Устройствен правилник на Изпълнителната агенция "Държавна собственост на Министерството на отбраната" ( Отм. ДВ. бр.65/2008г.)

МС

Държавен вестник брой: 65

Година: 2008

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 23.07.2008

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. (Изм., ДВ, бр. 25 от 2001 г.) С правилника се определят дейността, структурата, организацията на работата и съставът на Изпълнителната агенция "Управление на частната държавна собственост на Министерството на отбраната" към министъра на отбраната, наричана по-нататък "агенцията", както и взаимоотношенията й с другите държавни органи, ведомства и организации.

Чл. 2.
(1) Агенцията е юридическо лице със седалище София, бул. Цариградско шосе 111.
(2) (Изм., ДВ, бр. 25 от 2001 г., доп., бр. 87 от 2001 г.; изм., бр. 9 от 2004 г.) Агенцията извършва административно обслужване и свързаните с това дейности по управление на ведомствения жилищен фонд на Министерството на отбраната, по осъществяване на функции по управление на имоти - публична държавна собственост, необходимостта от които за Министерството на отбраната е отпаднала, и на имоти - частна държавна собственост, които не са включени във ведомствения жилищен фонд, за приемане и съхранение на снетите от използване от Българската армия въоръжение, бойна и специална техника и по разпореждане с излишни движими вещи.

Чл. 3. Издръжката на агенцията се формира от бюджетни средства и от приходи от собствена дейност.

Чл. 4. Изпълнителният директор на агенцията е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на отбраната.

Чл. 5. Инспекторатът на Министерството на отбраната осъществява контрол върху дейността на агенцията.

Глава втора
СЪСТАВ И СТРУКТУРА НА ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА АГЕНЦИЯ

Чл. 6.
(1) Агенцията се ръководи и представлява от изпълнителен директор.
(2) Изпълнителният директор на агенцията се назначава от министъра на отбраната съгласувано с министър-председателя за срок 5 години без ограничения за броя на мандатите, за които едно лице може да заема тази длъжност.

Чл. 7.
(1) Изпълнителният директор на агенцията:
1. ръководи и представлява агенцията и отговаря за нейната дейност;
2. представя на министъра на отбраната ежегоден доклад за дейността на агенцията;
3. представя на министъра на отбраната за утвърждаване проект на бюджетна сметка на агенцията;
4. представя на министъра на отбраната периодични и годишни отчети за изпълнението на бюджета на агенцията;
5. представя на министъра на отбраната за утвърждаване проект на годишна програма за капиталови разходи на агенцията;
6. (изм., ДВ, бр. 40 от 2006 г.) утвърждава длъжностното разписание и поименното разписание на длъжностите в агенцията;
7. назначава и освобождава главния секретар и държавните служители в агенцията;
8. (изм., ДВ, бр. 40 от 2006 г.) издава вътрешни правила за работната заплата на държавните служители в рамките на средната месечна брутна работна заплата на агенцията за съответния период;
9. сключва договори, необходими за дейността на агенцията и нейната администрация, съобразно своите правомощия;
10. утвърждава създадената в агенцията организация на счетоводството за задължително прилагане на двустранното счетоводно записване съгласно изискванията на Закона за счетоводството и счетоводната политика на агенцията.
(2) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие се изпълняват от определен от него с писмена заповед служител от агенцията.

Чл. 8.
(1) Главният секретар осъществява административното ръководство на агенцията в изпълнение на законните разпореждания на изпълнителния директор.
(2) Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането на агенцията за точното спазване на нормативните актове и разпорежданията на изпълнителния директор.

Чл. 9. Главният секретар:
1. ръководи, координира и контролира документооборота;
2. ръководи отчета и контрола по изготвянето на заповеди и разпореждания на изпълнителния директор на агенцията;
3. ръководи процеса по автоматизация на управлението на агенцията;
4. организира и отговаря за стопанисването и управлението на предоставените на агенцията недвижими имоти и движими вещи; 5. утвърждава разходите за управление на агенцията;
6. изготвя проекта на бюджетна сметка на агенцията в частта й относно средствата, необходими за административното осигуряване на дейността на агенцията;
7. следи за законосъобразното и целесъобразното разходване на финансовите и материалните средства, предоставени на агенцията;
8. (нова, ДВ, бр. 40 от 2006 г.) утвърждава длъжностните характеристики на служителите в агенцията.

Чл. 9а. (Нов, ДВ, бр. 9 от 2004 г.; изм., бр. 40 от 2006 г.) Служителят по сигурността на информацията е пряко подчинен на изпълнителния директор, ръководи звеното по сигурността на информацията и изпълнява задачите, възложени му със Закона за защита на класифицираната информация и с нормативните актове по прилагането му.

Чл. 9б. Чл. 9б. (Нов, ДВ, бр. 11 от 2008 г.)
(1) Звеното за вътрешен одит е на пряко подчинение на изпълнителния директор и осъществява вътрешен одит по Закона за вътрешния одит в публичния сектор.
(2) Звеното по ал. 1 осъществява дейността по вътрешен одит на всички структури, програми, дейности и процеси в агенцията в съответствие с чл. 13 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.
(3) Звеното по ал. 1:
1. планира, извършва и докладва дейността по вътрешен одит в съответствие с изискванията на Закона за вътрешния одит в публичния сектор, стандартите за вътрешен одит, Етичния кодекс на вътрешните одитори, статута на звеното за вътрешен одит и утвърдената от министъра на финансите методология за вътрешен одит в публичния сектор;
2. изготвя на базата на оценка на риска 3-годишен стратегически план и годишен план за дейността си, които се утвърждават от изпълнителния директор и от одитния комитет, ако има сформиран такъв, като годишният план се координира с годишния план на звеното за вътрешен одит на Министерството на отбраната;
3. изготвя одитен план за всеки одитен ангажимент, който съдържа: обхват, цели, времетраене и разпределение на ресурсите за изпълнение на ангажимента, одитния подход и техники, вида и обема на проверките;
4. дава на изпълнителния директор независима и обективна оценка за състоянието на одитираните системи за финансово управление и контрол;
5. оценява процесите за идентифициране, оценяване и управление на риска, въведени от изпълнителния директор;
6. проверява и оценява: съответствието на дейностите със законодателството, вътрешните актове и договори; надеждността и всеобхватността на финансовата и оперативната информация; създадената организация по опазване на активите и информацията; ефективността, ефикасността и икономичността на дейностите; изпълнението на задачите, договорите, поетите ангажименти;
7. консултира изпълнителния директор по негово искане, като дава становища, мнения и др. с цел да се подобрят процесите на управление на риска и контролът, без да поема управленска отговорност за това;
8. докладва и обсъжда с изпълнителния директор и с ръководителите на структурите, чиято дейност е одитирана, и с одитния комитет, ако има сформиран такъв, резултатите от всеки извършен одитен ангажимент и представя одитен доклад;
9. дава препоръки в одитните доклади за подобряване адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол и извършва проверки за проследяване изпълнението на препоръките;
10. изготвя и представя на изпълнителния директор годишен доклад за дейността по вътрешен одит, който го изпраща на министъра на отбраната в съответствие с чл. 40 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор;
11. осигурява повишаването на професионалната квалификация на вътрешните одитори и осъществява контакти с други звена за вътрешен одит от организациите от публичния сектор с цел обмяна на добри практики.
 
Чл. 9в. (Нов, ДВ, бр. 40 от 2006 г., предишен текст на чл. 9б, ДВ, бр. 11 от 2008 г.)
(1) (Изм., ДВ, бр. 11 от 2008 г.) Финансовият контрольор осъществява предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност, преди вземане на решение за поемане на задължение и извършване на разход.
(2) (Изм., ДВ, бр. 11 от 2008 г.) Финансовият контрольор е пряко подчинен на изпълнителния директор.

Чл. 10. Служителите по трудово правоотношение в агенцията се назначават и освобождават от изпълнителния директор или от упълномощено от него длъжностно лице.

Чл. 11. (Изм., ДВ, бр. 9 от 2004 г.)
(1) (Изм., ДВ, бр. 100 от 2004 г.) Агенцията е структурирана в 3 дирекции, които подпомагат изпълнителния директор при осъществяване на правомощията му, осигуряват технически дейността на агенцията и извършват дейностите по чл. 2, ал. 2.
(2) (Изм., ДВ, бр. 100 от 2004 г. - в сила от 01.12.2004 г., изм., ДВ, бр. 40 от 2006 г., изм., ДВ, бр. 11 от 2008 г.) Общата численост на персонала в администрацията на агенцията е 390 щатни бройки.
(3) Числеността на отделните организационни структури и административни звена в агенцията е посочена в приложението.

Чл. 12. (Изм., ДВ, бр. 40 от 2006 г.) Общата администрация на агенцията е организирана в дирекция "Административно-правно, финансово-счетоводно и информационно обслужване".

Чл. 13. (Изм., ДВ, бр. 9 от 2004 г.) Специализираната администрация на агенцията е организирана в 2 дирекции:
1. (изм., ДВ, бр. 40 от 2006 г.) дирекция "Управление и разпореждане с недвижими имоти";
2. (изм., ДВ, бр. 40 от 2006 г.) дирекция "Съхранение и разпореждане с движими вещи".

Глава трета
ДЕЙНОСТ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА НА ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА АГЕНЦИЯ

Чл. 14. (Изм., ДВ, бр. 40 от 2006 г.)
(1) Дирекция "Административно-правно, финансово-счетоводно и информационно обслужване":
1. осигурява административното обслужване на агенцията, гражданите и юридическите лица;
2. осигурява правното обслужване на агенцията, като:
а) осъществява процесуалното представителство на агенцията и изпълнителния директор пред органите на съдебната власт и пред други държавни органи;
б) обобщава и анализира състоянието на заведените от и срещу агенцията и изпълнителния директор дела;
в) дава становища относно изпълнението на влезли в сила съдебни решения и съгласува за законосъобразност издадените във връзка с това заповеди;
г) осъществява необходимите правни действия във връзка със събиране вземанията на агенцията;
д) подготвя или съгласува за законосъобразност актовете на изпълнителния директор, договорите, по които страна е агенцията, и изходящата кореспонденция на агенцията;
е) изготвя становища по проекти на нормативни актове, касаещи дейността на агенцията;
ж) подпомага дирекциите от специализираната администрация при подготвянето и провеждането на процедури по продажба и отдаване под наем на недвижими имоти, продажба на движими вещи и възлагане на обществени поръчки;
3. (изм., ДВ, бр. 11 от 2008 г.) планира, организира и ръководи дейностите по управление и развитие на човешките ресурси, по набирането и подбора на персонала и процеса по назначаване на служителите в агенцията, като:
а) подготвя всички актове, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения, и ги отразява в информационна система за управление на човешките ресурси;
б) изготвя, актуализира и предлага за утвърждаване длъжностното разписание и поименното разписание на длъжностите в агенцията;
в) (доп., ДВ, бр. 11 от 2008 г.) планира и организира обучението и развитието на персонала, като предлага и реализира програми за обучение и професионална квалификация на служителите и кариерното им развитие;
г) участва в дейността по разработване и актуализиране на длъжностните характеристики;
д) (изм., ДВ, бр. 11 от 2008 г.) организира цялостната дейност по атестирането, оценяването изпълнението на длъжността и заплащането на труда на служителите;
е) (изм., ДВ, бр. 11 от 2008 г.) изготвя анализи и становища и разработва политики и практики, свързани с управлението и развитието на човешките ресурси;
ж) (изм., ДВ, бр. 11 от 2008 г.) извършва проучвания сред служителите от администрацията с цел подобряване условията на труд, работната среда и за повишаване мотивацията на служителите;
4. осигурява информационна, техническа и технологична обезпеченост на агенцията;
5. участва в организацията на обучението на служителите за използване на съвременни информационни технологии;
6. изгражда, поддържа и актуализира интернет страницата на агенцията;
7. организира пропускателния режим в сградата на агенцията;
8. осъществява организацията на финансовата дейност, счетоводството и отчетността на агенцията в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството, сметкоплана, стандартите и методическите указания по тяхното прилагане, утвърдени от министъра на финансите за бюджетните предприятия;
9. организира отчитането на приходите и разходите на агенцията по единната бюджетна класификация;
10. организира счетоводното завеждане, съхраняване и отчитане на приетите дълготрайни и краткотрайни активи в агенцията от Министерството на отбраната с акт за приемане и предаване на активите;
11. изготвя проект на бюджетна сметка на агенцията;
12. извършва данъчната регистрация на агенцията и осигурява разчитането с дължимите данъци, социалноосигурителни вноски, такси и други държавни вземания;
13. организира извършването на инвентаризация по ред и в срокове, определени в съответните нормативни актове;
14. (отм., ДВ, бр. 11 от 2008 г.)
15. организира и осъществява деловодната дейност посредством автоматизирана информационна система, включваща система за архивиране и съхраняване на документацията, като обработва входящата и изходящата кореспонденция на агенцията;
16. (отм., ДВ, бр. 11 от 2008 г.)
17. организира дейностите по управление при кризи и отбранително-мобилизационната подготовка на агенцията в съответствие със Закона за управление при кризи и другите нормативни актове в тази област;
18. (нова, ДВ, бр. 11 от 2008 г.) организира и осъществява дейността по управление на предоставените на агенцията за изпълнение на функциите й имоти.

Чл. 14а. (Нов, ДВ, бр. 9 от 2004 г.; отм., бр. 100 от 2004 г.)

Чл. 15. (Изм., ДВ, бр. 25 от 2001 г., бр. 40 от 2006 г.) Дирекция "Управление и разпореждане с недвижими имоти":
1. (изм., ДВ, бр. 9 от 2004 г., отм., ДВ, бр. 11 от 2008 г.)
2. (изм., ДВ, бр. 9 от 2004 г.) осъществява дейността по управление на ведомствения жилищен фонд на Министерството на отбраната, поддържа регистър на имотите от ведомствения жилищен фонд, извършва поддръжката и организира ремонта, изготвя и представя за утвърждаване от министъра на отбраната списък на картотекираните лица и организира настаняването на кадровите военнослужещи и гражданските лица;
3. извършва дейности, свързани с управлението на освободените войскови райони, като: организира приемането и охраната; изготвя регистър; извършва кадастрално заснемане, инвентаризация, оценка и преоценка на недвижимите имоти; освидетелства и организира премахването на бракуваните сгради; набавя необходимите документи за осъществяване на разпоредителни действия;
4. организира отдаването под наем на недвижими имоти - публична държавна собственост, необходимостта от които за Министерството на отбраната е отпаднала, и отговаря за изпълнението на договорите за отдаване под наем;
5. (нова, ДВ, бр. 64 от 2001 г.) организира процедурите по разпореждането с недвижими имоти - публична държавна собственост, необходимостта от които за Министерството на отбраната е отпаднала, и с имоти - частна държавна собственост, които не са включени във ведомствения жилищен фонд;
6. (предишна т. 5, ДВ, бр. 64 от 2001 г.)извършва фактическото предаване на имоти - държавна собственост, необходимостта от които за Министерството на отбраната е отпаднала;
7. (предишна т. 6, ДВ, бр. 64 от 2001 г.)организира отдаването под наем на недвижими имоти - частна държавна собственост, които не са включени във ведомствения жилищен фонд на Министерството на отбраната, и отговаря за изпълнението на договорите за отдаване под наем;
8. (предишна т. 7, ДВ, бр. 64 от 2001 г.) подготвя и организира дейността по разпореждане с недвижими имоти - частна държавна собственост, включени във ведомствения жилищен фонд на Министерството на отбраната.

Чл. 16. (Изм., ДВ, бр. 25 от 2001 г.; изм. и доп., бр. 87 от 2001 г.; изм., бр. 9 от 2004 г., бр. 40 от 2006 г.) Дирекция "Съхранение и разпореждане с движими вещи":
1. (изм., ДВ, бр. 9 от 2004 г., бр. 40 от 2006 г.) организира приемането, съхраняването и изготвянето на първичните счетоводни документи по реда на Закона за счетоводството на приетото за съхранение излишно за Министерството на отбраната и Българската армия движимо имущество;;
2. подготвя тръжни документи, организира и провежда търгове за продажба на излишно движимо имущество;
3. (доп., ДВ, бр. 25 от 2001 г.) извършва продажба на излишното движимо имущество чрез ведомствената магазинна мрежа по реда, утвърден от министъра на финансите по Закона за държавната собственост, както и чрез стоковите борси.
4. (нова, ДВ, бр. 87 от 2001 г.) осъществява приемането и съхранението на снетите от използване от Българската армия чрез бракуване въоръжение, бойна и специална техника, включително резервни части за тях, бойни припаси (комплект или отделни комплекти), инженерни боеприпаси и средства за взривяване, отпадъци и отломки от черни и цветни метали и сплавите им, получени в резултат на бракуване на военна техника, и организира тяхната продажба;
5. (нова, ДВ, бр. 9 от 2004 г., изм., ДВ, бр. 11 от 2008 г.) изготвя и предлага за утвърждаване от изпълнителния директор актове за трансформация и бракуване на въоръжение, бойни припаси, техника и имущества, нереализирани по предназначение в установените срокове;
6. (нова, ДВ, бр. 9 от 2004 г.)организира изпълнението на заповедите на министъра на отбраната за оценка и преоценка на приетото въоръжение, бойна и специална техника и имущества, подлежащи на реализация;
7. (нова, ДВ, бр. 40 от 2006 г.) подготвя процедури за безвъзмездно предоставяне със заповед на министъра на отбраната на движими вещи - частна държавна собственост, на юридически лица на бюджетна издръжка по реда на Закона за държавната собственост и правилника за прилагането му;
8. (нова, ДВ, бр. 40 от 2006 г.) съдейства при подготовката и извършването на инспекции по Договора за обикновените въоръжени сили в Европа - за въоръжение, бойна и специална техника, приети и съхранявани в агенцията;
9. (нова, ДВ, бр. 40 от 2006 г.) организира възлагането на обществени поръчки за демилитаризация и унищожение на нереализираните въоръжение, бойна и специална техника с възможна двойна употреба.

Чл. 17. (Изм., ДВ, бр. 25 от 2001 г., бр. 9 от 2004 г.) Задачи на агенцията по извършване на административното обслужване и на свързаните с това дейности по управление на ведомствения жилищен фонд на Министерството на отбраната, по осъществяване на функции по управление на имоти - публична държавна собственост, необходимостта от които за Министерството на отбраната е отпаднала, и на имоти - частна държавна собственост, които не са включени във ведомствения жилищен фонд, и по разпореждане с излишни движими вещи се възлагат от министъра на отбраната.

Чл. 18. Изпълнителният директор на агенцията дава задължителни указания в рамките на своята компетентност за осигуряване изпълнението на актовете и разпорежданията на министъра на отбраната във връзка с дейността на агенцията.

Чл. 19. Непосредственото ръководство на дирекциите в агенцията се осъществява от техните директори, които носят отговорност за точното и срочното изпълнение на конкретните задачи при осъществяване на своите функции.

Глава четвърта
ФИНАНСОВА ДЕЙНОСТ

Чл. 20. Приходите от собствената дейност на агенцията се набират от:
1. услуги;
2. (нова, ДВ, бр. 56 от 2000 г.) отдадени под наем недвижими имоти, управлявани от Министерството на отбраната;
3. (нова, ДВ, бр. 87 от 2001 г.) продажба на движими вещи;
4. (предишна т. 2, ДВ, бр. 56 от 2000 г., предишна т. 3, бр. 87 от 2001 г.) други дейности, които не са забранени със закон.

Чл. 21. Приходите от собствената дейност и бюджетната субсидия се разходват за покриване на одобрените разходи за:
1. издръжка на агенцията;
2. (изм., ДВ, бр. 56 от 2000 г.) основни ремонти на ведомствения жилищен фонд, както и на имотите, предоставени на агенцията; 3. закупуване на дълготрайни активи;
4. (изм., ДВ, бр. 56 от 2000 г.) застраховане на застроени имоти, предоставени на агенцията;
5. разликата от цената на потребяемата електрическа енергия за битови нужди до цената за предприятия, както и разходите за разликата в цените на централна топлофикация и локално отопление;
6. охрана на освободените от Министерството на отбраната и от Българската армия войскови райони;
7. (нова, ДВ, бр. 56 от 2000 г.) заплащане на данък върху недвижимите имоти и такса смет за имотите, предоставени на агенцията за изпълнение на функциите й;
8. (нова, ДВ, бр. 25 от 2001 г.) организиране на процедури по отдаване под наем и разпореждане с недвижими имоти.

Глава пета
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА В АГЕНЦИЯТА
(Нова, ДВ, бр. 25 от 2001 г.)

Чл. 22. Работното време на служителите на агенцията е от 9,00 до 17,30 ч. с обедна почивка от 12,00 до 12,30 ч.

Чл. 23.
(1) Документите, изпратени до агенцията, се завеждат във входящ регистър, като се отбелязва датата на получаването им.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на посочените материали и се образува служебна преписка.

Чл. 24.
(1) Служебните преписки се разпределят от изпълнителния директор с резолюция до съответните ръководители на административните звена. Адресатите на преписките се отбелязват във входящия регистър.
(2) Резолюцията на изпълнителния директор съдържа указания, срок за изпълнение, дата и подпис. При възлагане на преписката на повече от един ръководител на административно звено се посочва отговорният от тях.
(3) Ръководителите на административните звена възлагат с резолюция изпълнението на служебните преписки на съответен служител или служители, като в последния случай се определя отговорният от тях.
(4) Служебните преписки се разпределят веднага след постъпването им в агенцията.

Чл. 25. Изходящите от агенцията материали се съставят в 2 екземпляра. Вторият екземпляр съдържа инициалите и подписа на служителя, изготвил документа, и на ръководителя на съответното административно звено, като се посочва датата.

Чл. 26. (Изм., ДВ, бр. 9 от 2004 г.) За образцово изпълнение на служебните си задължения служителите от агенцията могат да бъдат награждавани от изпълнителния директор с отличия и с парични или предметни награди. Стойността на паричната или предметната награда не може да надвишава размера на основната заплата на служителя.

ЗАКЛЮЧИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА

Параграф единствен. Устройственият правилник се приема на основание чл.55 от Закона за администрацията.

Приложение
към чл. 11, ал. 3
(Изм., ДВ, бр. 40 от 2006 г., изм., ДВ, бр. 11 от 2008 г.)

Обща численост на персонала в организационните структури и административните звена в агенцията - 390 щатни бройки

Изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Звено по сигурността на информацията 2
Звено за вътрешен одит
Финансов контрольор 1
Обща администрация 97
в т. ч.:
дирекция "Административно-правно, финансово-счетоводно и информационно обслужване" 97
Специализирана администрация 286
в т. ч.:
дирекция "Управление и разпореждане с недвижими имоти" 151
дирекция "Съхранение и разпореждане с движими вещи" 135
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив