- Отделно предприятие или
организация.
- Устойчиво название на
предприятието, което го отличава от др. предприятия в
стопанския живот. Ф. има правна защита; тя не може да е идентична с ф. на др.
предприятия и по това се отличава от личното име, което може да е еднакво за
няколко лица. ЗТМПО (ДВ, бр. 95, 1967) в България не дава уредба на регистрацията и
закрилата на Ф., въпреки че чл. 8 от ПК (1883) задължава страните - участнички в
нея, да предоставят на фирмените означения (фр. raison sociale) ефективна защита
срещу недобросъвестната конкуренция, дори когато Ф. не са закриляни
като търг. марки. В съвременната рекл. стратегия Ф. и търг. марки са основните
константи, чрез които рекламодателят изгражда представата на
адресатите за образа на производителя или
търговеца.
- Надпис на наименованието на
предприятието (организацията) и на търг. марка, който
запознава минувача с производствения му профил и с основните
рекл. константи: търг. марка, рекл. цветове и др. Ф. е едно от най-старите рекл.
средства с първообрази още в античността. Тя се използва масово и в
съвременността. Съществуват индивидуални Ф. (напр.
"Сладкарница "Незабравка") и типови Ф. (напр. "Млечни произведения").
Изписват се с определен шрифт, с характерни цветове, разположение на
марката и др. Все по-голямо приложение намират Ф. от неон, пластмаса или
електрически крушки, които са забележими и вечерно
време.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц.
Дуранкев; УИ Стопанство; 1995
ECON.BG