Определяне на главните насоки на дейността на фирмата в съответствие с доминантните й цели. Поставените цели обикновено включват максимизиране на продажбите, увеличаване на печалбата, въз­можно най-ефективно управление и максимизиране нормата на растеж на фирмата. Според някои ико­номисти прехвърлянето на контрола върху фирма­та от акционерите на управленския екип води до промяна в целите. Част от марксистите обаче твър­дят, че целите на фирмите в основата си остават непроменени, тъй като акционерите и управленс­кият екип имат еднакъв социалноикономически произход.

 

Английско-български учебен речник по икономика, Доналд Ръдърфорд, ИК Прозорец, 1997

 ECON.BG

Предложи
корпоративна публикация
Валутни курсове
капиталов пазар
Купува Продава БНБ
EUR1.9560 1.9560 1.9558
USD1.5915 1.5924 1.8824
GBP2.4796 2.4887 2.3574
от 00:24 23 Декември 2024 повече »
Резултати | Архив
Левон Хампарцумян: Бюджетът за 2025 г. е провокация, неизпълним е Ако този бюджет се приеме, трябва да целунем мечтата за еврото за довиждане, каза пред bTV финансистът Левон Хампарцумян. По думите му бюджетът,...