Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. С правилника се определят дейността, структурата, организацията на работа и числеността на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация", наричана по-нататък "агенцията", и на нейните административни звена.
Чл. 2.
(1) (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г. - в сила от 01.12.2005 г., изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) Агенцията е юридическо лице - второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на транспорта, със седалище София, ул. "Гурко" № 5, и с териториални дирекции във Варна, Бургас, Русе и Лом.
(2) (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) Контролът върху дейността на агенцията се осъществява от министъра на транспорта.
Чл. 3.
(1) Агенцията има собствен знак и официален печат.
(2) (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) Агенцията използва официален печат с кръгла форма, в средата на който е изобразен знакът на агенцията, с надпис "Република България Министерство на транспорта Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация".
Чл. 4. Правомощията на агенцията се разпростират върху всички пристанища с изключение на военните пристанища.
Чл. 5. (Изм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.)
(1) Издръжката на агенцията се осигурява от бюджета и от приходи от собствена дейност.
(2) Бюджетните средства включват трансфери от бюджета на Министерството на транспорта за разходи по изпълнението на държавните функции на агенцията и за заплащане на необходимите за дейността активи и услуги.
(3) Агенцията е администратор на следните приходи:
1. таксите по чл.103в, ал. 6 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България;
2. (доп., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) такси за предоставяне на данни от публичните регистри, водени от агенцията;
3. наеми от имущество;
4. (доп., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) такси за дейностите и услугите, извършвани от агенцията;
5. други.
Чл. 6. Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация":
1. (отм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.);
2. (отм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.);
3. (отм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.);
4. (отм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.);
5. води регистрите на пристанищата и на пристанищните оператори в Република България;
6. (изм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.) следи за изпълнението на разпоредбите по обезпечаване на сигурността, отбраната и гражданската защита в пристанищата;
7. (изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) събира и предоставя на министъра на транспорта информация за изпълнението на изискванията за експлоатационната годност на пристанищата;
8. (изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) прави предложение до министъра на транспорта за преустановяване на дейността или за ограничаване временно или постоянно на експлоатацията на пристанища, които не отговарят на изискванията на закона или извършват пристанищни услуги в нарушение на чл.116, ал. 5 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България (ЗМПВВППРБ);
9. (изм., ДВ, бр. 43 от 2006 г.) контролира спазването на изискванията за техническа безопасност на пристанищните съоръжения, осъществява специализиран технически надзор за спазване на техническите изисквания, правилата и нормите за устройство, монтаж, поддържане, ремонтиране и безопасна експлоатация на съоръженията с повишена опасност в пристанищата, за охрана на труда и за безопасно осъществяване на товарно-разтоварни операции от квалифициран за съответния вид работа персонал;
10. (отм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.);
11. организира и изпълнява дейности, свързани с отбранително-мобилизационната подготовка и гражданската защита в мирно време, в това число създаването, съхраняването и поддържането на мощности и материални средства за осъществяване на отбранително-мобилизационни мероприятия на страната;
12. (отм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.);
13. определя и обявява нивата за сигурност на пристанищата, изработва, съответно одобрява плановете за сигурност и упражнява правомощията, предвидени в Наредба № 53 от 2004 г. за условията и реда за постигане на сигурността на корабите и пристанищата (ДВ, бр. 72 от 2004 г.);
14. (отм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.);
15. (отм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.);
16. контролира спазването на изискванията за свободен достъп и прилагане на еднакви конкурентни условия за пристанищните оператори;
17. (изм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.) контролира изпълнението на договорите по чл.116а, ал. 3 и чл.117б, ал. 1 ЗМПВВППРБ;
18. (изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) подпомага министъра на транспорта при осъществяване на контрола по изпълнението на концесионните договори и договорите по § 74, ал. 3 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на ЗМПВВППРБ (ДВ, бр. 24 от 2004 г.);
19. (изм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.) създава и поддържа в актуално състояние база данни за изготвените генерални планове, кадастрални карти и имотни регистри и кадастрални и подробни устройствени планове, както и систематизира данните, съдържащи се в прединвестиционните проучвания по чл.112а - 112д от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България;
20. (изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) подготвя предложения до министъра на транспорта за сключване, присъединяване, ратифициране, денонсиране и изменяне на международни договори и за участие в международни организации;
21. (изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) подпомага министъра на транспорта при изготвянето на проекти на нормативни актове в областта на пристанищната дейност и прави предложения до министъра на транспорта за изменяне размера на пристанищните такси;
22. (изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) подпомага министъра на транспорта при съгласуването на подробни устройствени планове, с които се отреждат територия и акватория за извършване на строителство на пристанища по чл.107 - 109 ЗМПВВППРБ;
23. (изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) подпомага министъра на транспорта при съгласуването на документи за отреждането на земни и водни участъци за извършване на строителство по крайбрежието на Черно море и р. Дунав, във вътрешните води и в териториалното море, както и в зоните на действие на средствата за навигационно осигуряване;
24. (нова, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) представя на министъра на транспорта мотивирани становища по инвестиционните инициативи за изграждане на нови или разширение на съществуващи пристанища за обществен транспорт;
25. (нова, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) одобрява плановете за управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност;
26. (нова, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) съгласува плановете на пристанищните оператори за действия при бедствия, аварии и катастрофи;
24. (предишна т. 24, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) извършва други дейности, определени в закон или в подзаконов нормативен акт.
Глава втора
ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР
(1) (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) Изпълнителният директор на агенцията е орган на изпълнителната власт, който се назначава от министъра на транспорта съгласувано с министър-председателя.
(2) Изпълнителният директор ръководи и представлява агенцията.
(3) Изпълнителният директор осъществява правомощията на орган по назначаването на държавните служители от агенцията, сключва трудовите договори със служителите от агенцията и утвърждава длъжностното разписание на агенцията.
(4) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие се изпълняват от определен от него с писмена заповед служител на агенцията.
Чл. 8. В изпълнение на своите правомощия изпълнителният директор издава индивидуални административни актове.
Чл. 9. (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.; отм., бр. 105 от 2005 г.).
Чл. 10. (Отм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.)
Чл. 11.
(1) Изпълнителният директор отговаря за своевременното събиране на приходите и за целесъобразното и законосъобразното разходване на бюджетните средства.
(2) (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) Изпълнителният директор ежегодно представя на министъра на транспорта доклад за дейността на агенцията.
Чл. 12. Изпълнителният директор осъществява своите правомощия във взаимодействие с органите на изпълнителната власт за провеждане на единната държавна политика в областта на пристанищната дейност.
Глава трета
СТРУКТУРА, ФУНКЦИИ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА В АГЕНЦИЯТА
Раздел I
Общи положения
Чл. 13.
(1) Агенцията е организирана в дирекции, които подпомагат изпълнителния директор при осъществяване на правомощията му, осигуряват технически дейността му и извършват дейности по административното обслужване на физическите и юридическите лица.
(3) Структурата на звената в агенцията и длъжностното разписание се утвърждават от изпълнителния директор по предложение на главния секретар в рамките на утвърдената численост.
Раздел II
Главен секретар
(1) Административното ръководство на агенцията се осъществява от главен секретар, назначен от изпълнителния директор.
(2) Главният секретар:
1. организира и координира оперативното изпълнение на общите задачи, възложени на общата и специализираната администрация в изпълнение на разпорежданията на изпълнителния директор;
2. подготвя ежегодния доклад на изпълнителния директор за дейността на агенцията;
3. организира подготовката на проекта на бюджет на агенцията;
4. създава условия за нормалната и ефективна работа в агенцията и осъществява контрол по изпълнението на възложените задачи;
5. утвърждава длъжностните характеристики на работещите в агенцията;
6. предлага за утвърждаване от изпълнителния директор структурата на дирекциите в агенцията.
(3) При отсъствие на главния секретар на агенцията неговите функции за всеки конкретен случай се изпълняват от определен от изпълнителния директор служител в агенцията.
Раздел III
Служител по сигурността на информацията
(Отм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.)
Раздел IV
Обща администрация
Чл. 16. Общата администрация осигурява технически дейността на изпълнителния директор и на специализираната администрация и дейностите по административното обслужване на физическите и юридическите лица.
Чл. 17.
(1) Общата администрация е организирана в дирекция "Административно-правно и финансово-стопанско обслужване".
(2) Дирекцията по ал. 1:
1. оказва правно съдействие на ръководството на агенцията за законосъобразното изпълнение на нейните функции;
2. дава на изпълнителния директор правни становища по прилагането на законовите и подзаконовите нормативни актове;
3. разработва предложения за необходимостта от актуализиране и хармонизиране на националното законодателство в областта на пристанищните дейности и услуги с правото на Европейския съюз;
4. разработва предложения за сключване, присъединяване, ратифициране, денонсиране и изменение на международни договори и за участие в международни пристанищни организации;
5. (изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) участва със свои представители в работни групи за изработване проекти на нормативни актове, свързани с водния транспорт, и взаимодейства с Министерството на транспорта в дейностите по хармонизиране на законодателството;
6. съвместно със специализираната администрация разработва и предлага проекти на нормативни актове в областта на пристанищните дейности и услуги;
7. подготвя правни становища по проекти на нормативни актове;
8. осъществява процесуалното представителство на агенцията и на изпълнителния директор и предприема правни действия за своевременно събиране вземанията на агенцията;
9. осъществява финансовата дейност, счетоводната отчетност и функционирането на изградените системи за финансово управление и контрол;
10. организира съставянето, съгласуването и изпълнението на бюджета на агенцията и съставя годишния финансов отчет на агенцията;
11. организира и осъществява счетоводството на агенцията;
12. (изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) осъществява предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност на агенцията;
13. осъществява предварителен и текущ контрол по отношение на поемането на задължения и извършването на разходи и прилагането на системата на двойния подпис;
14. (отм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.);
15. организира и участва в годишната инвентаризация на агенцията;
16. изготвя длъжностно разписание и поименно разписание на длъжностите на служителите в агенцията;
17. участва в комисиите за провеждане на конкурсни процедури по Закона за държавния служител и за провеждане на конкурси по Кодекса на труда и дава становище по законосъобразността на актовете, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения на служителите в агенцията;
18. образува, води и съхранява служебните и трудовите досиета на служителите в агенцията;
19. изготвя документи, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на трудовите и служебните правоотношения на служителите в агенцията;
20. осъществява информационното обслужване на агенцията;
21. организира и осъществява деловодната и архивната дейност и осигурява опазването и съхраняването на документацията в архивни дела;
22. отговаря за правилната техническа експлоатация и поддръжка на транспортните средства на агенцията; организира и осигурява почистването и отговаря за санитарно-хигиенните условия в административните сгради на агенцията;
23. организира, осигурява и контролира охранителния и пропускателния режим в сградата на агенцията;
24. осигурява прозрачност и публичност на дейността на агенцията и организира информационни кампании за предварително представяне на подготвяни от агенцията проекти на актове в областта на пристанищата;
25. разработва програми за развитие на международното сътрудничество, води международна кореспонденция и подпомага изпълнителния директор при организирането и провеждането на международни срещи.
26. (нова, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) организира и извършва дейността във връзка с постъпилите предложения и сигнали, получени по реда на глава осма "Предложения и сигнали" от Административнопроцесуалния кодекс, в т.ч. тяхното регистриране и обработване, разглеждането им в законоустановените срокове и уведомяването на лицата за взетите решения и предприетите мерки.
Раздел V
Специализирана администрация
(1) Специализираната администрация подпомага изпълнителния директор при изпълнение на правомощията му.
(2) (Изм., ДВ, бр. 105 от 2005 г., бр. 43 от 2006 г.) Специализираната администрация е структурирана в 5 дирекции.
Чл. 19. (Изм., ДВ, бр. 105 от 2005 г., бр. 43 от 2006 г.) Дирекция "Експлоатационна годност, регистри и контрол":
1. организира дейностите по поддържане на пристанищата за обществен транспорт с национално значение в условия на кризи; планира, проектира, разработва, въвежда в експлоатация, експлоатира и поддържа програмно-технически подсистеми и комплекси за автоматизиране на оповестяването и управлението на пристанищата при кризи от различен характер;
2. (изм., ДВ, бр. 43 от 2006 г.) поддържа в актуално състояние публични регистри на пристанищата по чл.92, ал. 4 ЗМПВВППРБ и на пристанищните оператори по чл.117, ал. 4 ЗМПВВППРБ на магнитен носител и предоставя информация от тях;
3. (изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) дава методически указания на териториалните дирекции в областта на контрола за спазване на изискванията за техническа безопасност на пристанищните съоръжения, за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и за безопасно осъществяване на товарно-разтоварните операции от квалифициран за съответния вид работа персонал;
4. (изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) дава методически указания при осъществяването на контрола за спазване на изискванията за експлоатационна годност на пристанищата и изготвя проектите на доклади на изпълнителния директор, с които се предлага на министъра на транспорта:
а) да издаде или да откаже издаване на удостоверение за експлоатационна годност за съответното пристанище;
б) да постанови преустановяване, съответно временно или постоянно ограничаване, на експлоатацията на съответното пристанище;
5. (изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) подпомага министъра на транспорта при осъществяване на подготвителните действия и при провеждане на процедурите за предоставяне на концесии за пристанища за обществен транспорт;
6. (изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) участва в дейността по възлагане на обществени поръчки, като:
а) изготвя проекти на предварителните обявления за планираните обществени поръчки;
б) подготвя провеждането на процедурите в съответствие със Закона за обществените поръчки;
в) осъществява контрол по изпълнението на договорите за обществени поръчки;
7. (изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) дава методически указания на териториалните дирекции по осъществяване на контрола върху изпълнението на договорите по чл. 117б, ал. 1 ЗМПВВППРБ;
8. (отм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.)
9. (изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) анализира постъпилите заявления по чл. 112б, ал. 1 ЗМПВВППРБ, съответствието на инвестиционната инициатива с одобрената национална програма по чл. 103а, ал. 2 ЗМПВВППРБ и изработва мотивирани становища по чл. 112б, ал. 4 ЗМПВВППРБ;
10. (доп., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) извършва проверката по чл. 112г, ал. 3 ЗМПВВППРБ относно съответствието на инвестиционната инициатива с програмата по чл. 103а, ал. 2 и изработва мотивирани становища по чл. 112г, ал. 4 ЗМПВВППРБ;
11. създава и поддържа в актуално състояние база данни за изготвените генерални планове, кадастрални карти, имотни регистри и подробни устройствени планове, както и систематизира данните, съдържащи се в прединвестиционните проучвания по чл. 112а - 112д от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България;
12. (изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) дава методически указания на териториалните дирекции при осъществяване на контрола за съответствие на дейностите и услугите, извършвани в пристанищата, с вписаните такива в регистъра на пристанищата, в регистъра на пристанищните оператори и в удостоверенията за експлоатационна годност;
13. контролира спазването на изискванията за свободен достъп и прилагане на еднакви конкурентни условия за операторите на пристанищни дейности;
14. организира събирането, обработката, обобщаването, съхраняването и предоставянето на Националния статистически институт на необходимите статистически данни съгласно изискванията на чл. 94 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България;
15. изготвя становища за съгласуване проектите на други инвеститори, засягащи пристанищната инфраструктура;
16. организира управлението и поддържането на собствеността на агенцията;
17. (нова, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) дава становища по проекти на подробни устройствени планове, с които се отреждат територия и акватория за извършване на строителство на пристанища по чл. 107 - 109 ЗМПВВППРБ;
18. (нова, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) дава становища по проекти на подробни устройствени планове, с които се прави отреждане на земни и водни участъци за строителство, както и на документацията за извършване на строителство по крайбрежието на Черно море и р. Дунав, във вътрешните води и в териториалното море, както и в зоните на действие на средствата за навигационно осигуряване;
19. (нова, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) разглежда и подготвя мотивирани становища до изпълнителния директор за одобряване на плановете за управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност;
20. (нова, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) разглежда и подготвя мотивирани становища до изпълнителния директор за съгласуване на плановете на пристанищните оператори за действия при бедствия, аварии и катастрофи;
21. (нова, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) подпомага изпълнителния директор при определяне нивата на сигурност на пристанищата;
22. (нова, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) извършва оценка на сигурността на пристанището като част от плана за сигурност;
23. (нова, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) изготвя плановете за сигурност на пристанищата или разглежда изготвените от призната организация по сигурността планове за сигурност и дава мотивирани становища до изпълнителния директор за одобряването им;
24. (нова, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) извършва оценка за съответствие на дейността на признати организации по сигурността с изискванията за осигуряване на сигурността.
Чл. 20. (Изм., ДВ, бр. 43 от 2006 г.) Агенцията осъществява териториалната си компетентност чрез дирекции, както следва:
1. (изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) дирекция "Пристанищна администрация - Варна" с район на действие от географския паралел на сухоземната българо-румънска граница до географския паралел на нос Емине;
2. (изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) дирекция "Пристанищна администрация - Бургас" с район на действие от географския паралел на нос Емине до географския паралел на българо-турската граница;
3. (изм ДВ, бр. 39 от 2007 г.) дирекция "Пристанищна администрация - Русе" с район на действие от километър 374,100 (българо-румънската граница) до километър 645 от българския участък на р. Дунав;
4. (изм. , ДВ, бр. 39 от 2007 г.) дирекция "Пристанищна администрация - Лом" с район на действие от километър 645 до километър 845,650 (българо-сръбската граница) от българския участък на р. Дунав.
Чл. 21. (Отм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.).
Чл. 21а. (Нов, ДВ, бр. 39 от 2007 г.) В рамките на своята териториална компетентност териториалните дирекции:
1. участват в организацията на дейностите по поддържане на пристанищата за обществен транспорт с национално значение в условия на кризи, както и в използването и поддържането на програмно-технически подсистеми и комплекси за автоматизиране на оповестяването и управлението на пристанищата при кризи от различен характер;
2. поддържат в актуално състояние публичните регистри на пристанищата по чл. 92, ал. 4 ЗМПВВППРБ и на пристанищните оператори по чл. 117, ал. 4 ЗМПВВППРБ на хартиен и магнитен носител;
3. контролират спазването на изискванията за техническа безопасност на пристанищните съоръжения, за здравословни и безопасни условия на труд и за безопасно осъществяване на товарно-разтоварни операции от квалифициран за съответния вид работа персонал;
4. контролират спазването на изискванията за експлоатационна годност на пристанищата, като извършват планови, текущи и целеви проверки на експлоатационната годност;
5. контролират съответствието на дейностите и услугите, извършвани в пристанищата, със записаните такива в регистъра на пристанищата, в регистъра на пристанищните оператори и в удостоверенията за експлоатационна годност;
6. осъществяват пряк контрол за спазване на изискванията за свободен достъп и прилагане на еднакви конкурентни условия за операторите на пристанищни дейности;
7. осъществяват пряк контрол за изпълнението на плановете за управление на отпадъци - резултат от корабоплавателна дейност;
8. осъществяват пряк контрол за изпълнението на плановете за действия при бедствия, аварии и катастрофи;
9. събират, обработват, обобщават, съхраняват и предоставят на дирекция "Експлоатационна годност, регистри и контрол" необходимите статистически данни съгласно изискванията на чл. 94 ЗМПВВППРБ;
10. съгласуват картите за типов технологичен процес и инструкциите за обслужване на пътници;
11. участват в изработването на становищата по постъпили заявления по чл. 112б, ал. 1 и чл. 112г, ал. 1 ЗМПВВППРБ;
12. участват в изработването на становищата по проекти на подробни устройствени планове, с които се отреждат територия и акватория за извършване на строителство на пристанища по чл. 107 - 109 ЗМПВВППРБ;
13. участват в изработването на становищата по проекти на подробни устройствени планове, с които се прави отреждане на земни и водни участъци за строителство, както и на документацията за извършване на строителство по крайбрежието на Черно море и р. Дунав, във вътрешните води и в териториалното море, както и в зоните на действие на средствата за навигационно осигуряване;
14. осъществяват контрол върху изпълнението на договорите по чл. 117б, ал. 1 ЗМПВВППРБ;
15. следят за своевременното и точното заплащане на таксите по чл. 103в, ал. 6 ЗМПВВППРБ.
Раздел VI
Организация на работата в агенцията
(1) Непосредственото ръководство на дирекциите се осъществява от техните директори, които носят отговорност за точното и срочното изпълнение на конкретните задачи при осъществяване на функциите им.
(2) Директорите на дирекции дават указания в рамките на своите правомощия за осигуряване изпълнението на нормативните актове и законосъобразните разпореждания на изпълнителния директор и на главния секретар на агенцията.
(3) Директорите на дирекции подпомагат изпълнителния директор при осъществяване на неговите правомощия, като:
1. организират, планират, ръководят, контролират и отчитат изпълнението на задачите, възложени на дирекцията;
2. подписват и насочват материали, подготвени по въпроси, включени във функциите на ръководените от тях дирекции;
3. разпределят работата и задълженията между служителите в дирекцията;
4. докладват на изпълнителния директор и на главния секретар материалите по въпроси, свързани с функциите на ръководените от тях дирекции;
5. изготвят ежегодно отчет за дейността на ръководените от тях дирекции и правят предложения за конкретни мерки за подобряване на дейността;
6. правят предложения за назначаване, преназначаване или освобождаване от длъжност на служители в дирекцията, която ръководят;
7. правят предложения за повишаване на квалификацията, повишаване в ранг или длъжност, награждаване или налагане наказания на служителите от дирекцията;
8. осигуряват взаимодействието с другите звена в агенцията в съответствие с установените организационни връзки и разпределението на дейностите между тях;
9. изпълняват и други задачи, възложени им от изпълнителния директор или главния секретар на агенцията, в рамките на функциите на ръководените от тях дирекции.
(4) При отсъствие директорите се заместват от друг служител, определен със заповед на изпълнителния директор за всеки конкретен случай.
Чл. 23.
(1) При изпълнение на контролните функции по ЗМПВВППРБ служителите на агенцията се легитимират с карта.
(2) Всички контролирани физически и юридически лица са длъжни да оказват съдействие на служителите на агенцията при изпълнение на служебните им задължения.
Чл. 24. (Изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.)
(1) Дейността в агенцията се осъществява от държавни служители и от лица по трудово правоотношение.
(2) Правата и задълженията на служителите, както и изискванията за заемане на съответната длъжност се определят в длъжностни характеристики, които се утвърждават от главния секретар на агенцията.
Чл. 25.
(1) Работното време на служителите е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.
(2) (Изм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.) Работното време е от 9 до 17 ч. и 30 мин. с обедна почивка 30 минути между 12 и 14 часа.
(3) (Отм., ДВ, бр. 105 от 2005 г.).
Чл. 26. (Изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.) Приемното време на изпълнителния директор за граждани и представители на организации относно предложения и сигнали се определя със заповед и се оповестява на общодостъпно място в агенцията и в официалната й страница в интернет.
Чл. 27.
(1) За образцово изпълнение на служебните задължения държавните служители и лицата по трудово правоотношение могат да бъдат награждавани от изпълнителния директор. В заповедта за награждаване се определя видът отличие или награда, като по преценка изпълнителният директор може да награди едновременно с отличие и с предметна или парична награда.
(2) Паричните и предметните награди могат да бъдат в размер до една основна месечна работна заплата, определена за заеманата от награденото лице длъжност.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА
Параграф единствен. Правилникът се приема на основание чл.55 от Закона за администрацията.
Чл. 28. (Нов, ДВ, бр. 105 от 2005 г.) Пропускателният режим, документооборотът, противопожарната охрана и други специфични разпоредби, свързани с организацията на работа в агенцията, се уреждат с вътрешни правила и заповеди на изпълнителния директор.
Приложение
към чл. 13, ал. 2
(Предишно Приложение № 2 към чл. 13, ал. 2, т. 2, изм., ДВ, бр. 105 от 2005 г. - в сила от 29.12.2005 г., изм., ДВ, бр. 43 от 2006 г. - в сила от 26.05.2006 г., изм., ДВ, бр. 39 от 2007 г.)
Численост на персонала в Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" - 65 щатни бройки
Изпълнителен директор | 1 |
Главен секретар | 1 |
Обща администрация | 13 |
в т. ч.: | |
дирекция "Административно-правно и финансово-стопанско обслужване" | 13 |
Специализирана администрация | 50 |
в т. ч.: | |
дирекция "Експлоатационна годност, регистри и контрол" | 10 |
дирекция "Пристанищна администрация - Варна" | 12 |
дирекция "Пристанищна администрация - Бургас" | 12 |
дирекция "Пристанищна администрация - Русе" | 8 |
дирекция "Пристанищна администрация - Лом" | 8 |