Решение № 364 от 3 май 2004 г. за приемане на отчета за дейността на управителния съвет на Националния компенсационен жилищен фонд за 2003 г.

МС

Държавен вестник брой: 41

Година: 2004

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 19.05.2004

На основание чл.9, ал. 4 от Закона за уреждане на жилищните въпроси на граждани с многогодишни жилищноспестовни влогове

МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
РЕШИ:

1. Приема отчета за дейността на управителния съвет на Националния компенсационен жилищен фонд за 2003 г. съгласно приложение № 1.
2. Приема отчета за приходите и разходите по бюджета на Националия компенсационен жилищен фонд съгласно приложение № 2.

Приложение № 1
към т. 1

Отчет
за дейността на управителния съвет на Националния компенсационен жилищен фонд при Министерския съвет за периода 1 януари - 31 декември 2003 г.

Законът за уреждане на жилищните въпроси на граждани с многогодишни жилищноспестовни влогове (ЗУЖВГМЖСВ) с чл.9, ал. 1 възлага на управителния съвет (УС) на Националния компенсационен жилищен фонд (НКЖФ) изпълнението на следните функции: 1. Управление на имуществото на фонда.
2. Определяне на левовия индекс на спестовното число.
3. Определяне на преференциите при ползване на заеми по чл.7, ал. 3 от закона.
4. Контрол върху дейността на местните комисии. Съгласно § 19 от преходните и заключителните разпоредби на Правилника за прилагане на ЗУЖВГМЖСВ на УС на НКЖФ е възложено цялостното изпълнение на разпоредбите му.

I. Управление на имуществото на фонда
1. Организиране набирането на средствата на фонда по реда на чл. 6, ал. 1 от закона:
а) 30 на сто от постъпленията по фонд "Жилищно строителство" на държавните предприятия;
б) субсидия в размер до 1 на сто от приходите на държавния бюджет;
в) постъпления от дарения и помощи от български и чуждестранни лица;
г) постъпления от продажба на жилища и вили, отнети в полза на държавата със съдебен акт;
д) параграф 16 от Правилника за прилагане на ЗУЖВГМЖСВ - възстановени средства от продавача, получил компенсации по този закон. През 2003 г. са постъпили средства по буква "а" в размер 531 788 лв. Набирането на средствата се извършва служебно от клоновете на "Банка ДСК" - ЕАД, които отчисляват съответния процент от фонд "Жилищно строителство" на задължените търговски дружества и държавни предприятия и сумите се превеждат служебно по сметката на НКЖФ. Приходоизточниците по букви "в" и "г" нямат реализация. Постъпилите средства по буква "д" са в размер 48 732 лв. Със Закона за държавния бюджет на Република България за 2003 г. и в приложение № 1 към чл. 1, ал. 1 от Постановление № 16 на Министерския съвет от 2003 г. за изпълнението на държавния бюджет на Република България за 2003 г. за НКЖФ са предвидени обезщетения и помощи за домакинства (субсидии) в размер 18 000 000 лв. Впоследствие на основание чл.34, ал. 2 и 3 от Закона за устройството на държавния бюджет и писмо № 95-00-65 на Министерството на финансите от 31 декември 2003 г. Администрацията на Министерския съвет с писмо № 02.09-502 от 31 декември 2003 г. уведомява, че са извършени промени по бюджета за 2003 г., като посочената сума е коригирана на 17 620 000 лв. В изпълнение на изложеното първостепенният разпоредител - Министерският съвет, ритмично превежда средства на фонда, като за 2003 г. е предоставена сума в размер 17 614 809 лв.
2. Целево изразходване на средствата на НКЖФ Съгласно чл.7, ал. 1 ЗУЖВГМЖСВ средствата по фонда се разходват за финансово компенсиране на жилищноспестовните влогове чрез левова компенсация на определените към 31 декември 1990 г. спестовни числа по тях съобразно действащия левов индекс. През 2003 г. на местните комисии са преведени средства за компенсации общо в размер 17 614 809 лв., с които са компенсирани правоимащи спестители по 5868 влога, като средната компенсация по един влог е 3001,84 лв.

II. Определяне на левовия индекс на спестовното число
На основание чл. 7, ал. 2 ЗУЖВГМЖСВ УС на НКЖФ определя периодично размера на левовия индекс на спестовното число, като основни критерии са: инфлационните процеси в страната, пазарните цени на жилищата и наличните средства по фонда. Левовият индекс на спестовното число е 0,03 лв., считано от 1 юли 1998 г. През отчетния период УС на НКЖФ не е променял левовия индекс.

III. Определяне на преференции при ползване на заеми по реда на чл.7, ал. 3 от закона
През отчетния период искания за ползване на преференции по реда на чл.7, ал. 3 ЗУЖВГМЖСВ не са постъпвали и УС не е вземал такива решения.

IV. Контрол на дейността на местните комисии
Контролът върху дейността на местните комисии се осъществява в трите му форми - предварителен, текущ и последващ.
1. Предварителен контрол Предварителният контрол се осъществява при утвърждаване съставите на местните комисии (числен състав, председател и мандат) от страна на УС на НКЖФ, както и при утвърждаване на промените в местните комисии. Контролът се изразява в проверка на спазването на изискванията на чл. 8, ал. 2 ЗУЖВГМЖСВ във връзка с чл. 16, ал. 1, 2 и 3 от правилника за прилагането му. Утвърдените състави и промени в състави на местни комисии с решения на УС на НКЖФ за 2003 г. са общо 48.
2. Текущ контрол Текущият контрол се осъществява чрез проверки на място по цялостната дейност на съответната местна комисия по следните дейности: съставяне списъци на правоимащи жилищноспестовни вложители; правилно определяне на полагащата се компенсация съобразно действащия левов индекс на спестовно число. Управителният съвет на НКЖФ осъществява методическа дейност чрез указания до местните комисии по конкретни въпроси с оглед еднаквото прилагане на разпоредбите на закона и правилника чрез експертна помощ за решаването на определени случаи. През отчетния период бяха посетени 69 местни комисии и беше оказана методическа помощ за подобряване на дейността им.
3. Последващ контрол Последващият контрол се осъществява чрез проверка на решенията на местните комисии. Елемент на този контрол е проверката на тримесечните отчети за движението на средствата на НКЖФ на местните комисии, които се представят в изпълнителния орган на фонда заедно с поименни списъци на жилищноспестовни вложители, получили левова компенсация от фонда. С оглед подобряване дейността и упражняване на действен и ефективен контрол при финансовото компенсиране на граждани във връзка с чл.9 ЗУЖВГМЖСВ местните комисии по общини предоставят изготвените окончателни списъци по чл. 7 от Правилника за прилагане на ЗУЖВГМЖСВ, както и списъците на компенсираните жилищноспестовни вложители за времето от влизането в сила на закона (3 август 1992 г.) на магнитен носител. Това създава предпоставки за бързо и точно обработване и обобщаване на информацията от цялата страна. Като резултат от предварителния и текущия контрол през отчетния период няма констатирани неправомерни решения на местните комисии.

V. Решения на УС на НКЖФ В изпълнение на възложените му правомощия УС на НКЖФ е провел през отчетния период 12 заседания, на които са приети 193 решения относно:
- приемане на годишен отчет (за 2002 г.) и тримесечни отчети за движението на средствата на НКЖФ през 2003 г.;
- изготвяне и приемане на отчета за дейността на УС за 2002 г. и на отчета за приходите и разходите по бюджета на фонда за същия период;
- приемане за сведение на утвърдения от министъра на държавната администрация бюджет на НКЖФ за 2003 г., промени в средната работна заплата на служителите от изпълнителния орган, както и други решения, свързани с дейността му;
- утвърждаване на числени състави, председатели и мандат на местните комисии;
- утвърждаване на промени в състави на местни комисии;
- искания за едновременно изплащане на компенсации по отделни влогове на титуляр (титуляри) - правоимащи по смисъла на ЗУЖВГМЖСВ при придобиване на едно общо жилище, по някой от установените способи;
- искания на търговски дружества и държавни предприятия за закриване на сметки по фонд "Жилищно строителство". Отчетът за дейността на УС на НКЖФ за периода 1 януари - 31 декември 2003 г. и отчетът за приходите и разходите по бюджета на НКЖФ за същия период са приети с решение по протокол № 2 от заседанието на УС на НКЖФ от 23 февруари 2004 г.

Приложение № 2
към
т. 2

Отчет
за приходите и разходите на Националния компенсационен жилищен фонд за 2003 г.

Наименование на показателите Отчет за 2003 г.
(хил. лв.)
I. Приходи 581
1. Приходи от лихви по текущи банкови сметки
2. Приходи от продажби на дълготрайни материални активи - чл. 6, ал. 1, т. 2 ЗУЖВГМЖСВ, § 16 ППЗУЖВГМЖСВ 581
II. Разходи 17 811
1. Заплати и възнаграждения за персонала, нает по трудови правоотношения, и други възнаграждения и плащания за персонала 131
2. Социални осигуровки от работодатели за държавното обществено осигуряване, за здравно осигуряване и вноски за допълнително задължително осигуряване 30
3. Издръжка 30
4. Обезщетения и помощи за домакинства (компенсации по жилищноспестовни влогове) 17 615
5. Придобиване на дълготрайни материални активи 5
III-V. Трансфери (субсидии) 17 230
1. Получени трансфери (+) 17 790
2. Предоставени трансфери (-) -581
3. Трансфери за поети осигурителни вноски (в сила от 1 юли 2003 г.) 21
VI. Дефицит/излишък = I - II + III + IV + V 0
VII. Финансиране 0
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив