ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 304 ОТ 11 НОЕМВРИ 2011 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 304 ОТ 11 НОЕМВРИ 2011 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

Обн. ДВ. бр. от 22 Ноември 2011г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В , приет с Постановление № 197 на Министерския съвет от 2006 г. (обн., ДВ, бр. 65 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 20 от 2008 г. и бр. 30 от 2009 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. се изменя така:
"Чл. 4. (1) Молбите, жалбите и сигналите по чл. 5, ал. 1, т. 1 от закона се подават по пощата, по факс или по електронен път и трябва да съдържат:
1. наименованието и седалището на организацията или на лицето по чл. 4 от закона, където са извършени нарушенията;
2. достатъчно конкретни данни за извършени нарушения на бюджетната, финансово-стопанската или отчетната дейност, както и на дейността по възлагане и изпълнение на обществени поръчки на организациите и лицата по чл. 4 от закона;
3. индивидуализиращи данни на подателя - име, адрес за връзка и подпис, както и в какво качество са му станали известни твърдeните нарушения.
(2) Молбите, жалбите и сигналите, които не съдържат реквизитите по ал. 1, т. 1, не се разглеждат.
(3) Не се разглеждат и молби, жалби и сигнали, съдържащи твърдения за нарушения, за които са изтекли законовите срокове за реализиране на административнонаказателна и/или имуществена отговорност."
2. В :
а) в ал. 1 думите "чл. 5, т. 1" се заменят с "чл. 5, ал. 1, т. 1";
б) алинея 2 се изменя така:
"(2) При установено съответствие с изискванията на чл. 4 на молбите, жалбите и сигналите се извършва оценка за ефективност от възлагането на финансова инспекция по тях въз основа на следните критерии: обществен интерес, възможност за реализиране на административнонаказателна или имуществена отговорност или за предприемане на предвидените в закона последващи мерки в рамките на предвидените срокове, надеждност на информацията, вид и стойност на твърдените нарушения, длъжност на евентуалния нарушител и други.";
в) алинея 3 се отменя;
г) в ал. 4 думата "анализа" се заменя с "оценката".
3. се изменя така:
"Чл. 6. При възлагане на финансова инспекция по чл. 5, ал. 1, т. 2 от закона в искането се конкретизира предметният обхват на финансовата инспекция, като се посочват точно въпросите, които следва да бъдат проверени."
4. В думите "чл. 5, т. 3" се заменят с "чл. 5, ал. 1, т. 3" и думите "по реда на чл. 6, ал. 2" се заменят с "от постоянната комисия по чл. 5, ал. 1".
5. В думите "чл. 5, т. 6" се заменят с "чл. 5, ал. 1, т. 6", а думите "в администрацията на Министерския съвет" се заменят с "на Министерството на вътрешните работи".
6. В глава първа се създават и :
"Чл. 8б. Възлагането на финансови инспекции на основанията по чл. 5, ал. 1, т. 4 - 6 от закона следва да се извършва своевременно съобразно определените срокове, а в случаите по чл. 5, ал. 1, т. 1 - 3 и 7 от закона - съобразно административния капацитет на агенцията.
Чл. 8в. (1) В случаите по чл. 5, ал. 2 от закона финансовите инспекции се извършват периодично въз основа на утвърден годишен план.
(2) Годишният план съдържа наименование и седалище на възложителите на обществени поръчки, подлежащи на финансова инспекция през съответната година, и периода, през който тя ще бъде извършена.
(3) Определянето на конкретните възложители на обществени поръчки се извършва след анализ на информация за дейността по възлагане и изпълнение на обществени поръчки.
(4) Информацията за възложителите на обществени поръчки и за дейността им по възлагане и изпълнение на обществени поръчки се получава от Регистъра на обществените поръчки, Агенцията по обществени поръчки, Сметната палата, Комисията за защита на конкуренцията, управляващите органи на оперативните програми на Европейския съюз, възложителите на обществени поръчки, постъпилите молби, жалби и сигнали по чл. 5, ал. 1, т. 1 от закона, докладите за извършени финансови инспекции от органите на агенцията, както и от други източници.
(5) Информацията по ал. 4 подлежи на анализ и оценка с оглед да се определят конкретните възложители за включване в плана по ал. 1 през съответната година. Анализът и оценката се извършват на базата на следните рискови фактори за дейността на възложителите на обществени поръчки: статут, брой, вид и стойност на проведените обществени поръчки, както и стойност на извършените разходи за доставки, услуги и строителство през съответната година, брой на сигналите за извършени нарушения, на констатираните нарушения от органите на агенцията, както и обществения интерес към дейността им.
(6) Броят на възложителите, включени в плана по ал. 1, се определя съобразно административния капацитет на агенцията.
(7) Планът по ал. 1 се утвърждава до 31 декември на предходната година.
(8) Промените в плана по ал. 1 се утвърждават от директора на агенцията."
7. В :
а) създава се нова т. 5:
"5. утвърждава годишния план на финансовите инспекции на дейността по възлагане и изпълнение на обществени поръчки;"
б) досегашните т. 5 - 8 стават съответно т. 6 - 9;
в) досегашната т. 9 става т. 10 и в нея думите "чл. 8, ал. 1, т. 5" се заменят с "чл. 8, ал. 1, т. 6";
г) досегашните т. 10 и 11 стават съответно т. 11 и 12.
8. В :
а) изречение първо се изменя така:
"Когато докладът съдържа констатации за установени нарушения и вреди, за които в рамките на срока на финансовата инспекция не са съставени актове за установяване на административни нарушения и актове за начет, съответните констатации от доклада и доказателствата към тях се връчват и на лицата, извършили описаните в констатациите нарушения.";
б) в изречение трето думите "при върнати две обратни разписки" се заменят с "при върната обратна разписка".
9. В думите "две получени последователни покани" се заменят с "получена покана".
10. В думите "Проверяваната организация изпраща" се заменят с "Организациите и лицата по чл. 4, т. 1 - 3 от закона са длъжни да изпратят".
11. В думите "в администрацията на Министерския съвет" се заменят с "на Министерството на вътрешните работи".
12. В думите "в администрацията на Министерския съвет" се заменят с "на Министерството на вътрешните работи".
§ 2. В , приет с Постановление № 167 на Министерския съвет от 2006 г. (обн., ДВ, бр. 56 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 65 от 2006 г., бр. 53 от 2007 г., бр. 61 от 2008 г., бр. 30 и 85 от 2009 г., бр. 34 от 2010 г. и бр. 2 от 2011 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В числото "176" се заменя със "181".
2. В :
а) в ал. 3 т. 10 и 11 се отменят;
б) в ал. 5 думите "чл. 10, ал. 2 - 6" се заменят с "чл. 10, ал. 2 - 9".
3. В :
а) създава се нова т. 8:
"8. утвърждава длъжностните характеристики на служителите в агенцията;"
б) досегашната т. 8 става т. 9 и се изменя така:
"9. организира ежегодно изготвянето на доклад за състоянието на администрацията;"
в) досегашната т. 9 става т. 10.
4. В се изменя така:
"(2) Общата администрация е организирана в дирекция "Финансово-стопански дейности, управление на човешките ресурси, информационно обслужване и комуникация"."
5. се изменя така:
"Чл. 10. Дирекция "Финансово-стопански дейности, управление на човешките ресурси, информационно обслужване и комуникация":
1. изготвя бюджетната прогноза и проекта на бюджет за приходите и разходите на агенцията за съответната година;
2. организира, осъществява и контролира финансово-счетоводната дейност, осигурява изпълнението на бюджета, следи за законосъобразното и целесъобразното разходване на паричните средства и ползване на активите на агенцията и осигурява организацията по прилагането на нормативните актове в областта на обществените поръчки;
3. организира и осъществява управлението на активите, материално-техническото снабдяване, изпълнението на мероприятия по отбранително-мобилизационна подготовка и управление при кризи, осигурява здравословни и безопасни условия на работа, както и охранителния и пропускателния режим в административните помещения на агенцията;
4. изготвя актове и документи, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения със служителите;
5. организира и осъществява дейности по управление на човешките ресурси в съответствие с нормативните и вътрешните актове, планира и организира мероприятия за изграждане и развитие на административния капацитет на агенцията;
6. осъществява правно-нормативното обслужване в областта на административното управление на агенцията и осигурява процесуалното представителство на агенцията по граждански и административни дела;
7. организира и осъществява деловодната и архивната дейност в агенцията и регистрирането и обработването на класифицирана информация, както и изготвя и поддържа списък на вещите лица по чл. 10, ал. 2 ЗДФИ;
8. планира, администрира и поддържа инфраструктурата на информационните технологии в агенцията, както и разработва правила, инструкции и процедури за използването на информационни и комуникационни технологии;
9. отговаря за системите, свързани с електронното правителство и оперативната съвместимост на данните, обменяни между администрациите;
10. организира внедряването, поддръжката и усъвършенстването на приложни информационни системи и отговаря за сигурността на информационните системи в агенцията;
11. осигурява автоматизирана обработка на информацията при събиране, обобщаване, анализ и отчитане на резултатите от дейността на агенцията, както и поддържа електронна база данни, свързана с инспекционната дейност на агенцията;
12. организира, координира и провежда публичната комуникация на агенцията, като информира обществеността и осигурява публичност и прозрачност на дейността на агенцията;
13. съдейства при осигуряване на достъпа до обществена информация за медии и граждани и организира популяризирането на подготвяните проекти на нормативни актове на агенцията;
14. координира и контролира поддържането и актуализирането на информацията на интранет и интернет страниците на агенцията, одобрява информацията за публикуването й;
15. подготвя, координира и протоколно осигурява публичните изяви на директора на агенцията и/или на упълномощени от него длъжностни лица при пресконференции, официални и работни срещи, както и поддържа протоколната кореспонденция."
6. се отменя.
7. се изменя така:
"Чл. 12. Специализираната администрация е организирана в 4 дирекции:
1. дирекция "Извънпланова инспекционна дейност";
2. дирекция "Планова инспекционна дейност в областта на обществените поръчки";
3. дирекция "Анализ и отчет на инспекционната дейност";
4. дирекция "Правно осигуряване на инспекционната дейност"."
8. се изменя така:
"Чл. 13. Дирекция "Извънпланова инспекционна дейност":
1. организира, ръководи и извършва извънплановата инспекционна дейност в съответствие с чл. 5, ал. 1 ЗДФИ;
2. извършва последващи финансови инспекции за спазването на нормативните актове, които уреждат бюджетната, финансово-стопанската или отчетната дейност на организациите и лицата по чл. 4 ЗДФИ;
3. установява нарушения на нормативните актове, уреждащи бюджетната, финансово-стопанската или отчетната дейност, и привлича към административнонаказателна отговорност виновните лица при наличието на съответните законови основания;
4. разкрива причинени вреди на имуществото на организациите и лицата по чл. 4 и привлича към имуществена отговорност виновните лица при наличието на съответните законови основания;
5. установява индикатори за извършени измами по смисъла на § 1, т. 9 от допълнителните разпоредби на ЗДФИ;
6. предлага, организира и извършва насрещни проверки;
7. предлага назначаване на вещи лица по чл. 10, ал. 2 ЗДФИ във връзка с извършваните извънпланови финансови инспекции, съставя проекти на договори и приема заключенията на вещите лица;
8. оказва съдействие на контрольорите на Европейската комисия за предоставянето на достъп до помещения и/или документация и носители на компютърни информационни данни, за извършване на контрола и проверките на място - при отказ на проверяваната организация и на лице по чл. 4, т. 7 ЗДФИ, финансирани със средства по международни договори или програми на Европейския съюз;
9. текущо следи за качеството на извънплановата инспекционна дейност, като дава становища по проектите на документи и актове, отразяващи резултатите от дейността;
10. съдейства при извършването на проверки за последващ контрол на качеството върху инспекционната дейност."
9. Създават се и :
"Чл. 13а. Дирекция "Планова инспекционна дейност в областта на обществените поръчки":
1. организира, ръководи и извършва плановата инспекционна дейност в съответствие с чл. 5, ал. 2 ЗДФИ;
2. събира и анализира информация за дейността на лицата по чл. 4 ЗДФИ по възлагане и изпълнение на обществени поръчки;
3. определя периодичността за извършване на финансови инспекции по чл. 5, ал. 2 ЗДФИ и конкретните възложители, подлежащи на контрол през съответната година, на базата на анализ на информацията за дейността по възлагане и изпълнение на обществени поръчки, оценка на рискови фактори и съобразно административния капацитет на агенцията и изготвя годишен план;
4. извършва последващи финансови инспекции на дейността по възлагане и изпълнение на обществени поръчки на организациите и лицата по чл. 4 ЗДФИ въз основа на утвърден годишен план и отговаря за неговото изпълнение;
5. установява нарушения на нормативните актове, уреждащи дейността по възлагане и изпълнение на обществени поръчки, както и бюджетната, финансово-стопанската или отчетната дейност и привлича към административнонаказателна отговорност виновните лица при наличието на съответните законови основания;
6. разкрива причинени вреди на имуществото на организациите и лицата по чл. 4 ЗДФИ и привлича към имуществена отговорност виновните лица при наличието на съответните законови основания;
7. установява индикатори за извършени измами по смисъла на § 1, т. 9 от допълнителните разпоредби на ЗДФИ;
8. предлага, организира и извършва насрещни проверки;
9. предлага назначаване на вещи лица по чл. 10, ал. 2 ЗДФИ във връзка с извършваните планови финансови инспекции, съставя проекти на договори и приема заключенията на вещите лица;
10. текущо следи за качеството на плановата инспекционна дейност, като дава становища по проектите на документи и актове, отразяващи резултатите от дейността;
11. съдейства при извършването на проверки за последващ контрол на качеството върху инспекционната дейност.
Чл. 13б. Дирекция "Анализ и отчет на инспекционната дейност":
1. регистрира всяко конкретно искане за възлагане на финансова инспекция в информационната система на агенцията;
2. организира дейността на постоянната комисия за разглеждане на молби, жалби и сигнали по чл. 5, ал. 1 от правилника за прилагане на закона и изготвя отговори до подателите относно решенията на комисията;
3. отчита резултатите от всяка конкретна инспекция в информационната система на агенцията;
4. предлага на директора на агенцията или на упълномощени от него длъжностни лица последващи мерки за реализация на резултатите от инспекционната дейност по реда на ЗДФИ;
5. анализира причините и условията за установените при финансова инспекция нарушения на финансовата дисциплина и предлага на компетентните органи мерки за отстраняването им;
6. изготвя отговори за резултатите от всяка финансова инспекция, възложена по чл. 5, ал. 1 ЗДФИ, до съответните податели на исканията за възлагане на инспекциите;
7. събира и анализира информацията, свързана с изготвянето на годишния отчет за резултатите от дейността на агенцията по чл. 8, ал. 2 ЗДФИ;
8. събира и анализира информацията за резултатите от приключилите финансови инспекции по тримесечия за публикуването им на интернет страницата на агенцията;
9. организира обмена на информация и сътрудничеството на агенцията със Сметната палата относно проверените и подлежащите на финансови инспекции или одит възложители на обществени поръчки;
10. подпомага директора при организирането, извършването и докладването на дейността му като член на Съвета за координация в борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейския съюз (АФКОС)."
10. В :
а) в основния текст думите "и методологично" се заличават;
б) в т. 3 думите "актове за начет" се заличават, а накрая се поставя запетая и се добавя "както и по дела по Закона за достъп до обществена информация";
в) в т. 4 след думата "становища" се добавя "и проекти на решения", а думите "по Административнопроцесуалния кодекс и" се заличават;
г) точка 7 се изменя така:
"7. организира изготвянето на методически указания за извършване на инспекционната дейност и дейността по оказване съдействие на контрольорите на Европейската комисия;"
д) точка 9 се изменя така:
"9. организира и извършва проверки за последващ контрол на качеството върху инспекционната дейност и дейността по оказване съдействие на контрольорите на Европейската комисия;"
е) точки 10 - 12 се изменят така:
"10. анализира резултатите от административнонаказателните производства и съдебната практика, свързани с инспекционната дейност;
11. участва в съгласувателни процедури с контролните институции в областта на обществените поръчки;
12. подпомага директора при изготвянето на стратегически и оперативни документи за дейността на агенцията.";
ж) точка 13 се отменя.
11. (В сила от 09.08.2011 г.) Създава се :
"Чл. 17а. (1) Служителите по трудово и по служебно правоотношение имат право на допълнително месечно възнаграждение към основната заплата за работа в агенцията, определено съобразно заеманата от тях длъжност, в размер, както следва:
1. за заместник-директор и за висши държавни служители - от 35 до 50 на сто от основната месечна заплата;
2. за ръководни длъжности - от 25 до 40 на сто от основната месечна заплата;
3. за експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции - от 20 до 35 на сто от основната месечна заплата;
4. за експертни длъжности със спомагателни функции - от 15 до 30 на сто от основната месечна заплата;
5. за технически длъжности - от 10 до 25 на сто от основната месечна заплата.
(2) Индивидуалният размер на допълнителното месечно възнаграждение на всеки служител се определя ежегодно със заповед на директора на агенцията в размерите, определени по ал. 1, и съгласно вътрешните правила за организация на работната заплата.
(3) Индивидуалният размер на допълнителното месечно възнаграждение на директора на АДФИ се определя ежегодно със заповед на министъра на финансите или на упълномощено от него длъжностно лице, като то не може да надвишава 50 на сто от основната му месечна заплата."
12. В думите "изготвя отчет за" се заменят с "отчита".
13. се изменя така:
"Приложение към чл. 4, ал. 2
Численост на персонала в административните звена на Агенцията за държавна финансова инспекция - 181 щатни бройки
Директор 1
Заместник-директор 1
Главен секретар 1
Служител по сигурността на  
информацията 1
Обща администрация: 28
в т.ч.  
дирекция "Финансово-стопански  
дейности, управление на човешките  
ресурси, информационно обслужване  
и комуникация" 28
Специализирана администрация: 149
в т.ч.:  
дирекция "Извънпланова инспекционна  
дейност" 68
дирекция "Планова инспекционна  
дейност в областта на обществените  
поръчки" 48
дирекция "Анализ и отчет на инспек-  
ционната дейност" 13
дирекция "Правно осигуряване на  
инспекционната дейност" 20".
§ 3. В (обн., ДВ, бр. 104 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 112 от 1999 г., бр. 30 от 2000 г., бр. 4, 16, 17, 55 и 87 от 2001 г., бр. 9 и 79 от 2002 г., бр. 42, 49 и 102 от 2003 г., бр. 8, 64 и 106 от 2004 г., бр. 27, 56, 76, 90 и 103 от 2005 г., бр. 2, 37, 48, 56, 65, 77, 90 и 93 от 2006 г., бр. 11, 26, 53 и 84 от 2007 г., бр. 37, 61, 79 и 108 от 2008 г., бр. 81, 85, 90, 100, 101 и 102 от 2009 г. и бр. 2, 34, 46, 64 и 88 от 2010 г.) в числото "176" се заменя със "181".
§ 4. Разпоредбата на влиза в сила от 9 август 2011 г.
§ 5. Министърът на финансите до 30 ноември 2011 г. да внесе в Министерския съвет проект на нормативен акт за компенсиране на увеличената численост на Агенцията за държавна финансова инспекция.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив