Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. С правилника се определят дейността, структурата, организацията на работа и съставът на Изпълнителната агенция за национална туристическа реклама и информация към министъра на икономиката, наричана по-нататък "агенцията".
Чл. 2. Агенцията осъществява следните дейности: 1. изпълнява програмата за национална реклама, приета от Националния съвет по туризъм и утвърдена със заповед на министъра на икономиката; 2. организира и координира националното представяне на Република България в чужбина като атрактивна туристическа дестинация; 3. координира и подпомага, включително финансово, дейността на службите по търговско-икономическите въпроси, на български културни институти, мисии и дружества в чужбина по популяризиране на българското културно-историческо наследство и природно богатство като възможна туристическа дестинация; 4. създава и поддържа национална електронна система за туристическа информация; 5. осъществява методическо ръководство и координация на дейността на регионалните и местните туристически информационни центрове.
Чл. 3. Агенцията е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София и е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на икономиката.
Чл. 4. Бюджетът на агенцията се формира от бюджетни средства и от приходи от собствена дейност.
Чл. 5. Агенцията е администратор на приходи от: 1. предоставяне на комплексни информационни услуги и реклама в областта на туризма, както и на експертни оценки, консултации и методическа помощ за обучението и квалификацията на лица, извършващи дейности в тази област; 2. разпространение на печатни издания - периодични издания, бюлетини, каталози, брошури, справочници, карти, на мултимедийни продукти и други видове рекламни материали; 3. изработване на формуляри, на лицензионна и категорийна символика по Закона за туризма; 4. такси за участия в международни туристически борси, организирани от агенцията; 5. участие в международни програми и проекти; 6. спонсорство и дарения; 7. други дейности и услуги, незабранени със закон.
Чл. 6. Със средствата по чл. 4 се финансира и изпълнението на програмата за национална реклама в областта на туризма, която се приема от Националния съвет по туризъм и се утвърждава от министъра на икономиката до края на юни на предходната година.
Глава втора
ПРАВОМОЩИЯ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР
Чл. 8. (1) Изпълнителният директор: 1. представлява агенцията; 2. ръководи, координира и контролира изпълнението на функциите и задачите на агенцията, както и връзките й с другите държавни и неправителствени институции; 3. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на агенцията; 4. взема решения за провеждане на процедури и възлага обществени поръчки при условията и по реда на Закона за обществените поръчки; 5. изготвя и представя на министъра на икономиката годишен доклад за дейността на агенцията; 6. носи отговорност за управлението на бюджетните средства и за законосъобразното и целесъобразното им разходване; 7. определя и организира провеждането на информационната политика, като осигурява публичност и прозрачност на дейността на агенцията; 8. утвърждава структурата на административните звена в дирекциите, длъжностните характеристики на работещите в администрацията, поименното разписание на длъжностите и работните заплати, вътрешните правила за работна заплата, както и други вътрешни правила, възложени с нормативен акт; 9. назначава държавните служители в агенцията, изменя и прекратява служебните правоотношения с тях, поощрява и налага дисциплинарни наказания на държавните служители в агенцията; 10. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията; 11. командирова работещите в агенцията; 12. ръководи разработването на концепции, планове и програми за национална туристическа реклама; 13. участва в работни групи, в консултативни и други органи, както и в международни организации; 14. разпределя служебните преписки и друга документация между ръководителите на административните звена; 15. осъществява и други дейности по управлението на агенцията. (2) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие се изпълняват от определен от него със заповед ръководен служител на агенцията за всеки конкретен случай и за срока на отсъствието.
Глава трета
СТРУКТУРА И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА НА АГЕНЦИЯТА
Раздел I
Общи положения
Чл. 9. Агенцията е администрация, която подпомага изпълнителния директор при осъществяването на неговите правомощия.
Чл. 10. (1) Агенцията е структурирана в обща и специализирана администрация и е организирана в 3 дирекции. (2) Общата численост на персонала в агенцията е 26 щатни бройки, разпределени съгласно приложението.
Раздел II
Обща администрация
Раздел III
Специализирана администрация
Чл. 13. Дирекция "Маркетинг и реклама": 1. извършва маркетингови проучвания на целевите и перспективните пазари за българския туристически продукт, които служат за основа при разработването на рекламните и комуникационните кампании; 2. извършва проучвания в сферата на туристическата реклама и анализи на рекламата на националния пазар и на чуждестранни целеви пазари; 3. разработва и представя на изпълнителния директор концепция за национална реклама в страната и в чужбина, която се предлага за одобряване от Националния съвет по туризъм; 4. изготвя и представя на изпълнителния директор отчет за разходите, извършени по изпълнението на програмата за предходната година, който се внася за одобряване от Националния съвет по туризъм; 5. разработва годишна оперативна програма за туристическа реклама; 6. организира българското участие на международни туристически борси и изложения и извършва свързаните с това услуги; 7. организира работата с чуждестранни рекламни агенции и връзките с обществеността; 8. организира обиколки на чуждестранни журналисти и посещения на чужди туроператори и туристически агенти в страната в сътрудничество със службите по търговско-икономическите въпроси на съответните пазари; 9. избира методика за използване на рекламни форми и средства и за реализацията им, формира задания за разработване на рекламни материали и туристически издания; 10. организира и възлага съставянето, предпечатната подготовка, печата и разпространението на рекламни и информационни издания, както и на специализирани издания на агенцията, в т. ч. списания, бюлетини, каталози брошури, справочници, наръчници, методически помагала, както и съвместни издания с чуждестранни лица; 11. организира и/или участва и съдейства при създаването и представянето на продукти и програми с информационен и рекламен характер в областта на туризма, предназначени за електронните средства за масово осведомяване; 12. извършва и други дейности, произтичащи от разпореждания на изпълнителния директор.
Чл. 14. Дирекция "Национален туристически информационен център": 1. събира и обработва данни за националната туристическа информация; 2. използва публичната част от националния туристически регистър за целите на представянето на туристически продукт; 3. съдейства за изграждането на ефективна национална мрежа от туристически информационни центрове и бюра; 4. подпомага регионалните и местните структури при изграждането на информационни и локални резервационни системи; 5. подпомага туристическите сдружения и фирми за популяризиране на туристическия им продукт; 6. поддържа и актуализира официалната страница на българския туризъм в Интернет; 7. рекламира и популяризира Интернет страницата; 8. предлага методически указания за изготвяне на уеб страници на службите по търговско-икономическите въпроси в чужбина, на туристически сдружения и фирми във връзка с националното представяне на Република България на съответните туристически пазари; 9. работи директно с клиенти на Националния туристически информационен център; 10. предлага информация за всички видове туристически услуги в Република България, като по този начин осигурява връзката между търсенето и предлагането и съдейства за развитието на отрасъла; 11. събира информация от туристически организации и фирми за българския туристически продукт и за Република България като дестинация; 12. изготвя справки по запитвания на клиенти от страната и чужбина; 13. отговаря на постъпилите запитвания по поща, телефон и по електронен път; 14. предоставя в печатна и електронна форма информационни услуги относно: данните на националната и световната туристическа статистика; видове, цени и конюнктура в предлагането на туристическите продукти на националния и международните пазари; други условия при реализация на туристическите продукти на националния туристически пазар; 15. предлага информационни материали, рекламни брошури, каталози, видеокасети и други; 16. предоставя информационни и рекламни услуги на физически и юридически лица по ценоразпис, утвърден от министъра на икономиката; 17. извършва други дейности, произтичащи от разпорежданията на изпълнителния директор.
Раздел IV
Организация на работата в агенцията
Чл. 16. Освен определените в правилника функции дирекциите изпълняват и други задачи, възложени им от изпълнителния директор на агенцията в кръга на дейността й.
Чл. 17. За отлично изпълнение на служебните си задължения служителите на агенцията могат да бъдат поощрявани и награждавани с отличия, с парични и предметни награди в размер до 3 минимални работни заплати за една календарна година.
Чл. 18. (1) Работното време на служителите в администрацията е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица. (2) Работното време в агенцията е от 9 ч. до 17 ч. и 30 мин. с обедна почивка от 12 ч. и 30 мин. до 13 ч. (3) Приемното време на административните звена, които работят с външни лица, е в рамките на работното време, а за специфични случаи то се определя със заповед на изпълнителния директор.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1. Правилникът се приема на основание чл.9, ал. 3 от Закона за туризма във връзка с чл.55 от Закона за администрацията.§ 2. Правилникът влиза в сила от 1 януари 2003 г.
Приложение
към чл. 10, ал. 2
Численост на персонала в администрацията на Изпълнителната агенция за национална туристическа реклама и информация - 26 щатни бройки
Изпълнителен директор | 1 |
Обща администрация | 5 |
в т.ч.: | |
дирекция "Финансово-стопанска и административно-правна дейност" | 5 |
Специализирана администрация | 20 |
в т.ч.: | |
дирекция "Маркетинг и реклама" | 10 |
дирекция "Национален туристически информационен център" | 10 |