Обн. ДВ. бр.81 от 6 Октомври 2006г.
(2) Националният медицински координационен център осъществява дейности по непрекъснато и постоянно управление, организиране и координиране на дейностите по медицинско осигуряване на гражданите на Република България и чуждите граждани, намиращи се на територията на страната, с приоритет при кризи (бедствия, аварии, катастрофи, терористични актове и др.) чрез организиране на спешна помощ, евакуация и необходимо лечение.
1. непрекъснато получава, обработва и предоставя информация за медицинската обстановка в страната;
2. изготвя експертна оценка за състоянието и възможностите на медицинските сили и средства на страната;
3. организира и осъществява координация на медицинското осигуряване на пострадалите при кризи, като:
а) изготвя план за медицинско осигуряване на пострадалите;
б) координира действията на лечебните и здравните заведения за своевременно медицинско осигуряване и обслужване на пострадалите;
в) координира дейността на медицинските екипи и националните консултанти;
г) координира потоците на евакуация по назначение;
4. обучава медицински и други специалисти и екипи за действие при кризи;
5. организира медицинското осигуряване на пострадали български граждани извън територията на страната при необходимост;
6. изгражда, поддържа и управлява информационна система с база данни за регистрираните лечебни заведения и потенциално опасните обекти или с опасно производство;
7. провежда обучение и оказва методична помощ на система от кадри за непрекъснато медицинско осигуряване;
8. разработва модели за реакция по видове кризи за защитата живота и здравето на населението;
9. извършва анализ и разработва прогнози, свързани с постоянното медицинско осигуряване на населението при кризи;
10. организира и провежда обучение на населението за действия при кризи;
11. участва в международни програми, проекти, хуманитарни и други мероприятия, свързани с медицинското осигуряване при кризи;
12. организира денонощно дежурство за медицинското осигуряване на населението и поддържане на готовност за действие в случай на кризи;
13. получава ежедневно от регионалните центрове по здравеопазване данни за разкритите и свободните легла в лечебните заведения;
14. обработва и обобщава данните по т. 13 и ги предоставя в Министерството на здравеопазването в таблична и графична форма;
15. получава сведение от РИОКОЗ за епидемичната обстановка в страната при необходимост.
(2) Отделите са:
1. "Управление";
2. "Специализиран";
3. "Административно-стопански".
(3) Директорът утвърждава структурата на отделите и щатното разписание на НМКЦ в рамките на утвърдената щатна численост.
(2) Трудовият договор с директора се сключва от министъра на здравеопазването.
(3) Директорът:
1. ръководи, организира и контролира цялостната дейност на НМКЦ и го представлява пред трети лица;
2. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на НМКЦ, и взема решения за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки, свързани с дейността на НМКЦ, при условията и по реда на Закона за обществените поръчки;
3. е работодател на всички служители на НМКЦ;
4. се разпорежда със средствата, предоставени от бюджета и други източници, и носи отговорност за тяхното управление и за законосъобразното и целесъобразното им разходване;
5. утвърждава правилници, инструкции и други вътрешноведомствени актове, свързани с дейността на НМКЦ;
6. при възлагане от министъра на здравеопазването подготвя проект на бюджет на НМКЦ;
7. ежегодно до 30 март представя на министъра на здравеопазването доклад за дейността на НМКЦ и отчет за изпълнението на неговия бюджет;
8. осъществява и други дейности по управлението на центъра.
(4) Дейността на директора се подпомага от директорски съвет, който включва:
1. заместник-директор;
2. началниците на отдели;
3. главен юрисконсулт;
4. главен счетоводител.
(5) Дейността на НМКЦ се осъществява по предварително разработен годишен план, приет на заседание на директорския съвет.
1.установяване равнището на професионална квалификация и управленските умения на директора;
2. оценяване изпълнението на функциите, регламентирани в нормативните актове и длъжностната характеристика;
3. подобряване дейността на НМКЦ.
(2) Председателят на комисията по ал. 1 уведомява директора на НМКЦ за деня на атестацията не по-късно от 5 работни дни преди нейното провеждане.
1. професионална квалификация и управленски умения, които включват оценяване на професионалното развитие, оперативност, планиране, координиране и контрол на дейността; познаване и ползване на нормативните актове и практическото им прилагане; организацията и ефективността на документооборота;
2. организация на дейността в НМКЦ, която включва оценяване на: състоянието на човешките ресурси, предприети действия по повишаване квалификацията на служителите, организационни умения, инициативност, умения за поставяне на цели и анализиране на резултати; състояние на информационната инфраструктура; умения по ефективно текущо поддържане и стопанисване на имуществото, борба с корупцията, умения за работа в екип;
3. обем, качество и ефективност на дейността на НМКЦ, които включват оценяване на: дейността по отдели и сектори; ефективност на взаимодействието с държавни органи, физически и юридически лица, финансовата политика, своевременност, точност и изчерпателност на отчетите до Министерството на здравеопазването, медийната политика.
1. отрицателна;
2. неудовлетворителна;
3. добра;
4. много добра.
(2) Министърът на здравеопазването може да приеме възражението за основателно или да го отхвърли.
(3) Когато министърът на здравеопазването приеме възражението за основателно, се провежда ново атестиране в срок до 1 месец от неговото решение.