ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 47 ОТ 10 МАРТ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 47 ОТ 10 МАРТ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

В сила от 18.03.2008 г.
Обн. ДВ. бр. от 18 Март 2008г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В , приет с Постановление № 206 на Министерския съвет от 2005 г. (обн., ДВ, бр. 78 от 2005 г.; изм. и доп., бр. 21, 24, 40 и 48 от 2006 г. и бр. 11 и 19 от 2007 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В числото "742" се заменя с "673".
2. В се създават т. 15 и 16:
"15. поддържа публичен регистър на лицата, извършващи услугата дялово разпределение;
16. подпомага министъра относно упълномощаването на специализирани учебни центрове за провеждане на обучение и изпит за квалификационна група по Правилника за безопасност и здраве при работа в електрически уредби на електрически и топлофикационни централи и по електрически мрежи и Правилника за безопасност при работа в неелектрически уредби на електрически и топлофикационни централи и по топлопреносни мрежи и хидротехнически съоръжения."
3. се изменя така:
"Чл. 42. Дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност":
1. организира и координира дейностите по изпълнение на ангажиментите на министерството, предвидени в Стратегията за участие на Република България в Структурните фондове на ЕС;
2. изпълнява функциите на Управляващ орган на Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика", спазвайки принципа на разделение на функциите по управление, плащане, наблюдение и контрол, като:
а) организира и координира изготвянето, актуализирането, изпълнението и оценката на Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика";
б) координира подготовката на Междинното звено/институционалните бенефициенти по Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" за осъществяване на функциите им по управление/изпълнение на програмата и осъществява контрол върху разработените от тях системи и правила за управление/усвояване на средствата;
в) дефинира и разработва инструменти, схеми и критерии по Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика";
г) координира работата на Комитета за наблюдение на Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" и осигурява необходимите документи, които позволяват да се следи качеството на изпълнение на оперативната програма в съответствие със специфичните й цели; осигурява организационно и технически дейността на Комитета за наблюдение на Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика";
д) изготвя и след одобрение от Комитета за наблюдение на Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" предава на Централното координационно звено в Министерството на финансите годишните и окончателните доклади за изпълнението на оперативната програма за представяне пред Европейската комисия;
е) удостоверява, че съфинансираните доставки и услуги са извършени и че декларираните от бенефициентите разходи за операции са действително изпълнени и са в съответствие с националните правила и правилата на Общността; извършва проверки на място на отделни операции на извадков принцип в съответствие с одобрени правила;
ж) гарантира, че съществува система за записване и съхраняване в електронна форма на счетоводните записи за всяка операция по оперативната програма и че са събрани данни за изпълнението, необходими за финансовото управление, мониторинг, проверки, одити и оценка;
з) установява процедури, за да гарантира, че всички документи относно разходите и одитите, необходими за изграждане на адекватна одитна пътека, позволяват нейното проследяване;
и) осигурява спазването на изискванията за информираност и публичност;
к) изгражда и поддържа информационна система за управление на програми и проекти, финансирани от ЕС по Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика";
л) изпълнява други, присъщи на Управляващия орган, функции в съответствие с уреждащите тези функции регламенти и други актове на ЕС, както и на приложимите национални актове и правила;
3. осъществява функциите на Изпълнителна агенция по Програмата ФАР, като:
а) подпомага дейността на ръководителя на програма и отговаря за правилното финансово и административно управление на проектите;
б) отговаря за управлението и изпълнението на програмите и проектите, по които министерството съобразно съответното Финансово споразумение е Изпълнителна агенция по Програмата ФАР;
в) прилага и следи за спазването на правилата на Програмата ФАР;
г) координира работата и оказва методическа помощ на звеното за изпълнение на проекти в процеса на изпълнение на проектите;
д) организира и провежда тръжните процедури, както и набирането и оценяването на предложенията по схеми за безвъзмездна помощ в съответствие с правилата на Програмата ФАР; подготвя и сключва договорите с изпълнителите/бенефициентите;
е) осъществява финансови проверки, верификации и контрол върху техническото изпълнение на проекти, съфинансирани по Програмата ФАР;
ж) изготвя необходимите документи за дирекция "Национален фонд" на Министерството на финансите и организира плащанията към изпълнителите/бенефициентите по договори по Програмата ФАР след преценка на целесъобразността и допустимостта на разходите;
з) поддържа система за финансова отчетност по отношение на всички плащания по договори по Програмата ФАР, както и на получените средства от помощта от Европейската комисия/дирекция "Национален фонд" на Министерството на финансите;
и) изгражда и поддържа информационна система за управление на програми и проекти, съфинансирани по Програмата ФАР;
к) изготвя уведомления до министъра на финансите съгласно Закона за държавните помощи и Правилника за прилагането му по отношение на помощите, предоставяни по проекти;
4. осигурява поддържането на система от правила и процедури за управление на програми и проекти, съфинансирани от предприсъединителните фондове и от Структурните фондове на ЕС;
5. създава и поддържа система за подготовка на необходимия административен капацитет за управление на програми и проекти, съфинансирани от предприсъединителните фондове и от Структурните фондове на ЕС;
6. участва в съгласуването на проекти на финансови споразумения, меморандуми и други споразумения в сферата на компетентност на министерството, с които се предоставя финансова помощ от ЕС, както и от други донори."
4. се изменя така:
"Приложение към чл. 14, ал. 3
Численост на персонала в организационните структури и административните звена в Министерството на икономиката и енергетиката - 673 щатни бройки
Политически кабинет 20
в т. ч.:  
експертни сътрудници  
Главен секретар 1
дирекция "Вътрешен одит" 10
Инспекторат 9
Звено по сигурността на  
информацията 5
Обща администрация 158
в т. ч.:  
дирекция "Финансово-стопански  
дейности и управление на  
собствеността" 54
дирекция "Правна" 30
дирекция "Връзки с обществеността  
и протокол" 11
дирекция "Човешки ресурси и  
организационно развитие" 13
дирекция "Обща канцелария" 22
дирекция "Информационно и  
комуникационно осигуряване" 14
дирекция "Управление при кризи" 14
Специализирана администрация 470
в т. ч.:  
дирекция "Обща икономическа  
политика" 15
дирекция "Политика по отношение на  
предприятията" 15
дирекция "Инвестиционна политика" 17
дирекция "Защита на потребителите" 9
дирекция "Външноикономическа  
политика" 127
дирекция "Енергийна стратегия" 17
дирекция "Енергийни пазари и  
преструктуриране" 22
дирекция "Сигурност на енерго-  
снабдяването" 24
дирекция "Енергийна ефективност и  
опазване на околната среда" 13
дирекция "Международно  
контролирана търговия и сигурност" 20
дирекция "Европейска интеграция" 34
дирекция "Европейски фондове за  
конкурентоспособност" 62
дирекция "Корпоративно управление  
и преструктуриране" 26
дирекция "Индустриални отношения,  
несъстоятелност и реституция" 17
дирекция "Природни ресурси и  
концесии" 24
дирекция "Регистриране, лицензиране  
и контрол" 17
дирекция "Офсетни програми" 11"
§ 2. (В сила от 01.04.2008 г.) В (обн., ДВ, бр. 78 от 2005 г.; изм. и доп., бр. 89 от 2005 г., бр. 21, 22, 24, 40 и 48 от 2006 г. и бр. 11 и 61 от 2007 г.) се правят следните изменения:
1. В ал. 2 се изменя така:
"(2) Второстепенни разпоредители с бюджетни кредити към министъра на икономиката и енергетиката са:
1. Изпълнителната агенция "Българска служба за акредитация";
2. Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия;
3. Агенцията за приватизация;
4. Агенцията за следприватизационен контрол;
5. Държавната агенция за метрологичен и технически надзор;
6. Българската агенция за инвестиции;
7. Патентното ведомство;
8. Комисията за защита на потребителите;
9. Държавната комисия по стоковите борси и тържищата;
10. Националният институт за изследване на вино и спиртни напитки;
11. Центърът на промишлеността на Република България в Москва;
12. Изпълнителната агенция "Сертификация и изпитване";
13. Агенцията по обществени поръчки;
14. Агенцията по енергийна ефективност;
15. Държавната агенция по туризъм;
16. Българският институт по метрология."
2. се изменя така:
"Приложение № 2 към чл. 2, ал. 3
Обща численост на персонала във второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към министъра на икономиката и енергетиката
1. Изпълнителна агенция  
  "Българска служба за акредитация" 35
2. Изпълнителна агенция за насър-  
  чаване на малките и средните  
  предприятия 233
3. Агенция за приватизация 79
4. Агенция за следприватизационен  
  контрол 69
5. Държавна агенция за метрологичен  
  и технически надзор 417
6. Българска агенция за инвестиции 30
7. Патентно ведомство 151
8. Комисия за защита на  
  потребителите 178
9. Държавна комисия по стоковите  
  борси и тържищата 30
10. Национален институт за изследване  
  на вино и спиртни напитки 29
11. Център на промишлеността на  
  Република България в Москва 18
12. Изпълнителна агенция  
  "Сертификация и изпитване" 24
13. Агенция по обществени поръчки 50
14. Агенция по енергийна ефективност 50
15. Държавна агенция по туризъм 58
16. Български институт по метрология 346"
§ 3. (1) В едномесечен срок от влизането в сила на постановлението министърът на икономиката и енергетиката да внесе в Министерския съвет проект на постановление за изменение на устройствените правилници на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към него, приети от Министерския съвет, и да измени и .
(2) В срока по ал. 1 председателят на Патентното ведомство да измени .
§ 4. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник" с изключение на , който влиза в сила от 1 април 2008 г.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив