ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 47 ОТ 25 ФЕВРУАРИ 2011 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 47 ОТ 25 ФЕВРУАРИ 2011 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

Обн. ДВ. бр. от 8 Март 2011г.,
попр. ДВ. бр. от 29 Март 2011г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В , приета с Постановление № 301 на Министерския съвет от 2003 г. (обн., ДВ, бр. 112 от 2003 г.; изм. и доп., бр. 13 от 2004 г., бр. 78 от 2005 г., бр. 105 от 2006 г., бр. 3 от 2008 г. и бр. 93 от 2009 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В :
а) досегашният текст става ал. 1 и в нея т. 7 се отменя;
б) създава се ал. 2:
"(2) Юридическите лица на бюджетна издръжка планират, предоставят и отчитат вноските по ал. 1, т. 1 като трансфер между бюджетни сметки."
2. В :
а) точка 2 се изменя така:
"2. други дейности по управлението на радиоактивни отпадъци извън тези на Държавно предприятие "Радиоактивни отпадъци", включително на лицата, извършващи дейности по управление на радиоактивни отпадъци в съответствие с чл. 76, ал. 3 ЗБИЯЕ;"
б) в т. 3 думите "безопасното управление" се заменят с "управлението";
в) точка 5 се изменя така:
"5. управлението на фонда, включително административните и финансовите разходи, в т. ч. възнагражденията на членовете и председателя на управителния съвет на фонда и на експертната работна група, създадена към него, определени със заповед на министъра на икономиката, енергетиката и туризма;"
г) създават се т. 6 и 7:
"6. общините и населените места, в района на които се експлоатира или е одобрено или разрешено по реда на Закона за устройство на територията и на ЗБИЯЕ изграждане на съоръжение за управление на радиоактивни отпадъци, които могат да получават финансиране на проекти и дейности за устройство и развитие на територията в годишен размер общо до 2 на сто от годишния бюджет на ДП "РАО";
7. отчуждаване на имоти и части от имоти - частна собственост, предназначени за изграждане на националното хранилище за погребване на радиоактивни отпадъци."
3. В се отменя.
4. В думите "по чл. 8, ал. 2 и 3" се заменят с "по чл. 8, ал. 2".
5. се отменя.
6. В :
а) алинея 3 се изменя така:
"(3) В отчета по ал. 2 се включва информация за лицата, които не са внесли дължимите вноски по чл. 14, ал. 3.";
б) в ал. 4 думите "дирекция "Финансово-стопански дейности и управление на собствеността" се заличават.
7. Създава се :
"Чл. 15в. (1) С цел подпомагане дейността на фонда управителният съвет може да създаде междуведомствена експертна работна група.
(2) Експертната работна група по ал. 1 включва председател и членове от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, Министерството на околната среда и водите, Министерството на финансите, Министерството на здравеопазването, Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Агенцията за ядрено регулиране и представител на титуляря на лицензия за експлоатация на ядрени съоръжения.
(3) Поименният състав на експертната работна група се определя със заповед на министъра на икономиката, енергетиката и туризма по предложения на ръководителите на съответните ведомства и организации.
(4) Председателят на експертната работна група организира цялостната й дейност, представлява я и отговаря за дейността й пред министъра на икономиката, енергетиката и туризма и пред управителния съвет на фонда.
(5) Заседанията на експертната работна група се провеждат поне веднъж на всеки 3 месеца, като се насрочват от председателя й.
(6) Функциите и дейността на експертната работна група по ал. 1 се определят с правилник за дейността й, приет с решение на управителния съвет на фонда."
8. В думите "годишната програма" се заменят с "дейността".
9. В :
а) в ал. 1 след думите "дейности от фонда" се поставя запетая и се добавя "придружени с обяснителна записка";
б) алинея 2 се отменя.
10. Създава се :
"Чл. 20а. (1) Средствата, получени в резултат на продажбата на активи на ДП "РАО", могат да се разходват само с разрешение на управителния съвет на фонда в рамките на текущата бюджетна година за покриване на разходи за дейностите от годишната програма на ДП "РАО", за разходването на които държавното предприятие представя подробен отчет.
(2) Дейностите по ал. 1 могат да се извършват само при условие, че заложените средства за финансиране във фонда за съответната година не могат да покрият необходимите за изпълнение дейности в годишната програма или при възникване на непредвидени разходи.
(3) Неусвоените средства в края на бюджетната година, включително средствата по ал. 1, се внасят от предприятието в бюджета на МИЕТ по транзитната сметка на фонд "Радиоактивни отпадъци" най-късно до края на февруари следващата година."
11. Създават се чл. 23а и 23б:
" (1) Финансирането на проектите и дейностите по чл. 5, ал. 1, т. 6 се извършва при следните условия:
1. бенефициент да бъде съответната община, на територията на която се експлоатира или е одобрено или разрешено изграждането на съоръжение за управление на радиоактивни отпадъци;
2. да бъдат обвързани с въздействието на съоръжението за управление на радиоактивни отпадъци върху устройството и развитието на територията на съответната община или населено място;
3. да са с предмет устройство и развитие на територията и да са свързани с обекти - публична общинска собственост;
4. да бъдат съфинансирани от съответната община в размер, не по-малък от 20 на сто от стойността на целия проект или дейност.
(2) Финансирането на проектите и дейностите по ал. 1 е допустимо за срок до 3 години от началото на изпълнението на съответния проект или дейност.
(3) Финансирането по ал. 1 се ограничава до допустимите съгласно наредбата разходи при реализирането на съответния проект или дейност.
(4) Разходите по ал. 3 се считат за допустими, когато отговарят едновременно на следните условия:
1. да са необходими за изпълнението на проекта или дейността, да са заложени в договора и да отговарят на принципите за добро финансово управление - икономичност, ефикасност и ефективност на вложените средства;
2. да са действително извършени и да бъдат отчетени;
3. да не са финансирани по друг проект, програма или друга финансова схема, финансирана от публични средства на националния или европейския бюджет, извън случаите по ал. 6, т. 5;
4. да са извършени в съответствие с разпоредбите на приложимото законодателство.
(5) Разходите, свързани с изпълнението на договори за доставка на стоки, предоставяне на услуги и строителство, са допустими, ако договорите са сключени при спазване на изискванията за възлагане на обществени поръчки.
(6) Допустими разходи по ал. 3 са тези, които:
1. са свързани с изграждане, възстановяване и модернизация на обекти - публична общинска собственост, паметници на културата и исторически обекти;
2. са свързани със строителство, реконструкция и рехабилитация на техническата инфраструктура;
3. осигуряват трудова заетост и имат за предмет устройство и развитие на територията, осигуряване на услуги за населението и подобряване на средата и качеството на живот в общината;
4. са свързани с опазване на околната среда и/или с повишаване на енергийната ефективност;
5. са насочени към покриване на финансов недостиг при изпълнение на европейски проекти и програми;
6. са предназначени за закупуване на машини, съоръжения, превозни средства със специално предназначение или за градския транспорт.
Чл. 23б
1. общините по чл. 5, ал. 1, т. 6 правят предложение за финансиране на съответния проект или дейност до управителния съвет на фонда, придружено от:
а) приет от съответния общински съвет проект, който включва: обхват и цел на проекта, бюджет на проекта, размер на собственото финансиране, фази на изпълнение, срок за реализация, оценка на риска, предполагаеми резултати по отношение на ефективност и въздействие върху устройството на територията и околната среда;
б) предложение за размера на съфинансиране на проекта от фонда, изготвено от общината, придружено с финансова обосновка, график за финансиране и отчитане на финансовите средства;
2. разглеждане на предложението за финансиране на проекта или дейността и утвърждаване на финансирането от управителния съвет на фонда;
3. сключване на договор между фонда и съответната община, в случай че проектът или дейността бъдат утвърдени за финансиране от управителния съвет на фонда.
(2) Управителният съвет на фонда може да прекрати финансирането на проектите и дейностите по чл. 5, ал. 1, т. 6 в случай на установени нарушения на условията на договора.
(3) Управителният съвет на фонда приема с решение указания, съдържащи изискванията към проектите и дейностите, подлежащи на финансиране, и за провеждането на процедурата за подбор на тези проекти и дейности. Изготвянето на указанията се извършва с участието на представители на общините по чл. 23а, ал. 1."
12. се отменя.
§ 2. В , приета с Постановление № 300 на Министерския съвет от 2003 г. (обн., ДВ, бр. 112 от 2003 г.; изм. и доп., бр. 78 от 2005 г., бр. 20 от 2006 г., бр. 110 от 2007 г. и бр. 93 от 2009 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. се изменя така:
"Чл. 3. (1) Фондът се управлява по начин, осигуряващ изпълнението на дейностите по извеждане от експлоатация на ядрени съоръжения.
(2) Финансовите средства на фонда трябва да покрият всички аспекти на дейностите по извеждане от експлоатация на ядрени съоръжения и трябва да са налични, когато са необходими.
(3) Когато реализацията на проекта за извеждане от експлоатация се окаже по-скъпа от одобрените от управителния съвет на фонда оценки на разходите, необходимите допълнителни разходи са за сметка на лицето, което последно е експлоатирало ядреното съоръжение, съгласно издадена лицензия за експлоатация."
2. В :
а) досегашният текст става ал. 1 и в нея в т. 2 накрая се добавя "за съответната година";
б) създават се ал. 2 и 3:
"(2) Юридическите лица на бюджетна издръжка планират, предоставят и отчитат вноските по ал. 1, т. 1 като трансфер между бюджетни сметки.
(3) Размерът на вноските по ал. 1, т. 1 се определят съгласно методологията по чл. 55, ал. 2 ЗБИЯЕ, като се отчита, че в края на експлоатационния период трябва да бъдат събрани необходимите средства за покриване на разходите по извеждане от експлоатация."
3. В :
а) в ал. 1:
аа) точка 1 се изменя така:
"1. годишните програми на титуляря на лицензия за извеждане от експлоатация;"
бб) точки 3 и 4 се изменят така:
"3. управлението на фонда, включително административните и финансовите разходи, в т. ч. за възнагражденията на членовете, на председателя на управителния съвет на фонда и на експертната работна група, създадена към него, определени със заповед на министъра на икономиката, енергетиката и туризма;
4. други, в т. ч. подготвителни дейности, предвидени със закона, свързани с безопасното извеждане от експлоатация, включително на ядрени централи, обявени като съоръжения за управление на РАО.";
б) в ал. 2 думата "отнемане" се заменя с "прекратяване" и думите "от фонда" се заменят с "по реда на чл. 37 ЗБИЯЕ";
в) в ал. 4, изречение второ след думите "неделима част" се добавя "от единната сметка".
4. В думите "по чл. 5, ал. 4" се заменят с "по чл. 4, т. 3".
5. се изменя така:
"Чл. 7. (1) Месечната вноска от лица, които експлоатират ядрени съоръжения, се определя по методология за определяне на разходите по финансиране на извеждането от експлоатация, съответно за определяне на дължимите вноски към фонда на годишна база. Методологията трябва да отчита технологичните аспекти, изискванията за ядрена безопасност и за радиационна защита.
(2) Управителният съвет на фонда приема методологията по ал. 1 по предложение на министъра на икономиката, енергетиката и туризма.
(3) Титулярите на лицензии за експлоатация на ядрено съоръжение предлагат на министъра на икономиката, енергетиката и туризма проект на методология по ал. 1.
(4) Методологията по ал. 1 се основава на оценката на разходите за извеждане от експлоатация на ядрени съоръжения, отнесени към целия период на експлоатация. При определяне на разходите за извеждане от експлоатация се отчитат:
1. избраната концепция и планът за извеждане от експлоатация на съответния енергиен блок, група блокове или ядрена централа;
2. оценката на необходимите финансови ресурси съгласно плана по т. 1;
3. графикът на изпълнение на дейностите по извеждане от експлоатация.
(5) Разходите по ал. 4 се групират в съответствие със следните основни групи дейности за извеждане от експлоатация на ядрени съоръжения:
1. предварителни дейности по извеждане от експлоатация;
2. дейности за прекратяване експлоатацията на съоръжението;
3. доставка на основно оборудване и материали;
4. дейности по демонтаж на съоръженията;
5. кондициониране, съхранение и погребване на радиоактивните отпадъци;
6. осигуряване на безопасността, наблюдението и поддръжката на площадката;
7. дейности по почистване и възстановяване (рекултивиране) на площадката;
8. управление на проекта и инженеринг и техническа поддръжка на площадката;
9. дейности по изследвания и развитие;
10. управление на ОЯГ и ядрен материал, включително дейностите, свързани с преработването на ОЯГ и погребването на ВАО от преработката му;
11. други разходи.
(6) За всяка от основните групи дейности за извеждане от експлоатация по ал. 5 следва да бъдат разгледани и оценени следните стандартни групи разходи:
1. текущи разходи;
2. инвестиционни разходи;
3. непредвидени разходи.
(7) При промяна на титуляря на лицензията и периодично, поне веднъж на 5 години, управителният съвет на фонда прави преглед на оценките на разходите за извеждане от експлоатация, като при необходимост се изменя размерът на дължимите вноски.
(8) Вноските по ал. 1 се внасят до 20-о число на месеца, следващ месеца, за който са дължими, от лицата, които експлоатират ядрени съоръжения.
(9) Вноската по ал. 1, дължима за декември, се внася до 20 януари на следващата година.
(10) Разходите на титуляря на лицензията за експлоатация на ядрено съоръжение, предвидени за превоз, за технологично съхранение и за преработване на ОЯГ, се признават ежегодно в цената на електроенергията.
(11) Неизразходваните средства по ал. 10, признати при ценообразуването през текущата година, се внасят в целева сметка при титуляря на лицензията до 31 март на следващата година.
(12) Целевата сметка по ал. 11 се открива в банка и при условия, одобрени от МИЕТ. Натрупаните средства в сметката се разходват от титуляря на лицензията само за покриване на разходи за дейностите по извозване, технологично съхранение и преработване на ОЯГ, останали неосъществени от предходни години.
(13) Титулярят на лицензията за експлоатация на ядрено съоръжение изготвя и представя до 15-о число на текущия месец в МИЕТ отчет за дължимата вноска във фонд "Извеждане от експлоатация на ядрени съоръжения" за предходния месец."
6. се отменя.
7. се изменя така:
"Чл. 10. Титулярите на лицензии за извеждане от експлоатация на ядрени съоръжения и титулярите на лицензии за експлоатация на ядрени съоръжения, извършващи дейности по чл. 5, ал. 1, т. 4, правят предложение за финансиране на дейности от фонда, придружено с обяснителна записка, в сроковете по бюджетната процедура за съответната година и го внасят за разглеждане в МИЕТ."
8. В след думата "проверяват" се добавя "и одобряват".
9. В :
а) алинея 1 се изменя така:
"(1) Годишното финансиране на дейностите по чл. 5, ал. 1, т. 1 се извършва по утвърдена от управителния съвет на фонда годишна програма на титуляря на лицензия за извеждане от експлоатация на ядрени съоръжения, която съдържа:
1. преглед на извършените към момента дейности по извеждане от експлоатация на ядрените съоръжения;
2. обобщение на избраната концепция и плана за извеждане от експлоатация на съответните ядрени съоръжения;
3. цели на програмата във връзка с извеждането от експлоатация на ядрените съоръжения;
4. кратко описание на дейностите по програмата с необходимото финансиране от фонда;
5. целеви график на дейностите при извеждането от експлоатация на ядрените съоръжения;
6. финансова информация, включително бюджетни разчети, за изпълнение на дейности по програмата, обосновано равнище на условни разходи в допълнение към основните проектни разходи, както и където е приложимо - разграничаване на финансирането от Европейския съюз и международните фондове за подпомагане на извеждането от експлоатация от предоставеното от други източници на финансиране;
7. основни резултати от плануваните дейности по програмата."
б) в ал. 2:
аа) в основния текст думите "на лицензианта" се заменят с "по ал. 1" и думите "технически проект" се заменят с "план";
бб) точка 4 се отменя.
10. се изменя така:
"Чл. 13. Титулярят на лицензия за извеждане от експлоатация на ядрени съоръжения и титулярите на лицензия за експлоатация на ядрени съоръжения, извършващи дейности по чл. 5, ал. 1, т. 4, на базата на одобрените от управителния съвет на фонда предложения за финансиране изготвят актуализиран график за изпълнение на дейностите и график за финансиране по месеци."
11. В :
а) в ал. 1 думите "лицензианта, на който" се заменя "лицензиантите, на които";
б) в ал. 3:
аа) точка 1 се изменя така:
"1. в началото на всяка бюджетна година фондът предоставя авансови средства в размер 1/n част от одобреното от управителния съвет на фонда годишно финансиране на титуляря на лицензия за извеждане от експлоатация на ядрено съоръжение и на титулярите на лицензии за експлоатация на ядрени съоръжения, извършващи дейности по чл. 5, ал. 1, т. 4, където n е броят на месеците, в които се изпълняват дейности, чието изпълнение започва след началото на бюджетната година; фондът предоставя авансови суми по същия ред при започване на изпълнението им;"
бб) в т. 2 думите "лицензиантът, експлоатиращ ядреното съоръжение, което се извежда от експлоатация, изпълнява определените в годишната му програма дейности" се заменят с "титулярят на лицензия за извеждане от експлоатация на ядрено съоръжение и титулярите на лицензии за експлоатация на ядрени съоръжения, извършващи дейности по чл. 5, ал. 1, т. 4, изпълняват определените дейности".
12. се отменя.
13. Създава се :
"Чл. 16б. (1) С цел подпомагане дейността на фонда управителният съвет може да създаде междуведомствена експертна работна група.
(2) Експертната работна група по ал. 1 включва председател и членове от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, Министерството на околната среда и водите, Министерството на финансите, Министерството на здравеопазването, Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Агенцията за ядрено регулиране.
(3) Поименният състав на експертната работна група се определя със заповед на министъра на икономиката, енергетиката и туризма по предложения на ръководителите на съответните ведомства.
(4) Председателят на експертната работна група организира цялостната й дейност, представлява я и отговаря за дейността й пред министъра на икономиката, енергетиката и туризма и пред управителния съвет на фонда.
(5) Заседанията на експертната работна група се провеждат поне веднъж на всеки 3 месеца, като се насрочват от председателя й.
(6) Функциите и дейността на експертната работна група по ал. 1 се определят с правилник за дейността й, приет с решение на управителния съвет на фонда."
14. В се изменя така:
"(2) Отчитането на фактически извършените разходи от титуляря на лицензия за извеждане от експлоатация на ядрено съоръжение и от титулярите на лицензии за експлоатация на ядрени съоръжения, извършващи дейности по чл. 5, ал. 1, т. 4, се извършва ежемесечно на базата на отчетни документи."
15. се отменя.
16. се отменя.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив