Социолог. метод, изразяващ се статистически обосновано, периодично повтарящо се запитване (анкетиране) на една и съща извадка единици, наречена панел, за проследяване на измененията във възгледите, мненията, търг. навици на купувачите и за разкриване на мотивите, предизвикали промените. Те са основен инструмент за изследване на рекл. въздействие върху радио- или телевизионната аудитория (на панели се основават напр. изследванията на Галъп и на Нилсен), за контрол и изучаване на общественото мнение и за др. проучвания. П.п. се провежда в правилни интервали, определящи се от предмета на изследването. Като основа за набиране на информация П.п. се използва, когато се налага многократна проверка, продължително следене и сравняване на резултатите. Еднократните П.п. са финансово неоправдани.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; С-я; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |