ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 315 ОТ 22 ДЕКЕМВРИ 2010 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА СТРУКТУРАТА, ДЕЙНОСТТА И ОРГАНИЗАЦИЯТА НА РАБОТА НА АГЕНЦИЯ "ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА", ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 295 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 Г. (ДВ, БР. 100 ОТ 2009 Г.)

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 315 ОТ 22 ДЕКЕМВРИ 2010 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА СТРУКТУРАТА, ДЕЙНОСТТА И ОРГАНИЗАЦИЯТА НА РАБОТА НА АГЕНЦИЯ "ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА", ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 295 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 Г. (ДВ, БР. 100 ОТ 2009 Г.)

Обн. ДВ. бр. от 30 Декември 2010г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. се изменя така:
"Чл. 13. (1) Помощен орган на агенцията е Експертният технико-икономически съвет, който разглежда, приема и предлага на управителния съвет за утвърждаване разработки и проекти за изграждане, ремонт и поддържане на републиканските пътища. Експертният технико-икономически съвет разглежда и изготвя предложения за решаване на важни технико-икономически въпроси, подготвя проекти на нормативни актове, технически спецификации, технически указания и методически документи, свързани с изграждането, управлението, експлоатацията и поддържането на пътищата.
(2) Експертният технико-икономически съвет е колегиален орган, който се състои от председател и членове. В състава на съвета се включват служители на агенцията. Дейността на съвета се подпомага от секретариат.
(3) В състава на Експертния технико-икономически съвет могат да се включват и допълнителни членове - специалисти в съответната област, според спецификата на разглежданите въпроси.
(4) Експертният технико-икономически съвет изпълнява функциите на държавно-обществен орган в областта на пътищата в случаите, определени с решение на управителния съвет на агенцията.
(5) Управителният съвет на агенцията определя състава на Експертния технико-икономически съвет и утвърждава правила за организацията на работа и реда за свикване и разглеждане на въпроси от съвета. Управителният съвет може с решение да оправомощи свой член да включва допълнителни членове в състава на съвета в случаите по ал. 3."
§ 2. В се правят следните изменения:
1. В т. 2 думите "Международна дейност, пресцентър и обществена информация" се заменят с "Международна дейност и информация".
2. В т. 3 думите "Правна, отчуждаване и управление на собствеността" се заменят с "Обществени поръчки и правно обслужване".
3. В т. 5 думите "Управление на проекти, финансирани с кредитни и бюджетни инвестиции" се заменят с "Управление на проекти, експлоатация и поддържане на обекти, финансирани с бюджетни и кредитни инвестиции".
4. В т. 6 думите "Инвестиционно проектиране, технически норми и правила" се заменят с "Инвестиционно проектиране и отчуждителни процедури".
5. Точка 7 се отменя.
6. Точка 10 се отменя.
7. В т. 13 думите "Административно-информационно обслужване" се заменят с "Административно обслужване и координация".
§ 3. В се правят следните изменения:
1. В т. 2 изречение второ се изменя така: "Годишният план за дейността по вътрешен одит на Агенцията се координира с годишния план на дирекция "Вътрешен одит" на Министерството на регионалното развитие и благоустройството;".
2. Точка 3 се изменя така:
"3. изготвя одитен план за всеки одитен ангажимент за даване на увереност, който съдържа обхват, цели, времетраене и разпределение на ресурсите за изпълнение на ангажимента;".
3. В т. 9 думите "подпомага управителния съвет при изготвянето на план за действие" се заличават.
4. Точка 10 се изменя така:
"10. изготвя годишен доклад за дейността по вътрешен одит и оценка на адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол, които се представят на управителния съвет от ръководителя на вътрешния одит; докладът се изпраща на Министерството на регионалното развитие и благоустройството до 31 януари на следващата календарна година;".
§ 4. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Думите "Международна дейност, пресцентър и обществена информация" се заменят с "Международна дейност и информация".
2. Точка 15 се изменя така:
"15. изразява официалното становище на управителния съвет пред средствата за масово осведомяване;".
3. Създават се т. 23 - 31:
"23. разработва и прилага система за мониторинг на републиканската пътна инфраструктура на основата на дистанционни методи за наблюдение и анализ;
24. ръководи, координира, контролира и отговаря за функционирането на информационното обслужване на агенцията, както и за въвеждането и функционирането на автоматизираните системи в работата на агенцията;
25. организира, координира и контролира информационните системи в агенцията, поддържа информационните системи и бази данни на агенцията, разработва, осъществява, контролира и отговаря за програми, свързани с информационните технологии в агенцията;
26. осигурява защита на данните, включени в информационната система на агенцията;
27. организира подготовката на служителите на агенцията за работа с информационните системи;
28. дава методически указания на структурите на централната администрация и на специализираните звена на агенцията при изпълнение на задълженията им за работа с информационните системи и бази данни;
29. разработва геопортал на единната пътна мрежа като част от европейската транснационална пътна инфраструктура и в съответствие с Европейските изисквания с приоритет Директива 2007/02/ЕО - INSPIRE, и с Решение 1692/96/ЕО за Европейската транспортна мрежа;
30. разработва и прилага национална инфраструктура и приложни информационни програми за въвеждане на системи за навигация и контрол, както и на системи за сигурност в съответствие с европейската политика в навигационните системи (Програма ГАЛИЛЕО), Програма ГМОС (Глобален мониторинг на околна среда и сигурност), ГССЗН (Глобална система на системите за земно наблюдение) и ГНСС (Глобална навигационна спътникова система);
31. организира, ръководи и контролира дейността на Ситуационния център като звено в структурата на дирекцията, което:
а) осъществява дейности по събиране и обработка на информация за състоянието на републиканската пътна мрежа (РПМ);
б) извършва дейности по прогнозиране, анализ, ограничаване и преодоляване на възникнала кризисна обстановка и подпомагане на органите за управление при оценка на обстановката, координиране и взаимодействие с другите държавни органи;
в) поддържа в постоянна готовност за работа комуникационно-информационната система на Ситуационния център;
г) събира, обработва и анализира информация за състоянието и обстановката по РПМ;
д) създава и поддържа база данни, свързана с рискове и заплахи от възникване на кризисни ситуации;
е) поддържа непрекъсната координация и взаимодействие със структурите на Министерството на вътрешните работи - Главна дирекция "Охранителна полиция", Главна дирекция "Гражданска защита", дирекция "Национална система 112", и с други държавни органи;
ж) осъществява непрекъснато 24-часово наблюдение върху състоянието на РПМ."
§ 5. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Думите "Правна, отчуждаване и управление на собствеността" се заменят с "Обществени поръчки и правно обслужване".
2. Точка 3 се отменя.
3. Точки 12 - 16 се отменят.
4. Създават се т. 17 - 32:
"17. организира и координира дейността по провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки;
18. планира обществените поръчки и изготвя график за провеждането им през съответната година;
19. подготвя документациите за участие в процедурите за обществени поръчки в съответствие с предоставените й от съответната отговорна дирекция необходими технически данни по предмета на поръчката и специфични изисквания към кандидатите или участниците;
20. води регистър за провежданите процедури за възлагане на обществени поръчки;
21. отговаря за подготовката и изпращането на информацията в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки;
22. организира сключването на договорите за обществени поръчки;
23. организира съхраняването на документацията по провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки до приключването им и предаването на документацията в архива на агенцията;
24. разработва и предлага за утвърждаване от управителния съвет на агенцията:
а) вътрешни правила за организацията за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки от агенцията и за контрола по изпълнението им;
б) типови документации за възлагане на обществени поръчки;
25. организира и осъществява дейността по предоставяне на концесии за републиканските пътища, за отделни участъци или пътни съоръжения при условията и по реда на Закона за концесиите;
26. организира и осъществява контрол върху изпълнението на концесионните договори;
27. разглежда, проучва и дава становища по инициативи за предоставяне на концесия, заявени от заинтересувано лице съгласно чл. 20 от Закона за концесиите;
28. организира възлагането при условията и по реда на Закона за обществените поръчки и осъществява контрол по изпълнението на договорите за изготвяне обосновки на концесии, концесионни анализи и проектите на документи по чл. 22 от Закона за концесиите;
29. организира подготовката на окончателен текст на обосновка на концесията, на концесионната документация и провежда процедурите за предоставяне на концесии;
30. участва в национални, международни и европейски проекти и програми в областта на публично-частното партньорство в областта на пътната инфраструктура;
31. подпомага управителния съвет при изпълнението на други дейности, свързани с предоставянето и изпълнението на концесии, определени с нормативен акт;
32. подпомага дирекция "Инвестиционно проектиране и отчуждителни процедури" за законосъобразната подготовка на процедурите по принудително отчуждаване на имоти за държавни нужди."
§ 6. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Думите "Управление на проекти, финансирани с кредитни и бюджетни инвестиции" се заменят с "Управление на проекти, експлоатация и поддържане на обекти, финансирани с бюджетни и кредитни инвестиции".
2. Точка 1 се изменя така:
"1. организира, осъществява, координира и контролира дейностите по подготовка, възлагане, управление, наблюдение, отчитане и въвеждане в експлоатация на пътни инфраструктурни обекти, включващи извършване на ново строителство, рехабилитация, реконструкция, основен ремонт и поддържане, финансирани със средства от държавни инвестиционни заеми и с бюджетни средства, като:
а) разработва проектни предложения съгласно изискванията на съответния финансиращ орган в координация с дирекция "Инвестиционно проектиране и отчуждителни процедури";
б) осъществява административно и техническо управление на проектите, финансирани със средства от държавни инвестиционни заеми и с бюджетни средства;
в) координира взаимодействието между участниците в строителството и контролира изпълнението на задълженията им по договорите;
г) изготвя и представя доклади за развитието на проектите, изпълнявани по програмите, до управителния съвет и чрез него до органите, отговорни за наблюдението и контрола по усвояването на средства от държавни инвестиционни заеми и бюджетни средства;
д) осъществява координация с финансиращите институции, изготвя предложения за финансови разчети за финансиране на дейности по ново строителство, рехабилитация, реконструкция, основен ремонт и поддържане;
е) анализира и отчита изпълнението на проекти за пътни обекти, финансирани със средства от държавния бюджет и с държавни инвестиционни заеми;".
3. Точка 3 се отменя.
4. Точка 6 се отменя.
5. Точка 9 се отменя.
6. Създават се т. 17 - 33:
"17. подпомага дирекция "Обществени поръчки и правно обслужване" при подготовката на документациите за възлагане на обществени поръчки и участва в провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки;
18. обобщава и анализира информацията за състоянието на републиканските пътища, въз основа на която прави предложения за коригиране и оптимизиране компонентите на системата за управление на поддържането;
19. изготвя проекти на разрешения, осъществява контрол за специалното ползване на пътищата и контролира временното използване на части от пътното платно;
20. предлага въвеждане на временна организация на движението при извършване на строително-ремонтни работи, при природни бедствия и при възникване на опасност за сигурността на движението;
21. ръководи, организира и координира дейностите по поддържане на републиканската пътна мрежа при възникване на стихийни бедствия, аварии и катастрофи;
22. прави предложения до управителния съвет и дава становища за привеждане на нормативната уредба по експлоатация на републиканските пътища в съответствие със законодателството на Европейския съюз;
23. подготвя предложения за решения на управителния съвет за извършване на съгласувания и за издаване на разрешения за специално ползване на пътищата по Закона за пътищата;
24. подпомага управителния съвет при осъществяването на контрола и предприемането на необходимите действия по установяване и обезопасяване на участъците с концентрация на пътнотранспортни произшествия по републиканските пътища и при осигуряване изпълнението на предписанията на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата към Министерския съвет;
25. отговаря за воденето на регистър на републиканските пътища;
26. организира издаването на разрешителните и води регистъра на лицата, извършващи пътна помощ;
27. подготвя предложения за промени в списъка на републиканските пътища;
28. организира и съдейства за възлагане на научно-приложни изследвания и консултации, свързани с управлението на републиканските пътища;
29. изготвя становища и заключения до управителния съвет относно физическото състояние на пътищата и степента на необходимост за включване в програмите за ново строителство, рехабилитация, реконструкция, основен ремонт и поддържане;
30. съгласува документациите по процедурите за възлагане на обществени поръчки и проектите на договори за възлагане на обществени поръчки, разработени от областните пътни управления, както и документацията по изменение на сключени договори за обществени поръчки;
31. предлага план за възлагане на обществени поръчки, свързани с дейността на дирекцията;
32. обобщава и анализира информацията за състоянието на мостовете и тунелите на републиканските пътища, въз основа на които прави предложения за коригиране и оптимизиране компонентите на системата за управление на поддържането;
33. предлага на управителния съвет одобряване на месечни задания за текущ ремонт и поддържане в рамките на осигурения годишен бюджет."
§ 7. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Думите "Инвестиционно проектиране, технически норми и правила" се заменят с "Инвестиционно проектиране и отчуждителни процедури".
2. В т. 4 думите "Обществени поръчки и публично-частно партньорство" се заменят с "Обществени поръчки и правно обслужване".
3. Създават се т. 20 - 22:
"20. организира отчуждителните процедури за нуждите на инвестиционните проекти на агенцията;
21. отговаря за законосъобразността на процедурите по принудително отчуждаване на имоти за държавни нужди съгласно правомощията на агенцията, предвидени с нормативен акт;
22. следи за законосъобразното определяне на оценките на имотите, предвидени за отчуждаване."
§ 8. се отменя.
§ 9. В думите "Обществени поръчки и публично-частно партньорство" се заменят с "Обществени поръчки и правно обслужване".
§ 10. В думите "Обществени поръчки и публично-частно партньорство" се заменят с "Обществени поръчки и правно обслужване".
§ 11. се отменя.
§ 12. В се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думата "разрешителни" се заменя с "разрешения за специално ползване на пътищата".
2. В ал. 2:
а) точка 6 се изменя така:
"6. изготвя отчети и прогнози за продажбите на винетни стикери, както и на събраните такси от специално ползване на пътищата;"
б) в т. 8 след думата "стикери" се поставя точка и запетая и текстът до края се заличава.
§ 13. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Думите "Административно-информационно обслужване" се заменят с "Административно обслужване и координация".
2. Точка 4 се отменя.
3. Точки 17 - 24 се отменят.
4. Създават се т. 36 - 48:
"36. отговаря за управлението на имотите - държавна собственост;
37. изгражда и отговаря за съхраняването на база данни за имотите - държавна собственост;
38. изготвя и комплектува искания за актуване на имоти - държавна собственост, предоставени за управление на агенцията, води на отчет и съхранява актовете и следи за своевременното им актуализиране;
39. осъществява взаимодействието между дирекциите от централната администрация и специализираните звена в агенцията;
40. организира, координира и контролира изпълнението на задачи, свързани с подготовката на становища и отговори до държавни органи, физически и юридически лица;
41. координира изготвянето на отговори от името на управителния съвет на постъпили сигнали, заявления и предложения на граждани;
42. събира, обработва, анализира и обобщава информация, свързана с дейността на агенцията;
43. координира оперативното взаимодействие на структурите на агенцията с Министерството на вътрешните работи, Министерството на отбраната, Министерството на регионалното развитие и благоустройството, държавната администрация и местните органи на самоуправление за осигуряване движението по пътищата при стихийни бедствия, крупни промишлени аварии и при положение на война;
44. следи за произтичащите задължения за агенцията от нормативни актове, свързани с отбранително-мобилизационната подготовка на страната, и организира изпълнението им;
45. поддържа и актуализира военновременните планове за работа на агенцията и областните пътни управления във военно време, поддържа и актуализира плана за бедствия и аварии;
46. осъществява методическо ръководство и контрол на дейността на служителите, осъществяващи пропускателния режим в агенцията;
47. координира структурите на агенцията при кризи, бедствия и във военно време;
48. координира и подпомага Ситуационния център в дирекция "Международна дейност и информация" при изпълнение на задълженията му, свързани с прогнозиране, анализ, ограничаване и преодоляване на възникнала кризисна обстановка."
§ 14. В думите "Правна, отчуждаване и управление на собствеността" се заменят с "Административно обслужване и координация".
§ 15. В думите "Експлоатация и поддържане на републиканската пътна мрежа" се заменят с "Управление на проекти, експлоатация и поддържане на обекти, финансирани с бюджетни и кредитни инвестиции".
§ 16. се изменя така:
"Чл. 37. (1) Управителният съвет се подпомага от секретар и секретариат.
(2) Секретарят на управителния съвет организира подготовката за вземане на решения от управителния съвет, следи и докладва на управителния съвет за изпълнението на взетите и приведените в изпълнение негови решения.
(3) Секретарят на управителния съвет осъществява и функции в съответствие с одобрените по чл. 21в, ал. 4 от Закона за пътищата Правила за работата на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".
(4) Секретариатът подпомага управителния съвет при формулирането и изготвянето на конкретни решения за изпълнението на функциите му, както и при взаимодействието с администрацията на агенцията, с други институции и организации. Управителният съвет определя функциите, задачите и дейността на служителите в секретариата."
§ 17. В се правят следните изменения:
1. В наименованието числото "1678" се заменя с "1534".
2. На ред "Централна администрация" числото "341" се заменя с "321".
3. На ред "Централен институт на пътните технологии, национални и европейски норми и стандарти" числото "75" се заменя с "60".
4. На ред "Областни пътни управления" числото "1262" се заменя с "1153".
§ 18. В 7-дневен срок от влизането в сила на постановлението управителният съвет на агенцията предлага на министъра на регионалното развитие и благоустройството за утвърждаване числеността на персонала на дирекциите в централната администрация.
§ 19. В , приет с Постановление № 271 на Министерския съвет от 2009 г. (обн., ДВ, бр. 94 от 2009 г.; изм. и доп., бр. 74 от 2010 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В :
а) в ал. 1 числото "14" се заменя с "15";
б) в ал. 2 числото "632" се заменя с "642".
2. В :
а) в т. 11 думите "Инвестиционна дейност" се заменят с "Инвестиционни дейности";
б) създава се т. 12:
"12. дирекция "Пътни проекти"."
3. В думите "Инвестиционна дейност" се заменят с "Инвестиционни дейности".
4. Създава се :
"Чл. 37а. Дирекция "Пътни проекти":
1. участва в подготовката на тръжни документи и формуляри за кандидатстване по "Техническа помощ" на Оперативна програма "Транспорт";
2. кандидатства за безвъзмездно финансиране по "Техническа помощ" на Оперативна програма "Транспорт" и изпълнява одобрените проекти;
3. провежда тръжни процедури, свързани с дейности по "Техническа помощ" на Оперативна програма "Транспорт";
4. предлага план за възлагане на обществени поръчки, свързани с дейността на дирекцията;
5. контролира изпълнението на финансовите разчети при реализацията на договорите, финансирани по "Техническа помощ" на Оперативна програма "Транспорт", като бенефициент;
6. контролира и координира финансовите разчети за всички дейности по Оперативна програма "Транспорт", изпълнявани от Агенция "Пътна инфраструктура", в частта им "национално съфинансиране";
7. следи за своевременното изпълнение на детайлните графици за подготовка и изпълнение на проекти по Оперативна програма "Транспорт", както и за реализацията на инвестиционни проекти от Агенция "Пътна инфраструктура" като бенефициент по Оперативна програма "Транспорт", включително по техническа помощ за подготовка на апликационни форми за кандидатстване;
8. изготвя становища, предложения и позиции до министъра на регионалното развитие и благоустройството във връзка с подготовката и осъществяването на диалога с Европейската комисия и с всички органи и институции, участващи в процеса на подготовката и управлението на пътни проекти, съфинансирани по приоритетна ос 2 на Оперативна програма "Транспорт";
9. изготвя доклади до министъра на регионалното развитие и благоустройството за напредъка на проектите по приоритетна ос 2 на Оперативна програма "Транспорт", изпълнявани от Агенция "Пътна инфраструктура";
10. подпомага планирането и изпълнението на мерките за публичност на отделните пътни проекти;
11. подпомага процеса на координация и сътрудничество с управляващия орган на Оперативна програма "Транспорт" и Агенция "Пътна инфраструктура" при изпълнение на дейностите, финансирани по приоритетна ос 2 на Оперативна програма "Транспорт", при:
а) подготовката и избора на проекти за финансиране;
б) възлагането на обществени поръчки;
в) управлението, изпълнението и контрола на проектите за финансиране."
5. В :
а) в наименованието числото "632" се заменя с "642";
б) на ред "Специализирана администрация" числото "480" се заменя с "490";
в) след ред "дирекция "Инвестиционни дейности" 25" се създава ред "дирекция "Пътни проекти" 10".
§ 20. В от Постановление № 271 на Министерския съвет от 2009 г. за приемане на Устройствен правилник на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (ДВ, бр. 94 от 2009 г.) на ред "2. Агенция "Пътна инфраструктура" числото "1678" се заменя с "1534".
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив