Поскъпващите храни запазват пандемичните навици сред потребителите

21.06.2022 | 16:55
по статията работи: econ.bg
Според проучване на Global Consumer Insights Pulse Survey на PwC 2022, 47% от анкетираните очакват повишени цени на храните поне в следващите 6 месеца
Поскъпващите храни запазват пандемичните навици сред потребителите
Снимка: БГНЕС

Потребителите по света са изправени пред нарастващи цени по многобройни причини. Повече от 75% от респондентите на PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2022 очакват подобни или по-високи разходи за повечето категории храни през следващите шест месеца, предаде Euromeatnews.

По-специално, 47% от анкетираните очакват да харчат повече за хранителни стоки и много от тях планират да намалят разходите си за хранене с 34 %.

„Устойчивостта на потребителите беше поставена на изпитание през последните две години поради прекъсвания и ограничения във веригата на доставки. Въпреки че потребителският ентусиазъм се върна след премахването на ограниченията, нарастващата инфлация и лихвените проценти оказват нов натиск върху разходите и поведението на потреблението. Не очакваме този натиск да отслабне скоро. Проучването показва, че хората очакват по-нататъшно увеличение на цените и търсят начини да адаптират предпочитанията си за купуване, за да се справят с новата среда, без да се отказват от фактори като високо качество или любими марки. В същото време търговците на дребно и производителите трябва да се справят както с потребителското търсене, така и със собствената си инфлация и натиска на веригата за доставки“, коментира Руксандра Търлеску, партньор на PwC.

Покачването на цените на хранителните стоки е най-разпространеният проблем по отношение на опита при пазаруване, посочват 65% от потребителите, пазаруващи във физическите магазини и 56% от пазаруващите онлайн.

Повече от половината от анкетираните потребители – 57%, казват, че почти винаги или често по време на пазаруване през последните месеци забелязват покачване на цените на хранителните стоки.

Най-голям дял от респонденти, които изпитват инфлацията при хранителни стоки са от  Южна Африка – 76%, Бразилия – 74% и САЩ и Канада – 69%.

Проблемите с веригата за доставки също засягат потребителите, като един от най-често срещаните проблеми напоследък е невъзможността за закупуване на продукт поради изчерпване на склад. 42% от потребителите също така съобщават за по-дълги срокове за доставка за онлайн покупки и по-дълги опашки или по-натоварени места в магазините – 36%.

Глобалната несигурност и проблемите с веригата за доставки също карат много потребители да търсят повече местни пазари. Осем от десет респондента в проучването изразяват готовност да плащат по-висока от средната цена за продукти, произведени на местно или регионално ниво.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 09.05   1502 г. – Христофор Колумб потегля от Испания за своето четвърто и последно пътешествие до Новия свят. 1881 г. – след държавен преврат е съставено Петото...