Устройствен правилник на Агенция "Развитие на съобщенията и на информационните и комуникационните технологии" (Отм. ДВ бр. 96/2005)

МС

Държавен вестник брой: 96

Година: 2005

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 06.12.2005

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. С правилника се определят дейността, структурата, организацията на работа и съставът на Агенция "Развитие на съобщенията и на информационните и комуникационните технологии", наричана по-нататък "агенцията".

Чл. 2. Агенцията е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София - второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на транспорта и съобщенията. Наименованието на агенцията на английски език е "ICT Development Agency".

Чл. 3. Агенцията изпълнява функции по администриране набирането и разходването на средства за подпомагане развитието на далекосъобщителната и пощенската инфраструктура и на информационните и комуникационните технологии.

Чл. 4.
(1) Издръжката на агенцията се формира от бюджетни средства и от приходи от собствена дейност, свързани с предоставяне на услуги и участие в национални и международни проекти.
(2) Бюджетната издръжка включва трансфери от бюджета на Министерството на транспорта и съобщенията за разходите по изпълнение на функциите на агенцията.

Чл. 5. (Изм., ДВ, бр. 53 от 2004 г.) Агенцията събира приходи, свързани с организирането и провеждането на процедури за избор на изпълнители на проекти, научни разработки и дейности, финансирани по реда на чл.18 от Закона за далекосъобщенията, както и приходи от консултантска и информационна дейност.

Глава втора
СТРУКТУРА И ДЕЙНОСТ НА АГЕНЦИЯТА

Чл. 6.
(1) Агенцията се ръководи и представлява от директор, който се назначава от министъра на транспорта и съобщенията съгласувано с министър-председателя.
(2) Функциите на директора в негово отсъствие се изпълняват от служител на агенцията, определен от него с писмена заповед за всеки конкретен случай.

Чл. 7. Директорът на агенцията:
1. организира дейността на агенцията и я представлява;
2. осъществява ръководство и контрол върху дейността на агенцията;
3. планира, разпределя и отговаря за законосъобразното и целесъобразното разходване на бюджетните средства и приходите от собствена дейност на агенцията;
4. назначава държавните служители в агенцията и прекратява служебните правоотношения с тях;
5. сключва и прекратява трудовите договори със служителите на агенцията;
6. утвърждава длъжностното щатно разписание, поименното щатно разписание и длъжностните характеристики на служителите в агенцията;
7. (изм., ДВ, бр. 53 от 2004 г.) изготвя годишен публичен отчет за разходването от агенцията на средствата по чл.18 от Закона за далекосъобщенията, който се публикува до 31 март в информационния бюлетин и в страницата на Министерството на транспорта и съобщенията в интернет;
8. възлага в рамките на своите правомощия обществени поръчки;
9. изготвя критерии във връзка с договори за финансиране на маркетингови и други дейности за целите на съобщенията, информационните и комуникационните технологии;

Чл. 8. Административното ръководство на звената в агенцията се осъществява от главен секретар, който:
1. представлява агенцията в случаите, когато е изрично упълномощен от директора;
2. изпълнява функциите на директор на дирекция "Административно-правно, информационно и счетоводно обслужване";
3. организира разпределянето на задачите за изпълнение между административните звена в агенцията;
4. осъществява общия контрол по изпълнението на възложените задачи;
5. създава условия за нормална и ефективна работа на звената в агенцията;
6. контролира и отговаря за работата с документите и за тяхното съхраняване.

Чл. 9.
(1) Общата численост на персонала в агенцията е 18 щатни бройки.
(2) Числеността на персонала на административните звена в агенцията е посочена в приложението.

Чл. 10. Общата администрация на агенцията е организирана в дирекция "Административно-правно, информационно и счетоводно обслужване", която:
1. осъществява процесуалното представителство на агенцията;
2. осъществява финансовата дейност и счетоводната отчетност на агенцията;
3. организира съставянето, съгласуването и изпълнението на бюджета на агенцията и неговото актуализиране;
4. подпомага директора за контролиране на законосъобразното и целесъобразното разходване на финансовите ресурси;
5. осъществява дейностите, свързани с административното осигуряване на персонала на агенцията: изготвяне на длъжностно и поименно щатно разписание, на актове и договори по служебно и трудово правоотношение и др.;
6. организира, контролира и отговаря за законосъобразното използване, стопанисване и поддръжка на собствеността, предоставена за ползване от агенцията;
7. осъществява деловодната дейност, информационното обслужване, опазването и съхраняването на документацията в архивни дела;
8. организира материално-техническото снабдяване и осъществява техническото обслужване на звената с организационна техника, консумативи и инвентар.

Чл. 11. Специализираната администрация на агенцията е организирана в дирекция "Проекти, инвестиции, маркетинг и изследвания", която:
1. планира и осигурява набирането на средствата по бюджета на агенцията;
2. изготвя предложения за определяне на приоритети за финансиране на проекти и научни изследвания със средства от бюджета на агенцията;
3. изработва и предлага на директора на агенцията планове за изследователската и развойната дейност, маркетинговите проучвания и популяризирането на информационните и комуникационните технологии (ИКТ), пощенските и далекосъобщителните услуги; 4. разглежда, проучва и предлага за утвърждаване от директора на агенцията постъпили предложения за финансиране на проекти, научни разработки, дейности и изследвания със средства от бюджета на агенцията;
5. (изм., ДВ, бр. 53 от 2004 г.) разработва общи условия за участие в процедури и критерии за оценка на кандидатите за изпълнители на проекти, дейности и изследвания, финансирани по реда на чл.18 от Закона за далекосъобщенията;
6. организира и провежда процедури за избор на изпълнител на проекти, научни разработки и дейности, финансирани със средства от бюджета на агенцията;
7. предлага на директора осъществяване на дейности по подпомагане развитието на информационното общество, в това число популяризиране, промоции, информационни конференции, обучение, семинари и маркетинг с цел привличане на инвестиции в областта на ИКТ в Република България;
8. организира административно, финансово и технологично подпомагането на проекти и дейности с национално значение в сферата на информационните и комуникационните технологии, свързани с процеса на присъединяване на Република България към Европейския съюз и с възможностите за привличане на средства по линия на европейски проекти по програмата "Технологии на информационното общество";
9. организира административно, финансово и технологично подпомагането на проекти и дейности във висшето образование в областта на ИКТ;
10. следи за спазването на изпълнението и оценява и обобщава резултатите от сключени договори за финансиране на конкретни проекти или научни разработки в областта на съобщенията и на ИКТ;
11. подпомага насърчаването и представянето на постиженията на български организации в областта на развитието на ИКТ, включително представянето на иновационни български ИКТ продукти и услуги на международни изложения;
12. (отм., ДВ, бр. 53 от 2004 г.) ;
13. подготвя предложения и разработва процедури за финансиране на важни проекти, свързани с управлението, отбраната и сигурността на страната в областта на далекосъобщенията;
14. подготвя предложения за финансиране освобождаването на радиочестотен спектър за граждански нужди.

Глава трета
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА В АГЕНЦИЯТА

Чл. 12. Служителите в агенцията, заемащи ръководни длъжности, съобразно възложените функции и задачи на ръководеното от тях административно звено:
1. възлагат задачи на работещите в звеното, контролират и отговарят за тяхното срочно и качествено изпълнение;
2. осигуряват взаимодействието с другите звена в агенцията в съответствие с установените организационни връзки и разпределението на дейностите между тях;
3. изготвят ежегодно отчет за дейността на ръководеното от тях административно звено и правят предложения за конкретни мерки за подобряване на дейността в него;
4. предлагат назначаване, повишаване, преместване, стимулиране, санкциониране и освобождаване на работещите в ръководеното от тях административно звено.

Чл. 13. Освен определените с правилника функции служителите в агенцията изпълняват и други задачи, възложени им от директора на агенцията.

Чл. 14. Държавните служители и лицата, работещи по трудови правоотношения в агенцията, изпълняват възложените им задачи и отговарят пред прекия си ръководител за изпълнението на работата съобразно длъжностните си характеристики.

Чл. 15.
(1) За изпълнение на определени задачи, свързани с дейността на агенцията, могат да бъдат привличани извънщатни сътрудници в качеството им на експерти.
(2) Правата и задълженията на лицата по ал. 1 се определят в сключения с тях договор.

Чл. 16.
(1) Работното време на служителите в агенцията е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.
(2) Работното време е от 9 до 17 ч. и 30 мин. с почивка от 12 ч. и 30 мин. до 13 ч.

Чл. 17. Вътрешните правила за работа на агенцията се утвърждават от директора по предложение на главния секретар.

Чл. 18.
(1) За образцово изпълнение на служебните си задължения служителите в агенцията могат да бъдат награждавани с парични и предметни награди на стойност до 4 месечни работни заплати, определени за заеманата от тях длъжност.
(2) Видът и размерът на наградата се определят в заповедта на директора, с която се награждава лицето.

ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 1. Директорът на агенцията в срок до един месец от влизането в сила на устройствения правилник да утвърди щатното разписание на агенцията.

§ 2. Устройственият правилник се издава на основание чл.18, ал. 2 от Закона за далекосъобщенията.

Приложение
към
чл. 9, ал. 2 от устройствения правилник

Численост на персонала в Агенция "Развитие на съобщенията и на информационните и комуникационните технологии"-18 щатни бройки

Директор 1
Главен секретар
в т. ч.:
1
Обща администрация 4
Дирекция "Административно-правно,
информационно и счетоводно обслужване"
4
Специализирана администрация
в т. ч.:
12
Дирекция "Проекти, инвестиции,
маркетинг и изследвания"
12
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив