Обн. ДВ. бр.65 от 22 Юли 2003г., попр. ДВ. бр.27 от 31 Март 2006г.
(2) Директорът се назначава от министъра на културата след провеждане на конкурс.
(3) Директорът организира, координира и контролира цялостната дейност на Държавен музикално-драматичен театър "Назъм Хикмет", като:
1. представлява Държавен музикално-драматичен театър "Назъм Хикмет" пред всички държавни органи, физически и юридически лица в страната и в чужбина;
2. управлява средствата на Държавен музикално-драматичен театър "Назъм Хикмет";
3. в качеството си на работодател сключва, изменя и прекратява трудовите договори на работниците и служителите, определя размера на индивидуалните трудови възнаграждения и другите материални стимули в съответствие с наличните средства и нормативни изисквания, изработва правилник за вътрешния трудов ред, изготвя характеристики на всички работници и служители в театъра и вътрешни правила за работна заплата;
4. осъществява взаимодействието и координацията на Държавен музикално-драматичен театър "Назъм Хикмет" с държавните органи и културни организации;
5. сключва договорите за финансиране на проекти и други инициативи, утвърждава начините и формите за отчитане на реализираната дейност и контролира изпълнението им.
1. организира и осъществява музикални, танцови, театрални и други изяви на своите състави и изпълнители съобразно репертоарните задачи и годишните работни програми на института, като се грижи за осигуряването на високо художествено равнище на изявите им;
2. участва в организирането и провеждането на музикални, драматични, танцови и други изяви, свързани с празници, годишнини, фестивали, концерти, конкурси и др.;
3. организира и осъществява спектакли и програми в областта на музикалното, драматичното и танцовото изкуство, адресирани към детската и младежката аудитория;
4. стимулира и се грижи за пропагандиране и разпространение на музикалното, танцовото и театралното творчество и изпълнителско изкуство в духа на съхраняване на елементите на турската идентичност, търпимостта и диалога между различните култури;
5. осъществява самостоятелно спектаклова музикална, танцова и драматична дейност на своите състави и изпълнители в страната и в чужбина.
1. бюджета на Министерство на културата;
2. (попр. - ДВ, бр. 27 от 2006 г.) община Разград въз основа на сключен договор за смесено финансиране;
3. реализирани собствени приходи от продажба на услуги, наеми и др.;
4. спонсорство, дарения и други от български и чуждестранни физически и юридически лица.
(2) Средствата се разходват за:
1. издръжка на театъра;
2. финансово обезпечаване на дейности, пряко свързани с функциите на театъра;
3. капиталови разходи.