Обн. ДВ. бр.96 от 30 Ноември 2005г., изм. ДВ. бр.2 от 6 Януари 2006г., изм. ДВ. бр.48 от 13 Юни 2006г., изм. ДВ. бр.71 от 1 Септември 2006г., изм. ДВ. бр.98 от 5 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.53 от 10 Юни 2008г., изм. ДВ. бр.57 от 24 Юни 2008г., отм. ДВ. бр.78 от 2 Октомври 2009г.
(2) Агенцията е администрация, която подпомага председателя при осъществяване на правомощията му, осигурява технически дейността му и извършва дейности по административното обслужване на гражданите и юридическите лица.
(2) Дейността на агенцията се финансира чрез:
1. субсидия от държавния бюджет;
2. (изм. - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) средства, набирани по реда на чл. 19 от Закона за електронните съобщения;
3. участие в международни и национални програми, проекти и споразумения;
4. приходи от:
а) дарения;
б) лихви;
в) други приходи, свързани с дейността на агенцията.
(2) Председателят на агенцията провежда държавното управление на пощенските услуги въз основа на Закона за пощенските услуги и на секторната пощенска политика.
(3) Председателят ръководи и представлява агенцията.
(4) Председателят на агенцията се определя с решение на Министерския съвет и се назначава от министър-председателя.
(2) Председателят делегира със заповед правомощия на заместник-председателите и определя техните функции.
(3) Правомощията на председателя в негово отсъствие или когато ползва законоустановен отпуск, се изпълняват от заместник-председател, определен от председателя.
1. изготвя и внася за приемане от Министерския съвет политика и стратегии в областта на електронните съобщения, както и политика, стратегии и програми в областта на информационното общество;
2. изготвя и издава или внася за приемане от Министерския съвет подзаконови нормативни актове, свързани с осъществяването на своите правомощия, предвидени в Закона за електронните съобщения;
3. създава условия за осигуряване на свобода и конфиденциалност на съобщенията;
4. представлява Република България в международните организации в областта на електронните съобщения и информационното общество;
5. подпомага разработването и въвеждането на стандарти, технически изисквания и спецификации, свързани с електронните съобщения и информационното общество;
6. осигурява изпълнението на ангажиментите на Република България в областта на управлението на електронните съобщения и информационното общество, свързани с членството й в Европейския съюз и в международни организации;
7. участва в работата на международните организации по стандартизация и в техническите комитети по стандартизация в Република България, имащи отношение към електронните съобщения и информационното общество;
8. осъществява международна регистрация на радиочестоти и радиочестотни ленти, както и на радиосъоръженията, които ги използват;
9. осъществява международно координиране за всички радиослужби на радиочестоти и радиочестотни ленти, както и на техническите характеристики на радиосъоръженията, които ги използват, за нуждите на националната сигурност;
10. съгласува и/или утвърждава инвестиционни програми и проекти в съответствие с приоритетите в областта на информационното общество и съобщенията;
11. осъществява междуведомствена координация при подготовката и внасянето на проектите на нормативни актове на Министерския съвет в областта на електронните съобщения и информационното общество;
12. участва в работата и председателства Съвета по националния радиочестотен спектър или оправомощава за това друго лице;
13. организира и ръководи подготовката на пощенските и електронните съобщителни мрежи за привеждането им от мирно на военно положение и за съобщително осигуряване на въоръжените сили на страната в мирно и във военно време;
14. определя със заповед условията и реда за използване на електронните съобщителни мрежи при обявяване на режим "военно положение" или режим "положение на война";
15. организира изграждането и поддържането на специални обекти с отбранително предназначение и инсталираните мощности за военно време за нуждите на отбраната;
16. създава, експлоатира, поддържа и развива електронна съобщителна мрежа и пунктове за управление във връзка с националната сигурност, които се обслужват от персонал, заемащ специфични длъжности;
17. осигурява електронни съобщения за управление при кризи по смисъла на Закона за управление при кризи и при въвеждане на режим "военно положение", режим "положение на война" или режим "извънредно положение" по смисъла на Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България;
18. осигурява надеждно функциониране, сигурност, независимост и защита на електронните съобщителни мрежи за пренос на класифицирана информация за нуждите на държавното управление във връзка с националната сигурност при спазване изискванията на Закона за защита на класифицираната информация;
19. разработва и представя за приемане от Министерския съвет секторната пощенска политика;
20. представлява Република България във Всемирния пощенски съюз, както и в европейските и регионалните организации и структури на органите на управление на пощенските услуги;
21. утвърждава годишен тематичен план за издаване на български пощенски марки;
22. издава и пуска в употреба пощенски марки;
23. съвместно с министъра на държавната администрация и административната реформа осигурява интеграция на националните информационни системи с тези на държавите - членки на Европейския съюз, с цел създаване на възможност за предоставяне на трансгранични електронни административни услуги;
24. акредитира лица за удостоверяване съответствието на внедряваните от административните органи информационни системи с установените нормативни изисквания за оперативна съвместимост и информационна сигурност;
25. води списък на акредитираните по чл. 57, ал. 1 от Закона за електронното управление лица;
26. води списък на сертифицираните информационни системи по чл. 58, ал. 2 от Закона за електронното управление;
27. упражнява контрол за спазване на изискванията за информационна сигурност и оперативна съвместимост;
28. при необходимост осъществява проверки на информационната сигурност и оперативната съвместимост на определена информационна система или на предприетите от административния орган мерки чрез овластени от него лица и дава предписания за подобряването им;
29. извършва дейности по координиране и осигуряване на интегрирани пространствени бази данни.
1. утвърждава длъжностното разписание и поименното разписание на длъжностите на служителите в агенцията;
2. осигурява изпълнението на бюджета на агенцията.
(2) Политическият кабинет на председателя на агенцията включва заместник-председателите и експерта, отговарящ за връзките с обществеността.
1. подпомага председателя при изготвянето на решения, осигуряващи провеждането на правителствената политика в областта на информационните технологии и съобщенията;
2. предлага на председателя стратегически приоритети, цели и решения, свързани с неговата компетентност, и следи за тяхното изпълнение;
3. организира връзките на председателя с другите държавни органи и с обществеността.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г., изм. - ДВ, бр. 48 от 2006 г., в сила от 01.05.2006 г., изм. - ДВ, бр. 71 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) Общата численост на персонала в административните звена на агенцията е 836 щатни бройки, включително председател, четирима заместник-председатели и главен секретар.
(3) Числеността на отделните административни звена е посочена в приложението.
Раздел II.
Главен секретар, звено за вътрешен одит, инспекторат и звено по сигурността на информацията (Загл. изм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г., доп. - ДВ, бр. 48 от 2006 г., в сила от 01.05.2006 г.)
1. отговаря за планирането и отчетността при изпълнение на ежегодните цели на администрацията;
2. ръководи дейността по управление на човешките ресурси;
3. ръководи административното обслужване.
1. осигурява организационната връзка между председателя и административните звена в агенцията, както и между административните звена;
2. организира разпределението на задачите между административните звена, като създава условия за ефективна работа;
3. осъществява общия контрол за изпълнението на възложените задачи;
4. ръководи процеса по въвеждането на автоматизирани системи в работата на администрацията;
5. координира и контролира управлението на ползваните за административни нужди недвижими имоти и движими вещи, предоставени на агенцията;
6. утвърждава длъжностните характеристики на служителите;
7. организира подготовката на бюджета на агенцията;
8. изготвя ежегоден доклад за дейността на администрацията, който се представя за утвърждаване от председателя;
9. представлява агенцията в случаите, в които е упълномощен изрично от председателя по проблеми, свързани с функционирането на администрацията;
10. (нова - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) организира работата с предложенията и сигналите в съответствие с разпоредбите на глава осма от Административнопроцесуалния кодекс;
11. (предишна т. 10 - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) изпълнява и други задачи, възложени му от председателя.
(2) При отсъствие на главния секретар неговите функции за всеки конкретен случай се изпълняват от определен от председателя на агенцията директор на дирекция.
(2) Звеното по ал. 1 осъществява дейността по вътрешен одит на всички структури, програми, дейности и процеси в агенцията в съответствие с чл. 13 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.
(3) Звеното по ал. 1 докладва директно на председателя на агенцията.
(4) Звеното по ал. 1:
1. планира, извършва и докладва дейността по вътрешен одит в съответствие с изискванията на Закона за вътрешния одит в публичния сектор, стандартите за вътрешен одит, Етичния кодекс на вътрешните одитори, статута на вътрешния одит и утвърдената от министъра на финансите методология за вътрешен одит в публичния сектор;
2. изготвя на базата на оценка на риска тригодишен стратегически план и годишен план за дейността си, които се утвърждават от председателя на агенцията, като годишният план се координира с годишния план на звеното за вътрешен одит в администрацията на Министерския съвет;
3. изготвя одитен план за всеки одитен ангажимент, който съдържа обхват, цели, времетраене и разпределение на ресурсите за изпълнение на ангажимента, одитния подход и техники, вида и обема на проверките;
4. дава на председателя на агенцията независима и обективна оценка за състоянието на одитираните системи за финансово управление и контрол;
5. оценява процесите за идентифициране, оценяване и управление на риска, въведени от председателя на агенцията;
6. проверява и оценява: съответствието на дейностите със законодателството, вътрешните актове и договори; надеждността и всеобхватността на финансовата и оперативната информация; създадената организация по опазване на активите и информацията; ефективността, ефикасността и икономичността на дейностите; изпълнението на задачите, договорите, поетите ангажименти и постигането на целите;
7. консултира председателя на агенцията по негово искане, като дава съвети, мнения, извършва обучение и др. с цел да се подобрят процесите на управление на риска и контролът, без да поема управленска отговорност за това;
8. докладва и обсъжда с председателя на агенцията и с ръководителите на структурите, чиято дейност е одитирана, резултатите от всеки извършен одитен ангажимент и представя одитен доклад;
9. дава препоръки в одитните доклади за подобряване на адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол, подпомага председателя на агенцията при изготвянето на план за действие и извършва проверки за проследяване изпълнението на препоръките;
10. изготвя и представя на председателя на агенцията годишен доклад за дейността по вътрешен одит, който го изпраща на министър-председателя в съответствие с чл. 40 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор;
11. осигурява повишаването на професионалната квалификация на вътрешните одитори и осъществява контакти с другите звена за вътрешен одит от организациите от публичния сектор с цел обмяна на добри практики.
(2) Инспекторатът:
1. извършва проверки въз основа на писмена заповед на председателя за спазването на вътрешните правила за организация на работата в администрацията;
2. извършва проверки по постъпили в администрацията сигнали, молби и жалби;
3. контролира спазването на указания, препоръки и предписания, дадени от компетентни органи;
4. разглежда постъпили сигнали за конфликт на интереси и други нарушения на служебните задължения и дава писмени предложения и становища за отстраняването им;
5. извършва проверки за наличие на корупционни прояви в администрацията, като изисква документи и събира сведения;
6. осъществява и други функции във връзка с административния контрол, произтичащи от нормативни актове или възложени със заповед на председателя.
(3) При извършване на проверки инспекторатът има право:
1. да изисква всички необходими документи във връзка с осъществяването на контролната дейност, да получава информация и да извършва проверки на място;
2. да предлага образуване на дисциплинарно производство при констатирани нарушения на служебните задължения, както и на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация.
(4) Инспекторатът съдейства на специализираните държавни контролни органи при осъществяването на контрол върху дейността на администрацията.
(2) Служителят по сигурността на информацията е на пряко подчинение на председателя на агенцията.
(3) Служителят по сигурността на информацията осъществява дейността по защита на класифицираната информация, като:
1. разработва план за защита на класифицираната информация чрез организационни, физически и технически средства, провежда и контролира изпълнението на мероприятията от плана в мирно време, при военно или друго извънредно положение;
2. провежда процедура за обикновено проучване по чл. 47 ЗЗКИ и води регистър на издадените разрешения за достъп до информация с ниво на класификация "поверително" и по-високо;
3. организира подготовката и изпращането на необходимите документи за извършване на разширено и специално проучване на служители от агенцията за получаване на разрешение за достъп до информация с ниво на класификация "секретно" и по-високо;
4. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията в агенцията;
5. организира и провежда обучението на служителите от агенцията за работа с класифицирана информация и прилагането на програмно-техническите и физическите средства за защита;
6. организира и извършва периодични проверки за движението и отчетността на материалите и документите, съдържащи класифицирана информация;
7. извършва анализ на риска, разработва и периодично актуализира мероприятия за намаляване на рисковете за нерегламентиран достъп до класифицирана информация и за повишаване на информационната сигурност в агенцията;
8. предлага на председателя на агенцията задължителните специфични изисквания за сигурност на АИС, които подлежат на утвърждаване от дирекция "Защита на средствата за връзка" на Министерството на вътрешните работи; преди въвеждането в експлоатация на АИС или мрежи организира извършване на комплексна оценка на сигурността им и издаване на сертификати за сигурност от дирекция "Защита на средствата за връзка" на Министерството на вътрешните работи;
9. контролира изпълнението на изискванията на ЗЗКИ и на свързаните с него подзаконови нормативни актове по отношение на използването на криптографски средства, предназначени за защита на обмена на класифицирана информация - собственост на агенцията, и изпълнява задълженията на служител по криптографската сигурност съгласно Наредбата за криптографската сигурност на класифицираната информация;
10. организира и поддържа защита на комуникационната и информационната среда от нерегламентиран достъп до информацията, която се създава, обработва и предава по мрежите, изграждани и поддържани от агенцията, чрез изграждане на Система за защита на комуникационната и информационната среда за обмен на класифицирана информация;
11. предлага на председателя на агенцията за съгласуване с министъра на вътрешните работи и с министъра на отбраната криптографските мрежи и организира взаимодействието по организацията и експлоатацията им съгласно Наредбата за криптографската сигурност на класифицираната информация.
1. организира и отговаря за правилното съхраняване, създаване, приемане, предоставяне и пренасяне на класифицираната информация;
2. участва при провеждането на всички мероприятия по защитата на класифицираната информация, предвидени в ЗЗКИ и в актовете по прилагането му;
3. регистрира и води на отчет движението на класифицирана информация;
4. организира, провежда и контролира изпълнението на конкретните мерки за физическа сигурност, свързани с физическия достъп и охрана на обектите на агенцията и използването на техническите средства.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.) Общата администрация е организирана в 4 дирекции:
1. дирекция "Административно-информационно обслужване и връзки с обществеността";
2. (изм. - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) Дирекция "Финанси, бюджет и икономически анализи";
3. (изм. - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) Дирекция "Стопански дейности и управление на собствеността";
4. дирекция "Човешки ресурси".
1. организира и осъществява деловодната обработка посредством автоматизирана информационна система, включително система за архивиране и съхраняване на кореспонденцията и документацията на агенцията;
2. завежда, проучва и насочва по компетентност входящата кореспонденция;
3. извършва справки и изготвя заверени копия на документи, съхранявани в съответните архиви на агенцията;
4. следи за изпълнението на резолюциите на председателя, заместник-председателите и главния секретар и изготвя справки за неизпълнените в срок задачи;
5. изготвя анализи, справки и отчети за дейността на агенцията по Закона за административното обслужване на физическите и юридическите лица;
6. (отм. - ДВ, бр. 98 от 2006 г.)
7. организира и осигурява автоматизация на управленската дейност; организира и поддържа автоматизираната информационна инфраструктура на агенцията - локални мрежи, комуникационно оборудване, компютърна техника и софтуер;
8. осигурява работата на компютърната мрежа и защитата на информацията от несанкциониран достъп;
9. изгражда, поддържа и организира дейността по използване на информационните бази данни на агенцията;
10. съгласува и осъществява обмен на данни с национални и ведомствени информационни системи и участва и координира дейността по интегриране на администрацията в единна комуникационна инфраструктура;
11. (изм. - ДВ, бр. 98 от 2006 г.) осигурява прозрачност и публичност на дейността на агенцията;
12. (изм. - ДВ, бр. 98 от 2006 г.) подпомага осигуряването и провеждането на информационната политика на агенцията, като:
а) планира дългосрочната медийна политика и публичното представяне на председателя и на агенцията;
б) подпомага координирането и организирането на семинари, дискусии и кръгли маси;
в) подпомага координирането на връзките с медиите с цел осигуряване на регулярна информация за дейността на председателя и на агенцията в публичното пространство;
г) координира медийното отразяване на изявите на председателя, на членовете на политическия кабинет и на служителите на агенцията;
д) участва в организирането на посещенията на председателя и на неговите заместници в страната и в чужбина и отразяването им от медиите;
е) организира постъпването на информация в интернет страницата на агенцията;
ж) организира архив на медийните изяви на членовете на политическия кабинет;
13. (изм. - ДВ, бр. 98 от 2006 г.) възлага проучвания на общественото мнение с цел планиране на адекватна медийна политика по дадена проблематика;
14. (отм., нова - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.) урежда протоколни и делови срещи на ръководството на агенцията;
15. (отм., нова - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.) координира и изготвя програмата на председателя, заместник-председателите и главния секретар при пътувания извън страната и подготвя необходимите документи за задграничните командировки на служителите на агенцията;
16. (отм., нова - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.) поддържа протоколната кореспонденция на председателя;
17. (отм., нова - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.) организира и протоколно осигурява провеждането на пресконференции, симпозиуми, семинари, работни срещи и други, провеждани по инициатива на агенцията.
18. (отм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.)
19. (отм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.)
20. (отм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.)
21. (отм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.)
22. (отм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.)
23. (отм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.)
24. (отм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.)
25. (отм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.)
26. (отм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.)
27. (отм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.)
28. (отм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.)
1. разработва методологията на финансовата и счетоводната политика на агенцията в съответствие с националното законодателство и методическите указания, давани от първостепенния разпоредител с бюджетни кредити;
2. (доп. - ДВ, бр. 98 от 2006 г.) изготвя проект на годишен бюджет и проект на средносрочна бюджетна прогноза на агенцията в изискващите се формати;
3. изготвя месечно разпределение и следи за изпълнението на утвърдения бюджет на агенцията;
4. изготвя и представя ежемесечна заявка за осигуряване на лимит за разходи на агенцията;
5. организира, разработва и съставя поименното разпределение на активите в годишната инвестиционна програма на агенцията;
6. осигурява данни и изготвя ежемесечните и тримесечните отчети за касовото изпълнение на бюджета на агенцията, в т.ч. отчети за изпълнението на инвестиционната програма;
7. съставя годишния финансов отчет на агенцията;
8. подготвя и обосновава предложения за корекции по утвърдения годишен бюджет на агенцията;
9. изготвя анализи и справки по изпълнението на бюджета и целевите финансирания на агенцията;
10. разработва и прилага документи, свързани с финансово-счетоводната дейност на агенцията, и участва в организацията, изграждането и функционирането на системата за финансово управление и контрол;
11. организира и осъществява цялостното финансово-счетоводно обслужване на дейността в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството, сметкоплана на бюджетните предприятия и приложимите счетоводни стандарти;
12. отчита усвояването на средствата, получени по международни програми и национални програми, проекти и споразумения, както и по публично-частни партньорства;
13. (изм. - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) поддържа текущ финансово-счетоводен архив и база данни за капиталовите разходи на агенцията;
14. (изм. - ДВ, бр. 98 от 2006 г.) участва със свои представители в работни групи за изработване проекти на нормативни актове и изготвя становища;
15. планира и извършва пълни и частични инвентаризации на материалните и нематериалните активи, парични средства и разчети;
16. осигурява условия за проверки и финансов контрол от компетентните органи;
17. (отм., нова - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г., отм., предишна т. 20 - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) участва в подготовката и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки, в т.ч. на специални обществени поръчки, свързани със сигурността и отбраната на страната;
18. (нова - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) обслужва плащанията и сметките на агенцията;
19. (нова - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) оценява бюджетни предложения в съответствие с ресурсната наличност и приоритетите на агенцията;
20. (нова - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) прави предложения за размера на разходите по бюджета на агенцията;
21. (отм., нова - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) координира предложенията и алтернативите, засягащи разходната политика на агенцията, като оценява ефекта от евентуалното им финансиране;
22. (нова - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) изготвя икономически прогнози и анализира отражението им върху вътрешната и външната среда на агенцията;
23. (нова - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) анализира и оценява ефектите от/върху различните политики на агенцията;
24. (нова - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) координира развитието на вътрешноведомствената финансова уредба в съответствие с добрите практики;
25. (нова - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) оказва методическа помощ на структурните звена на агенцията при необходимост по прилагането на финансовото и счетоводното законодателство.
1. планира, организира и осъществява цялостното материално-техническо снабдяване на агенцията с техника, транспортни средства, инвентар, консумативи и др.;
2. (изм. - ДВ, бр. 98 от 2006 г.) организира поддържането и съхраняването на необходими оперативни запаси от съоръжения, резервни възли и материали в централен склад, предназначени за функционирането на далекосъобщителните мрежи в мирно време;
3. (изм. - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) планира необходимостта от моторни превозни средства и специална техника;
4. (изм. - ДВ, бр. 98 от 2006 г.) участва в организирането на доставката, съхраняването и разпределянето на работно облекло;
5. осигурява функционирането и поддръжката на системите за охранителен и пропускателен режим, пожароизвестяване и пожарогасене на агенцията;
6. организира и отговаря за поддръжката и ремонта на комуникационната, електрическата, водопроводната, отоплителната и др. мрежи на агенцията;
7. организира и осигурява почистването и отговаря за санитарно-хигиенните условия в сградния фонд на агенцията;
8. (нова - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) организира дейностите по стопанисването и управлението на държавната собственост, предоставени на агенцията;
9. (нова - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) отговаря за правилното използване, стопанисване и управление на собствеността на агенцията.
1. разработва проекти на прогнози за човешките ресурси и проекти на вътрешни процедури за управление на човешките ресурси в агенцията;
2. съвместно с дирекция "Финанси, бюджет и управление на собствеността" планира разходите за труд, в т.ч. осигурителните разходи на агенцията;
3. изготвя длъжностното и поддържа в актуален вид поименното разписание на длъжностите на служителите в администрацията;
4. организира дейността по набиране на служители и провеждане на конкурси в агенцията по реда на Кодекса на труда и на Закона за държавния служител;
5. изготвя актове и документи, свързани с възникването, изменянето, прекратяването и регистрирането на служебните и трудовите правоотношения със служителите в агенцията, съхранява трудовите и служебните досиета на служителите;
6. отчита отпуските, издава и заверява служебните и трудовите книжки, приема болнични листове и ги предава в счетоводството, подготвя документи за пенсиониране на служителите;
7. осигурява методическа, организационна и техническа помощ по разработване и актуализиране на длъжностните характеристики на служителите в агенцията;
8. (изм. - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) планира и организира всички видове обучение на служителите в агенцията с цел осигуряване на кариерното им развитие и по-висока ефективност;
9. координира и подпомага прилагането на процедурите за оценяване изпълнението на длъжностите на служителите в агенцията;
10. разработва и координира изпълнението на програми за въвеждане на новоназначени служители и за стажанти в агенцията;
11. осигурява безопасни и здравословни условия на труд в агенцията;
12. прилага системата за заплащане и други придобивки на служителите в агенцията;
13. отговаря за въвеждането на информация в Единната информационна система за управление на човешките ресурси;
14. участва със свои представители в работни групи за изработване проекти на нормативни актове и изготвя становища, свързани с управлението на човешките ресурси;
15. извършва проучвания сред служителите, анализира и информира преките ръководители по прилагането на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация, приет с Постановление № 126 на Министерския съвет от 2004 г. (ДВ, бр. 53 от 2004 г.);
16. (нова - ДВ, бр. 98 от 2006 г.) извършва вписванията в Административния регистър по чл. 61 от Закона за администрацията;
17. (нова - ДВ, бр. 98 от 2006 г.) осигурява условия за равни възможности и социална оценка на въздействието.
1. дирекция "Правна";
2. дирекция "Европейски въпроси и международно сътрудничество";
3. дирекция "Политика в съобщенията";
4. дирекция "Информационно общество и информационни технологии";
5. дирекция "Иновации и управление на проекти";
6. дирекция "Управление при кризи, отбранително-мобилизационна подготовка и военновременни запаси".
1. оказва правно съдействие и подпомага председателя, заместник-председателите, главния секретар и административните звена за осъществяване на правнонормативната дейност;
2. изготвя и участва в изготвянето на нормативни актове в областта на информационните технологии и съобщенията;
3. дава правни становища по прилагането на законовите, подзаконовите нормативни актове и индивидуалните административни актове на председателя;
4. участва със свои представители в работни групи за изработване проекти на нормативни актове, свързани с информационните технологии и съобщенията, и взаимодейства с другите министерства и ведомства по хармонизиране на законодателството;
5. осъществява процесуалното представителство пред съдилищата по въпроси, свързани с актове на председателя, издадени в кръга на неговата компетентност;
6. изготвя проекти на договори и дава становища по законосъобразността на проекти на договори, заповеди и други актове и документи, свързани с дейността на агенцията;
7. участва в процедурите за назначаване на служители в агенцията;
8. участва със свои представители в международни групи в областта на информационните технологии и съобщенията, като дава мнение относно съответствието между международните и националните правни норми;
9. участва в подготовката и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки, в т.ч. на специални обществени поръчки, свързани със сигурността и отбраната на страната;
10. (нова - ДВ, бр. 98 от 2006 г.) участва със свои представители в комитети, подкомитети, работни групи и други работни форуми на институциите на ЕС във връзка с осъществяването на политиката и участието на България в програмите на ЕС.
1. организира и координира участието на агенцията в процеса на вземане на решения от институциите на Европейския съюз;
2. организира и координира изготвянето на позиции, указания, анализи и информации по документи на институциите на ЕС в областта на съобщенията, информационните технологии и космическата политика;
3. организира и координира въвеждането в българското законодателство на правото на Европейската общност в областта на информационните технологии, съобщенията и космическата политика и извършва оценка на съответствието му с правото на ЕС;
4. координира дейността на Работна група 17 "Телекомуникации и информационни технологии" към Съвета по европейски въпроси;
5. нотифицира българските нормативни актове, транспониращи директивите на Европейската общност в областта на информационните технологии, съобщенията и космическата политика;
6. организира и координира изготвянето на оценка на въздействието от въвеждане в българското законодателство на изискванията на законодателството на ЕС в областта на информационните технологии, съобщенията и космическата политика;
7. координира и участва във верифициране и редактиране на лингвистичните версии на български език на документи на ЕС за публикуването им в "Официален вестник" на ЕС;
8. осъществява оперативната връзка между агенцията и дирекция "Координация по въпросите на ЕС и международните финансови институции" на Министерския съвет и дирекция "Европейски съюз" на Министерството на външните работи;
9. подпомага работата на Постоянното представителство на Република България към Европейския съюз;
10. изготвя програми, концепции и анализи за развитие на двустранното и многостранното международно сътрудничество на агенцията;
11. организира присъединяването на Република България към многостранни и двустранни международни споразумения и актове в областта на информационните технологии и съобщенията, като подготвя проекти на споразумения и актове, следи за изпълнението на произтичащите от тях задължения за агенцията, както и съхранява копия от подписаните международни актове;
12. координира, организира и участва в провеждането на международни преговори и срещи;
13. координира участието в дейността на специализираните световни и европейски организации, в които агенцията членува или представлява Република България в областта на информационните технологии и съобщенията - Международния съюз по далекосъобщения (МСД), Всемирния пощенски съюз (ВПС), Европейската конференция по пощи и далекосъобщения (CEPT), спътникови организации и др.;
14. подготвя, организира и координира участието на председателя и на заместник-председателите в международни прояви в страната и в чужбина;
15. подготвя, организира и координира посещението на чуждестранни делегации и гости, организира срещи с посланици или други сътрудници на посолства, както и осигурява връзките на агенцията с Министерството на външните работи и с чуждестранни институции и международни организации;
16. подготвя, организира и координира провеждането в България и в чужбина на международни форуми в областта на информационните технологии и съобщенията;
17. координира участието в подготовката и провеждането на заседанията на смесените междуправителствени комисии за икономическо, търговско и научно-техническо сътрудничество;
18. съдейства на ръководството на агенцията при подготовката на служебната кореспонденция с чужбина.
1. изготвя и актуализира политиката в областта на електронните съобщения;
2. изготвя стратегии, програми и планове в областта на електронните съобщения;
3. подпомага Съвета по националния радиочестотен спектър при изготвяне и предлагане за приемане от Министерския съвет на държавната политика по планиране и разпределение на радиочестотния спектър и осъществява провеждането й;
4. участва в изготвянето и актуализирането на Национален план за разпределение на радиочестотния спектър;
5. осигурява провеждането на държавната политика при ползването на "ограничен ресурс" (радиочестотен спектър, позициите на геостационарната орбита, определени за Република България, съгласно международните споразумения и номерационен капацитет);
6. участва във формирането и провеждането на държавната политика при използването на радиочестотния спектър за граждански нужди и позициите на геостационарната орбита;
7. подпомага Съвета по националния радиочестотен спектър при осъществяване управлението на радиочестотния спектър и позициите на геостационарната орбита с цел ефективното им ползване при съобразяване с интересите на националната сигурност;
8. участва в работни групи от представители на ползватели на радиочестотен спектър за решаване на проблеми, свързани с електромагнитната съвместимост;
9. проучва и анализира европейските и световните тенденции в развитието на електронните съобщения и в развитието на нови електронни съобщителни мрежи и/или услуги;
10. участва в работата на международните организации, свързани с управлението и разпределението на радиочестотния спектър и позициите на геостационарната орбита;
11. проучва и анализира европейските стандарти с цел прилагането им в областта на електронните съобщения;
12. участва в разработването и въвеждането на стандарти, технически изисквания и спецификации;
13. участва в изготвянето на позиции, анализи, информации и подпомага дейността на Работна група 17 "Телекомуникации и информационни технологии";
14. участва в подготовката и изпълнението на програми и проекти за развитие на съобщенията, финансирани от бюджета на агенцията, от международни финансови институции, от структурни фондове на ЕС и др.;
15. осигурява административното обслужване на Съвета по националния радиочестотен спектър; организира съгласуването на конкретните радиочестоти и радиочестотни ленти от радиосъоръжения с техните параметри за предоставяне за ползването им на територията на Република България от чужди държави и международни организации; организира съгласуването на радиочестоти и радиочестотни ленти, които се предоставят за ползване от предприятия, предоставящи обществени електронни съобщителни мрежи и/или услуги;
16. подпомага председателя при осъществяване на международна регистрация на радиочестоти и радиочестотни ленти, както и на радиосъоръженията, които ги използват;
17. подпомага председателя при осъществяване на международно координиране на радиочестоти и радиочестотни ленти, както и на радиосъоръженията, които ги използват за нуждите на националната сигурност и отбраната;
18. участва в изготвянето на проекти на законови и подзаконови нормативни актове в областта на електронните съобщения;
19. участва в работата на комитети и подкомитети на Европейската комисия във връзка с членството на Република България в Европейския съюз;
20. организира въвеждането и прилагането на решения и препоръки на Европейската комисия в областта на електронните съобщения;
21. предлага теми и проекти, свързани с изследователска и приложна дейност в областта на съобщенията;
22. участва в експертни съвети, комисии, семинари и работни групи в областта на съобщенията;
23. разработва и актуализира проект на секторна пощенска политика;
24. участва в изготвянето и провеждането на държавната политика за предоставяне на универсалната пощенска услуга;
25. формира стратегията за либерализиране на пощенските услуги и планира етапността при хармонизирането с европейските изисквания за либерализация;
26. проучва и анализира европейските стандарти и норми за качество на пощенските услуги;
27. участва в изготвянето на проекти на законови и подзаконови нормативни актове в областта на пощенските услуги;
28. участва в провеждането на държавната политика в рамките на Всемирния пощенски съюз и европейските структури по управление на пощенските услуги;
29. участва в изготвяне на годишен тематичен план за издаване на пощенски марки и годишен тематичен план за издаване на пощенски продукти;
30. участва в издаването, пускането в употреба и изваждането от употреба на български пощенски марки и пощенски продукти;
31. организира и участва в дейността по международния обмен на пощенски марки;
32. организира и контролира дейността на националното маркохранилище;
33. участва в анализирането и прогнозирането на развитието на пощенския сектор.
1. предлага на председателя за определяне националните приоритети в областта на информационното общество и информационните технологии в съответствие с политиката на ЕС;
2. разработва и актуализира държавната политика за ускорено развитие на информационното общество в България;
3. разработва и актуализира стратегии и програми, свързани с информационното общество и информационните технологии;
4. разработва принципи за осигуряване на услуги в областта на информационното общество, в т.ч. за електронно управление;
5. подпомага Координационния съвет за информационно общество към Министерския съвет при осъществяване на функциите му;
6. участва със свои представители в Работната група към Координационния съвет по Националния план за развитие (НПР) и Националната стратегическа референтна рамка (НСРР), 2007 - 2013 г. и в работните групи по оперативните програми (ОП) към НПР;
7. участва в разработването на нормативни актове, хармонизирани с правото на ЕС, в областта на информационното общество и информационните технологии;
8. участва в изготвянето на позиции, анализи, становища и информации по въпросите на информационното общество и информационните технологии в рамките на Съвета за координация и мониторинг;
9. участва в подготовката и изпълнението на програми и проекти за развитие на информационното общество и информационните технологии, финансирани от бюджета на агенцията, от международни финансови институции, предприсъединителни и структурни фондове на ЕС и др.;
10. обезпечава административно и организационно провеждането на заседанията на секторния подкомитет за наблюдение "Енергетика и телекомуникации" към Съвместния комитет за наблюдение на помощта по предприсъединителните фондове и осъществява мониторинг на изпълнението на проектите по Програма ФАР в областта на съобщенията;
11. подготвя административно и организационно присъединяването на Република България към програмите на ЕС в областта на информационното общество и информационните технологии, участва в националната координация на програмите на ЕС и подпомага българските участници чрез информационни кампании, текущо разпространение на актуална информация и консултации;
12. участва със свои представители в комитети, подкомитети, работни групи и други работни форуми на институциите на ЕС във връзка с осъществяването на политиката и участието в програмите на ЕС в областта на информационното общество и информационните технологии;
13. участва в координацията на изпълнението на ангажиментите на Република България в междуправителствената дейност на Съвета на Европа в областта на средствата за масово осведомяване и комуникации;
14. участва в подготовката, организацията и провеждането на международни прояви в страната и в чужбина;
15. подготвя материали за участието на ръководството на агенцията в прояви, свързани с информационното общество и информационните технологии;
16. (нова - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) разработва и актуализира политики и програми по информационна сигурност и оперативна съвместимост на информационните системи;
17. (нова - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.) подпомага председателя при осъществяване на дейностите, свързани с електронното управление по Закона за електронното управление.
1. изработва предложения до председателя на агенцията за финансиране на проекти в областта на информационните технологии и съобщенията със средства от бюджета на агенцията и други източници на финансиране, в т.ч. публично-частно партньорство;
2. разработва и предлага за утвърждаване от председателя на агенцията:
а) (доп. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г.) ежегодни, средносрочни и дългосрочни инвестиционни програми и проекти в областта на информационните технологии и съобщенията, в т.ч. включени в национални и регионални планове за развитие;
б) годишни планове за изследователска и развойна дейност в областта на информационните технологии и съобщенията;
в) годишни планове за проекти и дейности за популяризиране на нови информационни и комуникационни технологии и съобщителни услуги;
3. извършва дейности по управление на проекти в областта на информационното общество и информационните технологии, в т.ч. на електронното управление, свързани със:
а) изграждане и модернизиране на инфраструктурата, обслужваща сектор информационни технологии, както и на националната съобщителна и пощенска инфраструктура;
б) управлението, националната сигурност и отбраната на страната;
в) освобождаване на радиочестотен спектър за граждански нужди;
г) изследователски и развойни проекти и проучвания за целите на информационните технологии и съобщенията;
д) проекти в областта на образованието и професионалното обучение;
е) проекти за популяризиране на сектор информационни технологии в България и привличане на чужди инвестиции в него;
ж) проекти за повишаване конкурентоспособността на българските компании от сектор информационни технологии.
1. осигурява провеждането на държавната политика в областта на информационните технологии и съобщения, свързана с управлението при кризи и с отбранително-мобилизационната подготовка, като:
а) разработва и поддържа в готовност за изпълнение на плана за привеждане в готовност за работа във военно време, военновременния план и други планове и документи, свързани с отбраната на страната;
б) организира и координира разработването на плана за използването на пощенските и далекосъобщителните мрежи във военно време и съобщително осигуряване в интерес на отбраната и сигурността на страната и изпълнението на мероприятията от плановете и действията на агенцията при привеждането й от мирно на военно положение, при положение на война и при кризи;
в) организира денонощно оперативно дежурство в агенцията с цел поддържане на готовност за оповестяване при привеждане от мирно на военно положение, в друго извънредно положение и при кризи;
г) участва в планирането и разпределянето на финансови средства за осигуряване на дейностите, свързани с управлението при кризи, отбранително-мобилизационната подготовка и с членството в НАТО;
2. организира работата на съвета по сигурност и управление при кризи на агенцията;
3. планира и координира дейностите по изграждане и поддържане на програмно-техническите подсистеми и комплекси за автоматизиране оповестяването на агенцията за управлението на съобщенията и за информационно обслужване при кризи, при привеждане и от мирно на военно положение, при положение на война и при друго извънредно положение;
4. подготвя и провежда учения и тренировки за подготовка на органите за управление и силите за реагиране при кризи на агенцията, за организиране и осъществяване на дейности при кризи и работа във военно време;
5. подпомага председателя на агенцията при провеждането на държавната политика в областта на информационните технологии и съобщенията, свързана с членството в НАТО и присъединяването към други организации за колективна сигурност;
6. участва в структурите и дейностите на НАТО по гражданско аварийно планиране в областта на информационните технологии и съобщенията за извънредни ситуации и осигуряване обмен на информация;
7. участва в дейностите по планиране на военновременните и кризисните запаси и контролира съхраняването и поддържането им в складовите бази на агенцията;
8. участва със свои представители в работни групи за изработване проекти на нормативни актове и изготвяне на становища, свързани с управлението при кризи и с отбранително-мобилизационната подготовка;
9. контролира поддържането в изправност и готовност на автоматизираната система за оповестяване на агенцията;
10. участва в подготовката и провеждането на процедури за възлагане на специални обществени поръчки, свързани със сигурността и отбраната на страната;
11. осъществява методическо ръководство и контрол на дейностите по отбранително-мобилизационната подготовка по компетентност на функционален и териториален принцип.
(2) Главна дирекция "Електронна съобщителна мрежа и пунктове за управление във връзка с националната сигурност" подпомага председателя при осъществяване на дейността по създаване, експлоатиране, поддържане и развитие на електронната съобщителна мрежа и пунктове за управление във връзка с националната сигурност, както и при осигуряването на електронни съобщения за управление при кризи, при въвеждане на режим "военно положение", режим "положение на война" или режим "извънредно положение", като:
1. използва, модернизира и поддържа в готовност специалните обекти с отбранително предназначение и инсталираните мощности за военно време;
2. осигурява използването на специалните обекти с отбранително предназначение и инсталираните мощности за военно време за нуждите на централните органи на изпълнителната власт и органите на местната власт и местното самоуправление.
(3) Главна дирекция "Електронна съобщителна мрежа и пунктове за управление във връзка с националната сигурност":
1. планира дейностите по развитието и интегрирането на националната електронна съобщителна инфраструктура;
2. анализира състоянието на електронната съобщителна инфраструктура;
3. предлага дейности по изграждане, развитие и експлоатация на електронната съобщителна инфраструктура;
4. проучва и анализира организацията на обслужване на електронната съобщителна мрежа на агенцията, както и проблемите на свързаността на електронни съобщителни мрежи във връзка с националната сигурност, както и при осигуряването на електронни съобщения за управление при кризи, при въвеждане на режим "военно положение", режим "положение на война" или режим "извънредно положение";
5. извършва маркетингови и други проучвания, свързани с електронните съобщителни мрежи;
6. участва в процедури по избор на изпълнители на проекти на агенцията в областта на електронните съобщения;
7. участва в подготовката и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки на агенцията;
8. предлага на председателя възлагането на дейности по проектиране в областта на електронните съобщения във връзка с националната сигурност, както и при осигуряване на електронни съобщения за управление при кризи, при въвеждане на режим "военно положение", режим "положение на война" или режим "извънредно положение";
9. организира и осъществява паспортизацията на всички съоръжения от електронната съобщителна мрежа на агенцията;
10. планира развитието и обновяването на технологичното оборудване на пунктовете за управление чрез изграждане на нови обекти и реконструкция и модернизация на съществуващите;
11. планира доставките на машини, материали и резервни части за ремонтни дейности и експлоатационни нужди на пунктовете за управление, кабелните магистрали и съоръженията към тях;
12. организира експлоатацията на пунктовете за управление, кабелните линии и съоръженията към тях;
13. изгражда и поддържа център за управление и наблюдение на мрежата на агенцията;
14. организира и осъществява дейности по създаване, съхраняване, ползване, освобождаване и охрана на военновременните и кризисните запаси;
15. осигурява материално-техническа база и условия за осъществяване на дейности, свързани с квалификацията на персонала на агенцията;
16. поддържа защита на комуникационната и информационната среда от нерегламентиран достъп до информацията, която се създава, обработва и предава по мрежите, изграждани и поддържани от агенцията, чрез изграждане на система за защита на комуникационната и информационната среда за обмен на класифицирана информация;
17. изгражда и поддържа в готовност използването на електронната съобщителна мрежа за работа в условията на кризи и бедствия и за нуждите на единен европейски номер за спешни повиквания "112";
18. участва в организирането и контролира охраната и пропускателния режим в пунктовете за управление на електронната съобщителна мрежа на агенцията;
19. подпомага председателя на агенцията в дейностите по координиране и осигуряване на интегрирани пространствени бази данни;
20. разпределя необходимите моторни превозни средства и специална техника; организира правилното им съхраняване, използване, експлоатация и обслужване.
(2) Приемното време на председателя за изслушване на граждани и представители на организации относно предложения и сигнали се оповестява на общодостъпно място в сградата на агенцията.
(2) Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение, изпълняват възложените им задачи въз основа на длъжностни характеристики, утвърдени от главния секретар.
(3) Директорите представят на главния секретар ежегоден доклад за дейността на подчинените им структурни звена.
(2) Работното време по ал. 1 е от 9 до 17 ч. и 30 мин. с обедна почивка 30 минути между 12 и 14 ч.
(3) (Нова - ДВ, бр. 98 от 2006 г.) В зависимост от характера и условията на работа организацията на работа на служителите в агенцията е:
1. редовно работно време;
2. ненормирано работно време;
3. работа по график;
4. време на разположение.
(2) Правата и задълженията на лицата по ал. 1 се определят в акта за привличането им и в сключения с тях договор от председателя.
(2) Стойността на паричната или предметната награда не може да надвишава размера на основната заплата на държавния служител. Председателят може по своя преценка едновременно да награди с отличие и с предметна награда.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 299 ОТ 29 ДЕКЕМВРИ 2005 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 168 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2005 Г. ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ДЪРЖАВНА МРЕЖА ЗА СИГУРНОСТ И ОТБРАНА" И ЗА ОТДЕЛЯНЕ НА ДАЛЕКОСЪОБЩИТЕЛНИТЕ ОБЕКТИ С ОТБРАНИТЕЛНО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ И ИНСТАЛИРАНИ МОЩНОСТИ ЗА ВОЕННО ВРЕМЕ ОТ ДАЛЕКОСЪОБЩИТЕЛНАТА МРЕЖА НА "БЪЛГАРСКА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИОННА КОМПАНИЯ" - АД, СОФИЯ (ДВ, БР. 62 ОТ 2005 Г.), И ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ДЪРЖАВНАТА АГЕНЦИЯ ЗА ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 250 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2005 Г.
§ 3. Постановлението влиза в сила от 31 декември 2005 г.
Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 124 ОТ 2 ЮНИ 2006 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 34. Постановлението влиза в сила от 1 май 2006 г., с изключение на:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
§ 2. Навсякъде думите "Министерството на държавната политика при бедствия и аварии", "Министерство на държавната политика при бедствия и аварии", "министърът на държавната политика при бедствия и аварии", "министъра на държавната политика при бедствия и аварии" и "заместник-министър на държавната политика при бедствия и аварии" се заменят съответно с "Министерството на извънредните ситуации", "Министерство на извънредните ситуации", "министърът на извънредните ситуации", "министъра на извънредните ситуации" и "заместник-министър на извънредните ситуации" в следните нормативни актове на Министерския съвет:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
16. Устройствения правилник на Държавната агенция за информационни технологии и съобщения, приет с Постановление № 250 на Министерския съвет от 2005 г. (обн., ДВ, бр. 96 от 2005 г.; изм. и доп., бр. 2, 48, 71 и 98 от 2006 г.);
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 138 ОТ 17 ЮНИ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ДЪРЖАВНАТА АГЕНЦИЯ ЗА ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 250 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2005 Г.
§ 25. Постановлението влиза в сила от 1 юни 2008 г.
(Изм. - ДВ, бр. 2 от 2006 г., в сила от 31.12.2005 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 48 от 2006 г., в сила от 01.05.2006 г., изм. - ДВ, бр. 71 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 57 от 2008 г., в сила от 01.06.2008 г.)
Численост на персонала в административните звена на Държавната агенция за информационни технологии и съобщения - 836 щатни бройки |
Председател | 1 |
Заместник-председател | 4 |
Главен секретар | 1 |
Звено за вътрешен одит | 3 |
Инспекторат | 2 |
Звено по сигурността на информацията | 4 |
Обща администрация | 56 |
в т.ч.: | |
дирекция "Административно-информационно обслужване и връзки с обществеността" | 20 |
дирекция "Финанси, бюджет и икономически анализи" | 18 |
дирекция "Стопански дейности и управление на собствеността" | 10 |
дирекция "Човешки ресурси" | 8 |
Специализирана администрация | 765 |
в т.ч.: | |
дирекция "Правна" | 8 |
дирекция "Европейски въпроси и международно сътрудничество" | 13 |
дирекция "Политика в съобщенията" | 20 |
дирекция "Информационно общество и информационни технологии" | 13 |
дирекция "Иновации и управление на проекти" | 16 |
дирекция "Управление при кризи, отбранително-мобилизационна подготовка и военновременни запаси" | 17 |
Главна дирекция "Електронна съобщителна мрежа и пунктове за управление във връзка с националната сигурност" | 678 |
в т.ч.: | |
главен директор | 1 |
териториални дирекции | 626 |