Решение № 1546 от 29 юли 2004 г.

КРС

Държавен вестник брой: 71

Година: 2004

Орган на издаване: КРС

Дата на обнародване: 29.08.2004

На основание чл.15, ал. 1, т. 8 от Закона за пощенските услуги Комисията за регулиране на съобщенията реши:
1. Разгледа получените становища в резултат на проведеното обществено обсъждане на проект на Нормативи за качеството на универсалната пощенска услуга и ефикасността на обслужване.
2. Приема Нормативи за качеството на универсалната пощенска услуга и ефикасността на обслужване (съгласно приложението) съгласно отразените становища по т. 1. Неприетите становища и мотивите за това да се публикуват на страницата на Комисията за регулиране на съобщенията в Интернет.

Приложение
към т. 2

Нормативи за качество на универсалната пощенска услуга и ефикасността на обслужване

Раздел I
Общи положения

Нормативите за качество на универсалната пощенска услуга (УПУ), предоставяна от оператори на УПУ, и ефикасността на обслужване съгласно чл.15, ал. 1, т. 8 от Закона за пощенските услуги се отнасят до: 1. време за пренасяне от край до край на пощенски пратки и парични преводи; 2. редовност на събиране и доставка на пощенски пратки и парични преводи; 3. срокове за обработване на рекламации.

Раздел II
Нормативи за качество по отношение на времето за пренасяне от край до край

1. Нормативи за качество по отношение на времето за пренасяне на вътрешни кореспондентски пратки:
Време за пренасяне от край до край Нормативи за качество на услугата
Д + 1 не по-малко от 78 % от кореспондентските пратки
Д + 2 не по-малко от 90 % от кореспондентските пратки
Д + 3 не по-малко от 95 % от кореспондентските пратки
1.1. За време за пренасяне от край до край на вътрешни кореспондентски пратки до един килограм се счита времето за пренасяне от мястото за достъп, където пратката е подадена, до доставката й на адреса на получателя. 1.2. За време за пренасяне от край до край на вътрешни кореспондентски пратки между един и два килограма се счита времето за пренасяне от мястото за достъп, където пратката е подадена, до доставката на известие за получаване на адреса на получателя. 2. Нормативи за качество по отношение на времето за пренасяне на вътрешни колетни пратки:
Време за пренасяне от край до край Нормативи за качество на услугата
Д + 1 не по-малко от 60 % от колетните пратки
Д + 2 не по-малко от 75 % от колетните пратки
Д + 3 не по-малко от 90 % от колетните пратки
2.1. За време за пренасяне от край до край на вътрешни колетни пратки се счита времето за пренасяне от мястото за достъп, където пратката е подадена, до доставката на покана за получаване на адреса на получателя. 3. Нормативи за качество по отношение на времето за пренасяне на вътрешни пощенски парични преводи:
Време за пренасяне от край до край Нормативи за качество на услугата
Д + 1 не по-малко от 78 % от паричните преводи
Д + 2 не по-малко от 90 % от паричните преводи
Д + 3 не по-малко от 95 % от паричните преводи
3.1. За време за пренасяне от край до край на вътрешни пощенски парични преводи се счита времето за пренасяне от мястото за достъп, където са подадени, до доставката на покана за получаване на адреса на получателя. 4. Нормативи за качество по отношение на времето за пренасяне на международни кореспондентски пратки. 4.1. Международни кореспондентски пратки от географски зони в рамките на Европа, пренесени по въздушен път:
Време за пренасяне от край до край Нормативи за качество на услугата
Д + 4 не по-малко от 60 % от кореспондентските пратки
Д + 5 не по-малко от 78 % от кореспондентските пратки
Д + 6 не по-малко от 90 % от кореспондентските пратки
4.2. Международни кореспондентски пратки от географски зони извън рамките на Европа, пренесени по въздушен път:
Време за пренасяне от край до край Нормативи за качество на услугата
Д + 6 не по-малко от 55 % от кореспондентските пратки
Д + 7 не по-малко от 70 % от кореспондентските пратки
Д + 8 не по-малко от 85 % от кореспондентските пратки
4.3. Международни кореспондентски пратки от географски зони в рамките на Европа, пренесени по земен път:
Време за пренасяне от край до край Нормативи за качество на услугата
Д + 4 не по-малко от 55 % от кореспондентските пратки
Д + 6 не по-малко от 80 % от кореспондентските пратки
4.4. Международни кореспондентски пратки от географски зони извън рамките на Европа, пренесени по земен път:
Време за пренасяне от край до край Нормативи за качество на услугата
Д + 10 не по-малко от 50 % от кореспондентските пратки
Д + 14 не по-малко от 75 % от кореспондентските пратки

Раздел III
Нормативи за качество по отношение редовността на събиране и доставка на пощенски пратки и парични преводи

5. Нормативи за качество по отношение редовността на събиране на пощенски пратки и парични преводи:
Населено място Дни от седмицата Брой събирания на ден Норматив за качество на услугата
София от понеделник до петък 2 93 %
София събота и неделя 1
С РСЦ от понеделник до събота 1
Без РСЦ от понеделник до петък 1
Забележка: РСЦ - разменно-сортировъчен център.

5.1. Посочените в таблицата нормативи не се отнасят за селища, намиращи се в труднодостъпни райони. 5.2. При необходимост броят на събиранията може да бъде увеличен. 6. Нормативи за качество по отношение редовността на доставка на пощенски пратки и парични преводи:

Населено място Дни от седмицата Брой събирания на ден Норматив за качество на услугата
София от понеделник до събота 2 90 %
С РСЦ от понеделник до събота 1
Без РСЦ от понеделник до петък 1

6.1. Посочените в таблицата нормативи не се отнасят за селища, намиращи се в труднодостъпни райони. 6.2. При необходимост броят на доставките може да бъде увеличен.

Раздел IV
Нормативи за качество по отношение на сроковете за обработване на рекламации

Нормативен срок за обработване на рекламациите Нормативи за качество на услугата
30 дни за вътрешни пощенски услуги Не по-малко от 90 % от рекламациите
90 дни за международни пощенски услуги Не по-малко от 85 % от рекламациите

Раздел V
Контрол

Kонтролът по спазването на нормативите за качество на универсалната пощенска услуга и ефикасността на обслужване се осъществява от Комисията за регулиране на съобщенията съобразно стандарт БДС ЕN13850:2004. Понятия По смисъла на тези нормативи: 1. "Д + n" - време за пренасяне от край до край, където Д е датата на подаване, а n - броят на работните дни, които изтичат между датата на подаване и тази на получаване. 2. "Дата на подаване" - денят на подаване на пратката или паричния превод, ако подаването се е състояло преди последното събиране, посочено за съответното място за достъп. Когато подаването се е състояло след този краен час, за дата на подаване се счита датата на деня на следващото събиране.

Преходна разпоредба

Тези нормативи се прилагат по отношение на услуги, включени в универсалната пощенска услуга, които се предоставят с договор при Общи условия с потребителите на услуги, предоставяни от пощенските оператори.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив