УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА АГЕНЦИЯ ПО РИБАРСТВО И АКВАКУЛТУРИ

В сила от 25.03.2008 г. Приет с ПМС № 51 от 17.03.2008 г.
Обн. ДВ. бр.32 от 25 Март 2008г.

Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. С правилника се уреждат функциите, дейността, структурата, числеността на персонала и организацията на работата на Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури към министъра на земеделието и продоволствието, наричана по-нататък "агенцията".

 

Чл. 2. (1) Агенцията е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София.

(2) Изпълнителният директор на агенцията е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на земеделието и продоволствието.

(3) Агенцията осъществява дейностите, свързани с държавното и оперативното управление на сектор "Рибарство" в рамките на Общата политика по рибарство на Европейския съюз (ЕС), държавния надзор, контрола върху риболовните дейности в рибностопански води, и е определена за Управляващ орган по отношение на средствата от Европейския фонд по рибарство (ЕФР) на ЕС.

(4) Агенцията изпълнява самостоятелно или съвместно с други органи или организации проекти и програми в областта на рибарството и аквакултурите, финансирани от програми на ЕС или от други международни източници, включително такива, в които българската страна участва със свои ресурси, като спазва регламентираните в тях условия и процедури.

 

Глава втора.
ПРАВОМОЩИЯ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР

Раздел I.
Общи положения

Чл. 3. (1) Агенцията се ръководи и се представлява от изпълнителен директор. Договорът с изпълнителния директор се сключва, изменя и прекратява от министъра на земеделието и продоволствието съгласувано с министър-председателя.

(2) В дейността си изпълнителният директор се подпомага от заместник изпълнителен директор.

(3) Трудовите правоотношения със заместник изпълнителния директор се сключват, изменят и прекратяват от министъра на земеделието и продоволствието по предложение на изпълнителния директор.

 

Раздел II.
Правомощия на изпълнителния директор

Чл. 4. Изпълнителният директор на агенцията:

1. представлява, ръководи, координира, контролира и носи отговорност за осъществяването на цялостната дейност на агенцията, както и за връзките й с други органи и организации;

2. осъществява международно сътрудничество с европейски органи и институции, както и с други страни в областта на рибарството и аквакултурите и морските въпроси;

3. осъществява държавната политика в изпълнение на Общата политика по рибарство (ОПР) на ЕС;

4. осъществява държавната политика по изпълнение на Оперативна програма за развитие на сектор "Рибарство" 2007 - 2013 г., наричана по-нататък "Оперативната програма";

5. планира, разпределя и контролира използването на предоставените на агенцията финансови и материални ресурси;

6. одобрява проекти на програми за опазване на рибните ресурси, развитие на рибарството и подобряване работата на администрацията;

7. утвърждава документи и издава индивидуални административни актове, свързани с развитието на дейностите и организацията на работа на агенцията, в рамките на своята компетентност;

8. ежегодно до 15 септември представя на министъра на земеделието и продоволствието за утвърждаване проект на годишен план за действие на агенцията и проект на бюджет на агенцията за следващата година;

9. ежегодно до 15 септември представя на министъра на земеделието и продоволствието годишни отчети за реализацията на плана за действие на агенцията, в т. ч. на дейности по ОПР на ЕС;

10. ежегодно до 15 септември представя на министъра на земеделието и продоволствието годишни отчети за изпълнението на бюджета на агенцията;

11. дава становища по проекти на нормативни актове, свързани с дейността на агенцията;

12. утвърждава необходимите документи, графици и други за организацията и провеждането на рибностопанските мероприятия, свързани с опазването, контрола и възпроизводството на рибните ресурси, на курсовете и изпитите за квалификация и подготовка на кадрите на агенцията и на кандидатите за получаване на разрешителни за стопански риболов;

13. сключва договори, свързани с прилагането на Закона за рибарството и аквакултурите и на подзаконовите нормативни актове по прилагането му;

14. представя на министъра на земеделието и продоволствието ежегоден доклад за състоянието на администрацията;

15. издава актове за възникване, изменяне и прекратяване на служебните правоотношения с държавните служители в агенцията и за реализиране на дисциплинарната им отговорност;

16. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение, и издава актове за реализиране на дисциплинарната им отговорност;

17. разрешава и прекратява отпуските и командирова служителите;

18. утвърждава длъжностното разписание в агенцията и определя индивидуалния размер на възнагражденията в съответствие с изискванията на нормативните актове;

19. сформира работни групи и комисии за изпълнение на задачи на агенцията;

20. осъществява държавната политика в областта на любителския риболов;

21. осъществява информационната политика, като осигурява публичност и прозрачност на дейността на агенцията;

22. със заповед определя функции и делегира правомощия на заместник изпълнителния директор;

23. изпълнява и други функции, възложени му с нормативен акт, във връзка с дейността на агенцията.

 

Глава трета.
СТРУКТУРА, ФУНКЦИИ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА

Раздел I.
Общи положения

Чл. 5. (1) Агенцията е организирана в обща и специализирана администрация.

(2) Общата численост на персонала на агенцията е 340 щатни бройки, разпределени в организационните структури и административните звена на агенцията съгласно приложението.

(3) Общата администрация осигурява технически дейността на агенцията и е организирана в дирекция "Правно-административно обслужване и човешки ресурси" и дирекция "Финансово-стопански дейности и управление на собствеността".

(4) Специализираната администрация осигурява осъществяването на основните функции на агенцията и е организирана в дирекция "Европейски фонд за рибарство" и Главна дирекция "Рибарство и морски въпроси".

(5) Главна дирекция "Рибарство и морски въпроси" има 27 териториални звена, чийто териториален обхват се определя със заповед на изпълнителния директор.

 

Чл. 6. (1) Инспекторатът на Министерството на земеделието и продоволствието осъществява контрола върху дейността на агенцията.

(2) Вътрешният одит в агенцията се осъществява от дирекция "Вътрешен одит" на Министерството на земеделието и продоволствието.

 

Чл. 7. (1) Работното време на служителите в агенцията е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.

(2) Разпределението и отчитането на работното време се установява с Правилника за вътрешния ред и организация на работата в агенцията.

 

Раздел II.
Главен секретар

Чл. 8. (1) Административното ръководство на агенцията се осъществява от главен секретар, който се назначава от изпълнителния директор в съответствие със Закона за държавния служител.

(2) Главният секретар:

1. ръководи, координира и контролира функционирането на агенцията в изпълнение на законните разпореждания на изпълнителния директор;

2. осигурява организационната връзка между изпълнителния директор и административните звена;

3. отговаря за планирането и отчетността при изпълнение на ежегодните цели на администрацията;

4. координира оперативното изпълнение на съвместните задачи, възложени на общата и специализираната администрация;

5. утвърждава длъжностните характеристики на служителите;

6. организира пропускателния режим и охраната на сградата;

7. осигурява условия за ефективна работа на всички административни звена на агенцията;

8. осъществява общ контрол за изпълнението на възложените административни задачи;

9. изготвя годишен доклад за състоянието на администрацията и го представя на изпълнителния директор;

10. следи за законосъобразната обработка и защита на личните данни съгласно Закона за защита на личните данни;

11. следи за спазването на нормативните актове и отговаря за противодействието на корупционни прояви в агенцията;

12. изпълнява и други функции, възложени му със заповед от изпълнителния директор.

 

Раздел III.
Служител по сигурността на информацията

Чл. 9. (1) Служителят по сигурността на информацията е на пряко подчинение на изпълнителния директор. Той ръководи регистратура за класифицирана информация, изпълнява възложените му със Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) задачи и отговоря за надлежното създаване, обработване, съхраняване и предаване на класифицираната информация.

(2) Служителят по сигурността на информацията изпълнява възложените му в изпълнение на ЗЗКИ задачи, като:

1. следи за спазването на изискванията на ЗЗКИ;

2. прилага правилата относно видовете защита на класифицираната информация;

3. разработва план за охрана чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;

4. извършва периодични проверки на отчетността и движението на документите, съдържащи класифицирана информация;

5. осъществява процедурата по обикновеното проучване по чл. 47 ЗЗКИ и води регистър на проучените лица;

6. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията в агенцията;

7. разработва план за защита на класифицираната информация при положение на война, при военно или друго извънредно положение;

8. организира и провежда обучението на служителите в агенцията в областта на защитата на класифицираната информация;

9. следи за спазването на изискванията на международни договори в областта на защитата на класифицираната информация;

10. следи за задълженията на агенцията, произтичащи от нормативни катове, свързани с отбранително-мобилизационната подготовка на страната, и организира тяхното изпълнение;

11. изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативни актове, които регламентират защитата на класифицираната информация.

 

Раздел IV.
Финансов контрольор

Чл. 10. (1) Финансовият контрольор се назначава съгласно Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор (ЗФУКПС) и е на пряко подчинение на изпълнителния директор.

(2) Финансовият контрольор:

1. осъществява предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност;

2. осъществява проверки преди вземането на решения за поемане на задължения и за извършване на разход;

3. одобрява или отхвърля предложенията на разпоредителя за поемане на финансово задължение или за извършване на плащане съгласно изискванията на ЗФУКПС;

4. изисква и има право да получава всички данни и документи, включително в електронен вариант, за целите на предварителния контрол;

5. изпълнява и други функции в изпълнение на ЗФУКПС.

 

Раздел V.
Обща администрация

Чл. 11. Дирекция "Правно-административно обслужване и човешки ресурси":

1. оказва правна помощ на изпълнителния директор и на териториалните звена на агенцията с оглед законосъобразното осъществяване на техните функции;

2. осигурява процесуалното представителство на агенцията и защитата на държавните интереси по правни спорове;

3. предприема правни действия за своевременното събиране на вземанията на агенцията;

4. участва със свои представители в работата на комисии и следи за законосъобразността на процедурите по Закона за обществените поръчки (ЗОП);

5. участва в разработването на проекти на нормативни и други правни актове и дава становища по проекти при възлагане;

6. участва в разработването и/или съгласува проекти на индивидуални административни актове;

7. изготвя проекти на актовете и документите, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения със служителите в агенцията и с налагането на дисциплинарни наказания и търсенето на имуществена отговорност по реда на Закона за държавния служител и Кодекса на труда;

8. организира управлението и развитието на човешките ресурси, като:

а) изготвя и актуализира длъжностното разписание на агенцията;

б) изготвя поименното разписание на длъжностите в дирекциите;

в) изготвя и прилага вътрешните правила за работната заплата в агенцията;

г) провежда конкурси за заемане на свободните длъжности в агенцията;

д) разработва и актуализира длъжностните характеристики на държавните служители и на лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията;

е) съхранява служебните досиета на държавните служители в агенцията и трудовите досиета на лицата, работещи по трудово правоотношение, и ги поддържа в съответствие с изискванията на закона;

ж) поддържа автоматизирана система за управление на човешките ресурси;

9. прави предложения за развитие на организационната и управленската структура на агенцията;

10. разработва проекти на вътрешноорганизационни документи за планиране, подбор, атестиране, развитие на персонала и организация на труда;

11. разработва основни насоки, проучва, анализира и обобщава потребностите от обучение и изготвя годишен план за задължително и специализирано обучение на служителите на агенцията;

12. осигурява условия за професионално и служебно развитие на персонала и организира провеждането на обучение на персонала;

13. изготвя периодични отчети за административното обслужване на физически и юридически лица;

14. организира и осъществява деловодната и архивната дейност в агенцията;

15. води отчетност и осигурява информация за входящата и изходящата кореспонденция;

16. осъществява предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с нефинансовата дейност;

17. съвместно с дирекция "Финансово-стопански дейности и управление на собствеността" подпомага дейности, свързани с прилагането на ос 5 "Техническа помощ" на Оперативната програма.

 

Чл. 12. Дирекция "Финансово-стопански дейности и управление на собствеността":

1. отговаря за правилната организация на счетоводството и отчетността на агенцията;

2. съставя проекта на бюджет на агенцията;

3. изготвя тримесечни и годишни оборотни ведомости;

4. изготвя годишния финансов отчет на агенцията;

5. подпомага ръководството на агенцията за правилното и законосъобразното използване на финансовите ресурси и за опазването на собствеността;

6. подготвя предложения до министъра на земеделието и продоволствието за необходимите корекции по изпълнението на бюджета на агенцията;

7. извършва счетоводно отчитане на приходите и разходите по пълна бюджетна класификация и по счетоводни сметки от сметкоплана на бюджетните предприятия;

8. организира събирането и опазването на финансово-счетоводната информация на хартиен и електронен носител, както и ползването й от счетоводния архив;

9. контролира опазването на движимото и недвижимото имущество и провеждането на инвентаризации;

10. дава методически указания на териториалните звена на агенцията относно текущото счетоводно отчитане;

11. участва със свои представители в работата на комисии по ЗОП;

12. организира и осъществява материално-техническото обслужване на териториалните звена на агенцията, разпределянето и опазването на дълготрайните активи и поддръжката на техниката в администрацията;

13. организира правилното ползване и управление на собствеността на агенцията;

14. планира и подпомага изпълнението на инвестиционни програми на агенцията;

15. организира и контролира транспортното обслужване на агенцията;

16. изготвя ведомостите и изплаща работните заплати;

17. съвместно с дирекция "Правно-административно обслужване и човешки ресурси" подпомага дейности, свързани с прилагането на ос 5 "Техническа помощ" на Оперативната програма.

 

Раздел VI.
Специализирана администрация

Чл. 13. Дирекция "Европейски фонд за рибарство":

1. изготвя Националния стратегически план и Оперативната програма за развитие на сектор "Рибарство" 2007 - 2013 г.;

2. изпълнява функциите на Управляващ орган на Оперативната програма, като с дейността си:

а) гарантира, че избирането на проекти за финансиране се извършва съобразно критериите, приложими за Оперативната програма, и в съответствие с националното законодателство и приложимите правила на Европейската общност за целия период на изпълнението им;

б) удостоверява, че съфинансираните продукти и услуги са доставени или извършени и че декларираните от ползвателите разходи за проектите са действително изпълнени и са в съответствие с националните правила и правилата на Общността; извършва проверки на място на отделни проекти на извадкова основа в съответствие с одобрени правила;

в) гарантира, че съществува система за записване и съхраняване в електронна форма на счетоводните записи за всеки проект по Оперативната програма и че са събрани данните за изпълнението, необходими за финансовото управление, мониторинг, проверки, одити и оценка;

г) гарантира, че ползвателите и други лица, включени в изпълнението на проектите, поддържат отделна счетоводна система или адекватна счетоводна аналитична сметка за всички сделки, отнасящи се до проекта, без да се засягат националните счетоводни правила;

д) гарантира, че оценките на Оперативната програма се извършват съобразно националното законодателство и правото на ЕС;

е) гарантира, че сертифициращият и одитиращият орган получават цялата необходима информация относно процедурите и проверките, извършени във връзка с разходите за целите на сертифицирането и одитирането;

3. установява процедури, които да гарантират, че всички документи относно разходите и одитите, необходими за изграждането на одитна пътека, позволяват нейното проследяване;

4. насочва работата на Комитета за наблюдение и осигурява необходимите документи, които позволяват да се следи качеството на изпълнението на Оперативната програма в съответствие със специфичните й цели; осигурява организационно и технически дейността на Комитета за наблюдение;

5. изготвя и след одобрение от Комитета за наблюдение предава на Европейската комисия годишните и окончателните доклади относно изпълнението на Оперативната програма;

6. осигурява спазването на изискванията за информираност и публичност;

7. поддържа информационни системи за управление и база данни;

8. представя доклади и справки относно управляваните проекти на министъра на земеделието и продоволствието, изпълнителния директор, Комитета за наблюдение, Сертифициращия и Одитиращия орган и на институции на Европейската комисия;

9. планира, организира и координира всички дейности във връзка с подготовката и провеждането на процедури по финансиране и възлагане на обществени поръчки, при разходването на средства, свързани с програми и проекти, съфинансирани от ЕС, и изпращането на информация за проведени процедури по обществени поръчки в нормативноустановените срокове за вписване в регистъра на обществените поръчки в Агенцията по обществени поръчки, както и в регистъра на обществените поръчки в Министерството на земеделието и продоволствието;

10. осъществява координация с Програмата за развитие на селските райони, както и с оперативните програми, финансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд;

11. изпълнява и други дейности, възложени с нормативен акт или от министъра на земеделието и продоволствието.

 

Чл. 14. (1) Главна дирекция "Рибарство и морски въпроси":

1. изпълнява дейности по прилагането на ОПР на ЕС в страната и на Общностното право в областта на рибарството и аквакултурите с изключение на структурните мерки на Общността;

2. поддържа постоянни контакти с институциите на Европейската комисия и прилага управленската политика на Общността, участва в разработването на проекти на нормативни актове в областта на рибарството и морските въпроси с изключение на тези, свързани със структурната политика;

3. организира дейностите, свързани с устойчивото развитие, контрола и възпроизводството на ресурсите от риба и други водни организми в рибностопанските води, както и прилагането на утвърдените режими за стопански и любителски риболов и аквакултури;

4. контролира риболовните уреди, оборудването и спомагателните материали и другите технически средства за извършването на стопански и любителски риболов по отношение на установените правила, норми и режим за тяхното използване;

5. осъществява и обслужва дейността по изпълнение на задълженията на българската държава по международните спогодби за риболов и други международни договори в областта на рибарството и аквакултурите, участва в работата на комитети, работни групи и други форуми, провеждани в рамките на Европейската комисия и други международни прояви;

6. контролира обектите за търговия с риба и рибни продукти (борси, тържища, магазини, складове и други за търговия на едро и дребно) и лицата, занимаващи се с нея, по отношение на произхода и първата продажба на риба и други водни организми от стопански риболов, първа продажба в страната на риба и рибни продукти от внос, както и по отношение на минимално допустимите размери за улов на риба; за целта в координация, съгласувано или съвместно с другите компетентни и оправомощени в тази област държавни органи проверява всички документи, удостоверяващи произхода и търговските операции с такава продукция;

7. разработва и прилага държавната политика в областта на любителския риболов;

8. разработва Националната програма за рибарство и аквакултури и осъществява дейностите по прилагането й;

9. дава становища и експертни оценки при решаването на въпроси в областта на рибарството и аквакултурите при поискване от компетентните органи на изпълнителната и съдебната власт, от междуправителствени органи и организации и от други физически или юридически лица;

10. при необходимост координира работата с граждански, неправителствени, професионални и научни организации в сектора;

11. поддържа информационно-статистическа система за рибарството и аквакултурите, като събира, обработва, обобщава и съхранява статистически данни и материали за състоянието и развитието им;

12. води регистър и поддържа база данни за риболовните кораби по отношение на риболовната им дейност и оборудването им;

13. поддържа сателитна система за наблюдение и контрол на риболовните кораби и съхранява база данни, събрани от системата;

14. отговаря за прилагането на европейското законодателство във връзка с управлението на капацитета на риболовния флот на страната;

15. организира научни изследвания в областта на рибарството;

16. ръководи и контролира, приема отчетите и анализира дейността на териториалните звена на агенцията;

17. осъществява предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с нефинансовата дейност;

18. изпълнява и други дейности, възложени с нормативен акт или от министъра на земеделието и продоволствието.

(2) Териториалните звена извършват оперативните функции по надзор и контрол върху стопанския и любителския риболов и аквакултурите, спазването на правилата за отговорен риболов, опазването на рибните ресурси, търговията с риба и рибни продукти и други функции, регламентирани от Закона за рибарството и аквакултурите.

(3) Изпълнителният директор на агенцията определя числеността на всяко териториално звено с поименно разписание на длъжностите в зависимост от географското разположение на областта, наличните рибностопански обекти в нея, специфичните особености и историческото присъствие на риболова и аквакултурите в региона и др.

(4) Цялостната дейност на териториалното звено се ръководи от началник, който е пряко подчинен на директора на Главна дирекция "Рибарство и морски въпроси".

 

Раздел VII.
Организация на работата с предложенията и сигналите

Чл. 15. (1) Гражданите, организациите и омбудсманът могат да отправят до изпълнителния директор предложения за усъвършенстване на организацията и дейността на агенцията, както и за решаване на въпроси от правомощията на изпълнителния директор на агенцията, за които няма определен друг специален ред. Предложенията относно усъвършенстване на организацията и дейността на агенцията трябва да бъдат мотивирани и конкретни.

(2) Изпълнителният директор на агенцията взема решение по предложението в срок до два месеца след неговото постъпване, освен ако този срок бъде удължен до 6 месеца поради необходимост от по-продължително проучване. Взетото решение по предложението се съобщава на подателя в 7-дневен срок. Направените предложения, както и взетите по тях решения могат да се публикуват на интернет страницата на агенцията.

 

Чл. 16. (1) Гражданите, организациите и омбудсманът могат да подават до изпълнителния директор сигнали за злоупотреби с власт, корупция, лошо управление на държавното имущество, за други незаконосъобразни или нецелесъобразни действия или бездействия на заместник изпълнителния директор и на служителите на агенцията. Сигналите трябва да включват посочване на конкретни факти и обстоятелства, свързани с нарушението, за което се подават.

(2) Сигнали за нарушения, извършени преди повече от две години, не се разглеждат. Сигнали, подадени повторно по въпрос, по който има решение, също не се разглеждат, освен ако са във връзка с изпълнение на взето решение или се основават на нови факти и обстоятелства.

(3) Изпълнителният директор на агенцията взема решение по сигнала в срок до два месеца след постъпването му, като този срок може да бъде удължаван с един месец, ако важни причини налагат това. Подателят се уведомява в 7-дневен срок за взетото решение и за предприетите мерки по сигнала. При данни за извършено престъпление изпълнителният директор на агенцията уведомява незабавно прокуратурата.

 

Чл. 17. Не се разглеждат анонимни предложения и сигнали, които не са подписани от подателя или от негов представител по закон или пълномощие, както и такива, в които не са посочени:

1. трите имена на гражданина, адрес по местоживеене, както и телефон, факс или електронен адрес;

2. фирмата на търговеца или наименованието на юридическото лице, изписани и на български език, седалището и последният посочен в съответния регистър адрес на управление, както и телефон, факс или електронен адрес.

 

Чл. 18. (1) Приемът на граждани и представители на организации и изслушването на техните предложения и сигнали се извършва всеки работен ден от 9,00 до 17,30 ч. от служителите на дирекция "Правно-административно обслужване и човешки ресурси".

(2) Изпълнителният директор на агенцията приема граждани и представители на организации в определени дни и часове, които се оповестяват на интернет страницата на агенцията 7 дни предварително.

 

Глава четвърта.
ФИНАНСИРАНЕ

Чл. 19. (1) Бюджетът на агенцията се формира от бюджетна субсидия и от собствени приходи.

(2) Собствените приходи на агенцията се набират от:

1. услуги;

2. дарения и помощи;

3. средства, получени по международни проекти и програми.

(3) Приходите от собствена дейност и бюджетната субсидия се разходват за покриване на одобрените разходи за:

1. издръжка на агенцията;

2. изпълнение на дейности в областта на рибарството и аквакултурите;

3. изпълнение на дейности по ОПР на ЕС;

4. закупуване на дълготрайни активи;

5. основни ремонти на материалната база на агенцията.

 

Заключителни разпоредби

Параграф единствен. Правилникът се приема на основание чл. 55 от Закона за администрацията.

 

Приложение към чл. 5, ал. 2
Приложение към чл. 5, ал. 2

Численост на персонала в организационните структури и административните звена на агенцията - 340 щатни бройки

Изпълнителен директор 1
Заместник изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Служител по сигурността на  
информацията 1
Финансов контрольор 1
Обща администрация 31
в т. ч.:  
дирекция "Правно-административно  
обслужване и човешки ресурси" 17
дирекция "Финансово-стопански  
дейности и управление на  
собствеността" 14
Специализирана администрация 304
в т. ч.:  
дирекция "Европейски фонд за  
рибарство" 70
Главна дирекция "Рибарство  
и морски въпроси" 234
в т.ч. 27 териториални звена  

 

Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив