Обн. ДВ. бр.67 от 16 Август 2005г.
(2) Центърът е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити по бюджета на Министерството на образованието и науката (МОН).
(3) Центърът е с обща численост на персонала 10 щатни бройки: директор, помощник-директор и 8 експерти.
1. изпълнява функции по администриране и координиране на изпълнението на националната стратегия и плана за действие за въвеждане на информационните и комуникационните технологии в българските училища;
2. разработва проекти за реализация на информационни технологии в образованието;
3. организира и координира подготовката на специалисти и учители за използване на информационни технологии в образованието;
4. организира и координира дейностите, свързани с изработването на електронно учебно съдържание и национален образователен портал;
5. координира дейностите по осигуряване на единна информационно-ресурсна среда, по осигуряване на подходяща материална база и Интернет свързаност на училищата.
1. субсидия от държавния бюджет;
2. собствени приходи от дейности, свързани с предоставяне на услуги, с организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнители на проекти, с провеждането на обучение, с участие в национални и международни проекти, както и спонсорства, дарения и др.;
3. проектно финансиране.
1. организира, контролира и отговаря за цялостната дейност на центъра;
2. изготвя и представя на министъра на образованието и науката текущи доклади за дейността на центъра;
3. осигурява безопасни условия на труд;
4. представлява центъра пред органи, организации и лица и сключва договори с юридически и физически лица в съответствие с предоставените му правомощия;
5. изготвя и утвърждава длъжностното разписание;
6. сключва и прекратява трудовите договори със служителите в ЦИТО по реда на Кодекса на труда и утвърждава длъжностните им характеристики;
7. утвърждава правилник за вътрешния ред на центъра;
8. съставя бюджет и отговаря за законосъобразното, целесъобразното и икономично разпореждане с бюджетни средства;
9. представя на МОН периодичен и годишен отчет за изпълнението на бюджета на центъра;
10. контролира и отговаря за законосъобразното използване, стопанисване и поддръжка на собствеността, предоставена за ползване на центъра;
11. изготвя публичен годишен отчет за разходваните от центъра средства в изпълнение на националната стратегия и плана за действие за въвеждане на информационните и комуникационните технологии в българските училища;
12. отговаря за изготвянето на критерии за подбор на изпълнители по договори за финансиране на проекти за обучение и за изработване на електронно учебно съдържание;
13. контролира и отговаря за правилното водене и съхраняване на задължителната документация.
1. представлява центъра в случаите, когато е изрично упълномощен от директора;
2. организира и координира оперативното изпълнение на общите задачи, възложени на центъра;
3. подготвя ежегодния доклад за дейността на центъра до МОН и публичния годишен отчет за разходваните от центъра средства;
4. организира подготовката на проекта за бюджет на центъра;
5. организира деловодното обслужване на центъра;
6. отговаря за организиране и координиране на информационното обслужване на центъра;
7. организира и отговаря за картотекирането с трудови досиета на всички служители;
8. участва в разработване на щатното разписание;
9. изпълнява и други задачи, възложени от директора.
1. Административно-правно, информационно и счетоводно обслужване.
2. Проекти, инвестиции, маркетинг и изследвания.
(2) Направление "Административно-правно, информационно и счетоводно обслужване":
1. осъществява процесуалното представителство на центъра;
2. осъществява финансовата дейност и счетоводната отчетност на центъра;
3. организира съставянето, съгласуването, актуализирането и изпълнението на бюджета на центъра;
4. подпомага директора за контролиране на законосъобразното и целесъобразното разходване на финансовите средства;
5. осъществява дейностите, свързани с административното осигуряване на персонала на центъра, с изготвяне на длъжностно и поименно щатно разписание, на документи и договори;
6. организира законосъобразното използване, стопанисване и поддръжка на собствеността, предоставена за ползване на центъра;
7. осъществява деловодната дейност, информационното обслужване, опазването и съхраняването на документацията;
8. организира материално-техническото снабдяване и осъществява техническото обслужване на центъра с организационна техника, консумативи и инвентар.
(3) Направление "Проекти, инвестиции, маркетинг и изследвания":
1. планира и осигурява набирането на средствата по бюджета на центъра;
2. изготвя предложения за определяне на приоритети за финансиране със средства от бюджета на центъра на проекти и научни изследвания в областта на информационните технологии в образованието;
3. изработва и предлага на директора на центъра планове за прилагане на иновационни методи и подходи в обучението, маркетингови проучвания и популяризиране на информационните и комуникационните технологии (ИКТ);
4. разглежда, проучва и предлага за утвърждаване от директора на центъра постъпили предложения за финансиране на проекти, научни разработки, обучения, дейности и изследвания със средства от бюджета на центъра;
5. разработва общи условия за участие в процедури и критерии за оценка на кандидатите за изпълнители на проекти, дейности и изследвания;
6. организира и провежда процедури за избор на изпълнител на проекти, научни разработки и дейности, финансирани със средства от бюджета на центъра;
7. предлага на директора осъществяване на дейности по подпомагане развитието на информационното общество, популяризиране ползването на националния образователен портал и на електронното учебно съдържание, информационни конференции и изложения, обучение, семинари и маркетинг;
8. организира административното, финансовото и технологичното подпомагане на проекти и дейности в сферата на информационните и комуникационните технологии, свързани с образованието и с възможностите за привличане на средства по линия на европейски проекти;
9. следи за изпълнението, оценява и обобщава резултатите от сключени договори за финансиране на проекти и научни разработки в областта на ИКТ в образованието.
(2) При завеждане на документите се извършва проверка за наличието на материалите, посочени в тях, и се образува служебна преписка.
1. входящ и изходящ дневник;
2. заповедна книга;
3. отчетни счетоводни документи;
4. инвентарна книга;
5. регистър на договорите;
6. книга за контролната дейност.
(2) Задължителната документация се номерира, прошнурова и подпечатва с печата на центъра.