ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 66 ОТ 27 МАРТ 2006 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 66 ОТ 27 МАРТ 2006 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

В сила от 01.04.2006 г.
Обн. ДВ. бр. от 4 Април 2006г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В (обн., ДВ, бр. 1 от 2005 г.; изм., бр. 78 от 2005 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В числото "51" се заменя с "46".
2. В :
а) в ал. 2:
аа) накрая се поставя запетая и се добавя "като:";
бб) създават се т. 1, 2 и 3:
"1. разработва план за охрана на класифицираната информация чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;
2. осъществява процедурата по обикновеното проучване по чл. 47 от Закона за защита на класифицираната информация;
3. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията в агенцията.";
б) алинея 3 се изменя така:
"(3) Финансовият контрольор се назначава по реда на Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор и осъществява предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност на агенцията, при разходване на бюджетните средства от републиканския бюджет, на средства, получавани по международни програми и проекти, както и на задачите, произтичащи от закона и нормативните актове по прилагането му."
3. В думите "Административно-правна, финансово-стопанска дейност и информационно обслужване" се заменят с "Административно-правна, финансово-стопанска дейност, протокол и връзки с обществеността".
4. В :
а) думите "Административно-правна, финансово-стопанска дейност и информационно обслужване" се заменят с "Административно-правна, финансово-стопанска дейност, протокол и връзки с обществеността";
б) в т. 1 буква "и" се отменя;
в) в т. 2, буква "з" след думите "Националния осигурителен институт" се поставя запетая и се добавя "Националната агенция по приходите";
г) в т. 4:
аа) в буква "б" думата "заверява" се заменя с "извежда";
бб) създава се буква "в":
"в) води регистратура за класифицираната информация;"
д) в т. 6:
аа) думите "регистрите и информационното обслужване" се заменят с "информационното и комуникационното осигуряване";
бб) букви "а" и "в" се отменят;
вв) досегашната буква "б" става буква "а";
гг) създават се нови букви "б", "в" и "г":
"б) организира и осигурява поддръжката на хардуера и системния софтуер на компютърната техника на агенцията;
в) осигурява работата на компютърната мрежа и защитата на информацията от непозволен достъп;
г) осигурява съвместно със служителя по сигурността на информацията защитата на класифицираната информация в електронен вид."
5. В :
а) в ал. 1 думите "Контрол по енергийна ефективност" се заменят с "Контрол по енергийна ефективност и публичен регистър";
б) в ал. 3:
аа) думите "Контрол по енергийна ефективност" се заменят с "Контрол по енергийна ефективност и публичен регистър";
бб) създават се т. 8, 9 и 10:
"8. организирането и участието в семинари, конференции, работни срещи, в съставянето и разпространението на издания и други материали на агенцията, свързани с компетентността на дирекцията;
9. организирането на дейността по издаване на удостоверения на лицата, отговарящи на изискванията на чл. 16, ал. 4 и чл. 18, ал. 1 ЗЕЕ;
10. създаването, актуализирането и поддържането на публичните регистри по чл. 16 и 18 ЗЕЕ."
6. В :
а) в наименованието числото "51" се заменя с "46";
б) на ред "Обща администрация" числото "16" се заменя с "13";
в) на ред "дирекция "Административно-правна, финансово-стопанска дейност и информационно обслужване" думите "Административно-правна, финансово-стопанска дейност и информационно обслужване" се заменят с "Административно-правна, финансово-стопанска дейност, протокол и връзки с обществеността", а числото "16" се заменя с "13";
г) на ред "Специализирана администрация" числото "31" се заменя с "29";
д) на ред "дирекция "Програми, проекти и международно сътрудничество" числото "19" се заменя с "16";
е) на ред "дирекция "Контрол по енергийна ефективност" думите "Контрол по енергийна ефективност" се заменят с "Контрол по енергийна ефективност и публичен регистър", а числото "12" се заменя с "13".
§ 2. В (обн., ДВ, бр. 94 от 2002 г.; изм. и доп., бр. 41 от 2004 г. и бр. 48 и 78 от 2005 г.), се правят следните изменения:
1. В думите "от главния секретар или" се заличават.
2. се отменя.
3. В числото "38" се заменя с "30".
4. В думите "до 3 минимални работни заплати" се заменят със "съгласно вътрешни правила за работната заплата".
5. В :
а) в наименованието числото "38" се заменя с "30";
б) ред "Главен секретар 1" се заличава;
в) на ред "дирекция "Административно-правно и финансово-стопанско обслужване" цифрата "8" се заменя със "7";
г) на ред "Главна дирекция "Сертификация и изпитване" числото "28" се заменя с "22".
§ 3. В (обн., ДВ, бр. 20 от 2003 г.; изм. и доп., бр. 48, 78 и 96 от 2005 г. и бр. 15 от 2006 г.), се правят следните изменения:
1. В числото "963" се заменя с "867".
2. В :
а) в наименованието числото "963" се заменя с "867";
б) на ред "Обща администрация" числото "112" се заменя със "101";
в) на ред "дирекция "Административно-правно и информационно обслужване" числото "43" се заменя с "39";
г) на ред "дирекция "Финансово-стопански дейности и управление на собствеността" числото "69" се заменя с "62";
д) на ред "Специализирана администрация" числото "841" се заменя със "756";
е) на ред "Главна дирекция "Национален център по метрология" числото "75" се заменя с "68";
ж) на ред "Главна дирекция "Мерки и измервателни уреди" числото "330" се заменя с "296";
з) на ред "Главна дирекция "Метрологичен надзор" числото "125" се заменя със "112";
и) на ред "Главна дирекция "Надзор на пазара" числото "101" се заменя с "91";
к) на ред "Главна дирекция "Инспекция за държавен технически надзор" числото "141" се заменя със "127";
л) на ред "Главна дирекция "Контрол на качеството на течните горива" числото "39" се заменя с "35";
м) на ред "дирекция "Международно сътрудничество и европейска интеграция" числото "20" се заменя със "17".
§ 4. В (обн., ДВ, бр. 36 от 2000 г.; изм., бр. 91 от 2001 г. и бр. 78 от 2005 г.), се правят следните изменения:
1. В думите "който се назначава от председателя на комисията за срок 5 години" се заличават.
2. В :
а) в ал. 1 думите "Финансови дейности и административно-правно обслужване" се заменят с "Финансови дейности, правно-нормативно обслужване и човешки ресурси";
б) в ал. 2 числото "35" се заменя с "31".
3. В приложението към чл. 17, ал. 3:
а) в наименованието числото "35" се заменя с "31";
б) на ред "Администрация" числото "30" се заменя с "26";
в) на ред "дирекция "Контрол и анализ на организираните пазари" числото "18" се заменя с "15";
г) на ред "дирекция "Финансови дейности, правно-нормативно обслужване и човешки ресурси" числото "11" се заменя с "10".
§ 5. В (обн., ДВ, бр. 73 от 2002 г.; изм., бр. 78 от 2005 г.), се правят следните изменения:
1. В числото "75" се заменя с "67".
2. В :
а) в наименованието числото "75" се заменя с "67";
б) на ред "дирекция "Правно-нормативно осигуряване и финансово-стопанска дейност" цифрата "8" се заменя със "7";
в) на ред "дирекция "Стандартизация" числото "65" се заменя с "58".
§ 6. В (обн., ДВ, бр. 80 от 2004 г.; изм., бр. 78 от 2005 г.), се правят следните изменения:
1. В числото "39" се заменя с "33".
2. се изменя така:
"Приложение към чл. 13, ал. 2
Численост на персонала в организационните структури и административните звена на Българската агенция за инвестиции - 33 щатни бройки
Изпълнителен директор 1
Заместник-изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Обща администрация 7
в т.ч.:  
дирекция "Административно,  
финансово и информационно обслужване" 7
Специализирана администрация 23
в т.ч.:  
дирекция "Инвестиционен маркетинг  
и статистика" 10
дирекция "Инвестиционно и правно  
обслужване" 13"
§ 7. В (обн., ДВ, бр. 72 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 91 от 2001 г., бр. 106 от 2002 г., бр. 48 от 2005 г.; попр., бр. 50 от 2005 г.; изм. и доп., бр. 78 от 2005 г.), се правят следните изменения:
1. В числото "188" се заменя със "169".
2. В :
а) в наименованието числото "188" се заменя със "169";
б) на ред "Обща администрация" числото "27" се заменя с "24";
в) на ред "дирекция "Административно-правно обслужване" числото "15" се заменя с "13";
г) на ред "дирекция "Финансово-стопански дейности и управление на собствеността" числото "12" се заменя с "11";
д) на ред "Специализирана администрация" числото "157" се заменя със "141";
е) на ред "Главна дирекция "Контрол на пазара" и регионални дирекции" числото "136" се заменя със "121";
ж) на ред "дирекция "Защита на икономическите интереси на потребителите" числото "11" се заменя с "10".
§ 8. В (обн., ДВ, бр. 13 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 50 и 91 от 2001 г., бр. 112 от 2002 г., бр. 26 от 2003 г., бр. 47 и 49 от 2004 г. и бр. 78 от 2005 г.), се правят следните изменения:
1. В числото "27" се заменя с "25".
2. В :
а) в наименованието числото "27" се заменя с "25";
б) на ред "Специализирана администрация" числото "20" се заменя с "18";
в) на ред "дирекция "Акредитация на лаборатории, органи и проверяващи по околна среда" числото "20" се заменя с "18".
§ 9. В (обн., ДВ, бр. 75 от 2002 г.; изм. и доп., бр. 84 от 2004 г. и бр. 48, 78 и 83 от 2005 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В :
а) в ал. 1 числото "147" се заменя със "121";
б) в ал. 2 цифрата "7" се заменя с "6".
2. В :
а) в т. 1 думите "Административно-правно и информационно обслужване" се заменят с "Правно-нормативно и информационно обслужване";
б) в т. 3 думите "Човешки ресурси и връзки с обществеността" се заменят с "Човешки ресурси, канцелария и управление при кризи".
3. В :
а) думите "Административно-правно и информационно обслужване" се заменят с "Правно-нормативно и информационно обслужване";
б) точка 5 се изменя така:
"5. организира и осъществява библиотечната дейност";
в) точки 6, 7 и 8 се отменят;
г) точки 12 и 13 се отменят.
4. В
а) думите "Човешки ресурси и връзки с обществеността" се заменят с "Човешки ресурси, канцелария и управление при кризи";
б) точки 5, 6, 8 - 11 се отменят;
в) създават се т. 12 - 22:
"12. извършва техническата дейност за подготовка на материалите, внасяни в Министерския съвет;
13. приема постъпващи в агенцията оферти (предложения) и води регистър за постъпването им;
14. води регистри на протоколните решения от заседанията на надзорния съвет и на изпълнителния съвет;
15. организира и осъществява деловодната дейност;
16. разработва и поддържа план за привеждане в готовност за работа във военно време и го привежда в изпълнение;
17. разработва план за управление при кризи;
18. организира денонощното оперативно дежурство за поддържане на готовност по оповестяването при привеждане от мирно на военно положение и при управление при кризи;
19. изготвя и предоставя информация, въз основа на която купувачите по приватизационните договори се задължават да изпълняват военновременните задачи съгласно Военновременния план на Република България;
20. организира и осъществява архивната дейност;
21. координира и подпомага дейността по разработване, актуализиране и утвърждаване на длъжностните характеристики и прилагането на процедурите за оценяване изпълнението на служителите в администрацията;
22. подпомага организирането и провеждането на конкурси за държавни служители и набирането и подбора на служителите по трудово правоотношение."
5. В :
a) цифрата "4" се заменя с "3";
б) точка 4 се отменя.
6. В :
а) точка 10 се изменя така:
"10. предоставя на органите на управление на агенцията и на специализираната й администрация информация и справки по всички аспекти на приватизационния ресурс;"
б) създават се т. 11 - 21:
"11. поддържа публичния регистър за процеса на приватизация;
12. изпълнява протоколна дейност;
13. поддържа страницата на агенцията в интернет и я използва за популяризиране на обектите, подлежащи на приватизация, и за разпространение на информация относно процеса на приватизация в България;
14. осъществява постоянни връзки с обществеността и я информира за хода на приватизационния процес;
15. организира публичните изяви на агенцията и на нейните органи на управление;
16. подготвя и предлага за утвърждаване годишните планове за работа на агенцията;
17. изготвя отчети за изпълнението на годишните планове и периодични анализи за хода на приватизационния процес;
18. отговаря за разпространението на информация в страната и в чужбина за приватизиращите се дружества и изготвя и разпространява необходимите за целта брошури и каталози;
19. осигурява достъп до национални и международни бази данни, с помощта на които извършва проучвания на инвестиционния пазар в България и в чужбина, и прави предложения пред потенциални инвеститори;
20. разработва и реализира маркетинговата стратегия на агенцията, както и годишния маркетингов бюджет;
21. планира и организира провеждането на маркетингови дейности в съответствие с маркетинговите бюджети с цел привличане на инвеститори и изпълнение на приетите годишни планове за работа на агенцията."
7. В се създава т. 8:
"8. организира специализирани курсове за обучение на кандидати за получаване на лиценз за оценители."
8. се отменя.
9. Създава се раздел IVа:
"Раздел IVа
Служител по сигурността на информацията
Чл. 34а.
(2) В изпълнение на възложените му със Закона за защита на класифицираната информация задачи служителят по сигурността на информацията:
1. следи за спазване на изискванията на Закона за защита на класифицираната информация и други нормативни актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация;
2. прилага правилата относно видовете защита на класифицираната информация;
3. разработва план за охрана на класифицираната информация чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;
4. извършва периодични проверки на отчетността и движението на документите, съдържащи класифицирана информация, както и води на отчет случаите на нерегламентиран достъп и взетите мерки;
5. осъществява процедурата по обикновеното проучване по чл. 47 от Закона за защита на класифицираната информация и води регистър на проучените лица - служители в администрацията на агенцията;
6. разработва план за защита на класифицираната информация при положение на война, при военно или друго извънредно положение;
7. води кореспонденцията с Държавната комисия по сигурността на информацията при изтичане на срокове на разрешения, при напускане или преназначаване на проучените лица - служители в администрацията на агенцията;
8. организира и провежда обучението на служителите в агенцията в областта на защитата на класифицираната информация;
9. осъществява контрол при охраната на сградата, помещенията и съоръженията на агенцията;
10. ръководи регистратурата за класифицирана информация;
11. изпълнява контролни функции по чл. 105 от Закона за защита на класифицираната информация при изпълнителите по договори, сключени по реда на индустриална сигурност;
12. изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативни актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация."
10. се изменя така:
"Приложение към чл. 24, ал. 2
Численост на персонала в организационната структура на Агенцията за приватизация - 121 щатни бройки
Органи на управление  
Надзорен съвет 7
Изпълнителен съвет 3
Главен секретар 1
Служител по сигурността на  
информацията 1
Администрация  
Обща администрация 37
в т. ч.:  
дирекция "Правно-нормативно и  
информационно обслужване" 12
дирекция "Финансово-стопански дей-  
ности и управление на собствеността" 12
дирекция "Човешки ресурси, канцела-  
рия и управление при кризи" 13
Специализирана администрация 72
в т. ч.:  
дирекция "Приватизационен ресурс  
и сделки" 44
дирекция "Правно осигуряване на  
приватизацията" 14
дирекция "Финансово-икономически  
анализи и оценки" 14"
§ 10. В (обн., ДВ, бр. 105 от 2002 г.; изм., бр. 103 от 2004 г. и бр. 78 и 83 от 2005 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В думите "отдел "Обща канцелария" се заменят с "Архива на агенцията".
2. В се отменя.
3. В цифрата "5" се заменя с "4".
4. Създава се раздел IIа:
"Раздел IIа
Служител по сигурността на информацията
Чл. 28а.
(2) В изпълнение на възложените му със Закона за защита на класифицираната информация задачи служителят по сигурността на информацията:
1. следи за спазване на изискванията на Закона за защита на класифицираната информация и други нормативни актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация;
2. разработва план за охрана на класифицираната информация чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;
3. извършва периодични проверки на отчетността и движението на документите, съдържащи класифицирана информация, както и води на отчет случаите на нерегламентиран достъп и взетите мерки;
4. осъществява процедурата по обикновеното проучване по чл. 47 от Закона за защита на класифицираната информация и води регистър на проучените лица;
5. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията в агенцията;
6. разработва план за защита на класифицираната информация при положение на война, при военно или друго извънредно положение;
7. организира и провежда обучението на служителите в агенцията в областта на защитата на класифицираната информация;
8. подпомага Изпълнителния съвет на агенцията при определяне на зоните за сигурност в агенцията;
9. подпомага изпълнителния директор на агенцията при изпълнение на задачите и функциите съгласно Закона за управление при кризи, както и задачите по отбранително-мобилизационната подготовка."
5. В :
а) цифрата "4" се заменя с "3";
б) в т. 1 думата "Сделки 1" се заменя със "Сделки";
в) точка 2 се отменя;
г) досегашните т. 3 и 4 стават съответно т. 2 и 3.
6. В:
а) думата "Сделки 1" се заменя със "Сделки";
б) точки 1 и 2 се изменят така:
"1. осъществява документален контрол и контрол на място в приватизираните дружества върху изпълнението на задълженията по приватизационните договори, сключени от оправомощени държавни органи по отменения Закон за преобразуване и приватизация на държавни и общински предприятия (ЗППДОбП);
2. осъществява документален контрол и контрол на място в приватизационните дружества върху изпълнението на задълженията по приватизационни договори, сключени от Агенцията за приватизация по ЗПСК;"
в) точка 3 се отменя;
г) създава се т. 11:
"11. осъществява контрол върху изпълнението на задълженията за уреждане задълженията на приватизираните дружества към кредитори, когато това е предвидено в приватизационните договори."
7. се отменя.
8. В се отменя.
9. В се създават т. 12 и 13:
"12. предприема своевременни действия за започване на изпълнително производство в предвидените от закона случаи, като подава молба за издаване на изпълнителен лист, за започване на изпълнително производство и всички необходими правни действия в хода на изпълнителното производство;
13. предявява всички вземания на агенцията в качеството й на кредитор в открити производства по несъстоятелност или ликвидация на купувачите по приватизационните договори в законоустановените срокове."
10. В тирето и думите след него "отдел "Информационно обслужване" се заличават.
11. се изменя така:
"Приложение № 2 към чл. 26, ал. 3
Численост на персонала на Агенцията за следприватизационен контрол - 92 щатни бройки
Изпълнителен съвет 3
Главен секретар 1
Служител по сигурността на  
информацията 1
Обща администрация 22
в т.ч.:  
дирекция "Административно-правно  
обслужване и финансово-стопанска  
дейност" 22
Специализирана администрация 65
в т.ч:  
дирекция "Сделки" 23
дирекция "Финанси" 15
дирекция "Правна" 27"
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив