения:
а) след ред "Изпълнителен директор 1" се създава ред "Заместник изпълнителен директор 1";
б) на ред "Специализирана администрация" числото "309" се заменя с "308";
в) на ред "Главна дирекция "Регионални служби" числото "281" се заменя с "280";
г) на ред "служби по геодезия, картография и кадастър в административните центрове на областите" числото "278" се заменя с "277".
§ 5. В (обн., ДВ, бр. 7 от 2010 г.; изм. и доп., бр. 3, 83 и 97 от 2011 г., бр. 22, 58 и 103 от 2012 г. и бр. 78 от 2013 г.), се правят следните изменения:
1. В думите "с бюджетни кредити" се заменят със "с бюджет".
2. В числото "419" се заменя с "421".
3. В :
а) в наименованието числото "419" се заменя с "421";
б) на ред "Специализирана администрация" числото "379" се заменя с "381";
в) на ред "Регионални дирекции за национален строителен контрол (РДНСК)" числото "318" се заменя с "320".
§ 6. В (ДВ, бр. 70 от 2013 г.) се правят следните изменения:
1. В т. 2 от числото "419" се заменя с "421".
2. Навсякъде в текста думите "с бюджетни кредити" се заменят със "с бюджет".
§ 7. Заместник министър-председателят по икономическа политика, министър на регионалното развитие и министър на инвестиционното проектиране и министърът на образованието и науката да предприемат необходимите съвместни действия за извършването на налагащите се компенсирани промени по съответните бюджети за 2014 г.
§ 8. В от Постановление № 3 на Министерския съвет от 2014 г. за изпълнението на държавния бюджет на Република България за 2014 г. (обн., ДВ, бр. 8 от 2014 г.; изм. и доп., бр. 18, 25, 30, 31, 34, 36, 37, 44, 45, 47, 50, 52, 53, 55, 57, 60, 61, 63, 66, 67 и 72 от 2014 г.), в колона 3 се правят следните изменения:
1. В пореден № 13 числото "27 664 300" се заменя с "27 684 276".
2. В пореден № 17 числото "30 598 700" се заменя с "30 625 531".
3. В пореден № 21 числото "14 344 400" се заменя с "14 297 593".
§ 9. Служебните правоотношения на държавните служители от реорганизираните административни звена на Министерството на инвестиционното проектиране се уреждат в съответствие с , а в случаите на съкращаване на длъжности - в съответствие с .
§ 10. Изпълнението на постановлението се възлага на заместник министър-председателя по икономическа политика, министър на регионалното развитие и министър на инвестиционното проектиране и на министъра на образованието и науката.
§ 11. Постановлението влиза в сила от 1 октомври 2014 г.