Устройствен правилник на Агенцията по енергийна ефективност ( Отм. ДВ. бр.29/2008г.)

МС

Държавен вестник брой: 29

Година: 2008

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 18.03.2008

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. (Изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) С правилника се определят дейността, структурата, организацията на работа и съставът на Агенцията по енергийна ефективност към министъра на икономиката и енергетиката, наричана по-нататък "агенцията".

Чл. 2. Агенцията е юридическо лице със седалище София и има статут на изпълнителна агенция.

Чл. 3.
(1) (Изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) Агенцията е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на икономиката и енергетиката.
(2) Издръжката на агенцията се формира от субсидия от републиканския бюджет и от собствени приходи.
(3) Агенцията е администратор на следните приходи:
1. приходи от дарения, помощи и други привлечени средства от местни и чуждестранни физически и юридически лица;
2. приходи от международни програми и споразумения;
3. наеми на имущество;
4. други приходи, определени с нормативен акт.

Чл. 4. Администрацията на агенцията подпомага изпълнителния директор при осъществяването на неговите функции и осигурява технически дейността му.

Глава втора
ПРАВОМОЩИЯ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР НА АГЕНЦИЯТА

Раздел I
Общи положения

Чл. 5.
(1) Агенцията се ръководи и представлява от изпълнителен директор.
(2) (Изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) Договорът с изпълнителния директор се сключва, изменя и прекратява от министъра на икономиката и енергетиката съгласувано с министър-председателя.
(3) Изпълнителният директор е орган на изпълнителната власт.
(4) В изпълнение на своите правомощия изпълнителният директор издава индивидуални административни актове в съответствие с действащото законодателство.

Раздел II
Правомощия на изпълнителния директор

Чл. 6.
(1) Изпълнителният директор:
1. представлява агенцията и отговаря за цялостната є дейност;
2. ръководи, координира и контролира изпълнението на функциите и задачите на агенцията, както и връзките на агенцията с държавните и международните институции;
3. (изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) изготвя и представя за одобряване от министъра на икономиката и енергетиката, наблюдава и координира националните дългосрочни и краткосрочни програми по чл.10, както и целевите програми по чл.11 от Закона за енергийната ефективност (ЗЕЕ);
4. (изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) представя ежегодно на министъра на икономиката и енергетиката отчет за изпълнението на националните дългосрочни програми и отчет за изпълнението на краткосрочната програма;
5. организира изпълнението на проекти и мерки по националните дългосрочни и краткосрочни програми по енергийна ефективност;
6. (изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) организира изпълнението на програмите и мерките по чл.4, ал. 2, т. 9 от Закона за енергетиката, включително създаването, поддържането на информационната система и популяризирането на мерките по използването на възобновяеми енергийни източници (ВЕИ), в случаите, в които това му е възложено от министъра на икономиката и енергетиката на основание чл.4, ал. 2 ЗЕЕ;
7. одобрява изпълнението на проекти за развитие на енергийната ефективност;
8. осъществява контрол в предвидените от закона случаи;
9. организира и участва в разработването на проекти на подзаконови нормативни актове в областта на енергийната ефективност;
10. предлага разработването и усъвършенстването на стандарти в областта на енергийната ефективност с цел хармонизирането им с европейските норми и стимулиране повишаването на енергийната ефективност при потребителите на енергия;
11. взаимодейства с централните и териториалните органи на изпълнителната власт и с другите държавни органи, със сдружения на работодатели, с браншови организации, сдружения на потребители и с юридически лица с нестопанска цел по провеждането на политиката по енергийна ефективност;
12. организира създаването и поддържането на национална информационна система за състоянието на енергийната ефективност;
13. разработва указания за създаването и поддържането на информационни системи за състоянието на енергийната ефективност при централните и териториалните органи на изпълнителната власт;
14. организира създаването и актуализирането на публичните регистри по чл.16 и чл.18 ЗЕЕ, както и издаването на удостоверения на лицата, отговарящи на изискванията на чл.16 , ал. 4 и чл.18, ал. 1 ЗЕЕ, и е орган по чл.16 , ал. 4, т. 2 и чл.18, ал. 1, т. 2 от същия закон, в т.ч. организира дейността по разработване на съответните изисквания и процедури и ги одобрява;
15. организира оказването на експертно съдействие на централните и териториалните органи на изпълнителната власт и другите държавни органи при изпълнението на функциите им по ЗЕЕ;
16. организира популяризирането на мерките по енергийна ефективност;
17. организира създаването и поддържането на списък на обектите, които следва да бъдат привеждани в съответствие с изискванията за енергийна ефективност;
18. съдейства за развитието на обучение по енергийна ефективност;
19. (изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) представя ежегодно на министъра на икономиката и енергетиката доклад за дейността на агенцията;
20. (изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) представя на министъра на икономиката и енергетиката за утвърждаване проекта на бюджет на агенцията;
21. (изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) представя на министъра на икономиката и енергетиката периодични и годишни отчети за изпълнението на бюджета на агенцията;
22. отговаря за целесъобразното и законосъобразното разходване на бюджетните средства и приходите от собствена дейност;
23. утвърждава структурата на дирекциите, длъжностното разписание и работните заплати;
24. назначава и освобождава държавните служители в агенцията;
25. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията;
26. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на агенцията;
27. командирова работещите в агенцията;
28. съгласува програмите за обучение за сертифициране на сгради и за обследване за енергийна ефективност;
29. организира издаването на бюлетина по чл.10, ал. 8 ЗЕЕ;
30. упълномощава за определени действия длъжностни лица от агенцията.
(2) Изпълнителният директор изпълнява и други функции и задачи, определени с нормативните актове.
(3) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие се изпълняват от определен със заповед за всеки конкретен случай ръководен служител на агенцията.

Глава трета
СТРУКТУРА, ФУНКЦИИ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА НА АГЕНЦИЯТА

Раздел I
Общи положения

Чл. 7.
(1) Администрацията на агенцията е организирана в 3 дирекции.
(2) (Изм., ДВ, бр. 28 от 2006 г.) Общата численост на персонала в агенцията е 46 щатни бройки.
(3) Числеността на персонала в отделните структурни звена на агенцията е посочена в приложението.
(4) Със заповед на изпълнителния директор могат да се създават, преобразуват и закриват отдели и сектори в рамките на дирекциите.

Раздел II
Главен секретар

Чл. 8.
(1) Административното ръководство на агенцията се осъществява от главен секретар, който се назначава от изпълнителния директор.
(2) Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането на агенцията за точното спазване на нормативните актове и за изпълнението на законните разпореждания на изпълнителния директор.

Чл. 9.
(1) Главният секретар организира, ръководи, координира, контролира, отчита се и носи отговорност пред изпълнителния директор за дейността и за изпълнението на задачите на администрацията.
(2) Изпълнителният директор може да възложи и други функции и задачи на главния секретар.
(3) При отсъствие на главния секретар неговите функции се изпълняват от определено от изпълнителния директор с писмена заповед длъжностно лице за всеки конкретен случай.

Раздел III
Служител по сигурността на информацията и финансов контрольор

Чл. 10.
(1) Служителят по сигурността на информацията и финансовият контрольор са пряко подчинени на изпълнителния директор на агенцията.
(2) (Доп., ДВ, бр. 28 от 2006 г.) Служителят по сигурността на информацията се назначава по реда на Закона за защита на класифицираната информация и изпълнява задачите, произтичащи от закона и нормативните актове по прилагането му, като:
1. (нова, ДВ, бр. 28 от 2006 г.) разработва план за охрана на класифицираната информация чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;
2. (нова, ДВ, бр. 28 от 2006 г.) осъществява процедурата по обикновеното проучване по чл.47 от Закона за защита на класифицираната информация;
3. (нова, ДВ, бр. 28 от 2006 г.) следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията в агенцията.
(3) (Изм., ДВ, бр. 28 от 2006 г.) Финансовият контрольор се назначава по реда на Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор и осъществява предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност на агенцията, при разходване на бюджетните средства от републиканския бюджет, на средства, получавани по международни програми и проекти, както и на задачите, произтичащи от закона и нормативните актове по прилагането му.

Раздел IV
Обща администрация

Чл. 11.
(1) (Изм., ДВ, бр. 28 от 2006 г.) Общата администрация на агенцията е организирана в дирекция "Административно-правна, финансово-стопанска дейност, протокол и връзки с обществеността".
(2) Общата администрация изпълнява функции по техническото осигуряване дейността на изпълнителния директор и на специализираната администрация, както и дейности по административно обслужване на граждани и юридически лица.

Чл. 12. Дирекция "Административно-правна, финансово-стопанска дейност и информационно обслужване":
1. в областта на административно-правното обслужване:
а) осигурява спазването на законността при осъществяването на дейността на общата и специализираната администрация в агенцията;
б) оказва правна помощ на изпълнителния директор и на структурните звена в агенцията, като изготвя заповеди, договори, становища и справки по правни въпроси;
в) осъществява процесуалното представителство на агенцията пред съдилищата и други юрисдикции;
г) следи за законосъобразността на актовете, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения на служителите в агенцията, както и за законосъобразността на процедурите по прилагането на Закона за държавния служител и Кодекса на труда;
д) следи за законосъобразността на процедурите по прилагане на Закона за обществените поръчки;
е) участва в подготовката или изготвя самостоятелно проекти на нормативни актове, подготвя правни становища по проекти на нормативни актове, изпратени за съгласуване, включително по проекти на международни договори;
ж) дава становища по законосъобразността и съгласува проектите на актове на изпълнителния директор и на упълномощени от него длъжностни лица;
з) изготвя или съгласува проектите на договори, меморандуми, споразумения, анекси и други, по които страна е агенцията;
и) (отм., ДВ, бр. 28 от 2006 г.);
2. в областта на финансово-стопанските дейности:
а) разработва проекта на годишен бюджет и бюджетна прогноза на агенцията;
б) изготвя месечно разпределение на утвърдения годишен бюджет;
в) следи за ефективното разходване съгласно отпуснатите лимити на бюджетните средства при спазване на финансовата дисциплина;
г) подготвя корекции по утвърдения годишен бюджет на агенцията;
д) организира, разработва и съставя поименните списъци на инвестиционните програми и документацията за капиталовите разходи по бюджета на агенцията;
е) организира и осъществява счетоводството в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството, Сметкоплана на бюджетните предприятия и приложимите счетоводни стандарти;
ж) съставя ежемесечните и тримесечните отчети за касовото изпълнение на бюджета и извънбюджетните сметки и фондове, както и годишния финансов отчет на агенцията;
з) (изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.; доп., бр. 28 от 2006 г.) изготвя анализи и справки по изпълнението на бюджета, както и други отчети и справки за нуждите на Министерството на икономиката и енергетиката, Сметната палата, Министерството на финансите, Националния статистически институт, Националния осигурителен институт, Националната агенция по приходите и др.;
и) води на отчет движимото и недвижимото имущество и организира и осъществява материално-техническото снабдяване;
3. в областта на човешките ресурси:
а) изготвя и актуализира длъжностното разписание на агенцията и длъжностните характеристики на държавните служители и на лицата, работещи по трудово правоотношение, в администрацията на агенцията;
б) изготвя отчети и справки за работната заплата и дейността по осигуряване на необходимите човешки ресурси, които се изискват от действащото законодателство;
в) изготвя необходимите документи за промяна на размера на средната месечна брутна работна заплата в агенцията;
г) изготвя документите за назначаване на персонала, за изменяне и прекратяване на трудовите и служебните правоотношения със служителите на агенцията, включително при пенсиониране на служители;
д) води и съхранява служебните и трудовите досиета на служителите, отчита отпуските и заверява молбите на служителите за ползването им, издава и заверява документи за стажа на служителите, приема болнични листове и ги предава в счетоводството;
е) осигурява технически процеса на атестиране на служителите в агенцията и съдейства за организиране обучението на служителите в агенцията;
ж) организира провеждането на обучение и инструктаж на служителите в агенцията по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд;
4. в областта на деловодното обслужване:
а) приема, регистрира и насочва входящата служебна кореспонденция към адресатите, извежда и изпраща по предназначение изходящата кореспонденция и извършва външна и вътрешна куриерска дейност;
б) (изм., ДВ, бр. 28 от 2006 г.) систематизира, съхранява и архивира документите и другите материали на агенцията и извежда заповедите;
5. в областта на протокола и връзките с обществеността:
а) организира провеждането и протоколното осигуряване на официални и работни срещи, семинари и дискусии в агенцията;
б) подготвя необходимите документи и организира задграничните командировки на служителите в агенцията;
в) осъществява връзките с обществеността;
6. (изм., ДВ, бр. 28 от 2006 г.) в областта на информационното и комуникационното осигуряване:
а) (отм., предишна б. "б", ДВ, бр. 28 от 2006 г.) организира и осъществява информационното и техническото обслужване и достъпа до интернет, осигурява интегрирането на информационните системи на агенцията с информационните системи на другите звена от държавната администрация;
б) (нова, ДВ, бр. 28 от 2006 г.) организира и осигурява поддръжката на хардуера и системния софтуер на компютърната техника на агенцията;
в) (отм., нова, ДВ, бр. 28 от 2006 г.)осигурява работата на компютърната мрежа и защитата на информацията от непозволен достъп;
г) (нова, ДВ, бр. 28 от 2006 г.) осигурява съвместно със служителя по сигурността на информацията защитата на класифицираната информация в електронен вид.

Раздел V
Специализирана администрация

Чл. 13.
(1) (Изм., ДВ, бр. 28 от 2006 г.) Специализираната администрация подпомага и осигурява осъществяването на правомощията на изпълнителния директор и е организирана в дирекция "Програми, проекти и международно сътрудничество" и дирекция "Контрол по енергийна ефективност и публичен регистър".
(2) Дирекция "Програми, проекти и международно сътрудничество" осигурява:
1. разработване на националните дългосрочни програми и съставянето на националните краткосрочни програми по енергийна ефективност;
2. обобщаване на целевите програми по чл.11 ЗЕЕ;
3. (изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) участие в изпълнението на проекти и мерки по националните дългосрочни и краткосрочни програми по енергийна ефективност, както и по програмите за насърчаване използването на ВЕИ в случаите, в които това е възложено от министъра на икономиката и енергетиката и на основание чл.4, ал. 2 ЗЕЕ;
4. (изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) създаване и поддържане на национална информационна система за състоянието на енергийната ефективност, както и използването на ВЕИ в случаите, в които това е възложено от министъра на икономиката и енергетиката на основание чл.4, ал. 2 ЗЕЕ;
5. експертно съдействие на централните и териториалните органи на изпълнителната власт и другите държавни органи при изпълнението на функциите им по ЗЕЕ;
6. (изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) участие в разработването на проекти на нормативни актове в областта на енергийната ефективност, както и в областта на използването на ВЕИ в случаите, в които това е възложено от министъра на икономиката и енергетиката на основание чл.4 ал. 2 ЗЕЕ;
7. (изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) популяризиране на мерките по енергийна ефективност, както и използване на ВЕИ в случаите, в които това е възложено от министъра на икономиката и енергетиката на основание чл.4, ал. 2 ЗЕЕ, като организира и участва в семинари, конференции, работни срещи, съставя и разпространява издания, брошури и други материали на агенцията;
8. (изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) съдействие за привличане на инвестиции от европейски програми и фондове за икономическо и социално сближаване, както и от други национални и чуждестранни финансови източници за финансиране на програми и проекти по енергийна ефективност, както и ВЕИ в случаите, в които това е възложено от министъра на икономиката и енергетиката на основание чл.4, ал. 2 ЗЕЕ;
9. изпълнение на международни проекти и програми;
10. подготовка на материалите за издаването на бюлетина по чл.10, ал. 8 ЗЕЕ.
(3) (Изм., ДВ, бр. 28 от 2006 г.) Дирекция "Контрол по енергийна ефективност и публичен регистър" осигурява:
1. извършване на проверки в изпълнение на контролните правомощия на изпълнителния директор на агенцията по глава пета ЗЕЕ;
2. извършване на експертизи на обследванията по чл.17 ЗЕЕ;
3. извършване на контролни обследвания;
4. съставяне на актове за установяване на административни нарушения, констатирани при извършените проверки;
5. съставяне на констативните протоколи за резултатите от извършените проверки;
6. даване предписания на проверяваните лица за отстраняване на констатирани нарушения;
7. създаване и поддържане списък на обектите, които следва да бъдат привеждани в съответствие с изискванията за енергийна ефективност;
8. (нова, ДВ, бр. 28 от 2006 г.) организирането и участието в семинари, конференции, работни срещи, в съставянето и разпространението на издания и други материали на агенцията, свързани с компетентността на дирекцията;
9. (нова, ДВ, бр. 28 от 2006 г.) организирането на дейността по издаване на удостоверения на лицата, отговарящи на изискванията на чл.16, ал. 4 и чл.18, ал. 1 ЗЕЕ;
10. (нова, ДВ, бр. 28 от 2006 г.) създаването, актуализирането и поддържането на публичните регистри по чл.16 и 18 ЗЕЕ.

Раздел VI
Организация на работата на агенцията

Чл. 14. Директорите на дирекции ръководят, организират и носят отговорност за дейността и за изпълнението на задачите на съответната дирекция съгласно определените є в правилника функции.

Чл. 15. Освен определените в правилника функции директорите на дирекции изпълняват и други задачи, възложени им от ръководството на агенцията в рамките на дейността є.

Чл. 16. Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията, изпълняват възложените им задачи и отговарят пред прекия си ръководител за изпълнението на работата съобразно длъжностните си характеристики.

Чл. 17. Длъжностните характеристики на служителите в агенцията се утвърждават от главния секретар или от упълномощен от него служител на ръководна длъжност.

Чл. 18. Вътрешните правила за работната заплата се утвърждават от изпълнителния директор по предложение на главния секретар.

Чл. 19. За образцово изпълнение на служебните си задължения служителите могат да бъдат награждавани с отличия и награди. Стойността на една парична или предметна награда не може да надвишава размера на основната заплата на служителя.

Чл. 20.
(1) Документите, изпратени до агенцията от държавни органи, от юридически или физически лица, се завеждат във входящ регистър, като се отбелязва датата на получаването им.
(2) При завеждането на документите във входящия регистър се извършва проверка за наличието на всички материали, посочени в тях, и се образува преписка.

Чл. 21.
(1) Служебните преписки се разпределят от изпълнителния директор с резолюция до съответните ръководители на административни звена. Резолюцията съдържа указания, срок за изпълнение, дата и подпис.
(2) Ръководителите на административни звена възлагат с резолюция изработването на служебните преписки на един или повече служители, като конкретизират задачите.

Чл. 22. Изходящите от агенцията материали се съставят в два екземпляра и се завеждат в изходящ регистър. Вторият екземпляр съдържа инициалите и подписа на служителя, изготвил документа, и на ръководителя на съответното административно звено, като се посочва датата.

Чл. 23. Работното време на служителите в агенцията е от 9,00 до 17,30 ч. с почивка от 12,30 до 13,00 ч.

Чл. 24. Достъпът на външни лица в сградата на агенцията се разрешава след издаване на пропуск, разрешаващ влизането и излизането, съгласно правилата за охрана и пропускателния режим в агенцията, утвърдени със заповед на изпълнителния директор.

ЗАКЛЮЧИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА

Параграф единствен. Правилникът се приема на основание чл.6, ал. 3 от Закона за енергийната ефективност и чл.55 от Закона за администрацията.

Приложение
към чл. 7, ал. 3
(Изм., ДВ, бр. 28 от 2006 г.)

Численост на персонала в администрацията на Агенцията по енергийна ефективност - 46 щатни бройки

Изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Финансов контрольор 1
Служител по сигурността на информацията 1
Обща администрация 13
в т. ч.:
дирекция "Административно-правна, финансово-стопанска дейност и информационно обслужване"
13
Специализирана администрация 29
в т. ч.:
дирекция "Програми, проекти и международно сътрудничество"
16
дирекция "Контрол по енергийна ефективност и публичен регистър" 13
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив