Право на ползване на домашен социален патронаж имат всички лица, които се нуждаят и съобразно тяхното желание изберат съответен доставчик на услугата. Домашният социален патронаж се осъществява от държавата, от общините, от физически и юридически лица, вписани в регистъра към Агенция за социално подпомагане.
- Подава се молба – свободен текст, съответно до: директора на дирекция "Социално подпомагане" за социални услуги, които са държавна дейност; кмета на общината – за социални услуги, които са общинска дейност; органа на управление, когато доставчикът на социални услуги е търговско дружество или физическо лице.
- Прилага се копие от документ за самоличност за справка;
- Прилага се личен амбулаторен картон, ако има такъв;
- Прилага се копие от решение на ЛКК, ТЕЛК, РЕЛКК, НЕЛК, ЦЕЛКК, ако има такъв;
- Прилагат се други документи, изисквани от доставчика;
Изготвя се доклад-предложение, на основата на което се издава заповед на директора на дирекция "Социално подпомагане" или на кмета на общината.
Доставчикът на социални услуги предоставя на потребителите проект за договор, описание на социалните услуги, опита и квалификацията на персонала, условията и правилата за ползване на услугите.
В домашния социален патронаж се извършва оценка на нуждите на всеки потребители и се изготвя индивидуален план, който се оценява на всеки шест месеца.