Блогърите - новите журналисти

13.11.2012
по статията работи: Елица Елефтерова
Тези специалисти по определени теми заемат все по-голяма част от експертните мнения в мрежата и се налагат като утвърдени коментатори
Блогърите - новите журналисти

През последните години все по-осезаемо медиите се променят. Причини за това са както различните нови технологии, които позволяват непрекъснато следене на потока от информация в интернет, така и начинът, по който тя се предоставя. Едно от явленията, които оказват най-голямо значение за тази промяна, са блогърите.

Тези специалисти по определени теми заемат все по-голяма част от експертните мнения в мрежата и се налагат като утвърдени коментатори навсякъде по света.

Как се управлява един блог?

Световноизвестният специалист по онлайн маркетинг и вирусни кампании Дейвид Миърман Скот по време на своя New Marketing Masterclass, който се проведе в София, представи свежи идеи и практики от блогосферата. Econ.bg беше златен медиен партньор на семинара.

Според Скот не е необходимо пишещите в интернет да поддържат акаунти в много и различни социални мрежи и блогове. Необходими са максимум два-три акаунта. Те обаче трябва да се следят усърдно, блоговете да се списват редовно - поне един-два пъти седмично. Примерите, които той даде по време на семинара, бяха от собствения му опит като блогър.

Най-важното за един блог са текстовете - те трябва да бъдат интересни и съдържателни. Все пак блогът се поддържа и посещава от хора, които са запалени по определена тема. Според Дейвид Миърман Скот понякога дори не е необходимо да се създава блог, а само да се коментират чужди публикации в блогове. Маркетинг гуруто беше категоричен, че едно от предизвикателствата пред него е да създаде дискусия под своите публикации в блога си.

По този начин според него се раждат едни от най-добрите идеи или се разглеждат проблеми от различни гледни точки, което е полезно и ефективно за работата на всеки маркетинг мениджър.

Освен това във всеки блог трябва да има възможност за коментар и обратна връзка с читателите - да е посочен адрес, на който потребителите да осъществят лична връзка са блогъра.

Блогърите - експерти и журналисти

Скот изказа предположението, че бъдещите медии ще са някакъв тип блогове. Тази тенденция се наблюдава и сега - голяма част от резултатите, излизащи в търсачката Google при задаване на ключови думи по актуална тема, са статии именно от блогове.

От друга страна според Скот блогърите, които следят продължително време една тема, стават специалисти, чието мнение е не по-малко ценно от това на анализаторите или оторизираните експерти в определена област. Затова според него блогърите могат да бъдат канени в телевизиите като коментатори и да публикуват мнението си по зададени им въпроси.

Според маркетинговия експерт всички блогъри заедно представляват най-голямата медия в световен мащаб.

Оцени статията:
5.00/3
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 21.05   1725 г. – Руската императрица Екатерина I учредява ордена "Александър Невски". 1840 г. – Нова Зеландия е обявена за колония на Великобритания. 1865...