Въведено от проф. Джеръм Маккарти опростено означение на маркетинг-микса като съвкупност от форми и средства за въздействие върху пазара. Четирите части, групиращи отделните форми и средства са:
Концепцията е силно оспорвана, тъй като малцина приемат системата ПР като елемент от маркетинга и освен това в сферата на търговията рекламно-насърчителната дейност се провежда синхронно с останалите "елементи" на маркетинг-микса (напр. в търговията на дребно). Основен привърженик на тази концепция засега остава Филип Котлър.
Реклама и насърчаване на продажбите; проф. Доганов, доц. Дуранкев; УИ Стопанство; 1995
Купува | Продава | БНБ |
---|---|---|
EUR1.9560 | 1.9560 | 1.9558 |
USD1.5915 | 1.5924 | 1.8489 |
GBP2.4796 | 2.4887 | 2.3384 |