Обн. ДВ. бр.63 от 2 Август 2005г., изм. ДВ. бр.29 от 16 Април 2010г.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) Центърът е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити по бюджета на Министерството на образованието, младежта и науката (МОМН).
(3) (Изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) Центърът е с обща численост на персонала 31 щатни бройки.
1. разработва системи за контрол на качеството на обучението в средните и висшите училища;
2. разработва модели и механизми за вътрешно и външно оценяване;
3. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) разработва и предоставя на МОМН изпитни материали за различни видове изпити;
4. анализира показателите, характеризиращи качеството на средното и висшето образование;
5. оценява системите за поддържане на качеството на образованието;
6. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) съдейства на Министерство на образованието, младежта и науката, като предоставя резултатите и изводите от контрола и оценката.
1. субсидия от държавния бюджет;
2. собствени приходи.
1. организира, контролира и отговаря за цялостната дейност на центъра;
2. представлява центъра пред органи, организации и лица и сключва договори с физически и юридически лица в съответствие с предоставените му правомощия;
3. подпомага изпълнението на държавната политика за оценяване качеството на образованието;
4. организира разработването на системи за контрол на качеството на обучението в средните и висшите училища;
5. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) подпомага Министерството на образованието, младежта и науката и Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО) при организирането на контрол и оценка на качеството на професионалното образование и обучение в системата на народната просвета;
6. подпомага организирането на различни видове изпити на национално ниво;
7. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) извършва контролни дейности, свързани с качеството на образованието, възложени от МОМН;
8. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) организира и контролира изготвянето на изпитни материали и ги предоставя на МОМН;
9. популяризира дейността на центъра и положителните практики за контрол и оценка на качеството на образованието;
10. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) изготвя и представя на министъра на образованието, младежта и науката текущи доклади за дейността на центъра;
11. съставя бюджет и отговаря за законосъобразното, целесъобразното и икономичното разпореждане с бюджетни средства;
12. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) представя на МОМН периодичен и годишен отчет за изпълнението на бюджета на центъра;
13. контролира и отговаря за законосъобразното използване, стопанисване и поддръжка на собствеността, предоставена за ползване на центъра;
14. сключва и прекратява трудовите договори със служителите в ЦКОКО по реда на Кодекса на труда и утвърждава длъжностните им характеристики;
15. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) изготвя и утвърждава длъжностното разписание, съгласувано с МОМН;
16. утвърждава правилник за вътрешния трудов ред на центъра;
17. осигурява безопасни условия на труд;
18. контролира и отговаря за правилното водене и съхраняване на задължителната документация.
(2) В своята работа директорът се подпомага от заместник-директор.
1. замества директора в негово отсъствие в случаите, когато е изрично упълномощен от него;
2. организира и координира оперативното изпълнение на задачите, възложени на центъра;
3. участва в планирането на дейностите в центъра;
4. съгласува договорите с физически и юридически лица, свързани с дейността на центъра;
5. организира и контролира подготовката и изпълнението на заповедите на директора;
6. организира и контролира провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки;
7. отговаря за работата с документите, тяхното съхраняване и информационната сигурност;
8. организира и отговаря за картотекирането с трудови досиета на всички служители;
9. контролира спазването на изискванията за безопасност, противопожарна охрана и пропускателния режим;
10. изпълнява и други задачи, възложени му от директора.
1. Отдел "Научно осигуряване на контролни дейности в средното образование";
2. Отдел "Организиране и провеждане на контролни дейности";
3. Отдел "Мониторинг и информация за качеството на висшето образование";
4. Отдел "Административно-правно, финансово-счетоводно и информационно обслужване".
1. разработва системи за контрол на качеството на средното образование;
2. разработва и апробира модели и механизми за вътрешно и външно оценяване в средното образование;
3. проучва и анализира системите за контрол на качеството на образованието в страните от Европейския съюз и в други страни с цел използване на положителния опит и добрите практики;
4. инициира предложения за усъвършенстване на нормативната уредба за провеждане на различни видове контролни дейности, свързани с подобряване на качеството на образованието;
5. организира апробирането на изпитни материали за различни видове изпити;
6. създава, поддържа и актуализира база данни с изпитни материали;
7. организира изработването на правила за подбор на външни експерти, които да извършват независимо външно оценяване на качеството на образованието;
8. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) подпомага съответните дирекции в МОМН при изготвянето на учебно-изпитни програми;
9. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) анализира съдържателните и организационните проблеми, свързани с провеждането на различни видове изпити на национално ниво, и подготвя статистическа информация, която предоставя на МОМН;
10. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) подпомага директора на центъра при изготвянето на периодични доклади до МОМН за качеството на образованието.
1. осъществява организацията и провеждането на различните видове контролни дейности, свързани с качеството на образованието;
2. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) създава организация за провеждане на различни видове изпити на национално ниво, съгласувано с МОМН и РИО;
3. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) съвместно с МОМН, НАПОО и други институции организира дейности за контрол и оценка на професионалното образование и обучение;
4. инициира предложения за усъвършенстване на нормативната уредба за провеждане на различни видове изпити на национално ниво;
5. изготвя предложения за съставите на комисии за подготовка и експертна оценка на изпитни материали за изпити на национално ниво;
6. съдейства за инструктиране на РИО, директорите на училищата и квесторите по информационната сигурност на изпитите на национално ниво;
7. създава и поддържа информационна мрежа за заявяване на участие в изпити на национално ниво;
8. осигурява вярно репродуциране на изпитни материали в съдържателен и количествен план;
9. осигурява информационна сигурност при печатане, разпространение и проверка на изпитни материали;
10. предлага и прилага механизми за засекретяване и разсекретяване на изпитни материали за изпити на национално ниво;
11. осигурява правилното използване на софтуерен продукт и оптически четец за обработка на данни от изпити на национално ниво.
1. (изм. - ДВ, бр. $$$ от 2010 г.) подпомага МОМН и Националната агенция по оценяване и акредитация (НАОА) при изпълнение на държавната политика за оценяване на качеството на обучението във висшите училища;
2. извършва анализ на управленски проблеми във висшите училища, свързани с поддържането на качеството на обучение;
3. поддържа сътрудничество с Европейската мрежа за осигуряване качеството на обучение;
4. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) подпомага МОМН и НАОА в разработването на механизми за мониторинг на качеството на обучението във висшите училища;
5. подпомага висшите училища в процеса на въвеждане на вътрешни системи за оценяване и поддържане на качеството на обучението;
6. проучва възможностите за създаване на условия за включване на висшите училища в системата за "учене през целия живот";
7. разработва предложения за промяна на нормативната уредба по отношение на поддържане на качеството на обучение;
8. съдейства на НАОА за въвеждане на рейтингови скали за висшите училища;
9. подпомага висшите училища в усвояването на добрите практики от водещи европейски висши училища;
10. (изм. - ДВ, бр. 29 от 2010 г.) подпомага МОМН в разработването на механизми за финансиране на висшите училища.
1. осъществява процесуалното представителство на центъра;
2. осигурява информационното обслужване и управление на собствеността, предоставена за ползване на центъра;
3. изготвя документите по възникване, изменение и прекратяване на трудовите правоотношения на служителите в центъра;
4. води и съхранява трудовите досиета на служителите;
5. организира и контролира деловодната дейност и движението на кореспонденцията;
6. организира правилното ползване и съхраняване на документацията;
7. извършва финансово-счетоводното обслужване в съответствие с нормативните документи, отнасящи се за второстепенните разпоредители с бюджетни кредити;
8. организира законосъобразното и целесъобразното разходване на средствата съгласно утвърдения бюджет;
9. организира и извършва цялостното материално-техническо снабдяване и обслужване на центъра.
(2) При завеждане на документите се извършва проверка за наличието на материалите, посочени в тях, и се образува служебна преписка.
1. входящ и изходящ дневник;
2. заповедна книга;
3. отчетни счетоводни документи;
4. инвентарна книга;
5. регистър на договорите;
6. книга за контролната дейност.
(2) Задължителната документация се номерира, прошнурова и подпечатва с печата на центъра.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА УСТРОЙСТВОТО И ДЕЙНОСТТА НА РЕГИОНАЛНИТЕ ИНСПЕКТОРАТИ ПО ОБРАЗОВАНИЕТО
§ 14. В Правилника за устройството и дейността на Център за контрол и оценка на качеството на образованието (ДВ, бр. 63 от 2005 г.) се правят следните изменения:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. Навсякъде в правилника думите "министъра на образованието и науката", "Министерство на образованието и науката", "Министерството на образованието и науката" и "(МОН)" се заменят съответно с "министъра на образованието, младежта и науката", "Министерство на образованието, младежта и науката", "Министерството на образованието, младежта и науката" и с "(МОМН)".