Обн. ДВ. бр.19 от 9 Март 2004г., изм. ДВ. бр.39 от 15 Май 2007г., изм. ДВ. бр.60 от 4 Юли 2008г.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 60 от 2008 г., в сила от 30.06.2008 г.) Дейността на Националната комисия се подпомага от администрация в състав 9 щатни бройки, която се ръководи от секретар.
(3) Председател на Националната комисия е определен от Министерския съвет заместник министър-председател. Заместник-председателите се определят от председателя на Националната комисия.
(2) При изпълнение на правомощията си председателят се подпомага от заместник-председателите и секретаря.
(3) Председателят делегира със заповед правомощия на заместник-председателите.
(4) Функциите на председателя в негово отсъствие се изпълняват от определен за всеки конкретен случай заместник-председател.
1. внася ежегодно за утвърждаване от Министерския съвет национална програма за предотвратяване и противодействие на трафика на хора и закрила на жертвите;
2. определя поименния състав на Националната комисия;
3. насрочва заседанията на Националната комисия и ги ръководи;
4. внася за разглеждане от Министерския съвет предложения и въпроси, свързани с дейността на Националната комисия и на местните комисии;
5. назначава и освобождава секретаря и служителите в администрацията на Националната комисия;
6. разпорежда се с бюджета и имуществото на Националната комисия;
7. представя в Министерския съвет ежегоден доклад за дейността на Националната комисия и на местните комисии.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2007 г., в сила от 15.05.2007 г.) За секретар се назначава лице с висше образование и с опит в областта на предотвратяването и противодействието на трафика на хора.
1. организира цялостната оперативна дейност;
2. организира подготовката на заседанията на Националната комисия и провежда изпълнението на взетите решения;
3. координира дейността на местните комисии;
4. организира и контролира изпълнението на задачите от администрацията на Националната комисия;
5. контролира и отговаря за работата с документите и за тяхното съхраняване в съответствие с изискванията на Закона за защита на класифицираната информация;
6. организира и контролира набирането и съхраняването на статистическа информация от всички институции, включени в състава на Националната комисия, както и от неправителствените организации при спазване изискванията на Закона за защита на класифицираната информация;
7. организира и контролира воденето на регистъра по чл. 9, ал. 1, т. 2 от Закона за борба с трафика на хора;
8. изпълнява и други задачи, възложени му от председателя на Националната комисия.
(2) Заседанията на Националната комисия са открити и се провеждат с участието на лицата и организациите по чл. 4, ал. 4 от Закона за борба с трафика на хора. По изключение Националната комисия може да реши да проведе закрито заседание в случаите, когато Законът за защита на класифицираната информация изисква това или когато са застрашени общественият ред и националната сигурност.
(3) Представителите на юридическите лица с нестопанска цел и на международните организации с представителства в страната, които извършват дейност по предотвратяване на трафика на хора и закрила на жертвите от него, участват в заседанията на Националната комисия като наблюдатели.
1. съдебно решение за регистрация;
2. устав на организацията;
3. удостоверение за актуално състояние на заявителя;
4. анкетен лист за дейността и програмата на организацията по образец, одобрен от Националната комисия;
5. пълномощно на лицето, което ще представлява организацията на заседанията на Националната комисия.
(2) Националната комисия уведомява писмено заявителя за констатираните пропуски в представените документи и определя срок за отстраняването им.
(3) Председателят на Националната комисия или упълномощено от него длъжностно лице се произнася по заявлението и по приложените към него документи в 30-дневен срок от получаването им.
(4) Решението по ал. 3 подлежи на обжалване по реда на Закона за Върховния административен съд.
(5) Юридическите лица с нестопанска цел, които са допуснати за участие в заседанията на Националната комисия, представят ежегодно анкетния лист по ал. 1, т. 4.
(6) Участието на лицата по чл. 4, ал. 4 от Закона за борба с трафика на хора в дейността на Националната комисия се прекратява:
1. по тяхно искане;
2. при прекратяване на юридическото лице;
3. по решение на Националната комисия, когато осъществяват дейност в противоречие със закона и добрите нрави, или при прекратяване на дейността по предотвратяване трафика на хора и закрила на жертвите от него.
(7) Решението по ал. 6, т. 3 подлежи на обжалване по реда на Закона за Върховния административен съд.
(2) Лицата и организациите по чл. 4, ал. 4 от Закона за борба с трафика на хора потвърждават участието си в заседанието преди изтичането на срока по ал. 1, като посочват определения от тях представител.
(3) Членовете на Националната комисия и другите участници могат да правят предложения за включване на въпроси в дневния ред и да представят писмени становища.
(2) В срок 5 работни дни от провеждането на заседанието препис от протокола и от взетите решения се изпраща на членовете на Националната комисия.
1. предлагат на Националната комисия проект на бюджет за провеждане на общинската политика в областта на борбата с трафика на хора на територията на съответните общини;
2. ежегодно отчитат дейността си пред съответния кмет и пред Националната комисия.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 103 ОТ 8 МАЙ 2007 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА НАЦИОНАЛНАТА КОМИСИЯ ЗА БОРБА С ТРАФИКА НА ХОРА, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 49 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2004 Г.
§ 2. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 147 ОТ 27 ЮНИ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 5. Постановлението влиза в сила от 30 юни 2008 г.