ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 42 ОТ 1 МАРТ 2006 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 42 ОТ 1 МАРТ 2006 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

В сила от 10.03.2006 г.
Обн. ДВ. бр. от 10 Март 2006г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В , приет с Постановление № 206 на Министерския съвет от 2005 г. (ДВ, бр. 78 от 2005 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В :
а) в ал. 1 числото "25" се заменя с "26";
б) в ал. 2 числото "784" се заменя с "811".
2. В числото "18" се заменя с "19".
3. В се отменят.
4. Създава се :
"Чл. 47а. Дирекция "Офсетни програми":
1. анализира и обобщава информацията, изпратена от възложителите на специални обществени поръчки с компенсаторно (офсетно) споразумение, за предмета на планираната обществена поръчка, техническите спецификации и основните икономически изисквания за изпълнение на поръчката, дела на директния офсет в полза на възложителя и предварителната информация за лицата с предмет на дейност, включващ предмета на поръчката;
2. подготвя предложения на министъра за определяне на приоритетни сектори и проекти за извършване на инвестиции;
3. подготвя предложения на министъра до възложителите на специални обществени поръчки с офсетно споразумение за основните параметри на споразуменията, критериите за оценка на предложенията за офсет и начина за определяне на тежестта им в комплексната оценка на офертите;
4. съдейства за осъществяване на активно взаимодействие между чуждестранните лица - изпълнители на специални обществени поръчки, и офсетополучателите с цел реализиране на офсетни споразумения;
5. участва в комисиите, назначени за разглеждане, оценяване на офертите и провеждане на преговорите за сключване на договор за възлагане на специални обществени поръчки с офсетно споразумение;
6. координира дейността на министерството с другите заинтересувани органи във връзка с възможностите за сключване на офсетни споразумения при възлагане на специални обществени поръчки;
7. съдейства на възложителите на специални обществени поръчки да упражняват надзор върху изпълнението на офсетните споразумения."
5. В се правят следните изменения:
а) в наименованието числото "784" се заменя с "811";
б) на ред "Специализирана администрация" числото "549" се заменя с "576";
в) на ред "дирекция "Външноикономическо сътрудничество" числото "135" се заменя със "128";
г) на ред "дирекция "Международно контролирана търговия и сигурност" числото "23" се заменя с "22";
д) на ред "дирекция "Предприсъединителни програми и проекти" числото "35" се заменя с "52";
е) накрая се създава ред "дирекция "Офсетни програми" 18".
§ 2. В от Постановление № 206 на Министерския съвет от 2005 г. (обн., ДВ, бр. 78 от 2005 г.; изм., бр. 89 от 2005 г.) се правят следните изменения:
1. В т. 2 числото "131" се заменя със "147".
2. В т. 15 числото "38" се заменя с "53".
§ 3. В , приет с Постановление № 240 на Министерския съвет от 2004 г. (обн., ДВ, бр. 81 от 2004 г.; изм. и доп., бр. 48 и 78 от 2005 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В :
а) създава се нова т. 4:
"4. участва в разработването и изпълнението на мерките от годишните програми за прилагане на Националната стратегия за насърчаване развитието на малките и средните предприятия, Националния план за развитие и Оперативната програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" по Структурните фондове на Европейския съюз;"
б) досегашните т. 4 - 12 стават съответно т. 5 - 13.
2. В :
а) точка 4 се изменя така:
"4. организира разпределянето на задачите за изпълнение между административните звена на агенцията и контролира тяхното изпълнение в срок;"
б) точка 6 се изменя така:
"6. организира и координира административното обслужване на физическите и юридическите лица и предоставянето на информация на органите на държавна власт;"
в) точка 8 се изменя така:
"8. организира изготвянето в срок на отчетите по чл. 6, ал. 1, т. 2 и на програмата по чл. 6, ал. 1, т. 3 и изготвя годишен доклад за състоянието на администрацията;".
3. В числото "131" се заменя със "147".
4. В :
а) създава се нова т. 2:
"2. осъществява вътрешен контрол по програми и проекти, изпълнявани от агенцията;"
б) досегашните т. 2 - 26 стават съответно т. 3 - 27.
5. се изменя така:
"Чл. 11. Специализираната администрация на агенцията е организирана в 3 дирекции:
1. Главна дирекция "Развитие на малки и средни предприятия";
2. Главна дирекция "Междинно звено и изпълнение на проекти";
3. дирекция "Интернационализация на малките и средните предприятия"."
6. В :
а) алинея 1 се изменя така:
"(1) Главна дирекция "Развитие на малки и средни предприятия":
1. изгражда информационната система на агенцията, осигурява техническото й поддържане, периодично осъвременяване и постоянния достъп до нея; информационната система съдържа:
а) статистически данни относно развитието на малките и средните предприятия;
б) статистика на външната търговия на Република България;
в) малките и средните предприятия в Република България, притежаващи експортен потенциал;
г) юридическите лица с нестопанска цел, които извършват дейност по подпомагане на малките и средните предприятия;
д) организации и лица, които оказват информационни и консултантски услуги на предприятията;
е) организации, които извършват дейност по насърчаване на малките и средните предприятия, иновациите, технологичното развитие и търговията в други страни;
ж) програми и проекти за малки и средни предприятия - национални и финансирани от Европейския съюз и от други донори;
з) банкови условия за получаване на инвестиционни и оборотни кредити;
и) нормативните разпоредби, регламентиращи създаването и развитието на дейността на малките и средните предприятия;
к) квоти и мита;
л) международни търгове;
м) търговски запитвания;
н) правна и икономическа информация за различни страни;
о) курсове и семинари, отнасящи се до създаването и развитието на малките и средните предприятия и до тяхната външнотърговска дейност;
п) административните услуги, предоставяни от агенцията, включително стандартизирани и унифицирани формуляри, когато има такива;
р) събития, провеждани от агенцията и от други държавни институции и неправителствени организации;
2. подготвя, поддържа и периодично осъвременява страницата на агенцията в интернет;
3. изработва и разпространява специализираните печатни издания на агенцията;
4. предоставя информация по конкретни запитвания на малки и средни предприятия;
5. съдейства на малките и средните предприятия за осъществяване на контакти с потенциални бизнес партньори, включително като разпространява търговски запитвания и предложения;
6. съдейства за информационното осигуряване на организираните от агенцията мероприятия;
7. поддържа специализирана библиотека, като:
а) попълва и поддържа библиотечния фонд на агенцията;
б) поддържа базата данни с анотации;
в) извършва ежедневен преглед на печата и обзор на новините;
8. подпомага организационно-технически работата на Консултативния съвет за насърчаване на малките и средните предприятия към министъра на икономиката и енергетиката;
9. анализира предоставяните от дирекцията услуги на малките и средните предприятия и изготвя предложения за повишаване на тяхната ефективност;
10. участва в разработването, организира и координира изпълнението на мерките от годишните програми за прилагане на Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия съобразно функциите на дирекцията;
11. организира и координира изпълнението на мерките, свързани с дейността на дирекцията и залегнали в годишните програми за прилагане на Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия;
12. проучва, анализира и прилага "добрите практики" от развитите страни по отношение на предоставяните услуги за малките и средните предприятия;
13. проучва възможностите и изготвя предложения за подобряване на достъпа до финансиране на малките и средните предприятия;
14. организира общи и специализирани семинари и изпълнява програми за специализирано обучение за придобиване на предприемачески умения, по фирмено управление и външнотърговски умения, както и за създаване на капацитет у предприемачите за пълноценно участие в предприсъединителните фондове, Структурните фондове и програмите на Европейския съюз;
15. организира дейността по изпълнението на програми за специализирано обучение на обучаващи;
16. информира малките и средните предприятия за източниците на финансиране и за банковите процедури, свързани с реализирането на бизнес планове и проекти;
17. поддържа и развива сътрудничеството с местни, чуждестранни и международни организации за насърчаване на малките и средните предприятия и търговията в областта на информационното, консултантското обслужване и обучението на малките и средните предприятия;
18. изпълнява поетите задължения в рамките на регионални и международни организации и инициативи в областта на информационното и консултантското обслужване на малките и средните предприятия;
19. анализира мерките по насърчаване създаването и развитието на конкурентоспособни малки и средни предприятия, реализирани от дирекцията, и изготвя предложения за подобряване на тяхната ефективност;
20. извършва други дейности, произтичащи от разпорежданията на изпълнителния директор.";
б) в ал. 2 думите "Главна дирекция "Информационно обслужване и регионална координация" се заменят с "Главна дирекция "Развитие на малки и средни предприятия";
в) алинея 3 се отменя.
7. се изменя така:
"Чл. 13. (1) Главна дирекция "Междинно звено и изпълнение на проекти":
1. осъществява подготовка за изпълнение на функциите на Междинно звено по Оперативната програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" по Структурните фондове на ЕС;
2. участва в разработването на системи и правила за управление на средствата от ЕС;
3. след присъединяването на Република България към ЕС действа като Междинно звено по Оперативната програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика", като за целта:
а) съдейства за финансовото управление на оперативната програма при спазване на принципа за разделение на функциите по управление, плащане, наблюдение и контрол;
б) изпълнява поетите задължения по споразумението за делегиране на функции от страна на Управляващия орган;
в) участва в провеждането на информационни кампании относно получената от ЕС помощ и постигнатите резултати по време на изпълнение на Оперативната програма;
г) изпълнява и всички други функции на Междинно звено по Оперативната програма, произтичащи от приложимите разпоредби на правото на ЕС и националното законодателство;
4. отговаря за техническото изпълнение на проекти по Програмата ФАР в качеството си на звено за изпълнение на проекти, когато това е предвидено в съответния програмен документ, като за целта:
а) подготвя проекти на технически задания за предоставяне на услуги, технически спецификации за доставки и насоки за кандидатстване по схеми за безвъзмездна помощ във връзка с провеждането на съответните тръжни процедури от Изпълнителната агенция по Програмата ФАР;
б) предоставя техническо съдействие на Изпълнителната агенция по Програмата ФАР при провеждането на тръжни процедури и сключването на договори;
в) предлага кандидати за участие в оценителните комисии по съответните тръжни процедури по искане на Изпълнителната агенция по Програмата ФАР;
г) осъществява наблюдение върху изпълнението на проектите от страна на бенефициентите, съгласувано с Изпълнителната агенция по Програмата ФАР, включително чрез проверки на място;
д) удостоверява изпълнението на дейностите от страна на изпълнителите/бенефициентите и целесъобразността на извършените от тях разходи и одобрява техническите отчети за изпълнението на проектите от страна на изпълнителите/бенефициентите съгласно процедурите, утвърдени от Изпълнителната агенция по Програмата ФАР;
е) предоставя редовни отчети, графици за изпълнение и друга оперативна информация на Изпълнителната агенция по Програмата ФАР във връзка с изпълнението на дейностите;
ж) участва в редовните срещи между Изпълнителната агенция по Програмата ФАР и Делегацията на Европейската комисия за отчитане на напредъка по проектите;
з) уведомява Изпълнителната агенция по Програмата ФАР във връзка с възникнали проблеми или неизпълнение на проектите;
и) представя формално искане за преразпределяне на средства по проект за съгласуване до Изпълнителната агенция по Програмата ФАР;
к) координира техническото изпълнение на проектите по региони чрез регионалните координатори на агенцията по Програмата ФАР;
5. организира и координира дейността по изпълнение на мерките, залегнали в иновационната политика на Министерството на икономиката и енергетиката;
6. осъществява административното и финансовото управление на програми, проекти и инициативи, свързани с провежданата иновационна политика;
7. участва в разработването и планирането на дейности и мерки за насърчаване на иновациите и технологичното развитие;
8. организира дейностите, свързани със събиране и реализиране на специализирана информация във връзка с иновационната политика;
9. предоставя информация за възможностите за подпомагане реализирането на нови бизнес идеи;
10. проучва и анализира добрите практики на страните с успешно провеждана иновационна политика с цел въвеждане на механизми за стимулиране на иновационната активност на предприятията;
11. разработва предложения за програми и проекти за повишаване конкурентоспособността на малките и средните предприятия чрез създаване на условия за внедряване и разпространяване на нови технологии и иновации;
12. разработва предложения за проекти за създаване на структури за трансфер на технологии с цел да се разширят възможностите на предприятията за избор и прилагане на иновации и нови технологии;
13. подготвя и участва в реализацията на международни проекти, програми и инициативи, свързани с технологичната и иновационната политика;
14. изготвя и внася в Министерството на икономиката и енергетиката предложения за промени в нормативни актове и други документи, свързани с иновационната политика и с подобряване на бизнес средата;
15. подпомага Главна дирекция "Развитие на малки и средни предприятия" в изграждането и обновяването на информационната система с информация, засягаща дейността на дирекцията;
16. провежда информационни кампании за стимулиране и повишаване на иновационния капацитет на предприятията;
17. анализира мерките и дейностите в областта на иновационната политика и изготвя предложения за повишаване на тяхната ефективност;
18. поддържа и развива сътрудничеството с местни, чуждестранни и международни организации за насърчаване на иновациите и технологичното развитие;
19. изпълнява поетите задължения в рамките на регионални и международни организации и инициативи в областта на иновациите и технологичното развитие;
20. изпълнява проекти, финансирани от държавния бюджет;
21. участва в разработването, организира и координира изпълнението на мерките от годишните програми за прилагане на Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия съобразно функциите на дирекцията;
22. извършва други дейности, произтичащи от разпорежданията на изпълнителния директор.
(2) Главна дирекция "Междинно звено и изпълнение на проекти" има териториални звена в административните центрове на всички области без област София."
8. В :
а) думите "Дирекция "Конкурентоспособност и предприемачески умения" се заменят с "Дирекция "Интернационализация на малките и средните предприятия";
б) точка 1 се изменя така:
"1. участва в разработването, организира и координира изпълнението на мерките от годишните програми за прилагане на Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия съобразно функциите на дирекцията;";
в) точки 3 - 7 се отменят;
г) в т. 14 думите "Главна дирекция "Информационно обслужване и регионална координация" се заменят с "Главна дирекция "Развитие на малки и средни предприятия";
д) точка 15 се изменя така:
"15. анализира мерките за интернационализация на малките и средните предприятия, реализирани от дирекцията, и изготвя предложения за подобряване на тяхната ефективност;";
е) точка 16 се отменя;
ж) създава се нова т. 19:
"19. изпълнява проекти, финансирани от държавния бюджет или от донорски програми;";
з) досегашната т. 19 става т. 20.
9. се отменя.
10. се изменя така:
"Приложение към чл. 8, ал. 4
Численост на персонала в администрацията на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия - 147 щатни бройки
Изпълнителен директор 1
Заместник изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Финансов контрольор 1
Обща администрация 23
в т. ч.:  
дирекция "Финансово и  
административноправно обслужване" 23
Специализирана администрация 120
в т. ч.:  
Главна дирекция "Развитие на малки  
и средни предприятия" 43
в т. ч.:  
териториални звена 26
дирекция "Интернационализация на  
малките и средните предприятия" 15
Главна дирекция "Междинно звено  
и изпълнение на проекти" 62
в т. ч.:  
териториални звена 29"
§ 4. В , приет с Постановление № 56 на Министерския съвет от 2004 г. (обн., ДВ, бр. 24 от 2004 г.; изм. и доп., бр. 97 от 2004 г. и бр. 48 и 78 от 2005 г.), се правят следните изменения:
1. В числото "38" се заменя с "53".
2. се изменя така:
"Приложение към чл. 6, ал. 3
Обща численост на персонала в администрацията на Агенцията по обществени поръчки - 53 щатни бройки
Изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Служител по сигурността на  
информацията 1
Обща администрация 12
в т.ч.:  
дирекция "Финансово-стопанска  
и административноправна  
дейност" 12
Специализирана администрация 38
в т.ч.:  
дирекция "Мониторинг, анализ и  
методология на  
обществените поръчки" 23
дирекция "Електронна база данни" 15"
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив