Устройствен правилник на Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда" ( Отм. ДВ. бр.44/2008г.)

МС

Държавен вестник брой: 44

Година: 2008

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 13.05.2008

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл.1. С правилника се уреждат дейността, съставът, структурата, функциите и организацията на работа на Изпълнителната агенция "Главна инспекция по труда", наричана по-нататък "Главната инспекция по труда", към министъра на труда и социалната политика.

Чл.2.
(1) Главната инспекция по труда е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София.
(2) Главната инспекция по труда се ръководи и се представлява от изпълнителен директор.

Чл.3.
(1) Издръжката на Главната инспекция по труда се формира от бюджетни средства и от собствени приходи.
(2) Главната инспекция по труда е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на труда и социалната политика.
(3) Източници на собствени приходи са:
1. приходи от национални и международни програми;
2. приходи от отпечатване и разпространяване на материали, свързани с дейността на Главната инспекция по труда;
3. приходи от информационно обслужване и обучение;
4. приходи от провеждане на курсове и семинари;
5. (нова, ДВ, бр. 13 от 2003 г.) приходи от глоби и имуществени санкции;
6. (предишна т. 5, ДВ, бр. 13 от 2003 г.) дарения;
7. (нова, ДВ, бр. 19 от 2002 г.; предишна т. 6, бр. 13 от 2003 г.) други.

Чл.4.(Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.) Главната инспекция по труда извършва инспектиране, като:
1. контролира спазването на трудовото законодателство по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и по осъществяване на трудовите правоотношения;
2. (нова, ДВ, бр. 19 от 2002 г.; изм., бр. 36 от 2004 г., бр. 54 от 2006 г.) осъществява специализирания контрол по спазването на Закона за насърчаване на заетостта;
3. (пред.т.2,доп.,ДВ,бр.19 от 2002 г.) дава сведения и технически съвети на работодателите и работещите по най-ефективните методи за спазване на трудовото законодателство и по прилагането на Закона за насърчаване на заетостта;
4. (предишна т. 3, изм., ДВ, бр. 19 от 2002 г.; изм., бр. 13 от 2003 г.) уведомява компетентните органи за установени празноти и недостатъци в действащото трудово законодателство.

Чл.5. На Главната инспекция по труда не се възлагат дейности, които могат да възпрепятстват осъществяването на правомощията й.

Чл.6. Главната инспекция по труда осъществява своята дейност самостоятелно или във взаимодействие с други държавни администрации, организации на работниците и служителите и на работодателите и с други неправителствени организации.

Глава втора
ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР

Чл.7.
(1) Изпълнителният директор ръководи, координира и контролира осъществяването на цялостната дейност на Главната инспекция по труда и на инспектирането по труда съобразно нормативно установените правомощия на Главната инспекция по труда.
(2) (Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.) Изпълнителният директор ръководи Главната инспекция по труда, като:
1. (изм., ДВ, бр. 83 от 2005 г., бр. 54 от 2006 г.) утвърждава след съгласуване с министъра на труда и социалната политика годишния план за работа на Главната инспекция по труда и годишните планове на териториалните й административни звена;
2. (изм., ДВ, бр. 83 от 2005 г., бр. 54 от 2006 г.) предоставя на министъра на труда и социалната политика годишен доклад за дейността на Главната инспекция по труда;
3. организира публикуването на годишния доклад по т. 2 в срок не по-късно от 12 месеца от края на годината, за която се отнася;
4. (изм., ДВ, бр. 83 от 2005 г., бр. 54 от 2006 г.) периодично информира министъра на труда и социалната политика, Националния съвет по условия на труд и Националния съвет за насърчаване на заетостта за прилагането на нормативните актове, по които Главната инспекция по труда осъществява специализиран контрол;
5. (изм., ДВ, бр. 83 от 2005 г., бр. 54 от 2006 г.) прави предложения пред министъра на труда и социалната политика, Националния съвет по условия на труд и Националния съвет за насърчаване на заетостта за решаване на въпроси, свързани с дейността на Главната инспекция по труда;
6. координира дейността на Главната инспекция по труда с дейността на други администрации и организации, заинтересувани от осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд, по осъществяването на трудовите правоотношения и по прилагането на Закона за насърчаване на заетостта и на Закона за държавния служител;
7. дава предложения за усъвършенстване и хармонизиране на законодателството в областта на осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и осъществяване на трудовите и служебните правоотношения;
8. дава разрешения и извършва съгласувания в определените от нормативните актове случаи;
9. определя териториалния обхват на дейност и териториалната компетентност на инспекторите от дирекциите "Областна инспекция по труда";
10. създава или закрива административни звена в рамките на дирекциите;
11. утвърждава длъжностното разписание на Главната инспекция по труда;
12. назначава държавните служители в Главната инспекция по труда и прекратява служебните правоотношения с тях;
13. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение в Главната инспекция по труда;
14. назначава дисциплинарния съвет на Главната инспекция по труда и налага дисциплинарни наказания;
15. командирова служителите на Главната инспекция по труда в страната и в чужбина;
16. издава наказателни постановления по актове, съставени от служители на Главната инспекция по труда в случаите, определени от закона;
17. изпълнява и други функции, определени с нормативни актове.
(3) Изпълнителният директор осъществява контакти и сътрудничи с държавни органи и с неправителствени организации, както и с международни организации и институции.
(4) (Изм., ДВ, бр. 13 от 2003 г.) Изпълнителният директор формира и провежда информационна стратегия и политика с оглед реалното отразяване на дейността по инспектирането на труда.
(5) Изпълнителният директор може да предоставя на директорите на дирекции "Областна инспекция по труда" отделни свои правомощия.
(6) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие се изпълняват от главния секретар или от директор, определен със заповед за всеки конкретен случай.

Глава трета
СТРУКТУРА, ФУНКЦИИ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА

Раздел I
Общи положения

Чл.8. (Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.).
(1) Главната инспекция по труда е организирана в обща и специализирана администрация.
(2) Общата численост на персонала и структурата на Главната инспекция по труда са посочени в приложението.

Чл.9. (Изм., ДВ, бр. 13 от 2003 г.; отм., бр. 36 от 2004 г.).

Раздел II
Главен секретар

Чл.10. (Изм., ДВ, бр. 13 от 2003 г. - в сила от 01.02.2003 г.)
(1) (Изм., ДВ, бр. 54 от 2006 г., изм., ДВ, бр. 37 от 2007 г.) За главен секретар се назначава лице с висше образование на образователно-квалификационна степен "магистър".
(2) (Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.) Главният секретар:
1. осъществява административното ръководство в изпълнение на законовите разпореждания на изпълнителния директор;
2. ръководи, координира и контролира функционирането на администрацията за точното спазване на нормативните актове;
3. утвърждава длъжностните характеристики на служителите в администрацията;
4. организира и отговаря за провеждането на атестирането на служителите в администрацията и обучението им;
5. координира финансово-стопанската дейност на Главната инспекция по труда;
6. осигурява организационната връзка между изпълнителния директор и административните звена, както и между административните звена на Главната инспекция по труда;
7. осигурява условия за ефективна и ефикасна работа на всички административни звена на Главната инспекция по труда;
8. осъществява общ контрол за изпълнение на възложените административни задачи;
9. контролира и отговаря за работата с документите, за тяхното съхраняване и за опазването на служебната тайна;
10. изготвя годишен доклад за състоянието на административната дейност в Главната инспекция по труда;
11. (нова, ДВ, бр. 37 от 2007 г.) организира работата с предложенията и сигналите в съответствие с разпоредбите на глава осма от Административнопроцесуалния кодекс;
12. (предишна т. 11, ДВ, бр. 37 от 2007 г.) изпълнява и други задачи, възложени му от изпълнителния директор.
(3) При отсъствие на главния секретар неговите функции се изпълняват от определено от изпълнителния директор длъжностно лице за всеки конкретен случай.

Раздел II "а"
Служител по сигурността на информацията
(Нов раздел, ДВ, бр. 36 от 2004 г.)

Чл. 10а. Служителят по сигурността на информацията е пряко подчинен на изпълнителния директор и изпълнява задачите, възложени му със Закона за защита на класифицираната информация и с нормативните актове по прилагането му.

Раздел III
Обща администрация

Чл.11. (Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.)
(1) Общата администрация осигурява технически дейността на изпълнителния директор и на специализираната администрация и осъществява дейности по административното обслужване на гражданите и юридическите лица.
(2) Общата администрация е организирана във:
1. дирекция "Управление на човешките ресурси";
2. дирекция "Административно и финансово-стопанско обслужване".
(3) Дирекция "Управление на човешките ресурси":
1. (изм., ДВ, бр. 37 от 2007 г.) участва в разработването на стратегията по управлението на човешките ресурси в системата на Главната инспекция по труда;
2. изготвя длъжностното и поименното разписание на длъжностите на администрацията;
3. организира дейността по провеждане на конкурси за назначаване на служители по реда на Закона за държавния служител и на Кодекса на труда;
4. изготвя актове, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения;
5. осъществява методическа, организационна и техническа помощ в процеса на разработване на длъжностните характеристики на служителите и в процеса на тяхното атестиране;
6. образува, води и съхранява служебните и трудовите досиета на служителите на Главната инспекция по труда;
7. планира и организира обучението на служителите на Главната инспекция по труда с цел повишаване на тяхната квалификация;
8. осъществява и други дейности, възложени от изпълнителния директор.
(4) Дирекция "Административно и финансово-стопанско обслужване":
1. разработва политиката на програмното и техническото осигуряване на дейността на Главната инспекция по труда и цялостната дейност по документооборота;
2. организира и осигурява дейностите по работа с предложенията, сигналите, жалбите и молбите на граждани и по административното обслужване на физически и юридически лица по системата "едно гише";
3. разработва военновременния план и плана за привеждане от мирно на военно положение на Главната инспекция по труда и организира оповестяването при стихийни бедствия;
4. организира и отговаря за деловодната дейност и за работата с материали, съдържащи класифицирана информация, за опазването на държавната и служебната тайна и оказва методическа помощ на териториалните структури от системата на Главната инспекция по труда по въпроси на военновременното планиране, класифицираната информация и по изпълнението на възложените им от изпълнителния директор задачи по отбранително-мобилизационната подготовка;
5. разработва проект на годишен бюджет на Главната инспекция по труда;
6. разработва методологията на счетоводната и финансовата политика на Главната инспекция по труда по Закона за счетоводството и нормативните актове по бюджетната политика като второстепенен разпоредител с бюджетни кредити и дава методически указания на подразделенията на Главната инспекция по труда относно изготвянето на отчетите за касовото изпълнение на бюджета, извънбюджетните сметки и фондове;
7. организира ефективното и законосъобразното разходване на бюджетите, извънбюджетните и целевите средства при спазване на финансовата дисциплина;
8. осигурява данните и изготвя ежемесечни и тримесечни отчети за касовото изпълнение на бюджета и извънбюджетните сметки, както и обобщава данните за цялата система, които представя в Министерството на труда и социалната политика; извършва счетоводното отчитане на приходите и разходите по пълна бюджетна класификация по счетоводни сметки от Сметкоплана за бюджетните предприятия и по системата на Единната сметка;
9. изготвя годишния баланс на Главната инспекция по труда;
10. осигурява съхраняването на счетоводните документи съгласно изискванията на Закона за счетоводството;
11. организира и осъществява цялостното осигуряване и техническо обслужване на Главната инспекция по труда;
12. изготвя анализи на обектите, изпълнявани по реда на капиталните вложения; организира, разработва и съставя поименните списъци на инвестиционната програма за капиталовите разходи;
13. организира дейността по прилагане на Закона за обществените поръчки;
14. организира правилното ползване и управление на собствеността на Главната инспекция по труда;
15. осъществява връзките с обществеността и медийното представяне на Главната инспекция по труда;
16. (заличена, ДВ, бр. 37 от 2007 г.)
17. осъществява и други дейности, възложени от изпълнителния директор.

Раздел IV
Специализирана администрация

Чл.12. (Изм., ДВ, бр. 37 от 2007 г.) Специализираната администрация е организирана във:
1. дирекция "Здравословни и безопасни условия на труд";
2. дирекция "Правна";
3. дирекция "Европейска координация, международни отношения и проекти";
4. дирекции "Областна инспекция по труда" - 28, със седалища в областните градове.

Чл. 13. (Изм., ДВ, бр. 13 от 2003 г.)
(1) Дирекция "Здравословни и безопасни условия на труд":
1. разработва стратегията, организира и координира провеждането на контрола по спазване на изискванията и изпълнение на задълженията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд;
2. анализира и обобщава информацията за състоянието и проблемите на условията на труд и трудовия травматизъм в обектите на контрол и прави предложения за тяхното решаване;
3. организира и участва в разработването на методи на контрол, критерии за оценка на изпълнението на задълженията за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, степента на професионалните рискове и прилаганите мерки за управление и контрол върху тяхното проявление;
4. участва в разработването на проекти и в подготовката на становища по проекти на нормативни актове в областта на здравословните и безопасни условия на труд;
5. разработва указания, дава сведения, консултации и съвети за правилното прилагане на нормативните актове по здравословни и безопасни условия на труд;
6. (изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.) осъществява методическа помощ на дирекциите "Областна инспекция по труда" при провеждането на контрола и при осъществяването на национални и с местно значение мероприятия, свързани с осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд;
7. организира взаимодействието с други държавни контролни органи и социални партньори по въпроси, свързани с осъществяването на контрола;
8. съвместно с Националния осигурителен институт организира разследването на трудови злополуки и производствени аварии, довели до смърт или до тежки увреждания на здравето на работещите;
9. организира дейността по осъществяването на съгласувателни, регистрационни и разрешителни режими на Главната инспекция по труда;
10. подготвя плановете и отчетите за дейността на Главната инспекция по труда;
11. осъществява и други дейности, възложени от изпълнителния директор.
(2) (Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.) Дирекция "Правна":
1. (изм., ДВ, бр. 54 от 2006 г.) разработва стратегията, организира и координира провеждането на контрола по спазването на трудовото законодателство и на Закона за насърчаване на заетостта;
2. анализира и обобщава информацията за проблемите по прилагане на нормативните актове в обектите на контрол и прави предложения за решаването им;
3. организира и участва в разработването на методи за контрол и критерии за оценка на изпълнението на задълженията;
4. участва в разработването на проекти и в подготовката на становища по проекти на нормативни актове, свързани с упражняването на контрола от Главната инспекция по труда;
5. разработва указания, дава сведения, консултации и съвети за правилното прилагане на нормативните актове;
6. осъществява методическа помощ на дирекциите "Областна инспекция по труда" при провеждането на контрола;
7. (изм., ДВ, бр. 54 от 2006 г.) организира взаимодействието с други държавни органи и социални партньори по въпроси, свързани с трудовото законодателство и със Закона за насърчаване на заетостта;
8. съвместно с другите дирекции анализира резултатите и координира контролната дейност в системата на Главната инспекция по труда;
9. осигурява спазването на законността при осъществяване дейността на общата и специализираната администрация на Главната инспекция по труда;
10. консултира изпълнителния директор и длъжностните лица за законосъобразността на издаваните от тях актове;
11. вписва колективните трудови договори от национално и отраслово значение;
12. организира правната защита при оспорване на приложените принудителни административни мерки и осъществяване на административно-наказателната отговорност от изпълнителния директор;
13. предприема необходимите правни действия за своевременно събиране на вземанията на Главната инспекция по труда;
14. дава становища и изготвя отговори по постъпили до изпълнителния директор жалби, молби и сигнали;
15. осъществява дейности, свързани с процесуалното представителство на изпълнителния директор;
16. осъществява и други дейности, възложени от изпълнителния директор.
(3) (Нова, ДВ, бр. 37 от 2007 г.) Дирекция "Европейска координация, международни отношения и проекти":
1. организира и координира дейността на Главната инспекция по труда, свързана с членството на Република България в Европейския съюз;
2. организира и координира подготовката, сключването, изпълнението, изменението и допълнението на международни договори и спогодби, по които страна е Главната инспекция по труда;
3. организира и координира участието на Главната инспекция по труда в международни програми и проекти;
4. организира и координира разработването, подписването и изпълнението на договори със сродни организации за сътрудничество и взаимопомощ;
5. участва в разработването на проекти и програми по линия на техническото сътрудничество с Международната организация на труда, Съвета на Европа и с други международни организации;
6. организира дейността по изпълнението и отчитането на задгранични командировки;
7. подпомага протоколното организиране на международни участия на Главната инспекция по труда;
8. води международната кореспонденция на Главната инспекция по труда и поддържа бази данни за международните контакти.

Чл. 14.
(1) (Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.) Дирекциите "Областна инспекция по труда" са звена на Главната инспекция по труда с териториална компетентност.
(2) (Отм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.).
(3) (Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.) Дирекция "Областна инспекция по труда":
1. осъществява дейностите по чл. 4;
2. извършва дейности, установени в други нормативни актове;
3. подпомага социалното партньорство на областно и общинско равнище и в предприятията;
4. (изм., ДВ, бр. 54 от 2006 г.) решава по компетентност жалби, молби, сигнали и запитвания на физически и юридически лица, свързани с нарушения на разпоредби по осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд, с осъществяването на трудовите правоотношения и по прилагането на Закона за насърчаване на заетостта;
5. прави предложения за усъвършенстване на действащото законодателство на общия и специализирания контрол;
6. (изм., ДВ, бр. 54 от 2006 г.) изготвя отчети, информации и годишен доклад за своята дейност, както и анализи за състоянието на трудовия травматизъм и прилагането на нормативните актове по осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд, по осъществяването на трудовите правоотношения и по прилагането на Закона за насърчаване на заетостта в обектите на контрол;
7. изпълнява други задачи, възложени от изпълнителния директор.
(4) (Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.) Дирекция "Областна инспекция по труда" се ръководи от директор.
(5) (Нова, ДВ, бр. 36 от 2004 г.) Директорът на дирекция "Областна инспекция по труда":
1. ръководи, планира, отчита, координира и контролира дейността на дирекция "Областна инспекция по труда" при осъществяване на дейностите по чл. 14 , ал. 3;
2. (изм., ДВ, бр. 54 от 2006 г.) осъществява правомощия на административнонаказващ орган по смисъла на чл. 47, ал. 2 от Закона за административните нарушения и наказания;
3. представлява дирекция "Областна инспекция по труда" пред съда, прокуратурата, следствените органи и други държавни и обществени органи;
4. възлага на юрисконсултите и на други лица с юридическо образование осъществяването на представителство пред органите по т. 3 с изрично пълномощно;
5. осъществява и други дейности, възложени от изпълнителния директор;
6. при отсъствие на директора на дирекция "Областна инспекция по труда" неговите функции се изпълняват от определено от него длъжностно лице съгласувано с изпълнителния директор за всеки отделен случай.

Раздел V
Инспектор в Главната инспекция по труда
(Загл. изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.)

Чл. 15.
(1) (Доп., ДВ, бр. 19 от 2002 г.; изм., бр. 36 от 2004 г.) Инспекторът осъществява своята дейност в съответствие с Кодекса на труда, Закона за здравословни и безопасни условия на труд, Закона за насърчаване на заетостта и Закона за държавния служител.
(2) (Изм., ДВ, бр. 13 от 2003 г., бр. 36 от 2004 г.) Специализираната контролна дейност по спазване на законодателството, свързано с държавната служба, се извършва от държавни инспектори, отговарящи на условията на чл.127, ал. 3 от Закона за държавния служител.
(3) (Изм., ДВ, бр. 13 от 2003 г.; отм., бр. 36 от 2004 г.).
(4) (Отм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.).
(5) (Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.) Инспекторът удостоверява правомощията си със служебна карта.

Чл. 16. (Отм., ДВ, бр. 13 от 2003 г.).

Чл. 17.
(1) (Изм., ДВ, бр. 40 от 2006 г.; предишен текст на чл. 17, бр. 54 от 2006 г.) При и по повод изпълнение на служебните си задължения инспекторът е контролен орган и има правомощия, установени в Кодекса на труда, в Закона за здравословни и безопасни условия на труд и в Закона за насърчаване на заетостта. Правомощия на инспектор имат ръководителите на административни звена в специализираната администрация, служителите, назначени на длъжност инспектор, и други служители на Главната инспекция по труда, назначени на длъжност експерт, които са изрично упълномощени от изпълнителния директор.
(2) (Нова, ДВ, бр. 54 от 2006 г.) При установяване нарушение на законодателството инспекторът:
1. прилага принудителни административни мерки, определени в нормативните актове, по които Главната инспекция по труда осъществява контролна дейност;
2. издава постановление по чл.405а от Кодекса на труда за обявяване съществуването на трудово правоотношение;
3. съставя акт за установяване на административно нарушение и образува административнонаказателно производство;
4. дава устни разпореждания.
(3) (Нова, ДВ, бр. 54 от 2006 г.) Разпорежданията по ал. 2, т. 4 могат да се дават само ако са установени нарушения по здравословните и безопасни условия на труд, които могат да бъдат отстранени в хода на проверката.

Раздел VI

Раздел VI
Организация на работата

Чл. 18. (Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.) Работата на Главната инспекция се организира посредством планирано и непланирано инспектиране по труда.

Чл. 19.
(1) (Доп., ДВ, бр. 19 от 2002 г.; изм., бр. 36 от 2004 г., бр. 83 от 2005 г., бр. 54 от 2006 г.) Планираното инспектиране се осъществява съгласно годишен национален план за работа, съставен на основата на годишните планове за работата на дирекциите след вземане на мнението и предложенията на министъра на труда и социалната политика.
(2) (Доп., ДВ, бр. 19 от 2002 г.; изм., бр. 36 от 2004 г.) Дирекциите "Областна инспекция по труда" изготвят годишните си планове за работа в съответствие с националните цели, приоритети и кампании и съобразно териториалната структура на държавната администрация, икономиката, степента на риска в предприятията, степента и вида на нарушенията на трудовото законодателство, равнището на трудовия травматизъм и професионалната заболеваемост и равнището на безработицата.
(3) (Отм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.).

Чл. 20. (Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.) Непланирано инспектиране се осъществява:
1. (изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г., бр. 83 от 2005 г., бр. 54 от 2006 г.) по преценка на министъра на труда и социалната политика, изпълнителния директор, директорите на областните инспекции по труда и на инспекторите;
2. (изм., ДВ, бр. 19 от 2002 г.; доп., бр. 36 от 2004 г.; изм., бр. 54 от 2006 г.) по сигнали, жалби и молби от работодатели, работници и служители по трудово правоотношение, организации на работодателите и на работниците и служителите, лица, които търсят работа, както и във връзка с информации на средствата за масово осведомяване.

Чл. 21. (Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.) За изпълнението на конкретни задачи по инспектирането се създават работни групи от състава на Главната инспекция по труда. При необходимост в тях могат да бъдат включвани служители от други администрации.

Чл. 22.
(1) Документите, изпратени до Главната инспекция по труда от държавни органи, от юридически лица или от физически лица, се завеждат в регистратурата във входящ регистър, като се отбелязват датата и часът на получаването.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на всички материали, посочени в тях, и се образува служебна преписка.

Чл. 23.
(1) Служебните преписки подлежат на насочване според адресата или съдържанието им.
(2) Във входящия регистър се отбелязва адресатът на преписката.

Чл. 24.
(1) (Изм., ДВ, бр. 13 от 2003 г.) Изпълнителният директор и главният секретар разпределят служебните преписки, насочени към тях, с резолюция до съответните ръководители на административни звена. Резолюцията съдържа указания, срок за изработване, дата и подпис.
(2) (Изм., ДВ, бр. 13 от 2003 г.) Ръководителите на административни звена възлагат с резолюция изработването на служебните преписки на определен служител.
(3) Разпределянето на служебните преписки за работа се извършва веднага след постъпването им в Главната инспекция по труда или в териториалната дирекция.

Чл. 24а. (Нов, ДВ, бр. 37 от 2007 г.) Приемното време за изслушване на граждани и представители на организации относно предложения и сигнали се оповестява на общодостъпно място в агенцията.

Чл. 25.
(1) Молби и жалби, които засягат принципни въпроси от дейността на Главната инспекция по труда, се докладват лично на изпълнителния директор.
(2) На молбите и жалбите се отговаря писмено в едномесечен срок от получаването им, освен ако в закон е установен друг срок. В тези случаи срокът може да бъде удължаван, но за не повече от 2 месеца, ако се налага извършване на проверка.

Чл. 26. (Изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.)
(1) Подписаните от изпълнителния директор документи се съставят в екземпляри съобразно броя на адресатите. Последният екземпляр се съгласува с главния секретар и съдържа инициалите и подписа на служителя, изготвил документа, и на ръководителя на административното звено, като се посочва и датата.
(2) Подписаните от директора на дирекция "Областна инспекция по труда" документи се съставят в екземпляри съобразно броя на адресатите. Последният екземпляр съдържа инициалите и подписа на служителя, изготвил документа, като се посочва и датата.
(3) Движението на документооборота се урежда с инструкция, утвърдена от изпълнителния директор.

Чл. 27. (Отм., ДВ, бр. 36 от 2004 г.) .

Чл. 28.
(1) Продължителността на работното време на административните звена на Главната инспекция по труда се определя съгласно действащото законодателство.
(2) Началото на работния ден се определя, както следва:
1. (изм., ДВ, бр. 13 от 2003 г.; доп., бр. 36 от 2004 г.) за дирекции "Административно и финансово-стопанско обслужване", "Управление на човешките ресурси", "Здравословни и безопасни условия на труд" и "Правна" - съобразно работното време на МТСП;
2. за дирекциите "Областна инспекция по труда" - съобразно работното време на областните администрации.
(3) Работният ден е 8 часа с обедна почивка не по-малка от 30 минути.

Чл. 29. (Изм., ДВ, бр. 13 от 2003 г., бр. 36 от 2004 г.) За образцово изпълнение на служебните си задължения, констатирано в процеса на оценяване на трудовото изпълнение, служителите могат да бъдат награждавани с отличия и награди на стойност до размера на основната заплата на служителя.

Чл. 30. (Изм., ДВ, бр. 13 от 2003 г.) Изпълнителният директор установява с административен акт условията и реда за организацията на работата на административните звена на Главната инспекция по труда.

ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
(Загл. изм., бр. 64 от 2002 г.)

§ 1. (Доп., ДВ, бр. 19 от 2002 г.; предишен параграф единствен, бр. 64 от 2002 г.) Правилникът се приема на основание чл. 55 от Закона за администрацията и чл. 54, ал. 3 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и във връзка с чл. 75, ал. 2 от Закона за насърчаване на заетостта.

§ 2. (Нов, ДВ, бр. 64 от 2002 г.) Член 8, ал. 1 и 2, приложение към чл. 8, ал. 3, чл. 12, т. 2 и чл. 13, ал. 2 влизат в сила от 1 март 2002 г.

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 93 ОТ 24 АПРИЛ 2007 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ГЛАВНА ИНСПЕКЦИЯ ПО ТРУДА", ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 92 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2000 Г.
(Обн., ДВ, бр. 37 от 2007 г.)

Заключителни разпоредби

§ 7. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".

Приложение
към чл. 8, ал. 2
(Изм., ДВ, бр. 87 от 2001 г. - в сила от 15.10.2001 г., изм., ДВ, бр. 19 от 2002 г. - в сила от 01.01.2002 г., изм., ДВ, бр. 13 от 2003 г. - в сила от 01.02.2003 г., изм., ДВ, бр. 36 от 2004 г., изм., ДВ, бр. 40 от 2005 г. - в сила от 01.05.2005 г., изм., ДВ, бр. 54 от 2006 г., изм., ДВ, бр. 74 от 2006 г. - в сила от 08.09.2006 г., изм., ДВ, бр. 37 от 2007 г., изм., ДВ, бр. 32 от 2008 г. - в сила от 01.04.2008 г.)

Численост на персонала в Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда" и в териториалните й звена - 491 щатни бройки

Изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Служител по сигурността на информацията 1
Финансов контрольор 1
Обща администрация 22
в т. ч.:
дирекция "Управление на човешките ресурси" 7
дирекция "Административно и финансово-стопанско обслужване" 15
Специализирана администрация 465
в т. ч.:
дирекция "Здравословни и безопасни условия на труд" 20
дирекция "Правна" 8
дирекция "Европейска координация, международни
отношения и проекти"
8
дирекции "Областна инспекция по труда" 429
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив