Обн. ДВ. бр.85 от 27 Октомври 2009г., отм. ДВ. бр.46 от 18 Юни 2010г.
(2) Агенцията е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София и има статут на изпълнителна агенция.
(3) Органите на изпълнителната власт, администрациите към тях и Националният статистически институт при спазване на законовите изисквания предоставят безвъзмездно на агенцията всички сведения, данни и информация, необходими за изпълнението на нейните задачи. Търговските дружества с държавно или общинско участие в капитала предоставят безвъзмездно на агенцията всички сведения, данни и информация, необходими за изпълнението на нейните задачи, при съобразяване със законовите изисквания и ограничения относно вида на информацията, която може да се иска и съответно да се предоставя.
(2) Изпълнителният директор на агенцията е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на финансите.
(2) Изпълнителният директор се назначава с договор, който се сключва, изменя и прекратява от министъра на финансите съгласувано с министър-председателя.
(3) Изпълнителният директор е орган на изпълнителната власт.
(4) В изпълнение на своите правомощия изпълнителният директор издава заповеди.
1. представлява агенцията и отговаря за цялостната й дейност;
2. ръководи, координира и контролира изпълнението на функциите и задачите на агенцията, както и връзките й с другите държавни институции;
3. организира международните връзки на агенцията и осъществява сътрудничество със сходни институции в чужбина и с международни организации;
4. поставя ежегодни цели за дейността на агенцията и осъществява контрол за тяхното изпълнение;
5. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на агенцията;
6. изготвя и представя на министъра на финансите ежегоден доклад за дейността на агенцията;
7. утвърждава структурата на административните звена, длъжностното разписание и длъжностната характеристика на главния секретар;
8. назначава и освобождава държавните служители в агенцията;
9. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи в агенцията по трудово правоотношение;
10. командирова работещите в агенцията;
11. създава работни групи за изпълнение на конкретни задачи.
(2) Общата численост на персонала в административните звена на агенцията е 43 щатни бройки.
(3) Разпределението на числеността на персонала е посочено в приложението.
(2) Главният секретар:
1. осигурява организацията и условията за ефективна работа на администрацията и взаимодействието между административните звена;
2. организира разпределението на задачите за изпълнение между административните звена на агенцията;
3. отговаря за планирането и отчетността при изпълнението на ежегодните цели на администрацията;
4. представлява агенцията в случаите, когато изрично е упълномощен от изпълнителния директор;
5. изготвя предложения за структурата на отделните звена и длъжностното разписание и утвърждава длъжностните характеристики;
6. ръководи и контролира дейността по управление на човешките ресурси;
7. координира управлението на собствеността на агенцията;
8. ръководи и контролира административната и финансово-стопанската дейност и информационното осигуряване;
9. изготвя ежегодно доклад за дейността на администрацията на агенцията;
10. предлага на изпълнителния директор за утвърждаване вътрешни правила и процедури;
11. контролира и отговаря за работата с документите и за тяхното съхраняване;
12. ръководи дирекция "Финансово-стопанска дейност, човешки ресурси и информационни технологии";
13. осъществява и други дейности, възложени му от изпълнителния директор.
(3) При отсъствие на главния секретар неговите функции за всеки конкретен случай се изпълняват от служител на ръководна длъжност, определян със заповед на изпълнителния директор.
1. дирекция "Макроикономически анализи";
2. дирекция "Икономически растеж и макроикономическо моделиране".
1. извършва анализ на структурата на продуктовите пазари и проблемите на конкурентната среда;
2. извършва анализ и оценка на състоянието и динамиката на пазара на труда, неговото регулиране и ефектите от прилаганите политики;
3. извършва анализ и оценка за структурата и изменението на цените;
4. анализира динамиката и проблемите, свързани с паричното предлагане и търсене, банковите регулации и ефектите от прилагането на нормативни актове в тази област;
5. анализира състоянието на паричния съвет в страната;
6. анализира динамиката и състоянието на банковата система, лихвените проценти, депозитите и кредитите в страната;
7. анализира динамиката и състоянието на капиталовите пазари и небанковите финансови институции в страната;
8. анализира динамиката и структурата на капиталови и други финансови потоци към и от страната;
9. анализира динамиката и структурата на инвестиционния процес в страната;
10. анализира приходите, разходите и финансирането на бюджета;
11. анализира състоянието и динамиката на държавния дълг;
12. анализира и оценява ефекти от промени в данъчната и социално-осигурителната политика;
13. анализира макроикономическите ефекти от реформите в здравеопазването и образованието;
14. анализира състоянието на доходите, потреблението и спестяванията на домакинствата;
15. анализира динамиката на нематериалните активи в страната.
1. разработва макроиконометрични модели за анализ и прогнозиране;
2. разработва динамични и статични модели на общо равновесие;
3. разработва средносрочни и дългосрочни прогнози за развитието на ключови макроикономически показатели;
4. анализира различните варианти на макроикономически политики за постигане на дългосрочен балансиран икономически растеж;
5. подготвя макроикономическата рамка на бюджета;
6. анализира динамиката на брутния вътрешен продукт и неговите компоненти;
7. анализира цикличната позиция на икономиката;
8. извършва анализ на динамиката на индустрията;
9. анализира показателите, свързани с доверието на потребителите и производителите;
10. извършва анализ на пазарните нефинансови услуги (туризъм, търговия, транспорт и съобщения);
11. анализира динамиката на платежния баланс, външната търговия, международната инвестиционна позиция и външната задлъжнялост на страната;
12. развива и поддържа хранилище на данни.
1. осигурява технически дейността на изпълнителния директор и на специализираната администрация на агенцията;
2. осъществява финансово-счетоводната и отчетната дейност на агенцията, осигурява изпълнението на бюджета и осъществява предварителен контрол за законосъобразност при разходването на бюджетните средства;
3. подпомага изпълнителния директор в управлението на финансовите ресурси на агенцията;
4. разработва проекти на вътрешни нормативни актове и организира и осъществява деловодната и архивната дейност на агенцията;
5. организира дейностите по отбранително-мобилизационната подготовка;
6. организира дейностите, свързани с осигуряване на безопасни условия на труд на служителите в агенцията;
7. изготвя всички актове, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения, в съответствие със законовите разпоредби; оформя, води и съхранява служебните и трудовите досиета на служителите;
8. разработва вътрешна нормативна уредба по труда и работната заплата на персонала на агенцията в съответствие с действащото законодателство в страната;
9. изготвя и актуализира длъжностните и поименните разписания на длъжностите; анализира и проектира длъжностите в агенцията, като организира съставянето и актуализирането на длъжностните характеристики на служителите в администрацията;
10. организира и координира процеса на обучение, преквалификация и развитие на служителите;
11. организира провеждането на конкурси за държавни служители, набирането и подбора на служителите по трудово правоотношение и процеса по назначаването на служители в агенцията;
12. организира внедряването на нови информационни и комуникационни технологии в агенцията; извършва поддръжка на компютърната техника и програмното осигуряване; актуализира периодично съдържанието на интранет и интернет страниците на агенцията;
13. осигурява взаимодействието с автоматизираните информационни системи, функциониращи в други държавни органи и институции;
14. извършва техническо и графично оформление, публикуване и разпространение на изданията на агенцията в електронен и хартиен вид;
15. организира и осъществява правилното използване, стопанисване и управление на собствеността.
(2) Административните звена пряко си взаимодействат по въпроси от смесена компетентност, като водещото звено обобщава окончателното становище.
(2) Стойността на паричната или предметната награда не може да надвишава размера на основната заплата на служителя.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на всички материали, посочени в тях, и се образува преписка.
(2) Ръководителите на административни звена възлагат с резолюция изработването на служебните преписки на един или повече служители, като конкретизират задачите.
Численост на персонала в администрацията на Агенцията за икономически анализи и прогнози - 43 щатни бройки
Изпълнителен директор | 1 |
Главен секретар | 1 |
Обща администрация, | 12 |
в т. ч.: | |
дирекция "Финансово-стопанска дейност, човешки ресурси и информационни технологии" | 12 |
Специализирана администрация, | 29 |
в т. ч.: | |
дирекция "Макроикономически анализи" | 16 |
дирекция "Икономически растеж и макроикономическо моделиране" | 13 |